3178  |      

خطا
  • JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 485

پنج شنبه, 05 آذر 1394 ساعت 11:46

ترکیه


معرفی کشور

( به ترکی استانبولی :  Türkiye) با نام رسمی جمهوری ترکیه ( به ترکی استانبولی : Türkiye Cumhuriyeti ) ، کشوری اوراسیایی است که بخش بزرگ کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در جنوب باختر آسیا و خاورمیانه واقع است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه‌ای در جنوب خاور اروپا) قرار دارد . ترکیه در خاور با کشورهای ایران ، جمهوری آذربایجان ( نخجوان ) ، ارمنستان ، و گرجستان ؛ در جنوب خاوری با عراق و سوریه ؛ و در شمال باختری ( بخش اروپایی ) با بلغارستان و یونان همسایه است .

همچنین ترکیه از شمال با دریای سیاه ، از باختر با دو دریای کوچک مرمره و اژه ، و از جنوب باختر با دریای مدیترانه مرز آبی دارد . دو تنگه راهبردی بسفر و داردانل نیز در اختیار ترکیه است . پهناوری ترکیه ۷۸۳،۶۵۴ کیلومتر مربع (۳۷ام) است . ترکیه کشوری کوهستانی و پرباران است . شکل این کشور مانند یک مستطیل است که از سوی خاور و باختر امتداد یافته است .

ترکیه با قرار گرفتن در یکی از حسّاس‌ترین مناطق جهان ، دارای موقعیّت جغرافیایی راهبردی و بسیار خوبی است و گذرگاه جنوب باختر آسیا و اروپا به حساب می‌آید و کشورهای بسیاری ، به ویژه ایران از خاک ترکیه برای ترانزیت کالا و انرژی استفاده می‌کنند . ترکیه حدود ۷۲ میلیون تن (براورد ۱۳۸۷) جمعیت دارد ، که حدوداً ۷۵ درصد مردم سنی و ۱۵ تا ۲۵ درصد هم علوی هستند . با این که حکومت ترکیه لائیک است ولی بسیاری از مردم هنوز به دین اسلام پایبند هستند و عید فطر و عید قربان در این کشور تعطیل رسمی است .

همچنین در ترکیه حدود ۷۵ درصد مردم ترک و ۲۰ درصد نیز کرد هستند که بیش تر در جنوب خاور کشور زندگی می‌کنند امّا به تدریج با مهاجرت در نواحی دیگر مخصوصاً استانبول و آنکارا جمعیت چشمگیری را تشکیل داده اند . زبان رسمی ترکیه ، ترکی (استانبولی) است که در گذشته با خط عربی (عثمانی) نوشته می‌شد و از زمان تشکیل جمهوری ترکیه توسط آتاترک در سال ۱۳۰۲ هجری خورشیدی (۱۹۲۳) با خط لاتین نوشته می‌شود .

ترکیه در میانه دو فرهنگ شرقی و غربی است . این کشور از نظر علمی و دانشگاهی در سطح بالایی قرار دارد . ترکیه با نام امپراتوری عثمانی در چند سدهٔ گذشته ، بخش‌های بزرگی از خاورمیانه و جنوب خاوری اروپا را در دست داشت . تا اینکه پس از جنگ جهانی اول و فروپاشی امپراتوری عثمانی ، جمهوری ترکیه به رهبری مصطفی کمال پاشا آتاترک در سال ۱۳۰۲ (۱۹۲۳) تأسیس شد .


جاذبه های توریستی

این قسمت از سایت در حال ساخت است.


شهر های مهم

این قسمت از سایت در حال ساخت است.


رسومات خاص

این قسمت از سایت در حال ساخت است.


هتل ها

این قسمت از سایت در حال ساخت است.


مراکز خرید

این قسمت از سایت در حال ساخت است.

پنج شنبه, 05 آذر 1394 ساعت 15:14

فرانسه

مقدمه


رسومات خاص

Your text...


هتل ها

Your text...

مراکز خرید

Your text...

پنج شنبه, 05 آذر 1394 ساعت 11:37

کره جنوبی

مقدمه

   
 
51,302,044 : جمعيت
کره ای : زبان
  : با سواد
0.42% : رشد جمعيت
بي دين =46% ، مسيحي = 26% : دين
  : توريست در سال
سئول : پايتخت
جمهوري : حكومت
98,480 كيلو متر : مساحت
کره شمالی - چین - ژاپن : همسايه ها
82+ : خط تلفن
  : همراه
kr. : شناسه اينترنتي
وون : واحد پول
برنج ، سبزيجات ، جو ، ميوه ، شير : محصولات كشاورزي
الكترونيك ، ارتباطات ، كشتي سازي ، اتومبيل ، صنايع شيميايي : صنعت
3.9% : رشد اقتصادي
3.7% ميليون : بيكار
195 بيليون : بودجه
23.53 ميليون : صادرات به ايران
342.1 بيليون كيلو وات : واردات از ايران
  : زميني
3,472 كيلو متر : راه آهن
1,608 كيلو متر : آبي
107 : فرودگاه
 
 
 

 

شهر های مهم

سئول

سئول بزرگترین شهر و پایتخت کشور کره جنوبی است که جمعیتی بیش از ۱۰ملیون نفر در خود شهر و نزدیک ۱۵میلیون نفر در شهرک‌های اطرافش دارد. رودخانه‌ی Hanشهر سئول را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرده است که به شهر زیبایی خاصی بخشیده است.

 

جیئون جو

شهر جیئون‌جو در جنوب کشور کره و به عنوان مرکز استان Jeolla یکی از شهرهای مهم توریستی کره است که به خاطر غذاهای سنتی کره‌ای، بناهای تاریخی، فستیوال‌های متعدد و فعالیت‌های ورزشی متنوع شناخته می‌شود.

اینچئون

شهر اینچئون اهمیت تاریخی - اقتصادی بسیاری برای مردم کره دارد. این شهر ساحلی میزبان بازی های آسیایی 2014 بوده است. اینچئون شهری در غرب سئول است. این شهر تقریبا سه میلیون نفری یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای کشور محسوب می‌شود و از نظر سیاسی مستقل از سئول اداره می‌شود. دو جزیره‌ی زیبایYeongjong وGanghwa نیز در محدوده‌ی این شهر به شمار می‌روند. 

گوانگجو

گوانگجو به عنوان ششمین شهر پرجمعیت کره در منطقه‌ی حاصلخیز قرار دارد و به خاطر سنت آشپزی غنی خود نیز شهرت یافته است. همچنین این شهر سیاسی‌ترین شهر کره‌جنوبی است که آغازگر اغلب حرکت‌های اعتراضی این کشور بوده و سطح سواد سیاسی اجتماعی مردم آن بسیار بالاست. در کره جنوبی گوانگجو را شهر هنر و مد می‌نامند چراکه در جای جای این شهر آثار هنری بسیاری در معرض دید عموم قرار دارد و از لحاظ صنعت مد و پوشاک نیز پیشرفته است

 

جزیره Jeju

این جزیره با اتشفشان 5000 ساله یکی از آثار ثبت شده در یونسکو است. بالا رفتن از این آتشفشان و دیدن طلوع خورشید از جاذبه های این جزیره است.


بوسان

بوسان  با داشتن جمعیتی بیش از ۳.۵میلیون نفر، دومین شهر بزرگ کره‌جنوبی و بزرگترین بندر این کشور محسوب می‌شود.همینطور برگزاری بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲، جام جهانی فوتبال ۲۰۰۵و اجلاس‌های سیاسی متعددی همچون اجلاس سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه‌ی اپک در سال ۲۰۰۵بر آوازه‌ی این شهر در منطقه و جهان افزوده است. 
بندر بوسان از اصلی‌ترین شاهراه‌های تزانیتی و گردشگری کره جنوبی و پنجاهمین بندر بزرگ دنیا از نظر حجم بار ورودی و خروجی به شمار می‌رود. همینطور طولانی‌ترین رودخانه کره‌جنوبی در این شهر جاری است و یکی از بزرگترین فروشگاه‌های جهان در آن قرار دارد.

رسومات خاص

 

در کشور کره جنوبی پیروان ادیان مسیحیت، بودا و کنفسیوس زندگی می کنند. از این رو در این کشور مناسبت های مذهبی مذاهب فوق ، وجود دارند. از جمله مناسبت های مذهبی عبارتند از :

  • روز صلیب مسیح ( 9 اکتبر)
  • تولد بودا ( روز 8 ماه چهارم کره ای)

روز ها و مناسبت های مهم در کشور کره به دو گروه سیاسی_ ملی و مناسبت های مذهبی تقسیم می شوند.

از جمله تعطیلات سیاسی و ملی عبارتند از:

1. روز استقلال ( 15 آگوست)

2. روز اعلام موجودیت جمهوری کره (17 جولای)

3. روز تحویل سال نو ( 1 ژانویه)

4. سال نو تقویم کره

5. روز یادبود (6 ژوئن)

6. جشنواره نیمه پایز ( 15 ماه هشتم کره ای)

7. روز ارتش ( 1 اکتبر)

8. روز کریسمس ( 25 دسامبر)

9. روز کودک ( 5 می)

10. روز قانون اساسی ( 17 ژوئیه)

 


هتل ها

در کشور کره جنوبی انواع اقامت‌گاه‌ها و هتل‌ها با قیمت‌های متنوع و امکانات مختلف وجود دارد که می‌توانید با توجه به بودجه درنظر گرفته، انتخاب کنید        

هتل

انواع هتل‌های مجلل پنج ستاره تا هتل‌های ارزان‌قیمت را می‌توان در این کشور یافت که هرکدام امکانات خاص خود را ارائه می‌دهند و اتاق‌هایی به سبک غربی و یا کره‌ای را می‌توان تقریبا در همه‌ی آنها مشاهده نمود.
اتاق‌های سبک کره‌ای دارای سیستم حرارتی به نامOndol هستند که کف اتاق را گرم می‌کنند. این اتاق‌ها تخت‌خواب ندارند بلکه مثل خانه‌های ایرانی رخت‌خوابی پهن شده و میز و مبل‌ها نیز ارتفاع بسیار کمی دارند. البته اتاق‌های به سبک غربی نیز در هتل‌های این کشور وجود دارد منتها بسیاری ترجیح می‌دهند سبک زندگی کره‌ای به طور کلی شرقی‌ها را امتحان کنند.

متل

یکی از ارزان‌ترین اقامت‌گاه‌های این کشور هستند که بهYeogwan هم معروفند ولی با سبک متل‌های غربی تفاوت دارند. ارزانی و تخت‌خواب بزرگ به همراه تلویزیون از ویژگی‌های این متل‌ها هستند که باکمیقدم زدن در اطراف یکی از این متل‌ها را پیدا کنید.      

مسافرخانه‌ها

مسافرخانه‌های کره برای ارزان‌تر کردن خدمات خود برخی موارد همچون تلویزیون، اینترنت، آشپزخانه و حمام را اشتراکی کرده‌اند اگرچه اتاق‌های خصوصی را نیز می‌توان با قیمت بالاتری نسبت به اتاق‌های معمولی پیدا کرد. به هر صورت این اماکن اقامتی، گزینه‌ی دیگری برای مسافران و گردشگران است.
سایر اماکن اقامتی همانند خانه‌های اجاره‌ای یا اتاق‌های اجاره‌ای را نیز می‌توان در برخی مناطق با قیمت خوبی پیدا کرد. بعد از جام‌جهانی فوتبال در سال ۲۰۰۲بسیاری از مردم کره از این امر درآمد خوبی کسب کرده‌اند.


مراکز خرید

واحد پول کره جنوبی وون است. سکه‌های ۱۰، ۵۰، ۱۰۰و ۵۰۰وونی و اسکناس ها از ۱۰۰۰تا ۵۰۰۰۰وجود دارد. اگرچه عابربانک های بسیاری در سطح شهر وجود دارد اما به جز عابربانک های جهانی مخصوص و عابربانک های سیتی بانک(citibank) بقیه کارت های خارجی را نمی پذیرند.         

هزینه ها در کره نسبت به دیگر کشورهای آسیایی گران است اما در مقایسه با کشورهای غربی و همچنین کشورهای توسعه یافته ای همچون ژاپن ارزان تر است. چانه زدن و تخفیف گرفتن در مغازه ها به خصوص در بازارهای محلی و روباز عادی است و توصیه می‌شود.

کره جنوبی مرکز گیاه بسیار پرفایده «جین سینگ» است و علاوه بر خود گیاه محصولات بسیار متنوعی با طعم این گیاه از جمله چای «جین سینگ» و بسیاری محصولات دیگر نیز در این کشور دیده می‌شود. سوغاتی های متنوع بسیاری نیز در مغازه های این کشور از جمله عروسک های سرامیکی با طرح های بسیار جالب که بیان کننده احساسات مختلف انسان هستند، کایت های کاغذی زیبا، لباس های محلی و بسیار سوغاتی های دیگر به چشم می خورد.


 
 
 
پنج شنبه, 05 آذر 1394 ساعت 11:33

سنگاپور


مقدمه

جمهوری سَنگاپور کشور-شهری در جنوب شرقی آسیا است و پایتخت آن سنگاپور است.جنوب شبه جزیره مالایا و کوچکترین کشور جنوب شرقی آسیا است.

سنگاپور در شمال خط استوا قرار دارد. مالزی و اندونزی تنها همسایه‌های سنگاپورند. موناکو و وکیشن سیتی از بزرگترین شهرهای سنگاپور به حساب می‌آیند. پیش از توافق اروپایی، جایی که الان به عنوان سنگاپور شناخته می‌شود فقط منطقه ماهیگیری مالایی در مصب رودخانه سنگاپور بود. سنگاپور به مهم‌ترین مراکز تجاری و نظامی بریتانیا شده‌است و هم اکنون نیز ارتش بریتانیا وظیفه امنیت ملی این کشور را بر عهده دارد. در فاصله جنگ جهانی دوم سنگاپور که هنوز مستعمره بریتانیا بود، توسط ژاپن اشغال می‌شود. سرانجام در یک ضد حمله بزرگ که وینستون چرچیل آن را " بزرگترین هزیمت بریتانیاً نامید، سنگاپور در سال ۱۹۴۵ میلادی به انگلستان رسید.هیجده سال بعد در سال ۱۹۶۳ سنگاپور استقلال خودش را از بریتانیا بدست آورد. این شبه جزیره در جنوب شرقی آسیا واقع شده و یکی از مراکز بزرگ تجاری داد و ستد کالا در جهان است و یکی از ۴ شهر-کشور کنونی در جهان است. از زمان استقلال در سال ۱۸۱۹، به یکی از پررونق‌ترین کشورهای جهان تبدیل شده و امروز یکی از پرترافیک‌ترین بندرهای دنیاست. آب و هوای این کشور گرم و مرطوب و میانگین بارش سالانه در آن به بیش از ۲۲۴ سانتی­متر می‌رسد. از لحاظ ذخایر معدنی کشوری فقیر است، اما اقتصاد آن که به بخش خدمات، چینی، تولیدات الکترونیکی و صنایع دستی وابسته‌است، رشد و شکوفایی فراوانی داشته و این کشور را به یکی از ثروتمندترین مناطق دنیا تبدیل کرده‌است. سنگاپور، توسط یک جاده ترانزیت با مالزی و دیگر نقاط جنوب شرق آسیا مرتبط است.

تابلوی خطر به چهار زبان

مذهب

سنگاپور یک کشور چند مذهبی است.طبق آمار سنگاپور، حدود ۵۱٪ مقیمان سنگاپور(به غیر از گردشگران و کارگران مهاجر) پیرو مذهب بودایی و تائو هستند.حدود ۱۵٪ چینی‌ها، اوآسیایی‌ها و هندی‌های مقیم این کشور مسیحی اند. (چه کاتولیک، چه پروتستانت و چه دیگر مذاهب مسیحی)مسلمانان شامل ۱۴٪ مالایی‌ها و اغلب از چینی‌ها و هندی‌ها می‌باشند. طبق سرشماری سال ۲۰۰۰ میلادی جمعیت ناچیزی از این کشور پیروان آیین سیک، هندو و... هستند.در سنگاپور مذهب‌هایی نیز ممنوع هستند. برای مثال شاهدان یهوه حق تبلیغ دین خود را ندارند و حتی گاهی اوقات کسی که از خدمت کردن در ارتش خودداری کند به زندان خواهد رفت. حدود ۱۵٪ از جمعیت شناخته شده در سنگاپور نیز پیرو هیچ مذهبی نیستند.

  • حکومت : جمهوری
  • مساحت : ۶۱۶ کیلومترمربع
  • جمعیت : ۴٬۳۵۳٬۸۹۳ نفر (بر اساس آمار ۲۰۰۴)
  • رشد سالانهٔ جمعیت: ۲/۱ درصد
  • پایتخت: سنگاپور
  • زبان : انگلیسی (رسمی)، ماندارین، تامیل، مالایی
  • دین : مسیحیبودایی اسلام دائوئیسم هندویسم
  • واحد پول : دلار سنگاپور

دانشگاههای سنگاپور

  • دانشگاه صنعتی نانیانگ

دانشگاه صنعتی نانیانگ (به انگلیسی: Nanyang Technological University و به طور خلاصه NTU) با وسعت 200 هکتار و سرمایه گذاری مالی ۹۱۴ میلیون دلار در جنوب غربی کشور سنگاپور واقع شده است. این دانشگاه دارای ۱۱۰۰ عضو هیات علمی، ۳۷۳۹ پرسنل اداری-پژوهشی و ۲۸۹۴۹ دانشجو است که از این تعداد دانشجو ۸۷۴۳ نفر در سطح تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل میباشند. بر طبق آمار رسمی و رتبه بندیهای معتبر بین‌المللی این دانشگاه از برترین‌های دنیا در زمینه‌های مختلف علمی میباشد: -رتبه ۷۳ در کل رشته‌ها و رتبه ۳۳ در علوم مهندسی در رتبه بندی موسسه تایمز در سال 2009 -رتبه ۸ در دنیا از نظر ارجاعات (citations) مقالات علمی ISI در دنیا در علوم مهندسی در سال 2009 در زمینه آموزش و پژوهش دوره دکتری این دانشگاه دارای تبادلات مشترک بین‌المللی با سایر دانشگاه‌های تراز اول جهان است. به عنوان نمونه میتوان اشاره کرد به دوره مشترک دکتری و فوق دکتری این دانشگاه با انستیتو تکنولوژی ماساچوست (MIT).

  • دانشگاه ملی سنگاپور
  • دانشگاه مدریت سنگاپور
  • دانشگاه طراحی و مهندسی سنگاپور

 

مراکز خرید سنگاپور
سنگاپور
نام رسمی کشور سنگاپور، جمهوری سنگاپور و نام بین‌المللی آن سینگاپور است. سنگاپور با 581 کیلومتر مربع مساحت(صدو پنجاه و هفتمین کشور جهان) در نیمکره شمالی ـ نیمکره شرقی، در جنوب شرقی آسیا در کنار تنگه سنگاپور در جنوب کشور مالزی و جزیرة سوماترا (اندونزی) واقع شده است.
براساس آخرین برآورد، جمعیت سنگاپور 2 میلیون و 363 هزار نفر (صدو سیزدهمین کشور جهان) بوده و همه مردم این کشور شهرنشین هستند. حکومت این کشورجمهوری است. پایتخت سنگاپور، شهرسنگاپور است ودرحال حاضر ازلحاظ درآمد سرانه اولین کشور منطقه محسوب می‌شود.
در سنگاپور هر گروه از نژادها و مذاهب, جشنهای مخصوص به خود را دارند. تقریباً هر ماه از سال شاهد جشنها‌ومراسم با شکوهی هستیم که همه از‌آن لذت می‌برند.



اطلاعات مهم و ضروری
رفت و آمد
اتوبوس:
ساعت کار از 6 صبح تا 12 نیمه شب هر روز
کرایه از 90/.دلار سنگاپور تا 80/1 دلار سنگاپور( کرایه دقیق را می توانید از راننده سئوال کنید)

مترو:
ساعت کار از 6 صبح تا 12 نیمه شب هر روز
کرایه از 90/.دلار سنگاپور تا 3 دلار سنگاپور
یک کارت اعتباری با نام ez-link  در تمامی دستگاه های مترو به مبلغ 15 دلار سنگاپور قابل دسترسی است این کارت در تمام اتوبوسهای عمومی قابل استفاده است.

تاکسی:
ساعت کار 24 ساعته
کرایه کوتاهترین مسیر مبلغ 80/2 تا 20/3دلار سنگاپور می باشد که شامل اولین کیلومتر است. سپس به 20/. دلار سنگاپور برای هر 385 متر افزایش می یابد (تا 10 کیلومتر) و برای هر 175 متر(بعد از 10 کیلومتر)کمپانی های مختلف تاکسی کرایه های مختلفی دریافت می کنند.
پس قبل از سوار شدن حتما سئوال کنید.

SIA Hop-on
SIA Hop-on یک اتوبوس توریستی خاص با تهویه مطبوع است که مسافرینش را به سواری اطراف شهر و گردش در Sentosa Island Resort می برد این اتوبوس به فروشگاه ها, رستورانها و فضا های فرهنگی و تفریحی سر میزند و در کنار بازارهای اصلی , هتلها و مکانهای مهم توقف می کند.همچنین به Chinatown,Littleindia و Arab Street نیز میرود.مسافرین میتوانند از اتوبوس پیاده شده و دوباره سوار شوند.در شهر اتوبوسها هر روز از ساعت 9 صبح تا 8 شب هر 30 دقیقه یکبار حرکت می کنند.
کرایه بزرگسال 12 دلار سنگاپور و کودکان 6 دلار سنگاپور
بلیط ها در کیوسکهای مربوطه به فروش می رسد.بازدیدکنندگان در SIA Singapore Holiday به صورت
رایگان و مسافرانی که با پرواز Singapore Airline یا Silk Air آمده اند برای هر سفر 3 دلار سنگاپور می پردازند.



مسائل مالی

دستگاههای تبدیل کنده پول در فرودگاه Changi در بیشتر مراکز خرید جاده Orchard و محدوده های شهری دیگر یافت می شوند, و اغلب قیمت هایی هم طراز با بانکها یا ارزانتر از آنها دارند.


G.S.T مالیات بر خرید به مسافران
7% از مالیات خدمات و کالاها در سنگاپورجمع آوری می شود.به عنوان یک توریست می توانید مبلغ G.S.T را که هنگام خرید پرداخت می کنید در زمان بردن آنها به خانه پس بگیرید. بازپرداخت G.S.T
باید از طریق اداره بازرگانی سنگاپور در فرودگاه Changi قبل از ترک شما از مسیر هوائی تصدیق شود که برای مسیرهای زمینی و تورها لازم نیست. G.S.T می تواند در آژانسهای مرکزی بازپرداخت شود یا توسط برخی از فروشندگان انجام گیرد.  البته از قبل باید از فروشنده سئوال بفرمایید.

2 آژانس مرکزی استرداد وجود : Global Refund  و Premier Tax Free
مراحل باز پرداخت G.S.T قبل از ترک کشور:
1-    در هنگام پرداخت 100 دلار سنگاپور یا بیشتر در یک فروشگاه محل Global Refund  و Premier Tax Free را جویا شوید.
2-    فرم G.S.T را قبل از ترک فرودگاه پر نمایید.
3-    فرم های خود را در کانتر رسیدگی قبل و بعد از مهاجرت در فرودگاه Changi سنگاپور تصدیق نمایید.فراموش نکنید که خریدها و رسیدهای خود را ضمیمه آن نمایید.
4-    مبلغ G.S.T  خود را به صورت نقد , کارت اعتباری یا چکهای بانکی در Global Refund  و Premier Tax Free بر اساس درخواست خود مطالبه نمایید.

مالیاتهای  دیگر
در بیشتر رستورانها 10% سرویس اضافی و 7% GST (مالیات کالا و خدمات ) پرداخت می شود.


فروشندگان خطا کار
بازدیدکنندگانی  که با قیمت های غیر استاندارد مواجه می شوند می توانند با Singapore Tourism board واقع در    Tourism Court1 جاده Orchard 227729 تماس حاصل نمایند.
ارتباطات تلفنی
-    10 دلار سنگاپور برای 3 دقیقه مکالمه با تلفن کارتی یا سکه ای
-    کارتهای تلفن در بیشتر بازارها و هتل ها فروخته می شود.
-    کارتهای اعتباری در تلفن های خاص استفاده می شوند.



آب و هوا و تن پوش
لباسهای سبک , راحت و کتان بپوشید تا از نفوذ گرما جلوگیری کند. همواره یک چتر کوچک برای باران های شدید همراه خود داشته باشید. این نوع پوشاک می تواند برای تمام سال در سنگاپور مناسب باشد.

---

جشنها و مراسمی که با توجه به رخدادهای سال در کشور سنگاپور برپا می‌شود عبارتند از:
حج «هاری رایا»

«هاری رایا» سفرحجاج به مکه و مناسک حج است که همانند مردم کشور ما ایران, عنوان حاجی(Haji) به مرد و عنوان حاجیه (Hajjah) به خانم‌ها اطلاق می‌شود. به مناسبت این جشن, گاو، گوسفند و بز قربانی شده و گوشت آن بین فقرا تقسیم می‌گردد.
روز «وساک»
دراین‌روز, بودایی‌ها طی مراسمی بزرگ،جشن می‌گیرند که یادآور تولد بودا و ورود به نیروانا (Nirvana) است . مراسم این روز با سرود راهب‌ها در هنگام بازدید از معبد برای عبادت و پیشکش کردن هدایا شروع می‌شود. در این روز کارهای سخاوتمندانه شامل آزاد کردن پرنده‌ها و حیوانات از قفس , دادن صدقه به فقرا و اهدای خون جوانان بودایی در بیمارستانها توسط سازمانها ومعابد بودایی انجام می‌شود.
مراسم، همراه با راهپیمایی مردم با شمع روشن در خیابانها است و مردم بخوبی در مراسم معابد بودایی شرکت می‌کنند.



فستیوال قایق اژدها
در پانزدهم ماه ژوئن به یاد مرگ کوایان (Qu yuan) شاعر چینی قرن چهارم قبل از میلاد که در اعتراض به فساد سیاسی حکومت, خود را غرق کرده بود, مراسمی بر پا می‌شود.در این روز, مردم برنج و گوشت پیچیده شده در برگ بامبو را به رودخانه می‌ریزند تا ماهیهای رودخانه از خوردن جسم او صرف‌نظر کنند.
از آن پس تا به حال در سالروز مرگ این شاعر, مسابقه قایقرانی بنام «مسابقه قایق اژدها» در خلیج« مارینا » (Marina) برگزار می‌شود و تیمهای مختلف از سرتاسر جهان در این مسابقه به رقابت می‌پردازند و غرفه‌داران نیز در اطراف خلیج به فروش برنج و کالاهای مختلف می‌پردازند.
فستیوال روح گرسنه
هفتمین ماه قمری به جشن «روح گرسنه» اختصاص یافته است که به عقیده مردم, در این زمان دروازه‌های جهنم باز می‌شوند و روح مردگان آزاد شده به زمین می‌آیند.
در این ماه, غذا , دعا و« پول جهنم » برای تسکین ارواح تقدیم می‌گردد. در شامگاه نیز مراسمی مانند اجرای اپراهای خیابانی چین برگزار می‌شود.
نکته جالبتر اینکه هیچ ازدواج یا سفر خطرناکی , مثل سفرهای دریایی در این ماه انجام نمی‌شود.
فستیوال نیمه پائیز
این فستیوال در یاد بود وطن‌پرستی بنام « سویان زانگ»Shu Yuan Zhang که طرح براندازی سلسله «یان» (Yuan) را در قرن چهاردهم ریخت, برپا می‌شود و به گفته برخی, او نقشه خود را به اتفاق شورشیانی که در کیک‌های به شکل ماه مخفی شده بودند با موفقیت به اجرا رساند.
از این‌رو امروزه نانهای روغنی به شکل ماه با لوبیا قرمز و بذر درخت کنار بعنوان هدایا معاوضه می‌شوند. مردم فانوسها را در هر اندازه و شکلی حمل می‌کنند.
در سنگاپور باغ چینی‌ها محل مخصوص این مراسم است.
دیپاولی (Deepavali)
نام مراسم, پیروزی «خوبی» بر «بدی» یا «شیطان» و کنایه‌از افسانه کشتن ظالمانه ناراکاسورا (Narakasura)بوسیله شاه کرشنا Krishna است که شروع سال نو هندی محسوب می‌شود.
این زمان برای جامعه شغلی, زمان تسویه حساب است. هم چنین اعتقاد بر این است که روح اقوام در طی جشن به زمین می‌آیند و چراغهای نفتی برای راهنمایی و هدایت آنها روشن می‌شود. در این مراسم نیز مثل جشنهای چینی‌ها و مسلمانان از هر نژاد و قومی، دوستان در فضای باز به دیدار یکدیگر می‌روند. معابد کوچک هندویان و خیابانها با چراغ و وسایل زرق و برق‌دار آذین‌‌بندی می‌شوند.



دیدنیهای سنگاپور
از نزدیک با اورانگوتان های زیبا و سمور آبی بازیگوش  آشنا شوید, باغ وحش جدید Rain Forest  نمایشگاه بیابانهای استرالیا درمانگاه و مرکز تحقیقات حیات وحش و یک بیمارستان فوق تخصصی حیوانات را مستقیما همین جا در اولین باغ وحش بدون حصار دنیا تماشا کنید.
کوچکترها حتما از سوار شدن بر اسبهای پونی و تماشای باغ وحش حیوانات خانگی لذت خواهند برد.نمایش های روزانه در آمفی تئاتر Show Faundation و جذابیتهای تفریحی دیگر شامل Fragil Forest فیلهای آسیا و ببر سفید به نمایش گذاشته می شوند.

ورودیه:
بزرگسال 16.50دلار سنگاپور
کودکان   8.50  دلار سنگاپور  (3 تا 12 سال)
ساعت کار 8.30 صبح تا 6 بعد از ظهر ( هر روز)
www.zoo.com.sg

ماجراجوئی شبانه
در این جاذبه پر هیجان برنده جایزه شوید. ارتباط نزدیک با موجودات شب زنده دار در حال انجام عادات شبانه خود را برای شما فراهم می کند.حیوانات گوشتخوار را بدون هیچ قید و بندی ببینید از نزدیک با روباه ها و سنجابهای پرنده آشنا شوید به راحتی به تماشای خوک خرطوم دار و دیگر جانوران بپردازید.این یک نجربه فراموش نشدنی برای همه سنین از طریق ترن برقی یا قدم زدن در شب می باشد.


ورودیه:
بزرگسال 22دلار سنگاپور
کودکان   11  دلار سنگاپور  (3 تا 12 سال)
ساعت کار 7.30 بعد از ظهر تا 12 نیمه شب ( هر روز)

نرخ قطار
بزرگسال 10دلار سنگاپور
کودکان   5  دلار سنگاپور  (3 تا 12 سال)


پارک پرندگان Jorong

اجازه دهید تخیلات فرزندانتان در پارک پرواز کند خانه 8000 پرنده و بیش از 600 گونه. شما در       Lory Loft  جائیکه پرندگان بی نظیر و رنگارنگ را مستقیما از میان دستان شما خواهند خورد خواهید دید.
مطمئن باشید که می توانید صحنه پلیکان را در حالیکه برای خوردن ماهی شیرجه می زند در اولین گالری زیر آب دنیا در Pelican Gove   فیلم برداری کنید.همچنین از رژه پنگوئن ها و دریاچه فلامینگوها در حدود 1001 فلامینگو آنرا با افتخار خانه می نامند دیدن فرمائید.

ورودیه:
بزرگسال 18دلار سنگاپور
کودکان   9  دلار سنگاپور  (3 تا 12 سال)
ساعت کار 8.30 صبح تا 6 بعد از ظهر ( هر روز)



شهر برفی
تصور کنید 150 تن (معادل وزن 30 فیل) برف در سنگاپور! در شهر برفی می تواند فعالیتهای زمستانی مانند تیوپ برفی اسکی  اسنو بورد را تجربه کنید حتی می توانید با کودکان خود در خانه های برفی یرف بازی کنید یا اینکه برای خود آدم برفی بسازید.

ورودیه:
12 دلار سنگاپور برای 1 ساعت

ساعت کار 9:45 صبح تا 6 بعد از ظهر (سه شنبه – یکشنبه )
9      صبح تا 7 بعد از ظهر  ( تعطیلات رسمی و مدارس)
دوشنبه ها تعطیل
www.snowcity.com.sg

پارک آبی    Wild wild wet
چه راهی بهتر از این است که جذابیت یک پارک بازی آبی را برای جلب توجه کودکان 2 برابر کنیم؟
بهترین ساعات خود را در سرسره های بزرگ آبی با شلپ شلوپ کردن بگذرانید.همه ی خانواده خود را با
یک کشتی بادی از سطحی پر از آب به پائین ببرید و یا از سقوط در یک رودخانه دست ساز لذت ببرید.

ورودیه:
بزرگسال 13دلار سنگاپور
کودکان   9  دلار سنگاپور  (3 تا 12 سال)
ساعت کار 1 بعد از ظهر تا 7 بعد از ظهر ( غیر از سه شنبه)
www.wildwildwet.com

جزیره آفتابی سنتوزا   Sentosa
بدون بازدید از جزیره سنتوزا هیچ بازدیدی به سنگاپور کامل نمی شود.دو جزیره اصلی و مهم سنگاپور در زیر آفتاب یکی از سه ساحلش با شنهای سفید برنزه شوید و از تورهای تاریخی در موزه ها لذت ببرید.
در رویای Musica Fountain  در شب خیره شوید و از این فعالیتهای خاص و مکانهای دیدنیش لذت ببرید.

ورودیه:
بزرگسالان با کودکان 3 دلار سنگاپور
چگونه می توان به آنجا رفت
ماشین
2 دلار سنگاپور هر ماشین و هر ورودی
2 دلار سنگاپور هرنفردر ماشین برای ورودی به جزیره
از طریق ترن سریع السیر سنتوزا
3 دلار سنگاپور برای هر نفر
ارتباط دهنده Vivi city.Harboure Front و خیابان نیروگاه برق James به Sentosa در کمتر از 4 دقیقه
هر روز از 8 صبح الی 10 شب
از طریق اتوبوس
سوار شوید و در طول جاده Telok Blangah حرکت نمائید مسیر خود را به سمتBus  Harboure Front
ادامه دهید و در آنجا اتوبوس خود را تغییر داده و سوار اتوبوسهای نارنجی رنگ Sentosa شوید.
از طریق اتوبوس نارنجی سنتوزا
3 دلار سنگاپور (قابل پرداخت در مرکز ورود ملاقات کنندگان سنتوزا) ورودی جزیره جدا است.
7 صبح تا 12 نیمه شب (یکشنبه ها  الی  پنجشنبه ها)
7 صبح تا 12 ظهر (جمعه ها و شنبه ها)
از طریق متروخط شمال شرقی را سوار شوید و به سمت ایستگاه مترو Harboure Front حرکت کنید و به پایانهBus  Harboure Fron بروید و سواراتوبوسهای نارنجی رنگ سنتوزا شوید.
www.sentosa.com.sg

 

چشم انداز Imbiah
Imbiah مکانی در نزدیکی کوه Imbiah واقع در سنتوزا است و چشم اندازش مکانی برای تجربه جذابیتهای جدید و هیجان انگیز است. خانواده ها می توانند از تفریحات بیشماری در این مکان لذت ببرند.
-    پارک پروانه ها و امپراتوری حشرات
-    ماشین برقی سنگاپور
-    لوژ sentosa
-     برج آسمان خراش Carlsberg
-    Merlion
-    Sentosa 4D Magix

چگونه می توان به آنجا رفت
اتوبوسهای خط آبی و سبز
ترن سریع السیر Sentosa

طبیعت سنگاپور
سنگاپور تنها تفریحات شهری ندارد در در اطراف جزیره و حومه شهر بیش لز 700 مزرعه زیبا با انواع ماهی ها و مزارع مختلف وجود دارد.

باغ ارکیده Mandai
مناظر زیبای دامنه های پوشیده از غنچه های رنگارنگ ارکیده را در بزرگترین باغ سنگاپور تجربه کنید.ابن جذابیتها شامل بیش از 200 نمونه مختلف از ارکیده ها است.که در اینجا روئیده اند و باغ آبی با رودهای سر سبز که به صورت طبیعی در میان باغ پیچ و تاب می خورند.
مراقب پرنده های زیبا و دیگر پرندگان جنگلی که برای تغذیه به آنجا می روند باشید.

ورودیه:
بزرگسال 318دلار سنگاپور
کودکان   1  دلار سنگاپور  (3 تا 12 سال)
ساعت کار 8.30 صبح تا 6 بعد از ظهر ( هر روز)
www.mandi.com.sg

 

حومه شهر Kranji
در حومه شهر سنگاپور مزارع زیبا با تزئینات مختلفی وجود دارد مزارع ارکیده کشاورزی بزرگ و همچنین مناطق طبیعی حفاظت شده.در میان این مزارع  Format نیز دیده می شود که یک مکان بازار شکل برای کشاورزان و روستائیان است تا در آنجا محصولات خود را عرضه کنند.حومه شهر همچنین شامل نواحی مردابی Surgei Buloh می باشد که اولین و تنها منطقه مردابی حفاظت شده و طبیعی در سنگاپور است.
این منطقه شامل بیش از 500 گونه از جانداران و گیاهان است.

ورودیه: رایگان غیر از شنبه یکشنبه و تعطیلات رسمی
ساعت کار 7 صبح تا 7 بعد از ظهر ( هر روز)

www.sbwr.org.sg

 

Pulau Ubin
بهترین و آخرین روستای سنگاپور می باشد. با اجاره یک دوچرخه  به دور جزیره بروید.و از روستاهای اطراف دیدن کنید.به سمت گیاهان کاکائو یا لاستیک برانید و با در باغهای میوه توقف کنید.ممکن است در راه
با میوه های استوائی مانند دورییان یا انبه برخورد کنید.
ورودیه: رایگان
کرایه قایق هر نفر 2 دلار سنگاپور

راههای تماشای شهر

در سنگاپور حتی رسیدن به یک مکان جذاب نیز در نوع خود تجربه ای هیجان انگیز بشمار می آید.
در ضمن  با استفاده از سیستم مدرن و کامل حمل و نقل عمومی در جزیره شما و خانوادتان می توانید
با روشهای بی همتای زیر به مقصد برسید.

قایقرانی بر روی رودخانه سنگاپور

سوار یکی از قایقهای تفریحی  در حالیکه روی رودخانه سنگاپور حرکت می کنید نظاره گرتبدیل یک روستای کوچک که اقامتگاه ماهیگیران بود به بزرگترین بنادر تجاری جهان باشید.در طول حرکت داستان چگونگی تبدیل سنگاپور از یک دهکده کوچک به بندری بزرگ را خواهید شنید.

قیمت :

تجربه دیدار از رودخانه سنگاپور – 2 منطقه (30 دقیقه)
بزرگسال 13 دلار سنگاپور
کودکان    8 دلار سنگاپور
منطقه ساحلی و منطقه Clarke-منطقه قایقرانان

تور جدید رودخانه سنگاپور – 3 منطقه (45 دقیقه)

بزرگسال 18 دلار سنگاپور
کودکان    10 دلار سنگاپور
منطقه ساحلی و منطقه Clarke-منطقه قایقرانان و Robertson
ساعت کار: 9 صبح الی 11 شب
www.rivercruise.com.sg


تور Hippo بر روی رودخانه سنگاپور

از مناظر جذابیتها و مراکز خرید اطراف رودخانه سنگاپور دیدن کنید.طی این مسیر 30 دقیقه به طول می انجامد و شما می توانید با خرید بلیط یکروزه این تور به صورت نا محدود از آن استفاده کنید.در طول روز و ساعت هایی از شب این تور اجرا می شود و این راحت ترین راه برای تجربه زیبایی ها و آشنایی با اماکن اطراف رودخانه سنگاپور است.
قیمت :
حدودا 30 دقیقه
بزرگسال 23 دلار سنگاپور
کودکان    17 دلار سنگاپور
ساعت کار: 9 صبح الی 11 شب
www.torist.com.sg

دیدار از شهر بوسیله Hippo تور

یکی از بهترین راههی دیدار از سنگاپور استفاده از اتوبوسهای بدون سقف Hippo می باشد با خرید بلیط یک روزه شما می توانید از تمام نقاط مسیرهای چهارگانه این تور استفاده کنید.
مسیرهای تور 34 نقطه گردشگری سنگاپور را شامل می شود و اتوبوسها هر 19 دقیقه در این نقاط حاضرند.

قیمت :

بزرگسال 23 دلار سنگاپور
کودکان    13 دلار سنگاپور

بلیط تماشای یک روزه سنگاپور

به همراه Hippo River Cruise
بزرگسال 33 دلار سنگاپور
کودکان    17 دلار سنگاپور
ساعت کار: 9 صبح الی 11 شب
www.torist.com.sg

شما همچنین می توانید در سنگاپور از محله های مختلف بازدید کنید.این محله عبارتند از:
-    محله چینی ها China Town با مغازه های کوچک با انبوهی از سوغاتهای چینی و یا بازدید از مقبره تاریخی Thian Hock Keng که قدیمی ترین مقبره در سنگاپور است.
-    
-    محله مالائیها : برای مشاهده فرهنگ مالائی(Malay ) به Kampong Giam  یا Geylong Seria
بروید.
Geylong Seria در شرقی ترین بخش سنگاپور واقع شده است و مانند قلب فرهنگ مدرن Malay است.
محلی که Malay Village در آن واقع شده است از زندگی سنتی به روش Malayرا نشان می دهد که با موزه ها مغازه ها و تئاترها یش کامل می شود.
Kampong Giam نزدیک  به محدوده تجارت مرکزی واقع شده است. این منطقه در اصل روستای ماهیکیران بوده است.
-    در این میان Arab Street انتظار شما را می کشد تا به سراغ مغازه های آنتیک آن بروید. در مغازه های تو در توی آن گشت و گذار کنیدو بهترین و عالی ترین اجناس مورد نظر خود را بیابید.
-    خیابان Bussorah با بزرگترین مسجد سنگاپور به نام مسجد سلطان در انتظار شما است.
-    Katong / Joo Chita به اینجا بروید و عظمت تاریخی فرهنگ Peranakan که با فرهنگ Eurasian و دیگر فرهنگها مخلوط شده است را از نزدیک ببینید.
-    هندوستان کوچک (Little India)Little India arcade بازارTekka Marketو معبد Veeramakaliamman و خیابانهای دیگر کل Little India را تشکیل می دهند.برای داشتن درک درستی از فرهنگ هندی به فروشگاههای آن سری بزنید.


سنگاپور  Singapore

نام رسمی: جمهوری سنگاپور
پایتخت: سنگاپور
تاریخ استقلال: 1965
نژاد/ملیت: چینی- مالایایی- هندی
بنادر مهم: سنگاپور- تنگه سنگاپور
سنگاپور کشوری کوچک در انتهای شبه جزیره مالایا از شرق به تنگه مالاکا و از شمال به مالزی منتهی می شود. متشکل از یک جزیره اصلی و 63 جزیره کوچک می باشد.
جزیره اصلی سنگاپور با مساحتی بالغ بر 682 کیلومتر امروز به یک مرکز مهم صنعتی، بانکداری، تجاری و توریستی و یکی از مهمترین بنادر در جهان با بیش از 600 خط دریایی و هوایی تبدیل شده است.1300 بانک بین المللی و محلی امروز این کشور را به یک کانون مهم تجاری و مالی مبدل کرده است. وجود اقوام مختلف با تضادهای فرهنگی، ادیان متنوع، اماکن دیدنی بسیار زیبا و هتلهای شیک و مجلل سالانه جهانگردان بی شماری را به این کشور جلب می کند.



جاذبه های توریستی

جزیره سنتوسا
به معنای صلح و آرامش در زبان مالایی می باشد. این جزیره در فاصله 20 کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است و یکی از مهمترین مراکز توریستی سنگاپورمحسوب می شود. آکواریوم معروف و دیدنی آن با بیش از 2500 ماهی از 260 گونه مختلف، پارک و باغ وحش، زمین های گلف و ورزشهای آبی، برنامه نمایش دلفین ها و اصلی ترین بخش جزیره، رقص فواره ها با جذابیت خاص و جادویی نمایش بسیار ویژه و فراموش نشدنی برای جهانگردان و بازدیدکنندگان به ارمغان می آورد.

پارک شبانه روزی سافاری
تجربه بازدید از حیات وحش در شب شاید برای کمتر کسی امکان پذیر باشد. پارک شبانه روزی سافاری Nightsafari اولین پارک جیات وحش شبانه در جهان است که بازدیدکنندگان می توانند نادرترین گونه های حیوانات جهان را در این محل مشاهده کنند. سافاری شبانه یکی از معروفترین مجموعه های حیات وحش در جنوب شرق آسیا محسوب می شود.
این مرکز شامل قسمت های جالبی از قبیل آکروباتیک، عکس گرفتن در کنار حیوانات وحشی، سفر با قطار، پیاده روی در جنگل های وحشی به همراه توضیحات مربوط به هر بخش توسط راهنمایان مجرب پارک و شوی حیوانات دست آموز می باشد.

 

مراکز خرید

مرکز خرید ویو سیتی(Vivo City)
ویو سیتی علاوه بر اینکه بزرگترین مر کز خرید سنگاپور است زیبایی های منحصر به فرد خود را هم دارد. این مرکز در مرکز خرید جلوی درب جزیره سنتوزا قرار دارد و طبق گفته مسئولین در روز افتتاح این مرکز خرید کل جمعیت سنگاپور در همان روز اول از این مرکز بازدید کردند.!
وب سایت: www.vivocity.com.sg

مرکز خرید مصطفی(Mustafa)
این مرکز خرید یکی از بزرگترین فروشگاههای سنگاپور است که در آن میتوانید همه چیز مانند لوازم خانگی ، موبایل و وسایل الکترونیکی ، لوازم آرایشی بهداشتی و .. را تهیه کنید .
جالب است بدانید این مرکز 24 ساعته باز بوده و برای تبدیل ارز هم امکانات مناسبی دارد
وب سایت: http://www.mustafa.com.sg/index.asp

 

هتل ها

هتل رویال پلازا

فاصله از مرکز شهر: واقع در مرکز شهر فاصله از فرودگاه: ‎15 km

امکانات رایگان: زمین بد مینتون - استخر - تلویزیون - صندوق امانات - سرویس 24 ساعته برای اتاق - مینی بار

امکانات شارژی: سرویس پست - مهد کودک - سرویس لباسشویی - گل‌فروشی - امکانات درمانی - مرکز تجاری - سالن کنفرانس - سالن ژیمناستیک - سالن زیبایی

تلفن: 006567377966                                    www.royalplaza.com.sg


هتل شرایتون تاورز

فاصله از مرکز شهر: واقع در مرکز شهر                                  فاصله از فرودگاه: ‎18 km

امکانات رایگان: سالن بدنسازی - صندوق اماناتات الکترونیکی - تلویزیون - سرویس 24 ساعته برای اتاق - مینی بار - تهویه مطبوع - روزنامه - موسیقی زنده

امکانات شارژی: بار - مرکز تجاری - کافی‌شاپ - پزشک - داروخانه

تلفن: 006567376888                                     www.starwoodhotels.com/sheraton


هتل گلدن لندمارک

فاصله از مرکز شهر: واقع در مرکز شهر                                  فاصله از فرودگاه: ‎20 km

امکانات رایگان: موسیقی زنده - سرویس 24 ساعته برای اتاق - سرویس بیداری در زمان مورد نظر - تهویه مطبوع - رادیو - تلویزیون - تلفن مستقیم - مینی بار

امکانات شارژی: مهد کودک - مرکز تجاری - سالن زیبایی - سالن کنفرانس - بوتیک - سرویس لباسشویی

تلفن: 006562972828


هتل هالیدی این

فاصله از مرکز شهر: واقع در مرکز شهر                                  فاصله از فرودگاه: ‎24 km

امکانات رایگان: استخر - زمین تنیس - سرویس بیداری در زمان مورد نظر - تهویه مطبوع - تلویزیون - رادیو - سرویس 24 ساعته برای اتاق - تلفن مستقیم - مینی بار

امکانات شارژی: سالن ژیمناستیک - سالن رقص - مرکز تجاری - مهد کودک - سرویس لباسشویی - سالن زیبایی - بوتیک - سالن کنفرانس

تلفن: 006567338333                                     www.singapore.holiday-inn.com



اطلاعات ضروری


جمهوری سنگاپور کشوری در جنوب شرقی آسیا است و پایتخت آن تنها شهر مهم آن یعنی سنگاپور است.این کشور جزیره بسیار کوچکی است اما بیش از چهار میلیون جمعیت دارد
این شبه جزیره در جنوب شرقی آسیا واقع شده و یکی از مراکز بزرگ تجاری داد و ستد کالا در جهان است و یکی از ۴ شهر-کشور کنونی در جهان است. از زمان استقلال در سال ۱۸۱۹، به یکی از پررونق‌ترین کشور‌های جهان تبدیل شده و امروز یکی از پر ترافیک‌ترین بندرهای دنیاست از لحاظ ذخایر معدنی کشوری فقیر است، اما اقتصاد آن که به بخش خدمات، تولیدات الکترونیکی و صنایع دستی وابسته است، رشد و شکوفایی فراوانی داشته و این کشور را به یکی از ثروتمندترین مناطق دنیا تبدیل کرده است. سنگاپور، توسط یک جاده ترانزیت با مالزی و دیگر نقاط جنوب شرق آسیا مرتبط است.
سنگاپور یک کشور چند مذهبی است و افتخار سنگاپور به تنوع اقوام و مذهب در این کشور است.طبق آمار سنگاپور، حدود 51% مقیمان سنگاپور(به غیر از گردشگران و کارگران مهاجر) پیرو مذهب بودایی و تائو هستند.حدود 15% چینی ها، اوآسیایی ها و هندی های مقیم این کشور مسیحی اند. (چه کاتولیک، چه پروتستانت‌ و چه دیگر مذاهب مسیحی)مسلمانان شامل 14% مالایی ها و اغلب از چینی ها و هندی ها می‌باشند. طبق سرشماری سال 2000 میلادی جمعیت ناچیزی از این کشور پیروان سیکیزم ، هندو و ... هستند.در سنگاپور مذهب هایی نیز ممنوع هستند. برای مثال شاهدان یهوه حق تبلیغ دین خود را ندارند و حتی گاهی اوقات کسی که از خدمت کردن در ارتش خودداری کند به زندان خواهد رفت. حدود 15% از جمعیت شناخته شده در سنگاپور نیز پیرو هیچ مذهبی نیستند. این کشور در زمانها گذشته تحت تسلط بریتانیا بود و بعد از رهایی به منطقه مالزی پیوست و بعد از مدتی از مالزی هم جدا شد و استقلال خود را اعلام کرد.

آب و هوا
این کشور فقط یک ونیم درجه از خط استوا فاصله دارد آب و هوای این کشور گرم و مرطوب و میانگین بارش سالانه در آن به بیش از ۲۲۴ سانتی¬متر می‌رسد.و بهتر است بیشتر اوقات چتر همراه خود داشته باشید
در ماه دسامبر و ژانویه 28 درجه سانتیگراد (79 درجه فارنهایت) هنگام روز ، 24 درجه سانتیگراد (76 درجه فارنهایت) در شب است
برای بقیه ی سال 31°درجه سانتیگراد (89 درجه فارنهایت) هنگام روز ، 26 درجه سانتیگراد (80 درجه فارنهایت) در شب است.

تعطیلات
کشور سنگاپور یک کشور سکولار است اما نسبت به گروه های دینی مختلف خود جشن برگزار می شود مانند چینی ، هندی و اسلامی و همینطور اعیاد مسیحی
عید سال نو میلادی و عید سال نو چینی همراه با برگزاری بسیاری از مراسم و جشن ها است
از اعیاد اسلامی می توان به عید اسلامی فطر که با نام Eid-ul-Fitr یا Hari Raya Puasa شناخته می شود که در پایان ماه قمری رمضان برگزار می شود
عید دیگر اسلامی عید قربان که با نام Hari Raya Haji شناخته می شود ذکر کرد که مردم حیوانات حلال گوشت از نظر اسلامی را ذبح کرده سپس آنان را میان فقرا تقسیم می کنند این عید در زمانی برگزار می شود که مراسم حج در مکه برگزار می شود.
روز تولد بودا که جشن گرفته میشود و همینطور اعیاد مسیحی که تمام خیابان ها تزئین می شود.
روز ملی سنگاپور در روز نهم آگوست برگزار می شود و راهپیمایی برگزار می شود.
برای اطلاع از کلیه تعطیلات به آدرس وزارت کار سنگاپور مراجعه کنید: http://www.mom.gov.sg/publish/momportal/en/general/2008_Public_Holidays.html

ویزا-روادید
اکثر شهروندان کشورهای گوناگون نیازی به ویزا برای ورود به سنگاپور ندارند که عموما بین 14 تا 30 روز است برای شهروندان ایالات متحده آمریکا و بریتانیا این مدت حدود 90 روز است  اما حدود بیش از 30 کشوری که برای ورود نیاز به ویزا دارند را در آدرس وزارت مهاجرت سنگاپور می توانید ببینید: http://www.ica.gov.sg/
شهروندان ایرانی و افغانی جزو معدود کشورهایی هستند که برای ورود نیاز به ویزا دارند.

سفر به کشور

با هواپیما
هواپیماهای مختلفی از اکثر نقاط جهان برای سنگاپور وجود دارد سنگاپور شبکه هوایی خوبی دارد و اگر به غیر از مالزی و اندونزی می خواهید به سنگاپور بروید بهترین راه رفتن با هواپیما به این کشور است.
هواپیمایی ملی سنگاپور (SilkAir) دارای خدمات مختلفی است.
برای پرواز از کشورهای جنوب شرقی آسیا به سنگاپور هواپیمایی AirAsia تخفیفاتی را نیز ارائه می دهد.
سنگاپور محلی برای توقف هواپیماهای با مسیر طولانی نیز هست.

با قطار
روزانه دو قطار معمولی و همینطور یک قطار با امکان خواب از مالزی به سنگاپور وجود دارد. می توانید بلیت تک سفره تهیه کنید.

با کشتی
از مناطق زیر برای سنگاپور کشتی وجود دارد.
از Malacca ، Klang (کوالالامپور) ، Penang (پینانگ) ،
از مالزی Langkawi ، Redang و Tioman از منطقه مالزیایی جزیره برونئو
از تایلند  Phuket ، Krabi ، Ko Samui و Bangkok (بانکوک)
از ویتنام  Sihanoukville در Cambodia و  Ho Chi Minh City
و تعدادی از کشتی های که حدود 10 روز به سنگاپور راه است مانند هنگ کنگ

با اتوبوس
بعضی از شرکت های اتوبوسرانی میان مالزی و سنگاپور
CitiExchange, ☎ +65-63981216,
Easibook, ☎ +65-64440745,
Gunung Raya, ☎ +65-62947711,
Hasry Express, ☎ +65-62949306,
Konsortium Express, ☎ +65-63923911,
قیمت ها ممکن است در روزهای تعطیل هفته و اعیاد تغییر کند.

اتوبوس های جوهور باهارو به سنگاپور

پیوند گذرگاه سی دابلیو - 1   Kranji MRT فقط   Larkin از طریق Kotaraya   $ 1.30 ، RM1.30 
پیوند گذرگاه سی دابلیو - 2   خیابان ملکه فقط  Larkin فقط $ 3.20

پیوند گذرگاه سی دابلیو - 3   Jurong شرق MRT   Indah Bukit از طریق 2nd پیوند   $ 4.00

SBS 170 (قرمز) 
خیابان ملکه از طریق Kranji   Larkin فقط  $ 1.70

SBS 170 (آبی) 
ranji MRT 
Kotaraya فقط $ 1.10

SBS 160
شرق Jurong از طریق Kranji   Kotaraya فقط  $ 1.60

SMRT 950
Woodlands از طریق Marsiling   Kotaraya فقط  $ 1.30

سنگاپور - جوهر اکسپرس   خیابان ملکه تنها   Larkin فقط  $ 2.40

با اتومبیل
از جزیره سنگاپور تنها دو مسیر به مالزی وجود دارد که می توان از آنها به سنگاپور وارد شد.
جاده اصلی و مشهور جاده ایی از که از Johor Bahru در مالزی مستقیما به Woodlands در شمال سنگاپور می رود.
از جمعه عصرها جاده به سمت مالزی شلوغ است و همینطور از یکشنبه شب ها به سمت سنگاپور شلوغ است.
.ز این مسیر قطار ، اتوبوس و تاکسی نیز گذر می کنند و برای پیاده رفتن نیز زیاد نیست و حدود 2 کیلومتر راه است.
مسیر دوم مسیری از که از سمت مالزی به غرب جزیره سنگاپور متصل می شو.د مسیر خوبی است اما پیاده روی در این مسیر مجاز نیست.
شما می توانید با اتومبیل نیز وارد سنگاپور شوید و همینطور موتورسیکلت که برای 10 روز می توانید در سنگاپور نگاه دارید.
کلا رانندگی میان سنگاپور و مالزی راحت است اما باید بدانید برای خروج از مرز میان دو کشور باید سوخت شما حداقل سه چهارم باک پر باشد.
از بزرگراه سمت راست جاده برای عوارض نیز دریافت می شود.

با تاکسی
سنگاپور از اندک کشورهایی است که با تاکسی می توان وارد آن شد و با تاکسی از آن خارج شد تنها با تاکسی هایی که مجوز ورود و خروج به سنگاپور و بلعکس را دارند می توان استفاده کرد شما می توانید با شماره تلفن +65-62967054 در سنگاپور برای استفاده از تاکسی های یکی از شرکتهای دارای مجوز تماس بگیرید.

در داخل کشور

با قطار
دو شیوه برای حرکت با قطار وجود دارد یکی خط های MRT و دیگری LRT است که به راحتی می توانید به نقاط مختلف بروید
خطوط   MRT دارای ایستگاههای تمیز و زییبا هستند با دستشوئی های رایگان لازم است بدانید که این قطار ها راننده نیز ندارند و بطور خودکار حرکت می کنند

با کشتی
کشتی هایی وجود دارند که با آنها می توانید به جزیره کوچک جنوب سنگاپور بروید این جزیره دارای مناطق روستایی می باشد و حتما همراه خود غذا و نوشیدنی ببرید زیرا در آنجا مغازه وجود ندارد

با اتوبوس
با اتوبوس از چهار گوشه سنگاپور اتوبوس وجود دارد اما آنها کمی آرام تر حرکت می کنند و به پای خطوط MRT نمی رسند.
می توانید کرایه را بصورت نقدی پرداخت کنید.

با تاکسی
تاکسی های مختلفی وجود دارد و آنها کرایه خود را بر حسب میزان متر محاسبه می کنند و عموما کرایه های منصفانه ایی می گیرند
اگر گروه های 3 یا چهار نفره بشوید می توانید هزینه تاکسی را تقسیم کنید و اینطور بسیار باصرفه تر برای شما خواهد شد
بدانید برای یک گردش در کل جزیره هزینه کرایه یک تاکسی از 30 دلار بیشتر نمی شود
می توانید برای رزرو تاکسی با شماره تلفن 6342 5222 در سنگاپور تماس بگیرید.

با trishaw
Trishaw موتور های سه چرخی است که در نزدیکی رودخانه سنگاپور وجود دارد و برای گردش توریست های خارجی در نظر گرفته شده است زیرا هزینه آنها بالا است اگر خواستید از آنها استفاده کنید بهتر است کمی چانه بزنید تا کرایه کمتر شود برای یک گردش کوتاه باید حدود 10 تا 20 دلار برای هر نفر بپردازید و برای یک ساعت کرایه این وسیله باید حدود 50 دلار برای هر نفر بپردازید.

با اتومبیل
کرایه اتومبیل گران است و ممکن است بیش از 100 دلار در روز برای شما هزینه داشته باشد
حداکثر سرعت مجاز در بزرگراه ها 90 کیلومتر است و سایر جاده ها 50 کیلومتر است
در سنگاپور به سبک بریتانیا از سمت چپ رانندگی می شود حداقل سن برای رانندگی 18 سال تمام می باشد و صحبت با تلفن همراه در هنگام رانندگی ممنوع است و همینطور داشتن مقدار بیش از 0.08% الکل در خون که در صورت متوقف شدن شما توسط پلیس و وجود الکل بیش از اندازه قانونی شما ممکن است به زندان هم محکوم بشوید
بدانید که شما پلیس زیادی در مناطق مختلف نخواهید دید اما بیشتر جاده ها و خیابان ها توسط دوربین ها کنترل می شود پیشنهاد می گردد اگر توسط پلیس متوقف شدید و یا تخلفی کردید به هیچ وجه رشوه نپردازید
در اکثر موارد در تصادف اتومبیل با عابران پیاده ، رانندگان مقصر شناخته می شوند.

با دوچرخه
دوچرخه سواری نیز در بعضی از مناطق زیبا می تواند برای علاقه مندان به آن لذت بخش باشد.

پیاده
مسیرهای خوبی برای پیاده روی وجود دارد که با استانداردهای آسیایی مطابقت می کند بهتر است برای پیاده روی قبل از ظهر و بعد از غروب هوا را برای خنکی انتخاب کنید و یک دستمال و بطری آب هم همراه داشته باشید.

صحبت
ممکن است بسیاری زبان رسمی سنگاپور را مالایی بدانند اما بیش تر جوانان و افراد زیر 50 سال به انگلیسی صحبت می کنند و یا می توانند بکنند البته زبان مالایی هم رواج دارد
بیشتر نوشته های رسمی در مکاتبات اداری به زبان انگلیسی است
بدانید که زبان انگلیسی با اصطلاحات محلی همراه است که به آن Singlish نیز می گویند و ممکن است بعضی از لغات را اشتباه تلفظ کنند شما می توانید تفاوت موجود را در جمله زیر مشاهده کنید.

یک جمله انگلیسی
Do you want a beer? -- No, thanks; I"ve already had five bottles.
ترجمه جمله به Singlish
You wan beer or not? -- Dunwan leh, drink five botol oreddi.
به علت وجود اقوام مختلف زبان ماندارین چینی و تامیلی هم صحبت می شود و بسیاری از مغازه های چینی با زبان چینی بر تابلو مغازه خود نوشته اند
سه گروه زبانی عمده در سنگاپور مالایی ، چینی و هندی است و به غیر از اینها عده ایی عرب در خیابان عربها وجود دارند و گروه های دیگری مانند برمه ایی ها ، فیلیپینی ها ، اندونزی ها ، کره ایی ، تایلندی و ژاپنی ها که مناطق کوچکی زندگی می کنند و به زبان خود حرف می زنند.

نقاط دیدنی
سواحل زیبای سنگاپور خصوصا در شرق جزیره
گردش در مانطق جنگلی جنوب جزیره
موزه تاریخ استعمار سنگاپور
اگر علاقه مند به دیدن طبیعت و حیات وحش هستید در شمال و غرب جزیره می توانید به دیدن باغ وحش سنگاپور ،پارک پرندگان و باغ گیاه شناسی بروید
می توانید در شرق جزیره به دیدن روستای Changi بروید در این روستا شما شاهد زندگی به سبک گذشتگان سنگاپور هستید
آسمان خراش ها نیز می تواند برای شما جالب باشد و همینطور خرید در بازارهای سنگاپور اگر علاقه مند به خرید هستید مفازه های خوبی را در نزدیکی رود سنگاپور و همینطور در خیابان Orchard خواهید یافت
اگر علاقه مند به دیدن اماکن مذهبی هستید باید گفت که سنگاپور ادیان بسیاری را در خود جا داده و اماکن مذهبی ادیان مختلف در این کشور وجود دارد بعضی از اماکن مذهبی مانند بت جالب Sri Mariamman در مرکز شهر سنگاپور و مسجد با شکوه سلطان در خیابان عرب
اگر علاقه مند به ورزش هستید مهمترین رویداد ورزشی سنگاپور مسابقات فرمول یک F1 این کشور است که البته باید گفت که قیمت بلیت تماشای این مسابقات بیش از 150 دلار است
از دیگر ورزشهای پیشنهادی در سنگاپور می توان به گلف و شنا اشاره کرد استخر های خوبی خصوصا در هتل های لوکس برای شنا وجود دارد
و همچنین حوضچه های آب گرم که برای سلامتی بسیار مناسب است.

خرید
واحد پول سنگاپور دلار سنگاپور است هر دلار سنگاپور به 100 سنت تقسیم می شود. سکه $ 0.05 (طلایی) ، 0.10 $ (نقره ایی) ، 0.20 $ (نقره ایی) ، 0.50 $ (نقره ایی) و $ 1 (طلایی) ، به علاوه لوایح از $ 2 (بنفش) ، $ 5 (سبز) وجود دارد ، $ 10 (قرمز) ، 50 $ (آبی رنگ ) ، $ 100 (نارنجی رنگ) ، 1000 $ (بنفش) بوده و $ 10000 (طلایی).
ATM در نقاط مختلف بصورت گسترده وجود دارد و استفاده می شود
کارت های اعتباری نیز بصورت گسترده استفاده می شود و مغازه ها قبول می کنند.

کالاهای مناسب برای خرید
عتیقه جات
دوربین: در نزدیکی میدان شهرداری در سنگاپور یک مغازه با انواع دوربین های مختلف وجود دارد
لباس
قطعات الکترونیکی
رایانه
گوشی های تلفن همراه

غذا
شما انواع غذاهای ها را با کیفیت و طعم های مختلف پیدا خواهید کرد از جمله کیفیت چینی ، مالزیایی ، هند ، ژاپنی ، تایلندی ، ایتالیایی ، فرانسوی ، آمریکایی و دیگر مواد غذایی در این کشور یافت می شود
سنگاپور جشنواره های مواد غذایی برگزار می کند که معروفترین آن جشنواره غذای سنگاپور است که در ماه جولای برگزار می شود لازم به ذکر است که می توانید از اکثر مراکز اطلاع رسانی گردشگری در سنگاپور یک کوپن رایگان غذا که یک غذای خرچنگ است را دریافت کنید برای این جشنواره دریافت کنید
برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت این جشنواره با آدرس زیر بروید http://www.singaporefoodfestival.com
فروشگاههای بین المللی زنجیره ای فست فود مثل مک دونالد ، جونیور کارل ، برگر کینگ ، کی اف سیKFC ، ام او اس برگر MOS ، ، مترو و غیره معمولا در مراکز خرید مختلف یافت می شود
بیشتر رستورانها در سنگاپور به صورت سلف سرویس است یعنی شما ابتدا مبلغی را برای صرف وعده غذایی خود می پردازید و سپس به میز غذا می روید و هر چقدر دوست دارید میل می کنید
بعضی از کافی شاپ ها وجود دارند که غذایی به نام zi char/cze cha (煮炒) عرضه می کنند که یک وعده غذای چینی است
یک صبحانه سنگاپوری با نام  kopi است که یک قهوه شیرین می باشد
صبحانه دیگری به نام kaya وجود دارد که یک مربا شامل تخم مرغ و نارگیل است
غذاهای دریایی بسیار متداول است و غذایی وجود دارد معروف که خرچنگ به همراه فلفل تند است
بسیاری از هندی ها و قسمتی از چینی ها سبزیجات می خورند
مسلمانان فقط غذاهای حلال می خورند و هندو ها هم گوشت گاو نمی خورند.

نوشیدنی
کافی شاپ ها در سنگاپور با نام kopitiam شناخته می شوند و در مناطق مختلف شهر وجود دارد
قهوه به زبان سنگاپوری kopi است
چای به زبان سنگاپوری teh است
Kopi-C یا teh-C به معنی قهوه یا چای بدون شکر است
kopi-O یا teh-O به معنی قهوه یا چای بدون شیر است
اگر خواستید نوشیدنی شما سرد باشد باید کلمه peng را به آخر نوشیدنی اضافه کنید مثلا اگر خواستید یک چای سرد بدون شکر بخورید باید بگویید teh-C-peng می خواهید آنوقت به چای شما چند تکه یخ هم اضافه خواهد شد
چای و قهوه با قیمت نزدیک به یک دلار در منطقه hawker یافت خواهد شد
اگر چای یا قهوه با طعم های مختلف مانند برگ های خوشبو میل کنید ممکن است با قیمت بیش از پنج دلار هم یافت شود
الکل نیز در سنگاپور یافت می شود که البته قیمت آن بسیار گران است
مسلمانان و هندو ها الکل استفاده نمی کنند.

دخانیات
دخانیات با مالیات زیادی در سنگاپور همراه است و دقت کنید که شما تنها می توانید یک بسته باز سیگار همراه خود به سنگاپور بیاورید منظور از بسته یک بسته کوچک سیگار است . اشتباها یک کارتن سیگار باز با خودتان نبرید
بعضی از نقاط اجازه استفاده از دخانیات دارید که آنها منطقه زرد رنگ هستند و حتی ممکن است واژه smoking zone را نیز در آنجا ببینید.

خواب
قیمت هتل و اماکنی برای اسکان مسافرین در سنگاپور قیمت گرانتری نسبت به کشورهای دیگر جنوب غربی آسیا دارند و خصوصا در هنگام برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک F1 که قیمتهای هتل ها بسیار گرانتر می شود.

قیمت ارزان
اگر به دنبال جایی ارزان برای خواب می گردید در Little India و Bugis و همینطور منطقه شرقی جزیره تخت هایی با قیمت حدود 30 دلار یافت می شود
در مناطق Geylang و Balestier و Little India اتاقهای کوچکی یافت می شود که بصورت ساعتی اجاره داده می شوند این اتاقها کوچک هستند ولی تمیزند و دستشویی و یک تلویزیون هم دارند قیمت ها از 15 دلار برای یک خواب چند ساعته شروع می شود و اگر بخواهید یک شب کامل بمانید حدود 40 دلار باید بپردازید
Hotel 81 : با تلفن , ☎ +65-67678181 قیمت یک اتاق برای دو نفر از 49 دلار آغاز می شود. وبسایت هتل: http://www.hotel81.com.sg

قیمت متوسط
هتل هایی نیز وجود دارند مانند قسمت غربی پایان رود سنگاپور و مرکز شهر که هتل های عموما قدیمی که امکانات خوبی دارند و عموما قیمت این هتل ها از 100 دلار برای یک شب آغاز می شود
هتل های مدرن تری هم با قیمت های بالاتر وجود دارد.

قیمت گران
Raffles Hotel یک هتل 5 ستاره و لوکس که قیمت های آن بیش از 300 دلار برای یک شب است.

اقامت طولانی
اگر برای مدت طولانی می خواهید در سنگاپور اقامت داشته باشید می توانید به عنوان مثال با قیمت 700 تا 1000 دلار بصورت ماهیانه اتاق کرایه کنید که برای اطلاعات بیشتر می توانید به این سایت مراجعه کنید: http://www.jtc.gov.sg

نکات ایمنی
کشور سنگاپور یکی از امن ترین کشورهای جهان است و میزان دروغ گفتن نیز بسیار پایین است
مراقب باشید که خارج از مناطق آزاد برای استفاده از دخانیات ، سیگار نکشید و همینطور آدامس نجویید زیرا ممکن است به زندان طولانی هم محکوم بشوید این موارد را شوخی نگیرید
انداختن آب دهان ممنوع است
وارد کردن انواع دیش ماهواره و روزنامه های مالزی و مواد مخدر ممنوع است
شما تنها می توانید یک بسته باز سیگار همراه خود به سنگاپور بیاورید منظور از بسته یک بسته کوچک سیگار است
هرگونه همجنس گرایی ممنوع است.

نکات سلامتی
عموما آب های تمیز و استاندارد وجود دارد
مراقب بعضی حشرات بومی باشید تا برای شما دردسر درست نکنند مانند یک پشه بومی که بعضی اوقات دردسر ساز است و ممکن است شما را راهی مراکز بهداشتی کند.

احترام گذاشتن
سنگاپوری ها عموما خانه خود را تمیز نگاه می دارند و با ادبانه رفتار می کنند
خانم های سنگاپوری غیر مسلمان لباس های باز هم می پوشند و همینطور آقایان سنگاپوری نیز شلوارک و کفش های باز می پوشند و کاملا پذرفته است
سنگاپوری ها اجازه ورود به حریم شخصی خود را به دیگران نمی دهند
اگر به خانه ایی دعوت شدید قبل از ورود کفش های خود را دربیاورید و همینطور در خانه از دمپایی های آنها استفاده نکنید
در بسیاری از اماکن مذهبی قبل از ورود باید کفش های خود را در بیاورید. اگر دیدید چیزهایی پرستش می شود که برای شما مورد تمسخر است به هیچ وجه این مسئله را ابراز نکنید
مسلمانان و هندو ها الکل استفاده نمی کنند
بسیاری از هندی ها و قسمتی از چینی ها سبزیجات می خورند
مسلمانان فقط غذاهای حلال می خورند و هندو ها هم گوشت گاو نمی خورند.

اسامی چینی
اسامی چینی ها طوری است که اول اسم خانوادگی آنها بیان می شود بعد اسم کوچک فرد به عنوان مثال نام فردی Phua Chu Kang است Phua اسم خانوادگی اوست برای بصورت رسمی گفته می شود آقای Phua و قسمت دوم اسم او اسم کوچک اوست که خانواده و دوستان او استفاده می کنند و به عنوان مثال او را Chu Kang صدا می کنند.

اسامی مالزی
اسامی مالزیایی ها همانند اسامی عربی است به شکلی که اسم دختر یا پسر به همراه اسم پدر او می آید به عنوان مثال محمد بن محمد ناصر قسمت اول که محمد است اسم اوست و قسمت دوم اسم پدر اوست پس شما او را آقای محمد صدا کنید نه آقای محمد ناصر.

تماس
پیش شماره سنگاپور 0065 است
پسوند اینترنتی سنگاپور sy.
شرکت Wireless@SG برای گردشگران اینترنت بیسیم را بصورت رایگان در اختیار قرار می دهد. برای اطلاعات بیشتر به وبسایت http://www.ida.gov.sg مراجعه کنید.
کافی نت در نقاط مختلف یافت می شود.

سفارت بریتانیا: آدرس 100 Tanglin Road و تلفن 64739333
سفارت ایالات متحده آمریکا: آدرس 27 Napier Road و تلفن 63380251
سفارت کانادا: آدرس One George Street, #11-01 و تلفن 68545900
سفارت استرالیا: آدرس 25 Napier Road و تلفن 67379311

تلفنهای ضروری
آمبولانس:995    -آتش نشانی: 995     -پلیس:999
بیمارستان اصلی سنگاپور: 62223322
اطلاعات دارویی: 64239119
شماره تلفن 112 را فراموش نکنید که هرجای دنیا حتی بدون اعتبار می توانید با تلفن همراه خود به مراکز امدادی تماس بگیرید.

 


اطلاعات ضروری
طول پرواز از تهران تا سنگاپور حدود 5/6 ساعت می باشد.
اختلاف ساعت: سنگاپور حدود سه ساعت و نیم از تهران جلوتر می باشد.
واحد پول سنگاپور: دلار سنگاپور
مراکز خرید در شهر سنگاپور: فروشگاه رابینسون- خیابان اورچاد- فروشگاه OG  و  Lucky Plaza
ولتاژ برق: 220 ولت می باشد.
آب لوله کشی قابل شرب نمی باشد.
کد تلفن سنگاپور 00656 می باشد.
مراکز دیدنی شهر سنگاپور: تالاز شهرداری- محله چینیها – مبد هندو- باغ پرندگان- موزه بنیان گذاران سنگاپور


 

 

پنج شنبه, 05 آذر 1394 ساعت 11:22

آفریقای جنوبی

معرفی کشور


کشوری در جنوب آفریقا و در سواحل دو اقیانوس اطلس و هند است . این کشور سه پایتخت متفاوت دارد . قوهٔ مجریه در پرتوریا ، پارلمان در کیپ تاون و قوهٔ قضائیه در بلوم فونتین مستقر است . پرجمعیت‌ترین شهر آن نیز ژوهانسبورگ است . آفریقای جنوبی با کشورهای نامیبیا ، بوتسوانا ، زیمباوه ، موزامبیک ، سوازیلند و لسوتو (کشوری که در سرزمین آفریقای جنوبی محصور شده ‌است) هم‌مرز است . آفریقای جنوبی به دو دلیل تکاملی متفاوت را نسبت به دیگر کشورهای آفریقایی تجربه کرده ‌است .

اول اینکه مهاجرت از اروپا کمی بعد از این‌ که شرکت هند شرقی هلند ایستگاهی در مکان امروزی کیپ تاون ایجاد کرد ، آغاز شد . دوم اهمیت راهبردی آبراه کیپ است که با بسته شدن کانال سوئز در طی جنگ ۶ روزه بیشتر مسجل شد و همچنین منابع کانی غنی این منطقه باعث اهمیت بیشتر این کشور در میان کشورهای غربی بخصوص در اواخر سدهٔ نوزدهم شد که بعدها در دوران جنگ سرد اهمیت بیشتری پیدا کرد . به دلیل مهاجرت آفریقای جنوبی از لحاظ نژادی بسیار متنوع است . بزرگ‌ترین جمعیتهای دو رگه و اروپایی و هندی در آفریقا در این کشور مستقر هستند .

سیاه‌پوستان آفریقای جنوبی کمتر از ۸۰ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند . منازعات نژادی بین اقلیت سفیدپوستان و سیاهپوستان اکثریت در تاریخ و سیاست آفریقای جنوبی نقش مهمی را بازی کرده ‌است و به دوره تاریخی آپارتاید در آفریقای جنوبی منجر شده ‌است که در سال ۱۹۴۸ توسط حزب ملی آفریقای جنوبی تأسیس شد . اگر چه از قبل جداسازی نژادی در این کشور وجود داشت . قوانینی که آپارتاید را تعریف می‌کردند در سال ۱۹۹۱ به تدریج توسط حزب ملی لغو شدند و این به دلیل منازعات خشونت آمیز بود که شامل تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی از سوی جامعه بین‌الملل می‌شد . این منازعات بین اکثریت سیاهپوستان و بسیاری از سفید پوستان ، رنگین پوستان و هندیان اتفاق می‌افتاد .

این کشور از معدود کشورهای آفریقایی است که در آن هیچ وقت کودتا نشده و انتخابات منظم در طول یک سده اخیر در آن برگزار شده ‌است . با این حال اکثریت سیاهپوستان تا سال ۱۹۹۴ دارای حق رای نبود . این کشور از اعضای بنیان‌گذار اتحادیه آفریقا است و بزرگترین اقتصاد را در میان اعضای آن دارد . سازمان ملل ، اتحادیه کشورهای همسود ، سازمان تجارت جهانی ، صندوق بین‌المللی پول ، گروه ۷۷ و گروه ۲۰ از دیگر سازمان‌های بین‌المللی است که آفریقای جنوبی در آن‌ها عضویت دارد .

نظام سیاسی این کشور دمکراسی پارلمانی است اما برخلاف روش معمول در جمهوری‌های پارلمانی پست ریاست دولت و ریاست کشور در یک رئیس‌جمهور منتخب پارلمان ادغام شد‌ه است . پارلمان این کشور از دو مجلس تشکیل می‌شود . مجلس علیا با نام شورای ملی استان‌ها و مجلس سفلی با نام مجمع ملی . آفیقای جنوبی ۱۱ زبان رسمی دارد ؛ ۹ زبان از زبان‌های آفریقایی خانوادهٔ بانتو و دو زبان اروپایی ؛ یکی زبان آفریکانس که از هلندی ریشه گرفته و زبان اکثریت سفیدپوستان و دو رگه‌های این کشور است و دیگری زبان انگلیسی که در تجارت و عرصهٔ عمومی است فایده زیادی دارد اما فقط پنجمین زبان پرگویشور در خانه‌هاست .

اغلب از آفریقای جنوبی به‌عنوان ملت رنگین‌کمان یاد می‌کنند ، این اصطلاح را اسقف اعظم دسموند توتو خلق کرد و بعدها رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی نلسون ماندلا از آن به عنوان استعاره‌ای برای توصیف پیشرفت‌های جدید تنوعات فرهنگی نشات گرفته از ایدئولوژی آپارتاید استفاده کرد . آفریقای جنوبی میزبان جام جهانی ۲۰۱۰ بود و این نخستین بار بود که این تورنمنت در آفریقا برگزار شد .

   
 
44,187,637 : جمعيت
  : زبان
  : با سواد
-0.4% : رشد جمعيت
صهونيست=11.1% | مسيحي=8.2% | كاتوليك = 7.1% : دين
  : توريست در سال
پرتوريا : پايتخت
جمهوري : حكومت
1,219,912 كيلو متر : مساحت
  : همسايه ها
4.729 ميليون : خط تلفن
19.5 ميليون : همراه
.za : شناسه اينترنتي
راند : واحد پول
غلات ، گندم ، ميوه ، سبزيجات ، پشم ، لبنيات : محصولات كشاورزي
بزرگترين معادن پلاتينيوم و طلا و كروميوم ،‌پارچه ، سنگ آهن ، كود شيميايي : صنعت
4.9% : رشد اقتصادي
26.6% : بيكار
65.91 بيليون : بودجه
15.23 ميليون : صادرات به ايران
215.9 بيليون كيلو وات : واردات از ايران
  : زميني
20,872 : راه آهن
  : آبي
731 : فرودگاه
 
 
 



جاذبه های توریستی

این قسمت از سایت در حال ساخت است.



شهر های مهم

کیپ تاون  

کیپ تاون (Cape Town) سومین شهر پرجمعیت در آفریقای جنوبی است. این شهر پایتخت ایالتی وسترن کیپ (Western Cape) و همچنین پایتخت قوه مقننه آفریقای جنوبی است که مقر مجلس شورای ملی و بسیاری از مراکز و دفاتر دولتی است.
شهرت کیپ تاون به خاطر بندرگاه و همچنین مناظر طبیعی آن است که شامل نقاطی چون Table Mountain و کیپ پوینت (Cape Point) میشود. این شهر به خاطر جغرافیای خاص خود در میان زیباترین شهرهای جهان دسته بندی شده است و محبوبترین مقصد توریستی در آفریقای جنوبی به شمار میرود.
بندر کیپ تاون به عنوان ایستگاه سوخت گیری برای کشتیهای هلندی که به مقصد آفریقای شرقی، هند و آسیا در حرکت بودند ایجاد شد و شهر در ابتدا در اطراف این بندر شکل گرفت.
کیپ تاون در سال ۱۶۵۲ به عنوان اولین کلونی دایم اروپایی در بخشهای جنوب صحرا تاسیس شد و به سرعت از پایگاه مرزی اروپاییان در قلعه امید نیک (Castle of Good Hope) وسیعتر گشت و تا زمانی که شهر جدید ژوهانسبورگ با کشف معادن طلا و الماس در ۱۸۸۷ از آن پیشی گرفت، بزرگترین شهر آفریقای جنوبی باقی ماند.
فرودگاه بین المللی کیپ تاون که دومین فرودگاه شلوغ آفریقای جنوبی و مسیر اصلی رفت و آمد جهانگردان است نیز از جمله تسهیلاتی است که در این شهر وجود دارد.
 

پرتوریا 

پرتوریا پایتخت اجرائی و اداری کشور افریقای جنوبی است. شهر پرتوریا در استان گائوتنگ قرار دارد. در سال ۱۸۴۱ انگلستان راه نفوذ خود را باز کرده و شهرهایی در این سرزمین تأسیس کرد. در نیمه دوم قرن نوزدهم در پی پیدایش غنی و سرشار مهاجران جدیدی به آنجا وارد شدند. بوئرها که مخالف ورود این مهاجران بودند با آنها به جنگ پرداختند که به جنگ بوئرها معروف گردید. انگلستان از تازه واردان حمایت کرد و سرانجام بوئرها تسلیم شدند و این سرزمین بصورت دومینیون اداره می شد.



رسومات خاص

این قسمت از سایت در حال ساخت است.



هتل ها

این قسمت از سایت در حال ساخت است.



مراکز خرید

این قسمت از سایت در حال ساخت است.


پنج شنبه, 05 آذر 1394 ساعت 11:20

روسیه

معرفی کشور


(به روسی : Ро�?�?и�? ، واج ‌نویسی : راسیا) با نام رسمی فدراسیون روسیه (Ро�?�?ий�?ка�? Федераци�? ، راسیسکایا فدراتسیا) پهناورترین کشور جهان است که در شمال اوراسیا قرار دارد . این کشور در آسیای شمالی و اروپای خاوری واقع است و با اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس منجمد شمالی ؛ و نیز با دریای خزر ، دریای سیاه ، و دریای بالتیک مرز آبی دارد . روسیه با ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد و با کشورهای پیرامون دریای برینگ ، دریای ژاپن ، دریای خزر ، دریای سیاه ، و دریای بالتیک ارتباط دریایی دارد .

روسیه با ۱۷٬۰۷۵٬۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت ، پهناورترین کشور جهان است . پهناوری روسیه دو برابر مساحت کانادا یا چین یا ایالات متحده آمریکا است . این کشور در عرضهای بالای جغرافیایی واقع شده ‌است و بیشتر مناطق کشور سردسیر و کم بارش است . به همین دلیل بیشتر مناطق این کشور (به ویژه سرزمین بزرگ سیبری) خالی از سکنه هستند و کشاورزی در این مناطق میسر نیست . پایتخت روسیه شهر مسکو است که در باختر و بخش اروپایی کشور است و بزرگترین شهر اروپا است . روسیه حدود ۱۴۲ میلیون تن (براورد ۱۳۸۷) جمعیت دارد ، که از این دید در جهان نهم است .

تراکم جمعیت روسیه ۳/۸ تن در هر کیلومتر مربع است که از پایینترین نرخهای تراکم جمعیت در جهان است . همچنین نرخ رشد جمعیت در این کشور منفی است . بیشتر جمعیت روسیه در غرب این کشور (بخش اروپایی) زندگی می‌کنند . حدود ۸۰ درصد (۱۱۵ میلیون تن) از مردم روسیه از نژاد روسی هستند و سایر نژادهای این کشور عبارتند از : تاتار ، اوکراینی ، چوواش ، چچنی ، ارمنی ، داغستانی ، مغول ، آواری ، اینگوش ، چرکس ، بالکار ، اوستیایی ، آذری ، گرجی ، و ...

زبان رسمی روسیه ، زبان روسی است . ولی ۲۷ زبان رسمی دیگر نیز در جمهوری‌ها و مناطق خود گردان این کشور وجود دارد . روسیه ۲۱ جمهوری خود گردان دارد که بیشتر در جنوب باختر کشور (قفقاز شمالی) قرار دارند ، که برخی از آنها مانند داغستان ، تا حدود ۲۰۰ سال پیش جزئی از ایران بوده‌اند . روسیه فرهنگ پرباری دارد و نوسندگان معروفی مانند تولستوی و داستایوفسکی روسی بوده‌اند . روسیه تا پیش از قرن هجدهم یک حکومت نه چندان نیرومند در خاور اروپا بود و وسعت آن چندان زیاد نبود .

تا اینکه در آغاز قرن ۱۸ میلادی و با اصلاحاتی که تزار پتر بزرگ انجام داد ، این کشور به یک امپراتوری پهناور و نیرومند تبدیل شد . در سال ۱۲۹۶ هجری خورشیدی (۱۹۱۷) انقلاب کمونیستی در این کشور به وقوع پیوست و نام کشور به «اتحاد جماهیر شوروی» تغییر یافت . در سال ۱۳۷۰ (۱۹۹۱) شوروی پس از جنگ سرد طولانی با غرب فرو پاشید و فدراسیون روسیه به جای آن نشست . واحد پول روسیه روبل است . اقتصاد روسیه صنعتی و نیز وابسته به منابع بزرگ انرژی این کشور به ویژه گاز است . و راههای ترابری این کشور نیز بسیار مهم هستند .

روسیه با تولید ناخالص داخلی ۱۲۸۹ تریلیون دلار در سال ۱۳۸۶، هفتمین اقتصاد بزرگ جهان بوده ‌است . اقتصاد این کشور بر پایه سرمایه داری و خصوصی سازی است ، که این موضوع پس از فروپاشی شوروی و رهایی از اقتصاد دولتی و سوسیالیستی انجام شد . اکنون دمیتری مدودف رییس جمهور روسیه ‌است ، ولی ولادیمیر پوتین که اکنون نخست وزیر است ، فرمانروای واقعی کشور محسوب می‌شود . سیاست کنونی روسیه ، همکاری و عدم تنش با غرب و تلاش برای اتحاد کشور است .

ولی به خاطر گسترش ناتو به شرق و پس از درگیری روسیه با گرجستان بر سر اوستیای جنوبی ، روابط روسیه و غرب به تیرگی گراییده ‌است . روسیه با ایران در مسائل اقتصادی ، به ویژه راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر همکاری دارد ؛ ولی مدتها است که در راه اندازی این نیروگاه تاخیر می‌کند و عملاً از ایران به عنوان یگ برگ برنده در رویارویی با غرب استفاده می‌کند .

   
 
141,377,752 : جمعيت
مختل�? : زبان
مجموع 99.4% | مرد 99.7% | زن 99.2% : با سواد
-0.484% : رشد جمعيت
ارتدوکس 15-20% | مسلمان 10-15% | سایر کلیساها 2% : دين
مجموع 38.2 | مرد 35 | زن 41.3 : توريست در سال
مسکو : پايتخت
�?درال : حكومت
مجموع 17,075,200 | خشکی 16,995,800 | دریا 79,400 : مساحت
آذربایجان | بلاروس | کره شمالی | چین | �?لاند : همسايه ها
40.1 ميليون : خط تلفن
120 میلیون : همراه
.ru; note : شناسه اينترنتي
  : واحد پول
سبزیجات | میوه | شکر : محصولات كشاورزي
پتروشیمی | گاز | ن�?ت | بنزین : صنعت
6.7% : رشد اقتصادي
6.6% : بيكار
$222.2 بیلیون : بودجه
صنعت 29.1% | خدمات 60.1% : صادرات به ايران
952.4 بیلیون : واردات از ايران
122 km : زميني
87,157 km : راه آهن
آبی 102,000 km | زمین 871,000 km : آبي
1,623 : فرودگاه
 
 
   



جاذبه های توریستی

نگارخانه دولتی ترفتیاکوف  

نگارخانه دولتی ترفتیاکوف (به روسی: Го�?удар�?твенна�? Треть�?ков�?ка�? галере�?) واقع در شهر مسکو، پایتخت روسیه، مهم‌ترین گنجینه هنرهای ظریفهٔ روسی است. پاول ترتیاکف از ۱۸۵۶ گردآوری تابلوهای نگارگران روس را آغاز کرد. این کار او به پدید آمدن گنجینهٔ هنرهای ملی انجامید. طی نزدیک به یکصدوپنجاه سالی که از بنیاد این موزه می‌گذرد، بیش از ۱۳۰ هزار تابلوی نقاشی، پیکر و شمایل کار نقاشان نامی و هنرمند روس در سده‌های یازده تا ۲۰ در آن گرد آمده است. علاقمندان برای بازدید کامل باید از ۵۲ تالار موزه که هریک به دوره زمانی ویژه‌ای تعلق دارد عبور کنند و صد البته اگر نقشه موزه در دست شما نباشد حتما گم خواهید شد و بخش زیادی از دیدنی‌های موزه را از دست خواهید داد.
در هر کدام از این سالن‌ها دنیایی از زیبایی چشم‌های شما را نوازش می‌‌دهد. تابلوهای گنجینه‌ هنری ترتیاکف نه تنها از دیدگاه هنری بلکه از نظر اجتماعی هم جالب توجه است. برخلاف اکثر قریب به اتفاق آثار هنری ایران که تنها تصاویری هستند بجای مانده از زندگی شاهان و اشرافیان دوره جناب نقاشباشی که طبیعتآ تأمین کننده معاش ایشان بوده و در نتیجه وی هم تصویرگر زندگی آنان، از روی تابلوها می‌توان با آداب و رسوم زندگی مردم روسیه در سده‌های گذشته آشنا شد. تابلوهای نقاشی «بریولف» ‌با دیدی روانشناسانه کشیده شده و از این لحاظ، ظرافت و دقت خاصی دارد. از نکات جالب توجه دیگر در این نگارخانه حضور جمع کثیری از طبقات گوناگون سنی بود. از جوانان ۱۰-۱۵ ساله گرفته تا پیران ۷۰-۸۰ ساله. آنهم به چه عشق و علاقه و چه حوصله‌ای پای هر تابلو می‌‌ایستادند و به سخنان راهنمایان موزه گوش می‌‌کردند.
کارهای نقاشانی مانند «ونتسیانف»، «تراپینین»، «فدوتف» و بسیاری آثار دیگر که در این گنجینه وجود دارد از بهترین آثار هنر واقع‌گرایانه جهان به شمار می‌روند. آثار با عظمت «رپین»، «آیوازفسکی» و «شیشکین» نیز از جمله‌ ذخایر این محل است.


شهر های مهم

مسکو 

استان مسکو (به روسی: Мо�?ко�?в�?ка�? о�?бла�?ть، Подмо�?ко�?вье، تلفظ: مفسکفوْسکایا افبلاست) یکی از واحدهای فدرالی کشور روسیه است. این استان رسماً در ۱۴ ژانویه ۱۹۲۹ تشکیل شد. استان مسکو با ۶.۶۱۸.۵۳۸ نفر جمعیت (بجز خود شهر مسکو) یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های روسیه است.

سن پترزبورگ 

سن پترزبورگ (به روسی: Санкт-Петербу�?рг) دومین شهر بزرگ روسیه (پس از مسکو) است.

این شهر در سال ۱۷۰۳ به دستور و با نظارت پتر کبیر ساخته شد و ار آن زمان تا ۱۹۱۸ پایتخت روسیه بود. مدتی پتروگراد نام داشت. پس از واژگونی فرمانروایی تزارها به نام لنین، لنینگراد خوانده شد و با از میان رفتن رژیم کمونیستی در این کشور به نام پیشینش بازخوانده شد. در زبان فارسی در زمان قاجار بطور عامیانه سن پترزبورگ را «پـفتفل پورت» می‌نامیدند و آن را در مثل به عنوان دورترین نقاط بکار می‌بردند در اصطلاحاتی مانند «از اینجا تا پتل پورت».



رسومات خاص

این قسمت از سایت در حال ساخت است.


هتل  ها

این قسمت از سایت در حال ساخت است.

مرکز خرید

این قسمت از سایت در حال ساخت است.

پنج شنبه, 05 آذر 1394 ساعت 11:18

مالزی

معرفی کشور


کشوری در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن کوالالامپور است . سازمان‌های دولتی و وزارت ‌خانه‌های این کشور در شهر جدید پوتراجایا (پایتخت اداری) این کشور واقع است . مالزی عضو سازمان ملل متحد و اتحادیه کشورهای همسود است . این فدراسیون شامل سیزده ایالت در جنوب شرقی آسیا است . نام «مالزی» زمانی انتخاب شد که فدارسیون مالیا ؛ سنگاپور ، ساباح و ساراواک یک اتحادیه متشکل از ۱۴ ایالت را تشکیل دادند .

در سال ۱۹۶۵ سنگاپور از مالزی جدا شد و به کشوری مستقل تبدیل گردید . مالزی در بردارنده دو ناحیه جغرافیائی است و دریای چین جنوبی آن‌ها را از هم جدا می‌کند : شبه جزیره مالزی یا مالزی غربی که بر روی شبه جزیره مالایی قرار دارد و از شمال با تایلند مرز خشکی دارد و از طریق جاده شوسه جوهور از جنوب با سنگاپور پیوند دارد . این کشور در بردارنده شاه نشینهای جوهور ، کداه ، پاهنگ ، نگری سمبیلان ، کلانتان ، پراک ، سلانگور ، پرلیس و ترنگانا بوده و دو ایالت آن را  فرمانداران ملاکا و پنانگ و دو منطقه فدرال پوتراجایا و کوآلالامپور سرپرستی می‌کنند .

بورنئوی مالزی یا مالزی شرقی که بخش شمالی جزیره بورنئو را در بردارد با آنکه هم مرز اندونزی است ، زیر سرپرستی حکومت شاه نشین برونئی قرار دارد . مالزی شرقی در بردارنده ایالات ساباح و ساراواک و حوزه فدرال لابوآن است . اگر چه از دیدگاه سیاسی این بخش را مالایی‌ها سرپرستی می‌کنند ، اما جمعیت جدید مالزیایی با وجود اقلیتهای چینی و هندی یکدست نیست .

سیاست‌های مالزی برای بیان ماهیت ادعا شده مشاوره‌ای آن گفته شده ‌است و سه حزب اصلی تشکیل دهنده ناسیونال باریسان ، هر یک وابستگی خود را به یکی از گروه‌های نژادی کاسته‌ است . تنها تنش مهم دیده شده در این کشور ، از زمان استقلال آن تا کنون ، شورشهای نژادی ۱۳می در آستانه مبارزه انتخاباتی و بر سر درگیری‌های نژادی بوده ‌است . با این همه ، مالزی الگویی از هماهنگی نژادی شمرده می‌شود .

جاذبه های توریستی

دانوب 

دانوب رودی است در اروپا که از جنگل‌های سیاه در آلمان سرچشمه می‌گیرد و در ناحیهٔ دلتای دانوب در رومانی به دریای سیاه می‌ریزد.
رود دانوب طویل‌ترین رود اروپا پس از ولگا و طویل‌ترین رود در کشور رومانی است. رود دانوب ۲۸۵۰ کیلومتر طول دارد که ۱۲۰۰ کیلومتر آن در رومانی قرار دارد.
نام دانوب ریشه در زبان اسکیت‌ها دارد که در زمان باستان ساکن این منطقه بوده‌اند. اسکیت‌ها یکی از مردمان ایرانی بودند که در جنوب اروپا نشیمن داشتند. امروزه نام دانوب در زبان‌های گوناگون اروپایی به شیوه‌های گوناگون تلفظ می‌شود از جمله:
انگلیسی: Danube
آلمانی: Donau
مجاری: Duna
صربی: Дунав (دوناو)
اسلوواکی: Dunaj (تلفظ: دونای)
کرواتی: Dunav
اوکرائینی: Дунай (تلفظ: دونای)
بلغاری: Дунав (دوناو)
رومانیایی: Dunăre
لاتین: Danuvius
ترکی: Tuna(تونا)


برلین 

برلین (Berlin) پایتخت کشور آلمان و بزرگ‌ترین شهر هم از لحاظ جمعیت و هم از لحاظ مساحت در این کشور است و در کل اتحادیه اروپا مقام دوم را دارد. برلین همچنین یک شهر ایالتی است، یعنی یکی از ایالت‌های شانزده‌گانه آلمان نیز به شمار می‌آید.
این شهر بزرگ، مرکز سیاسی و فرهنگی آلمان است و بخاطر تقسیم آن به دو بخش برلین غربی و برلین شرقی در سال‌های بین ۱۹۴۹ تا ۱۹۸۹ دارای یکی از متنوع‌ترین محیط‌های شهری اروپا است.

 


شهرهاي مهم

هامبورگ 

هامبورگ (به آلمانی: Hamburg)، دومین شهر بزرگ آلمان و همچنین ششمین در اتحادیه اروپا است. هامبورگ همچنین، دومین شهر بزرگ بندردار در اتحادیه اروپا می‌باشد.
هامبورگ یک شهر ایالتی است، یعنی یکی از شانزده ایالت آلمان نیز به شمار می‌آید.

مونیخ  



جاذبه های توریستی

این قسمت از سایت در حال ساخت است.


معرفی کشور

این قسمت از سایت در حال ساخت است.

جاذبه های توریستی

این قسمت از سایت در حال ساخت است.


پنج شنبه, 05 آذر 1394 ساعت 11:17

اسپانیا

معرفی کشور


(به اسپانیایی : España) کشوری‌ واقع در شبه ‌جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا و از اعضای اتحادیه اروپا است . نام رسمی اسپانیا ، پادشاهی اسپانیا و پایتخت آن ، مادرید می‌باشد . این کشور در شمال با فرانسه و آندورا ، در غرب با پرتغال ، در جنوب با جبل‌الطارق و مراکش و هم ‌چنین دارای مرزهای دریایی در شرق با دریای مدیترانه ، و در غرب و شمال با اقیانوس اطلس است .

سرزمین اسپانیا با ۵۰۴٬۰۳۰ کیلومتر مربع مساحت ، ۵۱امین کشور پهناور جهان و دومین کشور بزرگ اروپای غربی بعد از فرانسه است که شامل قسمت اعظم شبه‌ جزیره ایبری ، جزایر بالئارس ، جزایر قناری ، شهرهای سبته (Ceuta) و ملیله در شمال قارهٔ آفریقا و برخی جزایر دیگر واقع در مقابل سواحل این قاره و خود شبه ‌جزیره ‌است . زبان رسمی این کشور اسپانیایی است که امروزه ۵۰۰ میلیون نفر سخنور دارد .

عصر باستان

قدیمی‌ترین ساکنان شبه ‌جزیره بوشهر تشکیل دهندگان تمدّن‌های ایبری و باسکی بوده‌اند . در هزاره اول ق.م. ، بخشی از اقوام سلت وارد مناطق شمال غربی شبه‌ جزیره شدند . از آمیزش سلت‌ها و ایبرها هم ، تمدن سلت‌ایبری در مناطق مرکزی به وجود آمد . در همین دوره ، فنیقیان شهرهایی را در کرانه‌های مدیترانه و در سواحل اقیانوس اطلس در جنوب کشور بنیان گذاشته - مثل کادیس ، مالاگا و غیره - و در آن‌ها صنعت را رونق دادند .

یونانیان هم به قصد تجارت با مناطق داخلی به عمارت بنادری در کرانه‌های شمالی مدیترانه پرداختند . در قرن سوم ق.م. ، قرطاج برای دفع از شبکه تجاری خود در برابر رم ، وارد شبه ‌جزیره شده و به استعمار مناطق ایبرنشین و سلت‌ایبرنشین پرداخت . مرکز قرطاجیان در شبه ‌جزیره ، بندر مهم قرطاج هدشت نوین (Cartagena ی کنونی) بود . طیّ جنگ‌های پونیک ، که بین قرطاج و جمهوری رم به وقوع پیوسته است ، شبه ‌جزیره ایبری مرکز قشون‌کشی‌های کارتاژیان به سمت رم بود .

بعد از دومین جنگ پونیک ، رومیان تسخیر شبه ‌جزیره را شروع کردند و این روند تا سال ۱۹ ق.م. ادامه داشته است . با پیروزی رومیان ، شبه ‌جزیره ایبری جزو امپراتوری رم شد . روند رومی‌سازی زبانی ، فرهنگی و اقتصادی در اواخر قرن دوم ق.م. شروع شد . اسپانیای کنونی نام و اکثر زبان‌ها و اساس شبکه جادّه‌های خویش را از این دوره به ارث برده ‌است .

عمق رومی ‌سازی اسپانیا تا حدّی بوده ‌است که سه تن از امپراتورهای رم (Traianus ، Hadrianus و Theodosius I) و همین طور فیلسوف رواقی بزرگ سنکا (Lucius Anneus Seneca) و شعرای نامداری چون مارتیالیس (Marcus Valerius Martialis) و لوکانوس (Marcus Annaeus Lucanus) در این سرزمین به دنیا چشم گشودند . اوّلین شواهد موجود ، تاریخ رواج مسیحیت را در اسپانیا به قرن چهارم م. می‌رسانند . در سال ۳۸۰ ، امپراتور تئودوسیوس اوّل مسیحیت را دین رسمی کلّ قلمرو رم اعلام کرد .

 
 
40,397,842 : جمعيت
اسپانيولي : زبان
  : با سواد
0.13% : رشد جمعيت
كاتو ليك 94% و ديگر اديان 4 % : دين
  : توريست در سال
مادريد : پايتخت
سلطنتي پارلماني : حكومت
504,782 sq km : مساحت
�?رانسه : همسايه ها
17,934,500 : خط تلفن
38,646,800 : همراه
.es : شناسه اينترنتي
يورو : واحد پول
حبوبات ، سبزيجات ، زيتون ، مركبات ، : محصولات كشاورزي
پارچه ، صنايع غذايي ، �?لزات ، مواد شيميايي ، خودرو ، گردشگري ، بهداشتي ، دارو سازي : صنعت
3.4% : رشد اقتصادي
9.2% : بيكار
440.9 بيليون دلار : بودجه
20.67 ميليون : صادرات به ايران
247.3 بيليون كيلو وات : واردات از ايران
  : زميني
14873 كيلو متر : راه آهن
1000 كيلو متر : آبي
157 : فرودگاه

جاذبه های گردشگری

کاخ الحـمـرا 

الحـمـرا کاخی است مشرف بر شهر گرانادا (Granada) در اسپانیا، که به عنوان یکی از شاخص‌ترین نمونه‌های هنر شمال آفریقا (Moorish) و شاید یکی از مشهورترین بناهای اسلامی جهان محسوب می‌شود. این بنا شامل چندین قسمت مجزا است که در دوره های مختلف ساخته شده‌اند. نام کاخ که به معنای سرخگون است، بنا به نظر بسیاری، از رنگ غالب بر بنا گرفته شده است. ساختمان این قصر در دوران بازپس گیری حکومت از مسلمین توسط پادشاهان مسیحی آغاز شد. در حالی که مسیحیان عامی در حال پیشروی بودند، اسپانیا تحت حکومت مسلمین، به بالاترین درجه فرهنگ خود تا آنزمان رسیده بود. ساختار ظریف الحمرا، جزئیات نفس گیر، تجلیل از زندگی، ترکیب طبیعت با طراحی انسان، همه بر این حقیقت صحه میگذارد که بازگشت مسیحیان به اسپانیا، در طی قرون بعد چه فاجعه‌ای به بار آورد.
ساختمان مدور، مربوط به قرن ۱۶ و قصر کارلوس پنجم است، در منتهی الیه سمت چپ آن برج کمارس (Torre de Comares) که بخشی از شبستان یا Serallo است. تالار پذیرش سفرا یا Salón de Embajadores نیز در همین بخش قرار دارد. در حد فاصل اینها محوطه و آب نمای شیران (Lions’ Court) و بارگاه یا Mexuar قرار دارد. در قسمت پشت آن هم قلعه یا Alcazaba قرار گرفته است.
پیشینه اصل بنای الحمرا به قرن ۱۳ برمیگردد، اما درواقع الحمرا مجموعه‌ای از چندین قصر است که هر حاکم، مخصوص به خود بنا کرده است. ایده اصلی موجود در چند ساختمان این مجموعه، کوششهایی برای برای بوجود آوردن بهشت بر روی زمین بوده است.
مسلمانان صحرا نشین که آب برایشان از هر گوهری ارزشمندتر بود، با کشیدن نهرهایی از سرچشمه ها و جویبارها، باغهای کاخ را با چشمه های رویایی، فواره ها و حوضهای کم عمق و پر انعکاس تزیین کردند. صدای زمزمه آب در سراسر باغها و حوض خانه ها به گوش میرسد و کشف چشمه های کوچک، لذت گشتن در باغ را صد چندان میکند.
مسیحیان در سال ۱۴۹۲ گرانادا را تسخیر کردند و چند سال بعد، زمانی که شاه و ملکه کاتولیک، فردیناند (Ferdinand) و ایزابلا (Isabella) درگذشتند، گرانادا برای مدفن آنها انتخاب شد. شاید رویاهای مسلمانان درباره بهشت روی زمین، قلبهای سرد این دو را هم گرم کرده بوده است.
الحمرا شامل ۳ قسمت است: قصر سلطنتی، که مشهورترین بخش آن است و خودش به سه قسمت: بارگاه یا Mexuar ، شبستان یا Serallo و حرم سرا تقسیم شده است، بخشهای دیگر کاخ شامل باغهای پلکانی Generalife و قلعه Alcazba هستند.
بارگاه
بارگاه بخشی از قصر سلطنتی بود، جایی که سلطان به امور روزانه مملکتی و تجاری رسیدگی میکرد. این قسمت از نظر تزیین و تجل به پای بخشهای دیگر کاخ نمیرسد و درواقع از فضایی فروتنانه برخوردار است. ورود به چند اتاق برای مراجعین آزاد بود، از جمله تالار پذیرش و اتاق طلایی که مخصوص کارکنان قصر بود. جذابترین قسمت بارگاه، حیاط خلوت اتاق طلایی بود.
حرم کاخ الحمرا از حیاط شیران منشعب میشود و شامل مجموعه‌ای از اتاقهای زیبا و یک حمام است. در جنوب این سالن به تالار Abencerrajes میرسیم که دارای حیرت انگیزترین سقفها در کل مجموعه است.
سقف یک ۱۶ ضلعی است با تزئینات استالاگمیتی است و توسط پنجره‌هایی که بر روی گنبد نصب شده‌اند و نوری که بر روی آب چشمه کف منعکس میشود، روشن میشود. سقف تالار دو خواهر نیز بسیار شگفت انگیز است و از بیش از ۵۰۰۰ خانه لانه زنبوری ساخته شده است.
در تالار شاهان، به یک اثر نامتعارف هنری برمی‌خوریم، که تمثالهایی زنده نمایانه از انسان است که در دین اسلام حرام دانسته میشده. سازنده این آثار به احتمال فراوان مسیحی بوده است اما دستور ساخت آنرا سلاطین سلسله نصر صادر کرده بودند.
حمامها آخرین قسمت با اهمیت حرم هستند که نمیتوان به آن داخل شد، اما میتوان درون آنرا از میان پنجره تماشا کرد.
قسمت اعظم بخش شبستان در زمان سلطنت یوسف اول در قرن ۱۴ انجام شده است و دارای تزینات بسیار زیاد بود تا برای شرفیابی سفرا و مهمانان خاص مناسب باشد. این بنا شامل مجموعه‌ای از اتاقها و حیاطهای بسیار زیبا بود و یکی از مناظر دیدنی آن حیاط گل پروانش Patio de los با استخری که از دو طرف با صفی از بوته‌های پروانش احاطه شده بود، به شمار میرفت.
در انتهای شمالی شبستان برج کمارس (Torre de Comares) قرار داشت که تالار کشتی (Sala de la Barca) در درون آن واقع شده بود. کمی جلوتر در برج به تالار سفیران میرسیم که بزرگترین و شاید بهترین اتاق در تمام قصر سلطنتی باشد. این تالار یک مربع کامل است و یک گنبد بسیار زیبای چوبی دارد که به معنای هفت طبقه آسمان است. این تالار شاهد امضای تسلیم نامه گرانادا به شاه و ملکه کاتولیک، توسط سلطان بو عبدل (Boabdil) بوده است و در همین تالار شاه فردیناند موضوع سفر کریستف کلمب (Christopher Columbus) را، برای یافتن راهی به هندوستان مورد بررسی قرار داد.

هنگامی که به این محوطه وترد میشوید، باید بنشینید و با آسودگی ذهن خود را در وضعیتی مطلوب قرار دهید. اینجا مکان شماره یک فرهنگی و گردشگری اسپانیا است و از هر زاویه، هر ریزه کاری و هر بخش آن به دفعات بی شماری عکس گرفته شده است.
 اما این مکان تا قرنها مورد بی توجهی قرار گرفته بود و مانند بسیاری از موارد مشابه در جهان، ارزش این بنا توسط یک خارجی به چشم آمد و مورد توجه همگان قرار گرفت. اما این شخص، واشنگتن اروینگ (Washington Irving) نویسنده آمریکایی، اولین خارجی که از این آبنمای بی‌نظیر دیدن کرده است، نبود.
 در ۱۸۱۲، نیروهای فرانسوی ارتش ناپلئون در این کاخ اقامت کردند و تنها کار مفیدی که برای خودشان انجام دادند، دزدیدن اشیا سنگین قیمت و سبک وزن کاخ بود. اما زمانی که اروینگ در اواخر دهه ۱۸۲۰ به گرانادا رسید، ماجرا دچار تغییری فاحش شد و داستانهای الحمرا (Tales of the Alhambra) او بیش از هر چیز در ستایش اسپانیای مسلمان نشین و گرانادا است و به واسطه این نوشته، کاخ الحمرا نیز جایگاه اصلی خود را بازیافت. محوطه شیران در نیمه دوم قرن ۱۴ و دوران حکومت محمد پنجم ساخته شده است. از این حیاط به سه اتاق زیبا وارد میشویم، تالار دو خواهر، تالار Abencerrajes، تالار شاهان. این سه تالار همراه با محوطه شیران حرم سرای کاخ سلطنتی را تشکیل میدهند.

جبل الطارق 

جَبَلف‌الطّارفق (به انگليسی: Gibraltar)(به معنی کوه طارق) نام دهکده ای کوهستانی است درساحل جنوبی اسپانیا در جنوب غربی اروپا که زیر پرچم بریتانیا به شمار می‌رود. کوه طارق در بخش ساحلی خود به تنگه جبل‌الطارق پیوسته است این تنگه دریای مدیترانه را به اقیانوس اطلس می‌پیوندد و در دو سوی آن مراکش و اسپانیا قرار دارد.
محل جبل‌الطارق (در جنوب اسپانیا)
در سال 711.م/92. ق یک دسته از مسلمانان به رهبری طارق بن زیاد توانستند از این گذرگاه بخش اعظم اسپانیا را فتح کنند. نام وی در واژه جبل‌الطارق ابدی شده است. مالکیت این منطقه بین اسپانیا و بریتانیا مورد اختلاف است.

جزایر قناری  

نخل جزایر قناری در سرتاسر كرانه های مدیترانه می روید و بی هیچ مشكلی زندگی در گلدان و باغچه های زینتی را تاب می آورد. گیاهی است راست قامت، همیشه سبز با تنه قرص و محكم. برگ های جوان ظاهری خشن و افراشته دارند اما با گذشت زمان انحنایی كمانی و ظریف پیدا می كنند. طول برگ های پرمانندش به ۵ متر می رسد. هر برگ به برگچه های نیزه مانند، چرمی و به رنگ سبز روشن تقسیم می شود. گل های ریز به رنگ قهوه ای مایل به زرد در گل آذین آویخته و بزرگی مجتمع می شوند. فاقد جنبه زینتی بوده و در پاییز تا زمستان به میوه های مستطیلی زرد تا قرمز تبدیل می شوند. مكان پرنور، خاك معمولی گلدان با مقداری خاك رس و محیط نسبتاً مرطوب را می پسندد. در تابستان می توان آن را در فضای آزاد قرار داد. سپری كردن یك دوره استراحت در سرما برای سلامتی گیاه ضروری است و در این مدت به آبیاری چندانی نیاز ندارد. در تابستان باید خاكش را با كودهای محلول تغذیه كرد و در زمستان نیاز به تعویض خاك دارد. حداقل دمای قابل تحمل برایش ۱۵ _ ۱۰ درجه سانتی گراد است. برگ های زرد و خشك آن را باید مرتباً هرس كرد. تكثیر آن از طریق كاشت بذر كه قبل از كاشت درون آب خیسانده شده باشد امكان پذیر است.
 

جزایر قَناری مجمع‌الجزایری است مرکب از هفت جزیره در اقیانوس اطلس، نزدیک به ساحل مراکش و یکی از ۱۷ منطقه خودمختار اسپانیا است. پایتخت آن لاس پالماس است.

مراکش نیز بر این جزیره‌ها ادعای مالکیت دارد.

نام قناری (پرنده) از نام این جزیره‌ها گرفته شده، چرا که این پرنده بومی این منطقه (و نیز منطقه مادیرا) است. نام منطقه از نام لاتین آن Insularia Canaria گرفته شده که به معنی "جزیره سگان" است. این نام را رومیان به خاطر سگان وحشی که در آن‌جا پراکنده بودند به این جزایر دادند.

"جزایر قناری" را در متن‌های فارسی میانه «جاودان کَث» می‌نامیدند به معنای شهر جاودان و ایرانیان این جزایر را نقطه آغاز نیمروز (نصف‌النهار) بشمار می‌آوردند. پس از حمله عربان و ترجمه کتابهای پهلوی به زبان عربی این اصلاح نیز به گونه "جزایر خالدات" به عربی ترجمه شد.



شهرهای مهم

بارسلون 

بارسلون با جمعیت ۴.۶۶۷.۱۳۶ دومین شهر کشور اسپانیا است. بارسلون همچنین پایتخت ناحیه خودگردان کاتالونی در شمال خاوری اسپانیا است. بارسلون در نزدیکی فرانسه و در کرانه مدیترانه قرار گرفته و دارای ۱۳ کیلومتر ساحل زیبا است. قدمت این شهر به سدهٔ نخست میلادی بازمی‌گردد.
منابع عربی و اسلامی نام این شهر را برشلونه و برصلونه گفته‌اند.
 
بیلبائو  
 
بیلبائو شهری است در شمال اسپانیا. این شهر بزرگترین شهر سرزمین باسک و پایتخت شهرستان ویزکایا است. یکی از موزه‌های گوگنهایم در این شهر قرار دارد. بنای این موزه که فرانک گری آن را طرح کرده از دیدنی‌ترین کارهای معماری قرن بیستم است
 
اندلس  

اَندَلفس یکی از ۱۷ منطقه خودمختار کشور اسپانیا است. پایتخت آن شهر سویل است.

بازمانده‌های فراوانی از معماری موری (مراکشی) در اندلس بجا مانده‌است زیرا این منطقه واپسین دژ مقاومت مورها پیش از بازپس‌گیری این سامان از سوی پادشاهان کاتولیک بود که در سال ۱۴۹۲ تکمیل گشت. نامدارترین این آثار کاخ الحمراء در گرانادا، مزکوئیتا در کوردوبا و برج‌های توره دل اورو و جیرالدا در سویل. از آثار باستانی مهم آن می‌توان به مدینة‌الزهرا در نزدیکی کوردوبا اشاره کرد


رسومات خاص

فلامنکو 

سبكي از آواز، موسیقی و رقص اسپانیا است.این نوع موسیقی تحت تاثیر سبک ها وفرهنگ های مختلف به شکل امروزی در آمده. و می توان به جرات گفت که بیشترین تاثیر خودرا از کولی ها ی اسپانیا گرفته است.در شکل گیری و تکامل این سبک نمی توان از تاثیر گذاری موسیقی مورها و مسلمانان شمال آفریقا و حتی موسیقی عربی و ایرانی چشم پوشی کرد.
فلامنکو در حقیقت از 3 قسمت : رقص فلامنکو , آواز فلامنکو و موسیقی فلامنکو تشکیل شده.
خاستگاه این نوع موسیقی ایالت اندلس است، ولي مبدل به سمبل موسيقي اسپانيايي و حتي به طور كلي فرهنگ اسپانيايي شده است.این نوع موسیقی شامل تکنیک‌ها و توکه‌های جالبی ست.
فلامنکو در ایران
استادان فلامنکو ایران عبارت‌اند از :سیمون ایوازییان - سپهرارجمندی (مقیم بلژیک - هدایت سهراب پرتوی-شاهین علوی- -منصور رسا- بهرام اقاخان - کاوه ناصحی-احسان فرامرزی پور- لوریس ایوازییان - مهران عابدی - مهدی محقق و... بعضی در فلامنکو اصیل و بعضی مدرن تبحر دارند. درسال‌های اخیر تحولات بسیاری در فلامنکو صورت گرفته است.

جشن سن فرمین - گاوبازي  

پامپلونا پایتخت ایالت ناوارا در شمال اسپانیا، شهری متوسط و نه چندان بزرگ با جمعیتی حدود دویست هزار نفر در نزدیکی مرز فرانسه است، که در فاصله 92 کیلومتری سن‌سباستین در 407 کیلومتری شمال غربی مادرید واقع شده است. از قرن نهم تا دوازدهم میلادی، ایالت ناوارسه به نام پادشاهی پامپلونا شناخته می‌شد. ایرونیا نام محلی شهر پامپلونا هم یک لغت باسکی به معنای «شهر» است. برای ناسیونالیست‌های باسکی، پامپلونا یا ایرونیا به عنوان پایتخت تاریخی کشور باسک شناخته می‌شود.

مرکز تاریخی پامپلونا در سمت راست رودخانه آرگا زیرشاخة رود بزرگ ابرو قرار گرفته. این شهر به خاطر فستیوال سالانة سن فرمین مشهور است. وقتی ارنست همینگوی نویسندة نامدار آمریکایی در سال1923 برای اولین بار به تماشای یک مسابقة گاوبازی رفت، همسر خود هادلی را هم به همراه برد، چون معتقد بود این رویداد، اثر مثبتی روی پسرش که مدتی بعد به دنیا آمد، خواهد داشت.

در واقع همینگوی در کتاب خود تحت عنوان «خورشید هم طلوع می‌کند» (سال1926) این جشن محلی پامپلونا را به شهرت جهانی رساند. بعدها یکی از خیابان‌های شهر به نام ارنست همینگوی نامگذاری شد. او همواره از طرفداران پر و پا قرص جشن سن فرمین و مسابقات گاوبازی بود؛ به طوری که بعد از مرگش در سال1961، دو بلیت مربوط به مسابقات گاوبازی آتی در پامپلونا در کشوی میز کاری او پیدا شد.

پامپلونا شهری عموما آرام است که هر سال در ششم جولای برای جشن سن فرمین ناگهان منفجر می‌شود. یک هفتة دیوانه‌کننده به طوری که به وضوح می‌توانید شادی مردم را در اطراف خود حس کنید. مشهورترین رویداد، جشن دویدن گاوهای خشمگین در کوچه‌های باریک شهر است که در طول هفته (6 تا 14 جولای) هر روز ساعت 8 صبح شروع می‌شود و بیش از 5 دقیقه هم ادامه پیدا نمی‌کند.

البته این مسابقه تحت کنترل است و گاوها توسط حفاظ‌های تعبیه شده در مسیر خود هدایت می‌شوند. سن فرمین در اصل نام یک شخصیت مذهبی است که داستان او به زمان حکومت رومی‌ها در اسپانیا بر می‌گردد، یعنی زمانی که تبلیغ دین مسیح ممنوع شده بود.
سن فرمین به همین جرم توسط رومی‌ها گردن زده شد و طبق داستان، زنی از جمعیت پامپلونا با لباس یکدست سفید به سمت او رفت و سعی کرد تا جلوی خون سرخ را بگیرد. امروزه پوشیدن لباس‌های یکدست سفید و بستن دستمال سرخ، در واقع نماد همان حادثة تاریخی است که بخشی از فستیوال سن فرمین را تشکیل می‌دهد.



جاذبه های توریستی

این قسمت از سایت در حال ساخت است.


معرفی کشور

این قسمت از سایت در حال ساخت است.

جاذبه های توریستی

این قسمت از سایت در حال ساخت است.

پنج شنبه, 05 آذر 1394 ساعت 11:16

برزیل

معرفی کشور

جمهوری فدراتیو برزیل بزرگ‌ترین و پر‌جمعیت‌ترین کشور آمریکای جنوبی است. پایتخت آن برازیلیا و زبان رسمی آن پرتغالی است

برزیل که منطقه وسیعی را بین مرکز آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس در بر می‌گیرد، شرقی‌ترین کشور قاره آمریکاست و با کشورهای اروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، گویان، سورینام و گویان فرانسه هم‌مرز است. در حقیقت، برزیل به جز اکوادور و شیلی با تمامی دیگر کشورهای آمریکای جنوبی مرز مشترک دارد.

برزیل دارای زمین‌های کشاورزی گسترده و جنگل‌های استوایی است. و با داشتن منابع طبیعی گسترده و نیروی کاری غنی قدرتمندترین اقتصاد آمریکای جنوبی است.

برزیل مستعمره پرتغال بود و این کشور تنها کشور قاره آمریکاست که مردم آن به زبان پرتغالی سخن می‌گویند. برزیل کشوری چندملتی است و جمعیت آن متشکل از نژادهای اروپایی، سرخ‌پوستان آمریکا، آفریقائیان و نیز آسیائیان است. مذهب اصلی این کشور کاتولیک کلیسای روم استبرزیل محدوده‌ای وسیع از سواحل شرقی آمریکای جنوبی را اشغال کرده‌است و همچنین شامل مناطق بسیاری از مرکز این قاره نیز می‌شود. و با کشورهای اروگوئه در جنوب و آرژانتین و پاراگوئه در جنوب غربی همچنین با بولیوی و پرو در غرب و با کلمبیا در شمال شرقی همسایه‌است و با ونزوئلا و سورینام و گویان و در آنطرف آب با گویان فرانسه نیز در شمال مرز مشترک دارد. این کشور از شمال به نیمکره جنوبی کشیده شده‌است.

عواملی چون اندازه و آب و هوا و منابع طبیعی غنی این کشور را متمایز کرده‌است. برزیل پنجمین کشور از لحاظ وسعت در جهان بعد از کشورهای روسیه ٬ کانادا٬ چین و آمریکا است. و در قاره آمریکا(شمالی و جنوبی) سومین کشور از لحاظ وسعت می‌باشد. وسعت این کشور ۸٫۵۱۱٫۹۶۵ کیلومتر است که ۵۵٫۴۵۵ کیلومتر آن را آب شامل می‌شود.

عوارض زمین در برزیل نیز تنوع بسیار زیادی دارد که شامل تپه‌ها، کوهها،جلگه‌های پست کوه‌هاو زمینهای بایر است. ارتفاع بیشتر مناطق برزیل بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ متر است. مناطق مرتفع اصلی بیشتر در قسمت جنوبی کشور قرار دارند و کلا بخش جنوبی کشور ناهموارتر است. از دیگر ویژگی‌های جغرافیایی برزیل وجود رود آمازون در این کشور است که بزرگترین و پر آب‏ترین رود دنیا و دومین رود طویل جهان است. این رود به اقیانوس اطلس میریزد.

تنوع آب و هوایی زیادی در برزیل وجود دارد اما بخش بزرگی از آن گرمسیری است و پوشیده از جنگلهای بارانی آمازون که در حوضه آب ریز رود آمازون بوجود آمده‌اند.با این حال برزیل دارای پنج آب و هواست که عبارتند از گرمسیری در مرکز ٬ کوهستانی ٬ نیمه خشک در شمال شرقی ٬ استوایی در شمال و معتدل در جنوب. آب و هوای استوایی به صورت بسیار بارز در شمال این کشور دیده می‌شود این مناطق به صورت واقعی فصل خشک نداند و در واقع فصل خشک آنجا تنها کمتر از فصل بارانی بارش دارد اما آن میزان بارش هم قابل توجه‌است.

برزیل اکوسیستم متنوعی دارد و تنوع زیستی جانوری و گیاهی در این کشور بسیار زیاد است به طوری که کارشناسان انواع گیاهان و جانوران در این کشور را بالغ بر ۲ میلیون نوع تخمین زده‌اند. پستانداران بزرگ در این کشور شامل جگوار ٬ لئو پارت که هر دو نوعی پلنگ هستند و خوکهای وحشی ٬ خوکان خرطوم دار ٬ مورچه خوارها ٬ تنبلها ٬ روباه‏ها ٬ اپوسوم و گورکن هستند.گوزن در جنوب برزیل به وفور یافت می‌شود و میمونها نیز در جنگلهای پر باران شمالی زیست می‌کنند.اما در سالیان اخیر بسیاری از عوامل انسانی و اقدامات مانند ساخت بزرگراه ٬ قطع درختان برای مصرف چوب آنها ٬ کشاورزی و زراعت ٬ استخراج معادن و ساخت سد که باعث زیر آب رفتن بخشی از دره‌ها شده‌است این اکوسیستم غنی را تهدید می‌کند.

برزیل دارای تنوع زیستی بسیار زیادی است، و بسیاری از نژادها و گروه‌های قومی را درخود جای داده‌است. در کل، برزیلی‌ها نوادگان چند گروه مهاجر هستند:

  • سرخ‌پوستان آمریکا، بومیان برزیل، که نوادگان گروه‌های انسانی هستند که در حدود ۹۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح، از سیبری به سمت برزیل مهاجرت کردند و با عبور از تنگه برینگ به برزیل رسیدند.

  • استعمارگران پرتغالی، که از زمان کشف برزیل در سال ۱۵۰۰ تا زمان استقلال این کشور در سال ۱۸۲۲به این کشور مهاجرت کردند.

  • بردگان

بیشتر مردم برزیل کاتولیک هستند. برزیل دارای بیشترین شمار کاتولیک‌ها در بین کشورهای جهان است

جاذبه های توریستی

جاذبه های برزیل

1- مجسمه مسیح

کوه کروکوادو در مرکز شهر ریو است که شهرتش را مدیون مجسمه عیسی مسیح است و در بالای بلندی آن جای گرفته است.در هرجای شهر که باشید میتوانید این کوه و مجسمه را ببینید.گاهی در روزهای ابری مجسمه در هاله ای از مه فرو میرود و اینگونه اسرارآمیزتر نشان داده میشود

کوه Corcovado در پارک جنگلی tijuca واقع شده است.این کوه ارتفاعی معادل ٧١٠ متر دارد که مجسمه مسیح در نوک آن قرار دارد.نام کوه در زبان بومی برزیلی به معنی "پشت گردن" است زیرا کوه شکلی این چنینی را در ذهن تداعی میکند.برای رسیدن به بالای کوه ترامواهایی برقی ساخته شده که از ایستگاه پای کوه شما را سوار میکند و در میانه راه هم اگر دلتان بخواهد توقف کرده و پیاده تان میکند.ایستگاه آخر جایی است که شما پیاده میشوید و با پله برقی ادامه مسیر را تا پای مجسمه طی میکنید.مجسمه ارتفاع ٣٠ متری دارد که روی یک پایه ٨ متری ساخته شده که کلا ارتفاع آن را به ٣٨ متر میرساند و یکی از بلندترین مجسمه های جهان میباشد .به تازگی در لیست عجایب هفتگانه جهان هم وارد شده است.هزینه ساخت آن توسط کلیسای کاتولیک پرداخت شد که در سال١٩٢٢ ساخت آن شروع و سال ١٩٣١ به پایان رسید.

صورت مجسمه به سمت شرق است و با دستهایی باز کل شهر ریو را در حمایت خود گرفته است آنها معتقدند که با این دستهای باز علاوه بر حمایت آنها به مردم خوش آمد گویی میکند.جنس مجسمه از سیمان بوده که روکشی از سنگ صابونی روی آن قرار دارد که مجسمه را از خطر برق گرفتگی در طوفان محافظت میسازد.

2-جزیره سن برناردو

آنچه در بدو ورود به جزیره چشمها را خیره میکند زلالی باورنکردنی آب دریاست که در کنار شنهای طلایی ساحل زیر تابش نور آفتاب دیده می شود در کنار ساحل ردیف تختها قرار گرفته در کنار ساحل لنگر زنگ زده قدیمی به گل نشسته است که جزیره را اسرارآمیزتر میسازد.

جزیره سن برناردو در دل اقیانوس آرام و در خلیج بینهایت زیبای Sepetiba متعلق به یک زوج خوش سلیقه و اهل دل ایتالیایی است.خانم و آقای Giovannetti زوج مسنی هستند که سالهاست این جزیره را در تملک خود دارند و همانجا زندگی میکنند.آنها در این جزیره جز ساخت چند ویلای کوچک هیچ تغییری ایجاد نکرده اند.به خاطر همین فضا بسیار بکر و دست نخورده باقی مانده است.آنها در طول هفته همانجا سر میکنند و میزبان توریستهایی هستند که از تورهای یک روزه این جزیره استفاده میکنند.

این چند ویلای زیبا همه با چوب ساخته شده اند که نمایی رنگارنگ شبیه خانه های عروسکی دارند که هریک به منظور خاصی هستند.رستوران ایتالیایی-یک مغازه کوچک خرید صنایع دستی-انبار -کلیسای کوچک و خانه شخصی آنها تمام این جزیره را تشکیل میدهند.آنچه جالب است دیدن این کلیسای کوچک و زیبا است که برای این زوج هنرمند ساخته شده است تا در دل تنهاییهایشان وقتی و جایی برای خدا داشته باشند.داخل کلیسا محراب کوچک و چند نیمکت چوبی است

3-کوه "شوگرلوف"

.کوهی که از هر کجای ریو قابل دیدن است و یکی از جذابیتهای این شهر محسوب میشود.قله این کوه بر خلیج گوآنابارا و رو به اقیانوس اطلس گسترده است.ارتفاع کوه ١۴٠٠ متر از سطح دریاست.

عده ای معتقدند که علت نام گذاری این کوه به خاطر شکل ظاهریش که شبیه کله قند است میباشد.عده ای دیگر هم میگویند که نام کوه از زبان بومی سرخپوستی گرفته شده و به معنی "کوه بلند" است.برای رسیدن به بالای کوه از یک تله کابین شیشه ای استفاده می شود که در هربار جابجایی ٧۵ مسافر را در ٢٠دقیقه به بالا و یا پایین کوه میبرد.البته مسیر از دو بخش تشکیل شده است.این تله کابین در سال ١٩١٢ ساخته شد و بعد ها از یک کابین به ٢ کابین زسید

4- شهر ریو

شهری کوهستانی و دریایی با ساحل زیبای کاپاکوبانا که جزو معروفترین سواحل جهان است.ریو قشنگترین شهر برزیل است که عمده شهرتش را هم مدیون ساحل شنی و دریای زیبایش است.مردم این شهر هم آدمهای شاد و سرحال و با خلق و خوی گرم و مهمان نواز هستند که در کنار آنها بودن روحیه مضاعف به آدم میدهد

از شمال به حنوب این شهر در محاصره خلیج "گوانابارا "قرار دارد .در ژانویه ١۵٠٢ که ۴ پرتغالی برای اولین بار بار از اقیانوس اطلس به اینجا رسیدند تصور کردندکه به دهانه یک رود رسیده اند.به همین دلیل نام این شهر را "ریودوژانیرو" یعنی "رود ژانویه" نهادند.به علت قرار گرفتن شهر در کنار خلیج ،از هر سمتی که در شهر حرکت کنید چشم انداز زیبای دریا را خواهید داشت

5-ساحل معروف کوپاکابانا

ساحل معروف کوپاکابانا که به خاطر پلاژ ۴ کیلومتریش شهرت جهانی دارد. این ساحل در سال 1920 پس از احداث هتل کوپاکابانا پالاس ، تنها هتل لوکس آن دوره سراسر آمریکای لاتین مشهور شد. اینجا به بهشت موج سواران معروف است.در هرگوشه و کنار مغازه های فروش کالاهای شنا و خصوصا لوازم موج سواری را میبینید.

 
 
188,078,227 : جمعيت
  : زبان
  : با سواد
1.04% : رشد جمعيت
كاتوليك 73% و پروتستان 15.4% : دين
  : توريست در سال
برازيليا : پايتخت
جمهوري فدرال : حكومت
8,511,965 كيلو متر : مساحت
مس ، اورانيوم ، آهن ، طلا ، نفت ، گاز طبيعي ، نقره ، نيكل : همسايه ها
42,382,200 : خط تلفن
65.605 ميليون : همراه
.br : شناسه اينترنتي
real (BRL) : واحد پول
قهوه ، گندم ، برنج ، غلات ، كاكائو : محصولات كشاورزي
پارچه ، كفش ، صنايع شيميايي ، سنگ آهن ، قلع ، هواپيما ، : صنعت
2.4% : رشد اقتصادي
9.8% : بيكار
140.6 بيليون : بودجه
6.9% ميليون : صادرات به ايران
387.5 بيليون كيلو وات ساعت : واردات از ايران
  : زميني
29,252 كيلو متر : راه آهن
50,000 كيلو متر : آبي
4276 : فرودگاه
 
 
 

شهر های مهم

برازیلیا 

برازیلیا پایتخت کشور برزیل است.
ساخت این شهر به این علت بود که می‌خواستند محل پایتخت برزیل که پیش از آن شهر ریو دوژانیرو بود را تغییر داده و بیشتر به مرکز و غرب کشور بیاورند تا به دیگر ناحیه‌ها نزدیک‌تر باشد. برای این تغییر پایتخت نیروی کاری عظیمی از سراسر کشور به‌کار گرفته‌شد.طرح و نقشه این شهر بشکل یک هواپیما میباشد.
رئیس‌جمهور یوشلینو کوبیچک (Juscelino Kubitschek) فرمان ساخت برازیلیا را داد و در واقع یکی از مفاد قانون اساسی کشور را که در مورد این بود که مرکز کشور باید به مکان دیگری غیر از ریو دوژانیرو منتقل شود را به اجرا درآورد. طراح شهری اصلی برازیلیا لوسیو کوستا (Lúcio Costa) بود. اسکار نیمیر معمار اصلی اغلب ساختمان‌های دولتی و روبرتو برل مارکس طراح مناظر طبیعی شهر بود. طراحی این شهر بر پایهٔ نظریات لی کوربسیر استوار بود. برازیلیا طی ۴۱ ماه ساخته شد و ساخت آن از سال ۱۹۵۶ تا ۲۱ آوریل سال ۱۹۶۰ یعنی زمان افتتاح رسمی آن بطول انجامید.

ریودوژانیرو 

ریودوژانیرو (در اسپانیایی: Rio de Janeiro) شهری است بسیار زیبا و توریستی که در کنار کوه های انبوه از جنگل و سواحل و خلیج های زیبای اقیانوس اطلس قرار گرفته است.
شهر ریودوژانیرو در جنوب شرقی کشور برزیل قرار دارد. این شهر پس از شهر سائوپولو بزرگ‌ترین شهر برزیل است و تا سال ۱۹۶۰ پایتخت این کشور بود.
البته سواحل اقیانوسی برای کشور برزیل همان اقیانوس اطلس بوده چراکه برزیل در سمت شرقی آمریکای لاتین واقع است و سواحل دریایی آن تماماً بسمت اقیانوس اطلس است و همینطور کشور برزیل نسبت به سایر کشورهای مشرف به اقیانوس اطلس بیشترین ساحل را دارد.
شهر ساحلی ریو دارای ۳ ساحل بسیار معروف و زیبا در دنیا به نامهای ساحل کفپاکاپانا، ایپانما و لفبلان است. گفتنی است این سواحل به بهشت موج سواران معروف هستند. لازم به ذکر است که در "سواحل آزاد" شناگران و موج سواران باید به صورت کاملا برهنه و بدون هیچگونه لباس شنا و مایو به شنا و گرفتن حمام آفتاب بپردازند. قسمتی از معروفیت این سواحل مربوط به این قانون است.


رسومات خاص

موسیقی برزیل مانند مردمانش متنوع است. مشهورترین نوع موسیقی برزیل سامبا است. در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ نوعی موسیقی به نام بوسانوا در ساحل‌های ریو دو ژانیرو شکل گرفت. نوازندگانی مانند استن گتز با بردن این موسیقی به آمریکا آن را جهان‌گیر کردند. آهنگ «دختری از ایپانما» ساخته آنتونیو کارلوس ژوبیم معروف‌ترین بوسانوای برزیل است و به آهنگی استاندارد تبدیل شده است.
هایتور ویا-لوبوس آهنگساز برزیلی نیز با آمیختن نغمه‌های محلی برزیل با روش‌های موسیقی کلاسیک معروف‌ترین آهنگساز موسیقی مدرن برزیل است.

چند چيز بريل را در دنيا به شهرت رسانده است : يكي در فوتبال كه تيم ملي اين كشور با داشتن نوابغي مانند "پله" تا "رونالدينيو" و پنج دوره قهرماني در جام جهاني، دنيا را محو هنر ستارگان بي مانند خود كرده است. ديگري قهوه برزيل. كه اين كشور بزرگترين توليد كننده و صادر كننده انواع و اقسام قهوه به تمام دنيا ميباشد. در ضمن جشن كارناوال برزيل كه همه ساله در ايام نخستين سال جديد ميلادي در شهرهاي اين كشور بوسيله گروههاي مختلف اجرا ميشود بسيار مشهور مي باشد.

 


هتل ها

این قسمت از سایت در حال ساخت است.

مرکز خرید

این قسمت از سایت در حال ساخت است.

پنج شنبه, 05 آذر 1394 ساعت 11:15

ایتالیا

معرفی کشور

بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین کشور آمریکای جنوبی است . پایتخت آن برازیلیا و زبان رسمی آن پرتغالی است . برزیل که منطقه وسیعی را بین مرکز آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس در بر می‌گیرد ، شرقی‌ترین کشور قاره آمریکاست و با کشورهای اروگوئه ، آرژانتین ، پاراگوئه ، بولیوی ، پرو ، کلمبیا ، ونزوئلا ، گویان ، سورینام و گویان فرانسه هم‌ مرز است . در حقیقت ، برزیل به جز اکوادور و شیلی با تمامی دیگر کشورهای آمریکای جنوبی مرز مشترک دارد .

برزیل دارای زمین‌های کشاورزی گسترده و جنگل‌های استوایی است . و با داشتن منابع طبیعی گسترده و نیروی کاری غنی قدرتمندترین اقتصاد آمریکای جنوبی است . برزیل مستعمره پرتغال بود و این کشور تنها کشور قاره آمریکاست که مردم آن به زبان پرتغالی سخن می‌گویند . برزیل کشوری چند ملتی است و جمعیت آن متشکل از نژادهای اروپایی ، سرخ‌پوستان آمریکا ، آفریقائیان و نیز آسیائیان است . مذهب اصلی این کشور کاتولیک کلیسای رم است . زبان پرتغالی برزیل فاقد هر گونه استاندارد رسمی در مورد تلفظ است ، و با توجه به هر منطقه ممکن است تلفظ‌ها تغییر کند .

عموماً بر این اعتقاد هستند که نام این کشور برگرفته از pau-brasil است ، نوعی درخت که مهاجران اولیه برای آن ارزش بسیاری قائل بوده‌اند ، گر چه برخی بر این باورند که نام برزیل برگرفته از نام جزیره اسطوره‌ای برزیل است که در قرون وسطی در اروپا از آن بسیار یاد شده است . از حدود ده ‌هزار سال قبل اقوام نیمه مهاجر در برزیل زندگی می‌کردند . با ورود پرتغالی‌ها در سال ۱۵۰۰، برزیل مستعمره شد . پرتغالی‌ها بردگانی از نقاط دیگر قاره آمریکا بدانجا اوردند . بعدها بیشتر بردگانی که به برزیل آمدند از آفریقا بودند .

 



جاذبه های توریستی

برج پیزا 

برج کج پیزا واقع شده در شهر پیزا در ایتالیا، با وجودی که تنها برج کج جهان نیست، ولی مشهورترین آن در کل جهان می‌باشد.آغاز ساخت این برج در ۹ آگوست ۱۱۷۳ به انجام رسید. چند سال پس از شروع ساخت آن، هنگامی که تنها سه طبقه پایینی آن به پایان رسیده بود، این برج خمیدگی خودش به سمت جنوب‌شرقی را نشان داده بود. پس از آن ساخت این برج به مدت ۱۰۰ سال متوقف شد.

چهار طبقه بعدی آن سپس با همان تمایل به خمیدگی به پایان رسید. پس از چندین وقفه در ساخت این برج قسمت ناقوس‌های آن نیز در سال ۱۳۷۲ به پایان رسیدند. این برج به این ترتیب ۵۴ متر بلندی و هفت ناقوس داشت، که به علت خطر ریزش آن، ناقوسهای آن به صدا در نمی‌آمدند.

بر طبق یک افسانه گالیلئو گالیله که خودش نیز یک پیزایی بود، آزمایشاتش در مورد سقوط آزاد را نیز در بالای این برج انجام داد.

این برج به این ترتیب، به نشان اصلی شهر پیزا تبدیل شد و سال ۱۹۸۷ نیز توسط یونسکو به میراث فرهنگی پیوست.

از ۷ ژانویه ۱۹۹۰ بازدید از این برج توسط توریستان ممنوع شد. چون خطر ریزش آن افزایش پیدا کرده بود. پس از ۱۲ سال و کمی راست‌سازی برج از ۱۵ دسامبر ۲۰۰۱، دیدار از این برج ۱۴،۵۰۰ تفنی مجددا توسط بازدید‌کنندگان آزاد شد.


شهر های مهم

ونیز 

ونیز شهری است در کشور ایتالیا. ونیز به شهر کانال‌ها مشهور است و با جمعیتی بالغ بر ۲۷۱،۶۶۳ نفر مرکز ناحیه وفنفتو است.

شهر ونیز در شمال ایتالیا و در میان دریای آدریاتیک قرار گرفته است. ونیز بصورت جزیره‌های کوچکی است و خشکی‌ها به وسیله کانال‌ها از هم جدا شده‌اند و تردد در شهر به وسیله قایق صورت می‌گیرد

رم  

رفم پایتخت کشور ایتالیا و همچنین مرکز استان لاتیوم ایتالیا است. رم در کنار رودخانه تیبر و در نزدیکی دریای مدیترانه قرار گرفته است. کشور واتیکان در درون شهر رم قرار گرفته است.
از استودیوهای معروف و تاریخی فیلم در رم چینه‌چیتا است و بقایای کولوسئوم، آمفی‌تئاتر معروف رومی نیز در همین شهر است.

تاریخ رم

تاریخ رم را معمولا از ۲۲ آوریل ۷۵۳ ق‌م، تاریخ سنتی بنیانگذاری شهر رم (که در دوره‌ای مبدأ تاریخ به حساب می آمده)- تا ۴ سپتامبر ۴۷۶، یعنی تاریخ برکناری رمولوس آگوستوس، آخرین امپراتور رم غربی در نظر می گیرند.

این دوازده قرن تاریخ را ادوارد گیبون، سیاستمدار انگلیسی قرن ۱۸ و مشهورترین مورخ تاریخ رم، در ۶ جلد جا کرده و ویل دورانت، یک جلد ۹۰۰ صفحه ای از تاریخ تمدن‌اش را به آن اختصاص داده.

تاریخ رم با افسانه شروع می‌شود. انیید، یکی از بازماندگان شهر تروا در آن جنگ افسانه‌ای، به سرزمین ایتالیای امروزی می‌آید. نوادگانش رموس و رمولوس، بنا به دستور پادشاهی که پسران را می‌کشته، به آب افکنده می شوند و از قضا، توسط ماده گرگی پرستاری و بزرگ می‌شوند. و بعدها این دو تن، شهر رم را بر روی هفت تپه نزدیک به رود تیبر بنیان می‌گذارند. این افسانه، خالی از حقیقت هم نیست. بنیانگذاران شهر رم، مردمانی غیر از ساکنان بومی سرزمین ایتالیا بودند که امروزه قوم و تمدن شان به نام اتروسکانی شناخته می شود. آن طور که محققان حدس می‌زنند، کسانی از بابل یا الهام گرفته از تمدن بابل بودند که به رم آمدند و شهرنشینی را به آن سرزمین آوردند.

تاریخ رم، سه دوره آغازین و جمهوری، امپراتوری، و افول و سقوط امپراتوری را شامل می شود. سنای رم، مجلسی که به تقلید از یونانی ها برپا شده بود، بازیگر ثابت هر سه دوره بود. در ابتدا، پس از منازعات فراوان، اختلاف طبقاتی بین اشراف و توده‌های زیردست برداشته شد و جمهوری شکل گرفت. رمی‌ها به خاطر ارتش منظم شان توانستند قلمرو خود را از دشت های اطراف رم (موسوم به لاتیوم، یعنی سرزمین مردم لاتین) به کل ایتالیا گسترش بدهند (۲۳۸ ق‌م). بعد نوبت تسلط بر دریای مدیترانه بود. رمی ها بر سر تصرف جزیره سیسیل با دولت کارتاژ درگیر شدند و بعد از سه جنگ بزرگ، عاقبت (در ۱۴۹ ق‌م) دولت کارتاژ که روزی بر تمامی ساحل دریای مدیترانه، از سیسیل تا اسپانیا تا آفریقا حکومت می‌کرد، به کلی نابود شد. یونان هم (در ۱۲۹ ق‌م) به دست رمی‌ها افتاد. امپراتوری شکل گرفته بود. با ظهور چهره قدرتمندی به نام ژولیوس سزار، اختلافات داخلی تمام شد و جایگاه امپراتور به عنوان بالاترین قدرت و مظهر اراده رم شکل گرفت. در دوره طلایی (۲۷ ق‌م تا ۱۹۲م) آن‌ها به همسایگی امپراتوری ایران رسیدند و رم از شهری آجری به شهری از مرمر تبدیل شد. تمام ادیبان و فیلسوفان مهم رم در این دوره زندگی می کردند و اکثر داستان های رم باستان، مربوط به این دوران است. پادشاهی کومودوس پایان عصر طلایی بود. بعد از او، دیگر هیچ چیز مثل قبل نبود. سرداران کشور را چند پاره کردند و اختلافات بین هواداران مسیح و کافران به کیش جدید هم به این چندپارگی افزود. کنستانتین، تنها امپراتور بزرگ بعد از عصر طلایی، کشور را متحد کرد، مسیحیت را آیین رسمی اعلام کرد و شهر کنستانتینوپل (استانبول) را به عنوان پایتخت جدید ساخت (۳۳۶م). با این کار البته میراث رم تا قرن‌ها بعد در امپراتوری بیزانس حفظ شد، اما در واقع کنستانتین به شهر رمولوس خیانت کرد. با مرگ او، امپراتوری به دو بخش غربی و شرقی تقسیم شد (۳۹۵م). فاصله این دو پاره امپراتوری، مدام با هم بیشتر می‌شد. دیگر نه رم شرقی تاب مقابله با امپراتوری ایران را داشت و نه رم غربی می توانست مانع از هجوم هون‌ها و وندال‌ها و گوت‌ها و سایر اقوام بیابان‌گرد بشود. آتیلا (در ۴۴۴م) رسما برای حمله نکردن به رم از امپراتوران غرامت می‌گرفت. اوضاع در داخل امپراتوری از این هم عجیب‌تر بود. یکی از آخرین امپراتورها، خودش هم از این که به مرگ طبیعی می‌میرد و هیچ کس علیه اش توطئه نکرده در تعجب بود. آخرین امپراتور رم، پسربچه‌ای بود. ادووآکر، پسر ادکون، وزیر ایتالیا با تهاجم به رم، به سادگی او را از سلطنت خلع کرد (۴۷۶م) و پایان امپراتوری رم را اعلام کرد. او دستور داد از آن به بعد، آن سرزمین را ایتالیا بخوانند.

میلان 

میلان (Milano) دومین شهر بزرگ ایتالیا و پرجمعیت‌ترین شهر آن است. این شهر در دشت لومباردی قرار دارد و جمعیت آن همراه با حومه، در سال ۲۰۰۶ میلادی ۴٬۲۸۰٬۸۲۰ نفر برآورد می‌شود.

 دیدنی‌های میلان
 
میدان دلدوئومو، میدان مرکزی میلاناز میدان‌های اصلی و جالب این شهر می‌توان از میدان دلدوئومو نام برد.
از دیدنی‌های شهر میلان کلیسای دومو است که به سبک معماری گوتیک ساخته شده است و
تئاتری بنام (Teatro della Scala) که به زبان ایتالیایی تئاتر پلکانی معنی می‌دهد. این تئاتر باشکوه در سال ۱۷۷۸ میلادی ساخته شده و برای ۳۶۰۰ نفر تماشاچی جا دارد و روبروی مجسمهٔ لئوناردو داوینچی در میدان Palazzo della Scala قرار دارد.
مجتمع نمایشگاهی تجاری فیفرا میلانو (Fiera Milano) که در حومهٔ شمال غربی شهر ساخته شده‌است، بزرگ‌ترین پروژهٔ ساخت و ساز در اروپا و خود مجتمع بزرگ‌ترین نمایشگاه تجاری دنیا به حساب می‌آید. این مجتمع در آوریل سال ۲۰۰۵ میلادی افتتاح شد.

فلورانس 

فلورانس (ایتالیایی: Firenze، تلفظ: فیرنتزه) یکی از شهرهای تاریخی و بسیار زیبا در ایتالیا است و همکنون پایتخت ناحیه توسکانی ایتالیا میباشد. شهر فلورانس از سال ۱۸۶۵ تا ۱۸۷۰ پایتخت پادشاهی ایتالیا بوده است.

در قرون وسطا فلورانس مرکز تجارت و امور مالی اروپا بوده و بعدها رنسانس ایتالیا از این شهر آغاز شد. خاندان مدیچی سالهای طولانی در شهر فلورانس فرمانروایی داشتند.

انواع هنر به‌ویژه هنر معماری و تندیسگری در شهر فلورانس جایگاه ویژه‌ای داشته و دارد به طوری که این شهر را به یکی از مهمترین مراکز هنری اروپا تبدیل کرده است.

فلورانس همچنین دارای بیش از چهل موزه و نگارخانهٔ هنری می باشد که مهمترین آنها گالریا دلیی اوفیتزی و پالاتزو پیتی به‌شمار می‌آید.

همچنین آثار دیگر تاریخی فلورانس بشرح زیر است:

1-Palazzo Vecchio

2-Loggia de,Lanzi (دراین محل آثار هنری زیبای چلینی بنام Perseus دیده می شود.)

3-دوئومو (Doumo) (در آنجا آخرین مجسمه که میکلانژ ساخت مشاهده می شود.)

4-Palazzo Riccardi (محل اقامت خانواده مدیچی)

5-کلیسای سانتا کروچه به معنای (صلیب مقدس)، (میکل آنژ و مکیاویلی در آنجا دفن شده اند.)

بیش از سیصد و پنجاه تن از یکهزار مهمترین هنرمندان دومین هزاره اروپا (از سال هزار میلادی تا دوهزار) در این شهر میزیسته‌اند.

عمده درآمد گردشگری در اروپا از این شهر می باشد.

 

ناپل 

 

ناپل شهری است در ایتالیا. شهر ناپل مرکز ناحیه کامپانیا و استان ناپل است.

ابنیهٔ مشهور

ناپل جایگاه قلعه‌های بیشمار و مکانهای جالب است. روی یک جزیره سنگی که توسط گذرگاهی به شهر متصل شده قلعه دل اوو (dell'Ovo) متعلق به قرن دوازده واقع شده و در بندر نیز قلعه قرن سیزده نوو (Nuovo) و بالای تپه‌ای رو به شهر نیز قلعه قرن چهاردهمی سنت المو (Sant'Elmo) خودنمایی میکند. ناپل به جهت زندگی رنگین خیابانی، غذاها (محل پیدایش اسپاگتی و پیتزا) و ترانه‌هایش بالاخص سبک بل کانتو (bel canto ترانه زیبا) معروف است.

پالاتزو رئاله (Palazzo Reale) مکان سلطنتی بوده که در اوایل قرن هفدهم ساخته شده و اکنون یکی از کتابخانه‌های ملی قابل توجه ناپل است که شامل مجموعه ارزشمندی از کتابهای دستنویس است. در کنار این کتابخانه، تیترو سن کارلو (ساخته شده در سال ۱۷۳۷ و بازسازی شده در سال ۱۸۱۶) قرار دارد که از مشهور ترین تئاترهای اپرا در سراسر اروپا بشمار میاید.

موزه ملی ناپل به جهت دارا بودن نقاشیهای زیاد یونانی-رومی و مجسمه‌های یافت شده از شهر پمپی، هرکولانیوم (Herculaneum) و حومه شهر، زبانزد است. این موزه همچنین دارای مجموعه‌ای غنی از نقاشی‌های مجلل فرانسوی است.

علاوه بر دانشگاه، ناپل دارای موسسه آموزش نیروی دریایی، مدرسه زبانهای خارجی، هنرستان موسیقی و آکادمی هنرهای زیبا میباشد.

کلیسای جامع سن جنارو (San Gennaro) یکی از معروفترین کلیساهای ناپل است که در قرن سیزدهم شروع به ساخت شده و تا قرن نوزدهم قسمتهای زیادی از جمله نمای سر در به آن اضافه شده‌است. مقبره سنت جنوریوس (St. Januarius) محافظ مقدس شهر، در این کلیسا واقع شده که در ماههای مه و سپتامبر انباشته از جمعیتی است که به معجزه این شخص اعتقاد دارند. کلیسای سن دومنیکو ماجوره (San Domenico Maggiore) دارای نمای داخلی زیبایی است و انباشته از پیکره‌ها و نقاشی‌های دیواری است. در کنار این کلیسا صومعه دومنیکن واقع شده که سنت توماس اکینز در آنجا زندگی میکرده و درس میخوانده‌است.

دیدنیهای ناپولی
دیدنیهای شهر ناپولی به شرح زیر می باشد :

1-Castel Nuovo که بدستور شارل اول درمیان سالهای 1279-1282 ساخته شده.

2-San Carlo Teatro (از دیدنی ترین تئاترهای اروپا محسوب می شود.)

3-Aquarium (دارای ماهیهای بسیار زیبا و رنگارنگ است)

4-خلیح ناپولی که منظره باشکوهش را می توان از تپه ومیرو (Vomero) تماشا کرد.

5-موزه ملّی

 



مرسومات خاص

این بخش از سایت در حال ساخت است.

هتل ها

این بخش از سایت در حال ساخت است.

مرکز خرید

این بخش از سایت در حال ساخت است.

صفحه1 از5

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی