3178  |      

خطا
  • JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 485
پنج شنبه, 05 آذر 1394 ساعت 10:58

رومانی

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مقدمه

   
 
22,303,552 : جمعيت
  : زبان
  : با سواد
-0.12% : رشد جمعيت
  : دين
  : توريست در سال
بخارست : پايتخت
جمهوري : حكومت
237,500 كيلو متر : مساحت
بلغارستان و اوكراين : همسايه ها
4,389,100 : خط تلفن
10,215,400 : همراه
.ro : شناسه اينترنتي
leu (ROL) : واحد پول
گندم ، غلات ، جو ، سيب زميني ، انگور : محصولات كشاورزي
پارچه وپوشاك ، ماشين سازي ، فلزگري ، صنايع شينيايي ، صنايع غذايي ، نفت : صنعت
4.5% : رشد اقتصادي
5.9% : بيكار
29.97 بيليون : بودجه
9.31 ميليون : صادرات به ايران
51.7 بيليون كيلو وات : واردات از ايران
  : زميني
11,385 كيلو متر : راه آهن
1,731 كيلو متر : آبي
61 : فرودگاه
 
 
 


جاذبه های گردشگری

كليساى سياه  

اين كليسا با معمارى گوتيك در شهر براشو در كوهپايه رشته كوههاى كارپات واقع است. اين كليسا توسط يك آلمانى به نام Kronstadt ساخته شد امپراتورى شد كه بعد بر اثر آتش سوزى براشو به رنگ سياه در آمد در حالى كه رنگ اصلى آن سفيد بود لذا به كليساى سياه شهرت يافت.
 
كاخ پارلمان رومانى  

در مركز شهر بخارست، چائوشسكو در سالهاى آخر حكومتش اقدام به نوسازى شهر كرد و مساحتى به طول 12 كيلومتر مربع را با خاك يكسان ساخت كه در آن ميان كليساهايى نيز تخريب شد و در آنجا مركز جديد شهر بخارست را بنا نهاد. زيباترين بناى آن ساختمانى عظيم است كه قرار بود دفتر مركزى حزب كمونيست و محل كار چائوشسكو باشد اين ساختمان داراى 2000 اتاق و سالن اجتماعات است كه تعداد 5 سالن اجتماعات آن بيش از 2000 متر مربع وسعت دارد. ارتفاع اين ساختمان 85 متر است و سه طبقه در زيرزمين تعبيه شده است در طبقات زيرين ساختمان اتاق هايى مجهز پيش بينى شده كه چائوشسكو هنگام جنگ هسته اى احتمالى در امنيت زندگى كند. گفته مى شود به اين محوطه تشعشات اتمى وارد نمى شود.

بعد از سقوط كمونيسم در رومانى [1989]، اين ساختمان به نام كاخ پارلمان رومانى موسوم شد. اين ساختمان بعد از پنتاگون (مقر ناتو) بزرگترين ساختمان جهان است و پنجاه هزار مترمربع زيربنا دارد، تا به حال اين ساختمان قيمت گذارى نشده است. به منظور ساخت آن چائوشسكو از دو لشكر مهندسى ارتش رومانى مدد جست در اين ساختمان فرشهايى بزرگ به بزرگى سالن ها بافته شده است و لوسترهاى قابل توجهى در اتاق ها تعبيه شده است. ستون هاى عظيم در جاى جاى اين ساختمان ديده مى شود و ياد و خاطره روم باستان را در اذهان زنده مى كند.


شهر های مهم

براشو

شهرى زيبا در كوهپايه كارپات با مناظرى جذاب و سرسبز و كوهستانى، تقريباً همه جهانگردان رومانى از اين شهر ديدن مى كنند. ميدان اصلى شهر با ساختمان هاى قديمى به رنگهاى گوناگون زيبايى آن را دو چندان كرده است.

در اين شهر تله كابين از سطح شهر تا ارتفاع كوه، جهانگردان را جابه جا مى كند. در براشو كارخانه هاى بزرگ هواپيماسازى، هلى كوپترسازى، و تراكتورسازى قرار دارد براشو شهرى است كه علاوه بر رومن ها، اقليت مجارى و آلمانى نيز در آن زندگى مى كنند.

سينايا  

شهرى با فاصله 120 كيلومترى بخارست، كه در ضلع شمالى پايتخت رومانى قرار دارد. سينايا در كوهپايه رشته كوه كارپات واقع است اين شهر داراى مناظر كوهستانى و رودخانه اى زيبايى است و تله كابين مسافران را به ارتفاعات مى برد قصر پلشو متعلق به كارول اول شاه رومانى در يكى از بهترين نقاط دامنه كوه بنا شده و زيبايى خيره كننده اى دارد. اكنون به عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفته است.
 
بخارست  

بخارست بر كرانه رودخانه (داميوويتا) قرار دارد.كشور روماني كه در جنوب شرق اروپا و در شمال شبه جزيره بالكان و درحاشيه رودخانه دانوب قرار دارد، بخارست را به عنوان پايتخت خود قرار داده است. روماني كشوري تاريخي است. در سال 513 پس از ميلاد، داريوش بزرگ شاهنشاه ايران طي لشكركشي‌اش به سوي جنوب رود دانوب روانه شد و منطقه‌اي را تسخير كرد كه منطقه‌ ايلي (گت‌ها) نام داشت. بعدها گت‌ها تغيير نام دادند و استاني به نام (داچيا) را به وجود آوردند. (داچيا) شكل اوليه كشوري بود كه بعدها روماني نام گرفت.طبق اسناد موجود شهر بخارست پانصد سال قدمت دارد و داراي آثار بسياري از دوران‌ تاريخي مختلفي بوده و در خود موزه‌هاي مهم را جاي داده است. از قديمي‌ترين بناهاي شهر بخارست (كوتياولش) يا قصر قديمي است كه در قرن 16 ساخته شده است.هم ‌اكنون بخارست يكي از پرجمعيت‌ترين شهرهاي روماني به شمار مي‌‌رود. زبان رسمي مردمان اين شهر رومانيايي و داراي ريشه لاتين است. مذهب مردم اين شهر مسيحي ارتدوكس است و همچنين تعداد اندكي مسلمان نيز در آن زندگي مي‌‌كنند. گفتني است در شهر بخارست، مهاجران يوناني و ترك نيز در كنار هم زندگي مي‌‌كنند.
  


رسومات خاص

Your text...


هتل ها

Your text...

مراکز خرید

Your text...

خواندن 2041 دفعه

محتوای بیشتر در این بخش: « کرواسی اتریش »

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی