3178  |      

خطا
  • JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 485
پنج شنبه, 05 آذر 1394 ساعت 11:11

امارات

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معرفی کشور

نام کشوری عربی است در جنوب غربی قاره آسیا و در شرق شبه جزیره عربستان ، در خاورمیانه و در بخش جنوبی خلیج فارس واقع شده ‌است . براساس اطلاعات موجود در ۵۱ - ۵ ,۲۶ طول شرقی ، و در ۲۲ - ۵ ,۲۶ درجه عرض شمالی از نصف النهار مبدأ واقع شده ‌است . مساحت امارات متحده عربی به غیر از مساحت جزیره‌های تابعه در حدود ۷۷۷۰۰ کیلومتر مربع می‌باشد .

محدودهٔ امارات متحده عربی

از شمال و شمال غربی خلیج فارس ، از جنوب و جنوب غربی سلطنت عمان و عربستان سعودی ، از سمت مغرب به دولت قطر و عربستان سعودی ، و از سمت مشرق به دریای عمان و خلیج عمان و سلطنت عمان محدود می‌شود .

وجه تسمیه

تسمیت این کشور بنام «امارات» از آنجاست که پس از تشکیل اتحادیه هفت امارت امیرنشین تأسیس شده‌ است ، امارات هفت‌گانهٔ که دولت امارات متحده عربی را تشکیل می‌دهند به شرح زیر است :

•           ابوظبی
•           دبی
•           شارجه
•           عجمان
•           ام‌القوین
•           رأس‌الخیمه
•           فجیره

   
 
4,444,011 : جمعيت
عربی : زبان
مجموع 77.9% | مرد 76.1% | زن 81.7% : با سواد
3.997% : رشد جمعيت
مسلمان شیعه 96% | سایر موارد 4% : دين
مجموع 30.1 | مرد 32 | زن 24.5 : توريست در سال
ابو ظبی : پايتخت
�?درال : حكومت
مجموع 83,600 sq km | خشکی 83,600 : مساحت
اروپای میانی | عمان : همسايه ها
1.31 میلیون : خط تلفن
5.519 میلیون : همراه
.ae : شناسه اينترنتي
درهم امارات : واحد پول
خرما | سبزیجات | هندوانه | مرغ و خروس : محصولات كشاورزي
ن�?ت خام | پتروشیمی | ماهی | آلومینیوم : صنعت
8.9% : رشد اقتصادي
2.4% : بيكار
سود سهام $54.64 بیلیون | برآورد هزینه $34.91 : بودجه
کشاورزی 7% | صنعت 15%| خدمات 78% : صادرات به ايران
57.06 بیلیون : واردات از ايران
520 km : زميني
  : راه آهن
زمینی هموار 1,088 km | : آبي
39 : فرودگاه
 
 
 

 



جاذبه های توریستی

برج‌ العرب  

برج العرب هتلی مجلل در دوبی، امارات متحده عربی است. ساختمان آن ۳۲۱ متر ارتفاع دارد و در جزیره‌ای مصنوعی ۲۸۰ متر از خشکی بنا شده‌است. کوچک‌ترین اتاق هتل ۱۶۹ و بزرگ‌ترین اتاق آن ۷۸۰ متر مربع مساحت دارند.

رقم دقیق هزینه شده برای ساختمان بنا مشخص نیست، اما گمان می‌رود بیش از ۱ میلیارد دلار آمریکا باشد. برای جبران هزینه‌ها تمامی اتاق‌های هتل بایستی برای ۴۰۰ سال اجاره شوند.

صاحبان هتل آن را ۷ ستاره می‌خوانند، اما در واقعیت بیشتر سازمان‌های رتبه‌دهنده تنها
فضای خارجی

این هتل به شکل حرف V می‌باشد که یک دکل به آن متصل شده‌است. در فضای بین بالها یا همان V شکل، یک atrium (فضای میان خانه) بوجود آمده که در جلوی آن خمیدگی دارد. در طی روز، کالبد و بدنهٔ سفید یک نور شیری و لطیفی را داخل هتل ایجاد می‌کند در حالیکه شیشه شفاف جلو، مقددار زیادی نور و روشنایی ایجاد می‌کند. در شب، هم بیرون و هم درون ساختمان توسط نورهای متغیر، روشن می‌شود. تقریبا بالای ساختمان یک فرودگاه هلیکوپتربی نظیر توسط یک پایه نصب شده‌است. این باند فرود هلیکوپتر چندین اتفاق مهم و قابل توجه را نشان داده‌است: گلف باز مشهور تیگر وودز(به انگلیسی: tiger woods) چندین توپ گلف را به خلیج فارس پرتاب کرد. در فوریه سال ۲۰۰۵ تنیس بازان حرفه‌ای راجر فدرر(به انگلیسی: Roger Federer) و آندره آغاسی (به انگلیسی: Andre Aghassi) یک بازی را درارتفاع ۲۱۱ متری انجام دادند که این باند فرود به صورت موقت به یک زمین تنیس تبدیل شده بود. این باند فرود هیچ حفاظ و نرده‌ای ندارد.

جزیره جهان  

جزیره جهان از ۳۰۰ جزیره دست ساز به شکل نقشه جهان ساخته شده. و آنقدر بزرگ است که از فضا قابل رویت است. این جزیره زاییده فکر شیخ محمد بن راشد آلمکتوم، حکمران دوبی می‌باشد. اندازه هر جزیره از ۲۳۰۰۰ متر مربع تا ۸۴۰۰۰ متر مربع متفاوت است و ارتفاع آن بین ۵۰ تا ۱۰۰ متر از سطح دریاست. مساحت آن ۹ کیلومتر طول در ۶ کیلومتر عرض می‌باشد و توسط یک موج شکن بیضوی شکل احاطه شده‌است. مسافت بین جزایر توسط قایق یا هلیکوپتر طی می‌شود. قیمت هر جزیره از ۱۵ میلیون دلار تا ۴۵ میلیون دلار متفاوت است. لایروبی از سال ۲۰۰۴ آغاز شده‌است و تا سال ۲۰۰۷م ۹۰٪ آن تکمیل خواهد شد. این جزیره در ۴ کیلومتری ساحل منطقهٔ جمیرا واقع شده و نزدیک جزیره نخلی جمیرا می‌باشد.

فضای داخلی

لابی آتریوم برج العرب بلندترین آن در نوع خود در جهان است. زیرا در ارتفاع ۱۸۰ متری واقع شده. آتریوم بیش از یک سوم فضای داخل هتل را در برمی گیرد. درحالیکه معماری بیرونی هتل یک معماری کاملا مدرن است، اما معماری داخلی هتل ترکیبی از سبک شرقی و غربی بصورت بسیار لوکس می‌باشد. در لابی نیم طبقه، یک فواره، یک ستاره سه بعدی اسلامی را بوجود می‌آورد. با وجود اندازه بزرگ برج العرب، تنها ۲۸ طبقه دوبل با ۲۰۲ سوییت دارد. کوچکترین سوئیت ۱۶۹ متر مربع و بزرگترین آن ۷۸۰ متر مربع می‌باشد. قیمت هر سوئیت، از ۱۰۰۰ دلار(هر شب) تا ۱۵ هزار دلار متغیر است و سوئیت سلطنتی گرانترین آن است، که شبی ۲۸ هزار دلار می‌باشد. ستونهای سفید توسکانی و راه پله‌های مارپیچ مرمری با برگهای کار شده بر روی نرده‌ها تاثیر هنر کلاسیک را بر روی طراحی داخلی هتل نشان می‌دهد. حمامهای SPA مانند با موزائیک‌های کف و دیوار با شکلهای هندسی عربی، که در تمام ساختمان یافت می‌شود، قابل توجه‌است.

 

رستورانها و امکانات

یکی از رستورانها به نام المنتها است، که در ارتفاع ۲۰۰ متری واقع شده و منظره‌ای از دبی را به نمایش می‌گذارد و توسط یک پایه از هر دو طرف دکل محافظت می‌شود و توسط یک آسانسور شیشه‌ای دسترسی به آن ممکن می‌باشد. رستوران دیگر المهارا (به معنی صدف) می‌باشد که دسترسی به آن توسط یک زیر دریایی شبیه سازی شده امکان پذیر است و آکواریوم‌های زیبایی را به نمایش می‌گذارد. این آکواریوم‌ها دربرگیرنده بیش از یک میلیون لیتر آب است. شیشه آکواریوم از اکریلیک ساخته شده و برای کاهش تاثیر بزرگ نمایی حدود ۱۸ cm ضخامت دارد. این رستوران در میان ۱۰ رستوران برتر دنیا قرار دارد. این هتل دارای ۶۰ طبقه‌است و معمار آن اتکینز خاورمیانه (به انگلیسی: Atkins Middle East) می‌باشد. ستون بندی این هتل تا ۴۰ متر زیر دریا می‌باشد. برج العرب بلندتر از برج ایفل است و تنها ۶۰ متر از ساختمان امپایر استیتز در آمریکا کوتاه‌تر است.تمام پرده‌ها، چراغها و سیستم تهویه هوا با یک دکمه به کار می‌افتند. تمام کانالها به دوربین مدار بسته متصل هستند و مهمان می‌تواند ببیند که چه کسی پشت در است. هر سوئیت یک لب تاپ، اسکنرو پرینتر مخصوص به خود را دارد.
تا ۵ ستاره رتبه می‌دهند.
هفت طبقه از این هتل به صورت آکواریوم در زیر دریا وجود دارد. اجاره کوچک‌ترین اتاق این هتل شبی ۶ هزار درهم است. سرو هر غذا در این هتل کمتر از ۱۰۰۰ درهم نیست.

برج دبی  

برج دفبفی آسمانخراشی است که اکنون در حال ساخت در شهر دبی در امارات متحده عربی است.

این برج دارای بیش از ۱۶۰ طبقه‌، و تقریباً ۸۰۸ متر ارتفاع خواهد داشت و پس از اتمام ساختمان در اواخر سال ۱۳۸۷ بلندترین برج جهان خواهد بود. اگرچه اکنون برج دیگری با نام البرج در منطقهٔ جبل‌علی دبی که اکنون در مراحل اولیه ساخت است و ۱۲۰۰ متر طول خواهد داشت، و بنابراین رکورد برج دبی را خواهد شکست.

پیش‌بینی می‌شود که این برج به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر دبی تبدیل گردد. در این برج که در خیابان شیخ‌ زاید در بر دبی ساخته می‌شود، بخش‌هایی با کاربردهای تفریحی، مسکونی، تجاری، اداری و ... وجود دارد.

جزایر نخلی  

جزیره نخلی جمیرا

جزیرهٔ جمیرا یکی از پروژه‌های سه گانهٔ ساخت سه جزیره به نامهای جمیرا، دیرا و جبل علی می‌باشد. این جزیره در آبهای خلیج فارس قرار دارد و دربارهٔ آن اینگونه گفته شده که از ماه قابل رویت است. این جزیرهٔ انسان ساخت به شکل نخل است و دارای ۱۷ شاخهٔ عظیم که توسط یک حصار ۱۲ کیلومتری حفاظت شده می‌باشد. زمانی که این منطقه تفریحی کامل شود، دارای ۲۰۰۰ ویلا، ۴۰ هتل لوکس، مراکز خرید، سینما و امکانات دیگر خواهد بود. برای به سطح آب رساندن این سازه، بسیار بیشتر از ۵۰ میلیون متر مکعب خاک مورد نیاز است. ساخت این جزیره در سال ۲۰۰۱ آغاز شده و انتظار می‌رود که در سال ۲۰۰۸ به پایان برسد. این جزیره در زمان اتمام پذیرای ۵۰۰۰۰۰ هزار نفر خواهد بود. مساحت این جزیره ۵ در ۵ کیلومتر است. جمیرا بزرگترین جزیرهٔ انسان ساخت است و حدودا ۴۰ هزار کارگر درگیر ساخت آن بوده‌اند. در جزیره یک مونوریل با ظرفیت حمل ۲ تا ۳ هزار مسافر در روز به خارج و داخل جزیره ساخته خواهد شد.

 

جزیره نخل دیرا

این جزیره ساخت آن از سال ۲۰۰۴ آغار شده و تا ۲۰۱۵ ادامه دارد. این جزیره نخل مانند دارای ۴۱ شاخه می‌باشد و مساحتی بیش از پاریس را در بر می‌گیرد و به بیش از یک بیلیون متر مکعب شن و سنگ نیاز دارد. این جزیره مساحتی به طول ۱۴ و عرض ۸٫۵ کیلومتر را دربرمی گیرد. و ۸۰ کیلومتر مربع مساحت کل آن است. این جزیره در برگیرندهٔ تفرجگاهها، مناطق مسکونی، مراکز خرید، امکانات ورزشی و کلوب‌ها می‌باشد. مناطق مسکونی بر روی شاخه‌ها قرار دارد.

 

جزیره جبل علی

ساخت این جزیره در سال ۲۰۰۲ آغاز شد و انتظار می‌رود در سال ۲۰۰۸ به پایان برسد. این جزیره ۵۰٪ از جمیرا بزرگتر است و شامل ۶ مرکز تفریحی ، یک پارک آبی، دهکده دریا و موج شکن‌ها می‌باشد.

این سه جزیره خط ساحلی دبی را ۱۲۰ کیلومتر افزایش می‌دهد. جزایر سه گانهٔ نخل اینگونه نیز نامیده شده‌اند: هشتمین عجایب جهان.


شهر های مهم

دبی 

دبی (دوبی هم نوشته می‌شود) یکی از شهرهای مهم امارات متحده عربی است. دبی یکی از هفت امارت امیر نشین امارت متحده عربی است. دبی بیشترین جمعیت را در میان این هفت امارت دارد و دومین امارت بزرگ آن بعد از ابوظبی می باشد. دبی از دیگر امارت‌های امارات متحده عربى متمایز می باشد از این لحاظ که درآمد نفت آن تنها 6% از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و اکثر درآمد امارت دبى از منطقه آزاد جبل علی یا (JAFZ) می باشد و همچنین از گردشگری و دیگر خدمات تجاری. تاسیسات و پیشرفتهای زیاد در صنایع و فعالیتهای مختلف در دبی باعث شده تا توجهات جهانی را در تمام زمینه ها و پروژه ها جلب کند، از جمله رویدادهای ورزشی و کنفرانسها.

ابوظبی 

ابوظبی یکی از امیرنشین‌های هفت‌گانه و پایتخت کشور امارات متحده عربی است. امارت ابوظبی بین خط عرض ۲۲٫۵ شمالی، وخط طول ۵۱ و ۵۵ درجه شرقی از نصف النهار مبدأ واقع شده‌است. و بزرگترین امارات هفت‌گانه دولت امارات متحده عربی است بمساحت در حدود ۶۷۳۴۰ کیلومتراً مربع می‌باشد، ودر حدود ۸۶٫۷ ٪ از مساحت خاک امارات متحده عربی در بردارد ودر ساحل جنوبی خلیج فارس واقع شده‌است. نام قدیم ابوظبی «ام النار» است.

شهر « ابوظبی » پایتخت کشور امارات متحده عربی است که از هفت امارات تشکیل یافته‌است: ابوظبی ، دبی ، شارجه ، عجمان ، ام‌القوین ، رأس‌الخیمه ، فجیره. حاکم إمارت أبوظبی شیخ خلیفه بن زاید بن سلطان آل نهیان ورئیس دولت امارات عربی متحده هستند. ولیعهد امارت ابوظبی شیخ محمد بن زاید آل نهیان هستند، شهر ابوظبی عاصمه این امارت است واز سه منطقه اصلی تشکیل یافته‌است:

  • ۱: «منطقه ابوظبی» شامل شهر ابوظبی پایتخت دولت امارات است.
  • ۲: «منطقه شرقی» شامل شهر العین وتوابع.
  • ۳: «منطقه غربی» شامل شهر بدع زاید و توابع.

شارجه 

شارجه (در عربی: الشارقة) یکی از هفت امارتی است که دولت امارات متحده عربی را تشکیل می‌دهند و محدوده این امارت حدود ۱۶ کیلومتر از ساحل کشور امارات در خلیج فارس را می‌پوشاند. عمق خاک این امارت رو به داخل کشور حدود ۶۰ کیلومتر است. مساحت شارجه ۲۶۰۰ کیلومتر مربع می‌باشد، و این امارت با تمام امارات‌های که کشور دولت امارات عربی متحده تشکیل می‌دهند حدود مشترک دارد. مساحت شارجه ۲۶۰۰ کیلومتر مربع می‌باشد.
پایتخت فرهنگی

شارجه از سال ۱۹۹۸ به اینسو در میان امارات به عنوان «پایتخت فرهنگی» مشهور شده‌است و سبب آن بیشتر بودن آثار باستانی و فعالیتهای فرهنگی در شارجه نسبت به دیگر امارات‌ها است. دانشگاهی نیز به نام دانشگاه امریکایی شارجه در این امارت وجود دارد که به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های امارات متحده عربی یاد می‌شود .

امارت شارجه با تمام اماراتهای که کشور دولت امارات عربی متحده تشکیل می‌دهند حدود مشترک دارد. مثلاً از طرف غرب با امارت ابوظبی حدود مشترک دارد از جهت روستای «شویب» نزدیک به شهر «العین» که تابع امارت ابوظبی است. در اینجا منطقه «المدام» با روستای شویب حدود مشترک دارند. منطقه المدام تابع امارت شارجه‌است و روستای شویب از توابع امارت ابوظبی است.

از طرف جنوب با امارت رأس الخیمه و عمان حدود مشترک دارد از ناحیة روستای «المدام» و روستای «الملیحه». در این منطقه روستائی هست بنام «الحویلات». این روستا از توابع امارت رأس الخیمه‌است که با امارت شارجه و عمان حدود مشترک دارند. البته امارت شارجه با دبی و عجمان حدود مشترک دارند.

یک قطعه دیکر از امارت شارجه از این امارت جدا افتاده‌است که بنام «الحمریه» معروف است. این قطعه از خاک شارجه بین امارت عجمان و امارت أم القیوین واقع شده‌است. در الحمریه تأسیسات بندر صدور گاز وجود دارد و گاز منطقه «الصجعه» تابع شارجه از این بندر به خارج صادر می‌شود.



رسومات خاص

این قسمت از سایت در حال ساخت است.


هتل ها

این قسمت از سایت در حال ساخت است.

مراکز خرید

این قسمت از سایت در حال ساخت است.

خواندن 2295 دفعه

محتوای بیشتر در این بخش: « تایلند آلمان »

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی