3178  |      

خطا
  • JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 485
پنج شنبه, 05 آذر 1394 ساعت 11:18

مالزی

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معرفی کشور


کشوری در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن کوالالامپور است . سازمان‌های دولتی و وزارت ‌خانه‌های این کشور در شهر جدید پوتراجایا (پایتخت اداری) این کشور واقع است . مالزی عضو سازمان ملل متحد و اتحادیه کشورهای همسود است . این فدراسیون شامل سیزده ایالت در جنوب شرقی آسیا است . نام «مالزی» زمانی انتخاب شد که فدارسیون مالیا ؛ سنگاپور ، ساباح و ساراواک یک اتحادیه متشکل از ۱۴ ایالت را تشکیل دادند .

در سال ۱۹۶۵ سنگاپور از مالزی جدا شد و به کشوری مستقل تبدیل گردید . مالزی در بردارنده دو ناحیه جغرافیائی است و دریای چین جنوبی آن‌ها را از هم جدا می‌کند : شبه جزیره مالزی یا مالزی غربی که بر روی شبه جزیره مالایی قرار دارد و از شمال با تایلند مرز خشکی دارد و از طریق جاده شوسه جوهور از جنوب با سنگاپور پیوند دارد . این کشور در بردارنده شاه نشینهای جوهور ، کداه ، پاهنگ ، نگری سمبیلان ، کلانتان ، پراک ، سلانگور ، پرلیس و ترنگانا بوده و دو ایالت آن را  فرمانداران ملاکا و پنانگ و دو منطقه فدرال پوتراجایا و کوآلالامپور سرپرستی می‌کنند .

بورنئوی مالزی یا مالزی شرقی که بخش شمالی جزیره بورنئو را در بردارد با آنکه هم مرز اندونزی است ، زیر سرپرستی حکومت شاه نشین برونئی قرار دارد . مالزی شرقی در بردارنده ایالات ساباح و ساراواک و حوزه فدرال لابوآن است . اگر چه از دیدگاه سیاسی این بخش را مالایی‌ها سرپرستی می‌کنند ، اما جمعیت جدید مالزیایی با وجود اقلیتهای چینی و هندی یکدست نیست .

سیاست‌های مالزی برای بیان ماهیت ادعا شده مشاوره‌ای آن گفته شده ‌است و سه حزب اصلی تشکیل دهنده ناسیونال باریسان ، هر یک وابستگی خود را به یکی از گروه‌های نژادی کاسته‌ است . تنها تنش مهم دیده شده در این کشور ، از زمان استقلال آن تا کنون ، شورشهای نژادی ۱۳می در آستانه مبارزه انتخاباتی و بر سر درگیری‌های نژادی بوده ‌است . با این همه ، مالزی الگویی از هماهنگی نژادی شمرده می‌شود .

جاذبه های توریستی

دانوب 

دانوب رودی است در اروپا که از جنگل‌های سیاه در آلمان سرچشمه می‌گیرد و در ناحیهٔ دلتای دانوب در رومانی به دریای سیاه می‌ریزد.
رود دانوب طویل‌ترین رود اروپا پس از ولگا و طویل‌ترین رود در کشور رومانی است. رود دانوب ۲۸۵۰ کیلومتر طول دارد که ۱۲۰۰ کیلومتر آن در رومانی قرار دارد.
نام دانوب ریشه در زبان اسکیت‌ها دارد که در زمان باستان ساکن این منطقه بوده‌اند. اسکیت‌ها یکی از مردمان ایرانی بودند که در جنوب اروپا نشیمن داشتند. امروزه نام دانوب در زبان‌های گوناگون اروپایی به شیوه‌های گوناگون تلفظ می‌شود از جمله:
انگلیسی: Danube
آلمانی: Donau
مجاری: Duna
صربی: Дунав (دوناو)
اسلوواکی: Dunaj (تلفظ: دونای)
کرواتی: Dunav
اوکرائینی: Дунай (تلفظ: دونای)
بلغاری: Дунав (دوناو)
رومانیایی: Dunăre
لاتین: Danuvius
ترکی: Tuna(تونا)


برلین 

برلین (Berlin) پایتخت کشور آلمان و بزرگ‌ترین شهر هم از لحاظ جمعیت و هم از لحاظ مساحت در این کشور است و در کل اتحادیه اروپا مقام دوم را دارد. برلین همچنین یک شهر ایالتی است، یعنی یکی از ایالت‌های شانزده‌گانه آلمان نیز به شمار می‌آید.
این شهر بزرگ، مرکز سیاسی و فرهنگی آلمان است و بخاطر تقسیم آن به دو بخش برلین غربی و برلین شرقی در سال‌های بین ۱۹۴۹ تا ۱۹۸۹ دارای یکی از متنوع‌ترین محیط‌های شهری اروپا است.

 


شهرهاي مهم

هامبورگ 

هامبورگ (به آلمانی: Hamburg)، دومین شهر بزرگ آلمان و همچنین ششمین در اتحادیه اروپا است. هامبورگ همچنین، دومین شهر بزرگ بندردار در اتحادیه اروپا می‌باشد.
هامبورگ یک شهر ایالتی است، یعنی یکی از شانزده ایالت آلمان نیز به شمار می‌آید.

مونیخ  



جاذبه های توریستی

این قسمت از سایت در حال ساخت است.


معرفی کشور

این قسمت از سایت در حال ساخت است.

جاذبه های توریستی

این قسمت از سایت در حال ساخت است.


خواندن 2215 دفعه

آخرین‌ها از

محتوای بیشتر در این بخش: « اسپانیا روسیه »
بازگشت به بالا

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی