3178  |      

درباره غار کبوتر

غار " هامپوییل " معروف به غار کبوتر این شهرستان به منطقه نمونه جذب گردشگر در کشور تبدیل می شود .
این غار با قدمت 150 تا 200 میلیون ساله در منطقه کوهستانی و با چشم انداز زیبا واقع شده است .
در صورت سرمایه گذاری و ایجاد امکانات لازم تفریحی و رفاهی در پایین دست غار و آسفالت مسیر منتهی به آن ، این غار توان جذب گردشگر زیادی را دارد .
هم اکنون بخش عمده ای از مسیرگشایی ، شن ریزی مسیر ، ایجاد پارکینگ در حاشیه رودخانه پایین دست غار و اجرای پل تاقی و بتنی در تقاطع آبراه ها و مسیر انجام شده است .
آسفالت مسیر ، تکمیل پل های دسترسی ، ایجاد مجتمع خدماتی و رفاهی ، سرویس بهداشتی ، پله بندی و نورپردازی غار ازدیگر برنامه های این اداره برای ساماندهی غار و جذب گردشگر به این غار مهم و دیدنی است .
بهترین زمان برای بازدید از این غار و جاذبه های طبیعی اطراف آن را اول اردیبهشت تا آخر مهر ماه ذکر کرد .
شهرستان 250 هزار نفری مراغه در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع است .

در ابتدای ورودی غار میدان بزرگی وجود دارد که سقف آن لانه کبوتران است . پس از تونل کم ‌ارتغاعی که در سمت راست قرار دارد ، میدان نسبتاً بزرگ دیگری نیز وجود دارد . در این میدان چهار حلقه چاه به عمق تقریبی ۱۰ تا ۱۲ متر وجود دارد که همه آن ‌ها به یک میدان بزرگ در اعماق زمین منتهی می ‌شوند . در این میدان صخره‌ های بزرگی دیده می ‌شود که تا خرداد ماه به‌دلیل ریزش آب‌ های زیرزمینی سطح آن‌ ها لغزنده بوده و عبور از آن ‌ها احتیاط زیادی را می ‌طلبد . سپس این میدان بزرگ به اتاق‌ های بزگ و در نهایت به تونل‌های باریکی ختم می ‌شود . در سقف اتاق ها صد ها خفاش به‌ حال آویزان دیده می‌ شوند که با هماهنگی خاصی به‌ طور موزون در نوسانند . رسوبات آهکی متعددی طی میلون ‌ها سال تشکیل یافته و مناظر زیبایی به ‌وجود آورده ‌اند . تاکنون هیچ‌ کس نتوانسته به انتهای این غارها دسترسی پیدا کند .

تصاویر

خواندن 2931 دفعه

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی