3178  |      

خطا
  • JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 485
پنج شنبه, 05 آذر 1394 ساعت 11:37

کره جنوبی

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مقدمه

   
 
51,302,044 : جمعيت
کره ای : زبان
  : با سواد
0.42% : رشد جمعيت
بي دين =46% ، مسيحي = 26% : دين
  : توريست در سال
سئول : پايتخت
جمهوري : حكومت
98,480 كيلو متر : مساحت
کره شمالی - چین - ژاپن : همسايه ها
82+ : خط تلفن
  : همراه
kr. : شناسه اينترنتي
وون : واحد پول
برنج ، سبزيجات ، جو ، ميوه ، شير : محصولات كشاورزي
الكترونيك ، ارتباطات ، كشتي سازي ، اتومبيل ، صنايع شيميايي : صنعت
3.9% : رشد اقتصادي
3.7% ميليون : بيكار
195 بيليون : بودجه
23.53 ميليون : صادرات به ايران
342.1 بيليون كيلو وات : واردات از ايران
  : زميني
3,472 كيلو متر : راه آهن
1,608 كيلو متر : آبي
107 : فرودگاه
 
 
 

 

شهر های مهم

سئول

سئول بزرگترین شهر و پایتخت کشور کره جنوبی است که جمعیتی بیش از ۱۰ملیون نفر در خود شهر و نزدیک ۱۵میلیون نفر در شهرک‌های اطرافش دارد. رودخانه‌ی Hanشهر سئول را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرده است که به شهر زیبایی خاصی بخشیده است.

 

جیئون جو

شهر جیئون‌جو در جنوب کشور کره و به عنوان مرکز استان Jeolla یکی از شهرهای مهم توریستی کره است که به خاطر غذاهای سنتی کره‌ای، بناهای تاریخی، فستیوال‌های متعدد و فعالیت‌های ورزشی متنوع شناخته می‌شود.

اینچئون

شهر اینچئون اهمیت تاریخی - اقتصادی بسیاری برای مردم کره دارد. این شهر ساحلی میزبان بازی های آسیایی 2014 بوده است. اینچئون شهری در غرب سئول است. این شهر تقریبا سه میلیون نفری یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای کشور محسوب می‌شود و از نظر سیاسی مستقل از سئول اداره می‌شود. دو جزیره‌ی زیبایYeongjong وGanghwa نیز در محدوده‌ی این شهر به شمار می‌روند. 

گوانگجو

گوانگجو به عنوان ششمین شهر پرجمعیت کره در منطقه‌ی حاصلخیز قرار دارد و به خاطر سنت آشپزی غنی خود نیز شهرت یافته است. همچنین این شهر سیاسی‌ترین شهر کره‌جنوبی است که آغازگر اغلب حرکت‌های اعتراضی این کشور بوده و سطح سواد سیاسی اجتماعی مردم آن بسیار بالاست. در کره جنوبی گوانگجو را شهر هنر و مد می‌نامند چراکه در جای جای این شهر آثار هنری بسیاری در معرض دید عموم قرار دارد و از لحاظ صنعت مد و پوشاک نیز پیشرفته است

 

جزیره Jeju

این جزیره با اتشفشان 5000 ساله یکی از آثار ثبت شده در یونسکو است. بالا رفتن از این آتشفشان و دیدن طلوع خورشید از جاذبه های این جزیره است.


بوسان

بوسان  با داشتن جمعیتی بیش از ۳.۵میلیون نفر، دومین شهر بزرگ کره‌جنوبی و بزرگترین بندر این کشور محسوب می‌شود.همینطور برگزاری بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲، جام جهانی فوتبال ۲۰۰۵و اجلاس‌های سیاسی متعددی همچون اجلاس سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه‌ی اپک در سال ۲۰۰۵بر آوازه‌ی این شهر در منطقه و جهان افزوده است. 
بندر بوسان از اصلی‌ترین شاهراه‌های تزانیتی و گردشگری کره جنوبی و پنجاهمین بندر بزرگ دنیا از نظر حجم بار ورودی و خروجی به شمار می‌رود. همینطور طولانی‌ترین رودخانه کره‌جنوبی در این شهر جاری است و یکی از بزرگترین فروشگاه‌های جهان در آن قرار دارد.

رسومات خاص

 

در کشور کره جنوبی پیروان ادیان مسیحیت، بودا و کنفسیوس زندگی می کنند. از این رو در این کشور مناسبت های مذهبی مذاهب فوق ، وجود دارند. از جمله مناسبت های مذهبی عبارتند از :

  • روز صلیب مسیح ( 9 اکتبر)
  • تولد بودا ( روز 8 ماه چهارم کره ای)

روز ها و مناسبت های مهم در کشور کره به دو گروه سیاسی_ ملی و مناسبت های مذهبی تقسیم می شوند.

از جمله تعطیلات سیاسی و ملی عبارتند از:

1. روز استقلال ( 15 آگوست)

2. روز اعلام موجودیت جمهوری کره (17 جولای)

3. روز تحویل سال نو ( 1 ژانویه)

4. سال نو تقویم کره

5. روز یادبود (6 ژوئن)

6. جشنواره نیمه پایز ( 15 ماه هشتم کره ای)

7. روز ارتش ( 1 اکتبر)

8. روز کریسمس ( 25 دسامبر)

9. روز کودک ( 5 می)

10. روز قانون اساسی ( 17 ژوئیه)

 


هتل ها

در کشور کره جنوبی انواع اقامت‌گاه‌ها و هتل‌ها با قیمت‌های متنوع و امکانات مختلف وجود دارد که می‌توانید با توجه به بودجه درنظر گرفته، انتخاب کنید        

هتل

انواع هتل‌های مجلل پنج ستاره تا هتل‌های ارزان‌قیمت را می‌توان در این کشور یافت که هرکدام امکانات خاص خود را ارائه می‌دهند و اتاق‌هایی به سبک غربی و یا کره‌ای را می‌توان تقریبا در همه‌ی آنها مشاهده نمود.
اتاق‌های سبک کره‌ای دارای سیستم حرارتی به نامOndol هستند که کف اتاق را گرم می‌کنند. این اتاق‌ها تخت‌خواب ندارند بلکه مثل خانه‌های ایرانی رخت‌خوابی پهن شده و میز و مبل‌ها نیز ارتفاع بسیار کمی دارند. البته اتاق‌های به سبک غربی نیز در هتل‌های این کشور وجود دارد منتها بسیاری ترجیح می‌دهند سبک زندگی کره‌ای به طور کلی شرقی‌ها را امتحان کنند.

متل

یکی از ارزان‌ترین اقامت‌گاه‌های این کشور هستند که بهYeogwan هم معروفند ولی با سبک متل‌های غربی تفاوت دارند. ارزانی و تخت‌خواب بزرگ به همراه تلویزیون از ویژگی‌های این متل‌ها هستند که باکمیقدم زدن در اطراف یکی از این متل‌ها را پیدا کنید.      

مسافرخانه‌ها

مسافرخانه‌های کره برای ارزان‌تر کردن خدمات خود برخی موارد همچون تلویزیون، اینترنت، آشپزخانه و حمام را اشتراکی کرده‌اند اگرچه اتاق‌های خصوصی را نیز می‌توان با قیمت بالاتری نسبت به اتاق‌های معمولی پیدا کرد. به هر صورت این اماکن اقامتی، گزینه‌ی دیگری برای مسافران و گردشگران است.
سایر اماکن اقامتی همانند خانه‌های اجاره‌ای یا اتاق‌های اجاره‌ای را نیز می‌توان در برخی مناطق با قیمت خوبی پیدا کرد. بعد از جام‌جهانی فوتبال در سال ۲۰۰۲بسیاری از مردم کره از این امر درآمد خوبی کسب کرده‌اند.


مراکز خرید

واحد پول کره جنوبی وون است. سکه‌های ۱۰، ۵۰، ۱۰۰و ۵۰۰وونی و اسکناس ها از ۱۰۰۰تا ۵۰۰۰۰وجود دارد. اگرچه عابربانک های بسیاری در سطح شهر وجود دارد اما به جز عابربانک های جهانی مخصوص و عابربانک های سیتی بانک(citibank) بقیه کارت های خارجی را نمی پذیرند.         

هزینه ها در کره نسبت به دیگر کشورهای آسیایی گران است اما در مقایسه با کشورهای غربی و همچنین کشورهای توسعه یافته ای همچون ژاپن ارزان تر است. چانه زدن و تخفیف گرفتن در مغازه ها به خصوص در بازارهای محلی و روباز عادی است و توصیه می‌شود.

کره جنوبی مرکز گیاه بسیار پرفایده «جین سینگ» است و علاوه بر خود گیاه محصولات بسیار متنوعی با طعم این گیاه از جمله چای «جین سینگ» و بسیاری محصولات دیگر نیز در این کشور دیده می‌شود. سوغاتی های متنوع بسیاری نیز در مغازه های این کشور از جمله عروسک های سرامیکی با طرح های بسیار جالب که بیان کننده احساسات مختلف انسان هستند، کایت های کاغذی زیبا، لباس های محلی و بسیار سوغاتی های دیگر به چشم می خورد.


 
 
 
خواندن 2124 دفعه

محتوای بیشتر در این بخش: « سنگاپور فرانسه »

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی