3178  |      

پنانگ

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مقدمه

پنانگ

انتخاب پینانگ توسط انگلیسی ها در سال 1786 میلادی به عنوان اولین بندر تجاری در خاور دور ؛ نه تنها در بافت شهر که غرب وشرق را به نمایش می گذارد، بلکه بناهای به جا مانده، روش زندگی، رسوم وزندگی مردم محلی را نیز تغییر داد. این تغییر امروزه به روشنی در بندر پینتانگ نمودار است. شهر جورج تاون (George Town) که نامش برگرفته از جرج سوم پادشاه انگلستان است، پایتخت این ایالت است که مرکز تجاری، سیاسی، تحصیلی و فعالیتهای اجتماعی ایالت وخود یک جزیره است. از مراکز دیدنی این شهر می توان از خوکونگسی (Khoo Kongsi) مسجد کاپیتان کلینگ (Kapitan Keling) معبد سری ماریامان (Mariamman) ومعبد بودانی وات چایا منگکا لارام (Wat Chaiya Mangkalaram) نام برد. این معبد بودائی دارای طولانی ترین مجسمه بودای خوابیده است. خو کانگ سی خانه ای بزرگ و چوبیست که توسط یک استاد چینی بنا گردیده وبه کنده کاریهای استادانه بر روی چوب مزین است. این بنا در کنار بقیه بافت شهر که رستورانها، کافه های کنار خیابان ، دیسکوها ، بازارهای محلی شبانه ومراکز خرید بزرگ است، تصویری رنگارنگ از شهر جورج تاون را به نمایش می گذارند. این شهر" جواهر شرق" لقب گرفته است. ایالت پینانگ نیز با سواحل صاف و آفتابی توجه علاقمندان به ورزشهای آبی را جلب می کند. هتلهای بی شمار ساحلی با استانداردهای بین المللی هر ساله گردشگران بسیاری را به این ایالت روانه می کند. از دیگر دیدنیهای این ایالت می توان از تپه پینانگ (Penang Hill) معبد کک لکوکسی (Kek Lok Si) ، مزرعه پروانه ها (Butterfly Farm) باغ بوتانیک (Botanical Garden) ، معبد مار(Snake Temple) وپارک پرندگان نام برد. تریشاها(Terishahaw) که نوعی دوچرخه – تاکسی هستند گردشگران را در سطح شهر به سواری می طلبند. گذشته از این، عبور از پل عظیم پینانگ که بلندترین پل آسیاست ویا سواری بر کشتی تفریحی روی رودخانه خاطرات به یاد ماندنی را برای گردشگران ثبت خواهند کرد. فراموش نکنید از تپه جنگلی جزیره دیدن کرده و در بالای آن از منظره ای که تمام جزیره را در بر می گیرد لذت ببرید.



جاذبه های توریستی

ساحل معروف پنانگ



قسمت شمالی پینانگ بدلیل وجود ساحل های زیبا و ماسه های طلایی و دریایی آبی شهرت فراوانی دارد. ساحل باتو فرینگی با داشتن صخره های کوچک و بزرگ از زیباترین سواحل محسوب میشود. این ساحل از جمله سواحلی است که درسطح بین المللی بوده و دارای امکانات ویژه ورزشهای آبی است. در صورت تمایل میتوانید از سواحل خاص ساحل میمون، تلوک دیونگ و ... نیز استفاده کنید. پاسیر پانجانگ در جنوب غربی جزیره نیز محلی زیبا و تمیز برای شنا کردن است که فقط 25 دقیقه از بتونگ فاصله دارد.
ساحل باتو فرینگی :



کمی جلوتر از جورج تاون، ساحل باتو فرینگی است که مملو از هتل های بزرگ، رستوران، مغازه و صرافی است. ساحل بسیار زیبلست و با وجود اینکه تمیزترین دریای مالزی نیست . ساحل با وجود تعداد زیاد توریست همواره تمیز نگهداشته شده است.باتو فرینگی قدمتی دیرینه در محل اقامت ساحلی دارد ضمن اینکه منظره و سرسبزی آن در کنار توسعه و ساخت هتل و رستوران های متعدد بر ارزش آ افزوده است. هتل های آن بسیار بسیار زنده و پرشور است ضمن اینکه در زدیکی آنها بازارهای شبانه خیابانی وجود دارد.هتل ها در بعضی زمان ها دارای نرخ پایین هستند که شما میتوانید از آن استفاده کرده و چند روز در آنجا اقامت کنید.
ساحل Tanjung Bungah :



نزدیک ترین ساحل به جورج تاون محسوب میشود که پر از مناظر سبز و تخته سنگهای بزرگ است. شما میتوانید حمام آفتاب بگیرید ضمن اینکه منظره اقیانوس آن یکی از بهترین های منطقه است.و مهم تر از همه اینکه شما نیازی نیست با وجود هتل های خوب این ساحل جای دیگری را برای اقامت انتخاب کنید
ساحل Teluk Bahang :


غروب زیبای ساحل تلوک باهانگ جایی که ویلاها و هتل های زیبا در کنارروستاهایی بکر و ماهیگیرهای منطقه جلوه ای زیبا به منطقه میدهد. اسکله شاهد ورود ماهیگیران منطقه با سید روز خود هستند. در یک نگاه کلیه زیبایی منطقه به چشم میخورد.

باغ پرندگان



اولین و بزرگترین پارک پرنده در مالزی است که در سال 1988 در زمینی به مساحت 5 هکتار با وجود بیش از 300 گونه از پرندگان مختلف جهان که 150 گونه آن متعلق به مالزی است، واقع شده است.



بیش از 3000 پرنده با نظارت و دقت کامل در150 قفس در کنار یکدیگر رشد و تولید مثل میکنند. کلیه پرندگان داخل قلعه و دو مرغداری بزرگ نگهداری میشوند که شما میتوانید هنگام بازدید به آنها غذا بدهید. این پرندگان از سایز کوچک تا بسیار بزرگ میباشند و بعضی از آنها مقلد هستند. لین پارک در بین دوستداران پرنده و مردم عادی محبوبیتی خاص دارد.

باغ ارکیده



باغ ارکیده پنانگ نزدیک هتل اکواتوریال واقع شده و فقط 5 دقیقه از فرودگاه فاصله دارد. این پارک 2 هکتاری شامل باغ گل و مزرعه خزندگان میباشد. بازدیدکنندگان از تنوع گلها و ارکیدهای باغ در کنار آبشار لذت میبرند. علاوه بر آن پارک گوزن ها، باغ کاکتوس ، برکه ژاپنی و بسیاری گیاهان دیگر برای بازدید موجود هستند.

پارک گیاه شناسی



گیاهان استوایی با رنگهای مختلف در باغی به وسعت 30 هکتار و آبشاری زیبا که در سال 1884 بنا شده یکی دیگر از جاذبه های توریستی است. ای باغ شهرتی دیگر برای میمونهای خود دارد.



برج ساعت



برج ساعت فوت ارتفاع دارد و به 4 ردیف تقسیم شده است. ردیف اول اوکتاگونال نامیده میشود. ردیف دوم آرک و ردیف سوم گنبد است.



برج ساعت. طراحی آرک و گنبد افریقایی است . ردیف دوم سنگری بوده برای طبقه اول در زمان جنگ . ساعت در بالای ردیف فوقانی وقع شده است. برج ساعت از دور شبیه مناره یا مسجد به نظر میرسد.

موزه و گالری



موزه و گالری دارای عکسهای مختلف، عتیقه و نگاره های قدیمی است. در سال 1821 بنا شده و پیش از آن مدرسهرایگان پینانگ نام داشته است.




قلعه



قلعه در سال 1786 در منطقه فرانسیس لایت ساخته شد که اصل ابتدایی آن با حصاری چوبی بوده و در سال 1804 توسط زندانیان باز سازی شد. امروزه شامل آمفی تاتر سر باز و گالری تاریخی و مرکز سوغاتی و صنایع دستی است.



داخل قلعه دو توپ وجود دارد که توسط خاندان هلندی پس از آنکه مورد چپاول پرتقالیها قرار گرفته بودند به سلطان هدیه داده بودند.


رستوران ها

شرح رستوران

هتل ها

هتل شانگریلا گلدن سندز

فاصله از مرکز شهر: 20 دقیقه فاصله از فرودگاه: ‎31 km

امکانات رایگان: ورزش‌های آبی - میز تحریر - بالکن اختصاصی - استخر - زمین تنیس - سرویس بیداری در زمان مورد نظر - سرویس 24 ساعته برای اتاق

امکانات شارژی: سالن رقص - آموزش آشپزی - مهد کودک - کرایه اتومبیل با راننده و بدون راننده - کلینیک و داروخانه - سالن زیبایی - سالن کنفرانس - سرویس لباسشویی

تلفن: 006048861911                            www.shangri-la.com/penang/goldensands/en


هتل هالیدی این

فاصله از مرکز شهر:  ‎16 km                                             فاصله از فرودگاه: ‎36 km

امکانات رایگان: تهویه مطبوع - سشوار - رادیو - تلویزیون - مینی بار - تلفن مستقیم

امکانات شارژی: مهد کودک - سالن ژیمناستیک - بوتیک - کرایه اتومبیل با راننده و بدون راننده - سرویس لباسشویی - کافی‌شاپ

تلفن: 006048811601                               www.ichotelsgroup.com


هتل کپتورن ارکید

فاصله از مرکز شهر: ‎20 km                                              فاصله از فرودگاه: ‎25 km

امکانات رایگان: اسکواش - استخر - استخر برای کودکان - سونا - ورزش‌های آبی - تهویه مطبوع - رادیو - تلویزیون - تلفن مستقیم - مینی بار

امکانات شارژی: ماساژ - جکوزی - سالن ژیمناستیک - کافی‌شاپ - مهد کودک - مرکز تجاری - سرویس لباسشویی - بوتیک

تلفن: 006048903333                                  www.millenniumhotels.com


هتل بی ویو بیچ ریزورت

فاصله از مرکز شهر: 20 دقیقه                                        فاصله از فرودگاه: ‎33 km

امکانات رایگان: سرو صبحانه در بالکن اتاق - موسیقی زنده - صرافی - صندوق امانات - تلویزیون - سشوار - تنیس - استخر - سرویس بیداری در زمان مورد نظر - تهویه مطبوع - مینی بار - تلفن مستقیم

امکانات شارژی: تخت و صندلی بچه - ماساژ - سالن ژیمناستیک - کافی‌شاپ 24 ساعته - مهد کودک - مرکز تجاری - سرویس لباسشویی - بوتیک - کرایه اتومبیل با راننده و بدون راننده - امکانات برای معلولین

تلفن: 006048812123


هتل هالیدی این

فاصله از مرکز شهر: 16 km
فاصله از فرودگاه: 36 km

امکانات رایگان: تهویه مطبوع - سشوار - رادیو - تلویزیون - مینی بار - تلفن مستقیم

امکانات شارژی: مهد کودک - سالن ژیمناستیک - بوتیک - کرایه اتومبیل با راننده و بدون راننده - سرویس لباسشویی - کافی‌شاپ

تلفن: 006048811601
سایت: Holiday Inn Hotel

 


اطلاعات ضروری

 

درباره مالزی

سرزمینی خندان و پر مهر ، با تنوع جمعیتی زیاد و تجربیات مجذوب کننده سرزمینی با مردمانی خونگرم و دوست داشتنی ، اینجا تمام آسیا را در یک سرزمین ملاحظه می کنید .
ثبات اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی سبب پیشرفت چشمگیر این کشور شده و مالزی امروز به یک سرزمین جهانی با ملتی پیشرفته همراه با مساعی فراوان برای حفظ میراث فرهنگی سنتی در کنار مدرنیسم تبدیل شده است.

 

شهرهای توریستی

کوالالامپور پایتخت مالزی ، در ضلع غربی خلیج مالزی واقع شده و مساحت آن حدود 243 کیلومتر مربع است و از سواحل دریای مالزی 35 کیلومتر فاصله دارد .
کوالالامپور در سال 1972 میلادی به عنوان پایتخت مالزی معرفی شده و در سال 1974 بعنوان شهر حکومتی در نظر گرفته شده است . شهر کوالالامپور از سال 1800 که در حد فاصل رودخانههای Klang و Gombak قرار داشته ، شناسایی شده و آن تاریخ گسترش زیادی داشته است . که امروزه با جمعیتی حدود 5/1 میلیون نفر قلب تپنده کشور مالزی به حساب می آید . شهر کوالالامپور همچنین مرکز و قطب اصلی فعالیتهای اقتصادی ، بازرگانی ، مالی ، کارخانجات ، حمل و نقل و تکنولوژی و توریسم می باشد.

 

 

مسافرت به مالزی

طول پرواز تهران تا کوالالامپور حدود 5/6 ساعت و از کوالالامپور تا پنانگ حدود یکساعت میباشد. 
ساعت کوالالامپور حدود سه ساعت و نیم از تهران جلوتر می باشد.

جشن ها و تعطیلات رسمی

مالزی سرزمین جشنواره ها و شادمانی ها است. جشنواره های عمده مالزی برای بزرگداشت رویدادها و مناسبات دینی برگزار می گردد. اکثر برگزاری این اعیاد و مناسبتها با لباسهای رنگارنگ و رویدادها و سنتهای تاریخی مالزی را جلوه گر می سازند. تاریخچه این جشنها به صدها سال پیش برمیگردد.

تعطیلات رسمی

روز اول سال میلادی، عید قربان، روز موجودیت فدرال، عید آغاز سال چینی، اول ماه محرم، روز تولد پیامبر (ص)، روز کارگر، روز پیمان، روز تولد پادشاه، روز ملی، روز دیپاوالی، عید فطر، عید میلاد حضرت مسیح.

آب و هوا ، موقعیت جغرافیایی

آب و هوای این کشور، استوایی است و هوای آن در تمام طول سال گرم می باشد. دمای هوا در محدوده 21 تا 32 درجه سانتیگراد است و بارندگی سالانه در محدوده 2000 تا 2500 میلی متر می باشد.

موقعیت جغرافیایی مالزی در بین کشورهای تایلند در شمال و سنگاپور در جنوب واقع شده است. دریای چین جنوبی شبه جزیره مالزی را از ایالتهای صباح و ساراواک جدا می کند. صباح و ساراواک مرزمشترکی با اندونزی بوده و همچنین ساراواک مرز مشترکی با برونئی (دارالسلام) دارد.
مساحت کشور 329758 کیلومتر مربع و پایتخت آن کوالالامپور می باشد.

برخی رسوم ونکات سفر

معمولاً برای ورود به خانه و اماکن مذهبی ، باید کفش ها را از پای در آورد . برای خوردن و پول دادن از دست راست استفاده شود . جهت رعایت ادب در دیدار از اماکن مذهبی باید بازوان و پاها پوشیده باشد . با دست به کسی اشاره نگردد . بیشتر هتل ها ، رستوران ها و مراکز فروش ، کارت های اعتباری از جمله   Dinner،  Mastercard  ، Bank Americard ، American express و Visa را قبول می کنند.

فروشگاهها و مراکز خرید مهم

مالزی یکی از مقاصد برتر خرید در جنوب شرق آسیا می باشد . مغازه ها ، بازارها و مراکز خرید در تمام مالزی با انواع مختلف پوشاک ، وسایل آرایشی ، کفش ، کیف دستی ، وسایل راحتی خانگی ، لوازم مدرن الکترونیکی و وسایل سمعی و بصری است. از مراکز معروف خرید می توان به :
سوریا در مرکز شهر کوالالامپور (KLCC) ، مید ولی مگامال ( Mid – Vally Megamall  ) مرکز خرید جانیت ( مرکز خرید جانیت ( Gaint ) ، مرکز خرید استار هیل ( Starhill ) ، مجتمع خرید بنگار ( Bangsar ) ، مرکز خرید بی بی پلازا ، سوکو ( Sogo ) کارفور ( Carrifor ) و جایا جاسکو اشاره نمود.
Pentalling streat and Jalan Bandar. . Jalan Tjanku Abdul Rahman خیابان Mid Valley Megamall . Bukit Bintang  اشاره نمود.
سوغات مهم کشور :  روغن نخل و صنایع دستی به ویژه از جنس قلع (پیوتر ) ، پارچه معروف باتیک از مهم ترین سوغاتی های سنتی این کشور به حساب می آید . گفتنی است در پی صنعتی شدن این کشور ، محصولات الکترونیکی و نساجی و لوازم آرایشی بهداشتی نیز به سوغات آن افزوده شده است.

غذا و میوه ها

غذا خوردن در مالزی به واقع تجربه ای لذت بخش است. ماهیت چند فرهنگی جمعیت مالزی طیف وسیعی از شیوه آشپزی غنی محلی و شیوه های ابداعی غذا را مهیا ساخته است. گوناگونی چشمگیر مواد غذایی، دسرها و میوه ها در سطح کشور، جزیره یا شهر تجربه ای دلپذیر را برای شما فراهم می کند. 
شیوه طبخ منحصر به فرد و اصیل همراه با طعمهای مالزیایی، چینی و هندی تجربه ایست که در زمان اقامت شما در مالزی از آن لذت خواهید برد.صرف غذا در بیرون ازخانه نسبتا" ارزان است.

فرهنگ و هنر

مالزی میراث فرهنگی غنی و رنگینی دارد. انجمن های گوناگونی، بسیاری از هنرها، فرهنگ و صنایع دستی سنتی را زنده نگاه داشته اند. رقصها و موسیقی سنتی جای ویژه ای در اجرای هنری این کشور دارند و هر قومی در مراسم و فستیوالها چیزی برای گفتن دارد.

واحد پول

واحد پول مالزی رنجیت (رینگیت ) Ringgit می باشد که با علامت RM مشخص می شود. یک دلار آمریکا معادل 80/3 رنجیت مالزی است. ارزهای خارجی در بانکها و صرافیها، به آسانی قابل تبدیل هستند.
همه مسافرات مالزیایی و بیگانه باید اظهارنامه ارز (TDF) را پر کنند. این برگه دارای دو بخش جدا از یکدیگر می باشد و دو ستون برای بیگانگان و اتباع مالزی دارد که در آن مقدار ارزی را که با خود دارند بیان می کنند. قسمت آبی این اظهارنامه مخصوص مالزیاییها و قسمت سفید مخصوص خارجیان است.


جغرافیای مجمع الجزایر مالزی

 

کشور مالزی با مساحتی حدود 329،847 کیلومتر مربع در جنوب شرقی آسیا واقع شده و از لحاظ جغرافیائی از دو قسمت کاملاً جدا تشکیل شده و  میان ۱ تا ۷درجه عرض شمالی و ۱۰۰ تا ۱۱۹درجه طول شرقی قرار دارد.
مالزی غربی یا شبه جزیره مالزی از شمال با تایلند مرز خشکی دارد و از طریق جاده شوسه شهر جوهور در جنوب به سنگاپور متصل می‌گردد. این کشور شامل سلطان نشینهای جوهور، کداه، پاهنگ، نگری سمبیلان، کلانتان، پراک، سلانگور، پرلیس و ترنگانا بوده و دو ایالت آن تحت ریاست فرمانداران ملاکا و پنانگ و دو منطقه فدرال پوتراجایا و کوآلالامپور قرار دارد. بورنئوی مالزی یا مالزی شرقی که بخش شمالی جزیره بورنئو را اشغال نموده و ضمن داشتن مرز با اندونزی، تحت حکومت سلطان نشین برونئی قرار دارد. مالزی شرقی شامل ایالات ساباح و ساراواک و حوزه فدرال لابوآن می‌باشد.

نقشه کشور مالزی شامل  دو قسمت شرقی و غربی

دو بخش متمایز مالزی از طریق دریای چین جنوبی از یکدیگر جدا شده اند، که هر دو بخش غربی شبه جزیره مالزی و شرق مالزی، دارای منظره بسیار مشابهی از دشتهای مرتفع ساحلی هستند که اغلب از تپه‌ها و کوهستانهای جنگلی انبوه پوشیده شده که مرتفع ترین آن، کوه کینابالو به ارتفاع ۴٬۰۹۵٫۲متر بر روی جزیره بورنئو (جزیره شرقی) قرار دارد. آب و هوای مالزی استوایی بوده که مشخصه آن بادهای موسمی سالانه است که (در ماههای آوریل و اکتبر) در جنوب غرب و (از اکتبر تا فوریه) در شمال غرب می وزد.
تانجونگ پی آی، که در ایالت جنوبی جوهور قرار دارد، جنوبی ترین نقطه قاره آسیا می‌باشد.

تنگه مالاکا که بین سوماترا و شبه جزیره مالزی قرار دارد، به شکل بحث برانگیزی مهمترین مسیر کشتیرانی جهان محسوب می‌شود.

 

 

 

تقسیمات کشوری مالزی
شامل 13 ایالت
شامل 3 متطقه فدرال
1. Negeri Sembilan
1. Territories of Kuala Lumpur
2. Perlis
2. Territories of Putrajaya
3. Kedah
3. Territories of Labuan
4. Pulau Pinang
5. Perak
6. Selangor
7. Melaka
8. Pahang
9. Johor
10. Kelantan
11. Terengganu
12. Sabah
13. Sarawak

 

 

بررسی ایالات مالزی
Peninsular شامل بخشهای زیر می باشد:

KL  ‌کوالالامپور
پایتخت مالزی است که معمولاً ما را به یاد برج های بلند پتروناس می اندازد. علاوه بر این در مالزی می توانید از دیدن برج  مخابراتی کوالالامپور، یکی از چهار برج بلند مخابراتی جهان، خط راه آهن مالزی موسوم به KL Sentral Station، بزرگترین و باشکوه ترین تفریگاه های کشور،  هتلهای بین المللی، گشتی در فروشگاه های افسانه ای و بزرگ، غذاهای خوشمزه و ....  لذت ببرید. از دیگر جاذبه های این منطقه می توان به ساختمان هایی بسیار زیبا از دوره استعمار انگلیس نیز اشاره کرد مانند بنای سالطان عبدالصمد، موزه ی هنرهای اسلامی، باغ پروتنه ها، آهوها، گل  ارکیده و ... اشاره کرد. به طور کلی در کوالالامپور برای هر سلیقه ای دیدنی یافت می شود.
بزرگترین مراکز خرید سوریا کی ال سی سی، پاویلیین، میدولی، وان اوتاما، تایم اسکوئر و  بازار سونگای ونگ که در برگیرنده صدها فروشگاه معتبر، انواع رستورانهای بین المللی و سینما و بسیاری دیگر از موارد تفریحی می باشند. همچنین خیابان بوکبت بینگ تنگ و بنگسر ویلیج مراکز خریدی هستند که زمان خوبی را برای سرگرمی بیشتر در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهند.
بازدیدکنندگان برای دسترسی به بخش های مختلف کوالالامپور  می توانند از LRT  و یا قطار شهری استفاده کنند و سفر درون شهری دلپذیری را تجربه کنند.

Selangor  ایالت سلانگور
در ایالت Selangor جاذبه های توریست زیادی وجود دارد که از جمله آن می توان به دهکده Shah Alam Royal، مسجدی با گنبدی فیروزه ای به نام Shah Alamمجتمع تفریحی و پارک آبی Sunway ، مجتمع تفریحی Mines با پارکی بسیار زیبا ، غار Batu که از دامنه کوه برای رسیدن به غار باید 272 پله را بالا برویم ، موزه موسسه تحقیقاتی جنگلداری FRIM، تپه Melawati در نزدیکی ساحل شهر Kuala Selangorاشاره کرد. در این ایالت بازدیدکنندگان می توانند از بزرگترین کلونی کرم های شب تاب در پارک طبیعی Kuala Selangor دیدن نمایند. در جزیره Carey قبیله ای بومی زندگی می کنندبه نام Mah Meri که ساخت مجسمه های چوبی آنها شهرت جهانی دارد.

Negeri Sembilan  ایالت نگری سمبلین
فرهنگ Minangkabau که قرن ها پیش توسط سوماترایی ها به مالزی وارد شده است هنوز در این ایالت یافت می شود. هنوز هم مردم این ایالت برای کلاه های سنتی خود و تزئین سقف خانه ها از شاخ گاو وحشی استفاده می کنند. . در مرکز ایالت Seremban  بازدیدکنندگان می توانند از موزه سلطنتی Sri Menanti ، ساختمان چوبی که بدون میخ و یا پیچ ساخته شده است و دریاچه Gardens ، پارک Ulu Bendol Recreational در تپه ot"Angsi دیدن نمایند در این مکان ها فعالیتهای بسیار جالبی با هزینه های توریستی بسیار کم ایجاد شده است.
یکی از بهترین و زیباترین مکانهای تفریحی این ایالت Port Dickson است که به خاطر ساحل زیبا و دیدنی شهرت دارد. فانوس دریایی Tanjung Tuan به خاطر مرغان دریایی و پرندگان مهاجری که به آنجا کوچ می کنند بسیار شهرت دارد. در یک روز صاف بازدیدکنندگان می توانید از تنگه ملاکا به راحتی سوماترا را ببینید.

Pahang  ایالت پاهانگ
دو سوم این ایالت پوشیده از جنگلهای انبوه است .  Pahang به طور کلی لنگرگاهی زیبا برای تجارت و سپری کردن تعطیلاتی دل انگیز است. بخشی از پارک ملی Taman Negara و پارک Kenong Rimba و Endau Rompin در این ایالت قرار دارد. بزرگترین دریاچه آب شیرین جزیره مالزی Tasik Bera در این جزیره قرار دارد و این باعث می شود که زمینه های وسیعی از اطرف شهر Khmer که کمی فرورفته هم هستند از ماه جولای تا ژانویه زیر آب برود.
ایالت Pahang چهار تپه بسیار زیبا به نام های بلندیهای  Cameron  ، تپه  Fraser"s ، پناهگاه Bukit Tinggi و بلندیهای Genting است که در آن محل های برای استراحت بازدیدکنندگان ایجاد شده است و تسهیلاتی برای بازدیدکنندگان در این محل های قرار داده اند.
یکی از زیباترین سواحل این ایالت که بازدید کنندگان زیادی را به خود جذب می کند سواحل Cherating است که در آن چندین هتل بین المللی بسیار عالی وجود دارد .
مرکز این ایالت Kuantan است که کسانی که در این منطقه ساکن شوند می توانند از دیدن سواحل Teluk Chempadak لذت برده و از تفریحگاه های حومه این شهر نیز دیدن کنند.

Terengganu  ایالت ترنگانو
در طول ساحل بخش شرقی مالزی که حرکت می کنیم با ایالت Terengganu مواجه می شویم که در این منطقه دهکده های کوچکی وجود دارد که محلی مناسب برای ماهیگیری است. سواحل Redang و Perhentian شاید زیباترین و معروفترین  سواحل منطقه هستند ودر اطراف آنها پارک های آبی زیبایی ساخته شده است آبهای اطراف این منطقه برای شنا بسیار مناسب است و در این منطقه تسهیلاتی برای بازدیدکنندگان و مکانهایی برای ورزشهای آبی ایجاد شده  و محیطی فراهم شده تا بازدیدکنندگان نهایت استفاده را از آن ببرند.
مرکز این ایالت  Kuala Terengganu که اطراف مکان هایی بسیار زیبا برای بازدیدکنندگان وجود دارد که از این مناطق می توان به موزه ایالتی با 10 تالار زیبا ، چهار منطقه باستانی ، باغ های گیاهان دارویی و باغ هایی زیبا اشاره کرد که هر بازدیدکننده ای از تماشای این مناطق لذت می برد. از دیگر مناطق دیدنی می توان به مسجد Tengku Tengah Zaharah اشاره کرد که در نزدیکی رودخانه Terengganu قرار دارد  و به آن مسجد شناور نیز می گویند . کسانی که از ماهیگیری لذت می برند حتماً از دریاچه Kenyir بازدید کنند که محیطی بسیار مناسب برای تفریح و ماهیگیری است.

Kelantan  ایالت کلانتان
در مرکزاین ایالت  Kota Bharu بازار بسیار زیبایی است که اکثر بازرگانان آن خانم ها هستند. در این ایالت موزه های زیادی می بینید.
در اطراف رودخانه Kelantan سواحل زیبایی وجود دارد جایی که می توانید در آن نحوه زندگی روستاییان مالایی را ببینید. بازدیدکنندگان می توانند برای تسریع در سفر های خود از میان رودخانه Nenggiri عبور کنند رودخانه ای زیبا با آبی زلال که برای ماهیگیری بسیار مناسب است.

Kedah  ایالت کداه
این ایالت در بین مرم بومی به Rice Bowl معروف هستند وعلت آن طبخ منحصر به فرد برنج در این ناحیه است. این ایالت به طورکلی مأمن  اهالی دهکده Bujang Valley و شهروندان هندو و بودائیسم  است. مکانهایی مانند مسجد Zahir، موزه سلطنتی Royal، خانه زمان کودکی نخست وزیر مالزی در مرکز این ایالت Alor Setar قرار دارد که برخی از توریست ها از این مناطق بازدید می کنند. دریاچه  Pedu مکانی مناسب برای ورزشهای آبی است که از مکان های دیدنی این ایالت به شمار می رود.
جزیره افسانه ای Langkawi که به داشتن سواحلی زیبا و دریایی آرام و تمیز معروف است منطقه ای  بسیار عالی برای بازدیدکنندگان به شمار می رود. در این منطقه بازدیدکنندگان می توانند از مراکزی مانند Dataran Lang، Galeria Perdana که محلی مناسب برای خرید هدایای زیباست ،پارک Pulau Payar Marine، دهکدهLangkawi Book، Masher Mausoleum،  Padang Matsirat   یا Field of Burnt Rice   و نیز بازارهای خرید، دیدن کنند.

Penang  ایالت پینانگ
جزیره ای زیبا و به یاد ماندنی با فرهنگی غنی از شرق و غرب و محل مناسب برای افرادی که محل زندگی خود را در این منطقه قرار داده اند. مکانهایی جالب و دیدنی از بناهای تاریخی مانند Cheong Fatt T/e Mansion،  Khoo Kongsi و میدان Burmah ، باغ میوه های گرمسیری، معبد بودای Kek Lok Si که بزرگترین معبد در جنوب شرق آسیا است، معبد هندو Sri Mariamman، تپه هایی که به وسیله زنجیر به یکدیگر متصل هستند، باغ های داروهای گیاهی، برج و باروی Cornwallis که فانوس دریایی روی آن قرار دارد در این منطقه قرار دارد. پینانگ به طور کلی غذاهای لذیذی دارد که از میان این غذاها hawker fare از همه مشهور تر است.

Perak   ایالت پراک
ایالتی بسیار بزرگ که دارای  مکان های بسیار زیبایی می باشد  مانند دهکده زیبا و سلطنتی Kuala Kangsar جایی که موزه سلطنتی چوبی در آن قرار داد.  این موزه تماماً از چوب است اما در ساخت آن هیچ میخی استفاده نشده است. از دیگر مکان ها می توان به دهکده تاریخی Taiping و در یاچه زیبای Gardens اشاره کرد . مرکز این ایالت Ipoh با سابقه تاریخی و غارهای زیبا و افسانه ای و برج ساعت Teluk Intan"s leaning clock tower و جزیره Pangkor بازدید کنندگان زیادی را به سمت خود جذب می کند.

Perlis   ایالت پرلیس
بخش تاریخی ایالت Kedah Sultanate را Perlis می گویند که به خاطر آسمان زیبایش معروف است و کشتزارهای برنج می باشد که تا مایلها امتداد دارد. از جاذبه ها تورریستی این منطقه می توان به مسجدی با گنبد طلایی در Kangar که مرکز این ایالت است و غار های آهکی با ارتفاع 370 متر با منابع وسیع آبهای زیر زمینی و معادن قلع ، اشاره کرد. بزرگترین محل پرورش مار  و  آموزش رفتار با مارها و تسهیلاتی برای تحقیق بر روی آنها در منطقه ای موسوم به Kuala Perlis قرار داد. توریست ها می توانند منظر زیبایی  از مزارع برنج، تپه های سر سبز، مزارع نیشکر و مجمع الجزایر Kuala Perlis را در این ایالت ببینند.

Malacca   ایالت ملاکا
این ایالت را  Parameswara یکی از پادشاهان مالایی تاسیس کرده است. در این ایالت بازدیدکنندگان می توانید هم بنا های ویرانه و خراب متعلق به آن دوران را ببیند و هم ساختمان ها دست نخورده و زیبایی که در وسط شهر قرار گرفته است. از بنا های ویرانه ولی جالب این شهر میتوان به Famosa A ، میدان Portuguese  اشاره کرد که این ویرانه ها در سال 1511 زمانی که  پرتقالیها پادشاه مالزی را شکست دادند باقی مانده است. یکی از معروفترین بنا ها در این منطقه ورزشگاهی است که با دیوار قرمز محصور شده است آن را قدیمی ترین بنای هلندی در شرق می دانند و عقیده دارند در سال 1641 بنا شده است. با ورود چینی های ثروتمند که در اواسط قرن 15 وارد این منطقه شدند به طور کلی نحوه زندگی مردم تغییر کرد و نمونه ای از این تغییرات را می توان در موزه Baba و Nyonya Heritage  دید و همچنین آثاری از این تغییرات در ساخت مسجد قدیمی که در آن از هنرهای مردم سوماترا و جاوه نیز اثرهایی یافت می شود، دیده می شود.
خریداران اشیاء عتیقه،  معمولاً شهر ملاکا را دوست دارند و از آن بازدید می کنند. از دیگر جاذبه های توریستی این منطقه می توان به موزه تاریخی، مسجد Kampung Hulu (سال 1728)، معبد  Cheng HoonTeng (سال 1646)، کلیسای  St Peter"s ( در سال 1710) و قایقرانی در روی دریاچه ملاکا را نام برد .
در ملاکا پارک کوچکی به نام Air Keroh وجود دارد که محل پرورش پروانه هاست.
برای کسانی که دوست دارند وقت خود را در  سواحل زیبا بگذرانند، ساحل شنی بسیار رویایی به نام Pantai Kundor و جزایر Besar و Upeh ، شنا در آبهایی تمیز و در محیطی زیباو رویایی در این منطقه امکانپذیر می باشد.

Johor   ایالت جوهور بارو
مرکز این ایالت Johor Bahru است که به عنوان دروازه ورودی به جزیره مالزی شناخته می شود. از جاذبه های دیدنی آن می توان به مکانی رویایی به نام Istana Besar که یکی از زیبا ترین مناطق مالزی حساب می شودو همچنین موزه سلطنتی Royal Abu Bakar Living ، مسجد  Sultan Abu Bakar با صد سال قدمت با چشم اندازی زیبا از تنگه  Johor ، میدان شهر، دهکده گلهای ارکیده و ... اشاره کرد.
اغلب بازدیدکنندگان از این ایالت به خاطر غذاهای لذیذ، فروشگاه ها متنوع و روزبازار های زیبای آن به این منطقه سفر می کنند.
پارک معروف Endau Rompin و جنگلهای استوایی زیبایی که مملو از گیاهان و جانوران زیبا و دیدنی هستند در این ایالت قرار گرفته است. سواحل زیبایی را در مناطقی مانند  Desaru ، Teluk Ramunia و Tanjung Balau می توان دید و در این ایالت دهکده ماهیگیری به نام Mersing وجود دارد که برای کسانی که از ماهیگیری لذت می برند محلی بسیار مناسب است.
در کنار آبشار Kota Tinggi برکه ای کوچک به وجود آمد که محیطی زیبا برای شنا کردن است.
سواحل زیبایی که تا کناره پارک های آبی کشیده شده و فضایی دل انگیز برای بازدید کنندگان ایجاد کرده است. برخی از بازدیدکنندگان ترجیح می دهند در کنار سواحل زیبا Sibu ، Rawa ، Besar ، Tengah و Tinggi و در خانه های کوچک چوبی بومیان منطقه اقامت کنند.
در حومه این ایالت  بازدیدکنندگان می توانند منظرهای زیبا از رودخانه شهر Muar را ببینند و از غروب دل انگیز آفتاب در کنار هوای تمیز دریا لذت ببرند.

Sabah    ایالت صباح
این ایالت با قرار گیری در میان دریا چین، دریای Sulu و دریای Celebes یکی از بهترین مناطق برای شنا کردن و لذت بردن از سواحلی زیبا را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. از نمونه این مکان ها می توان به Mabul ، Sipadan  و Layang Layang اشاره کرد.
دوستداران کوهنورد می توانند از کوه Kinabalu  که بلند ترین کوه در جنوب شرقی است با لا رفته ولحظات خوبی را در آنجا سپری کنند. Sabah به طور کلی دارای پنج پارک ملی به نام های پارک آبی Tunku Abdul Rahman و پارک های Dusun Kadaxan ، Murut و Bajau می باشد .
مرکز ایالت Kota Kinabalu است که جاذبه های دیدنی زیادی دارد و از میان آن می توان به موزه ایالتی بنای Sabah Foundation بازار مرکزی waterfront ، ساحل زیبا و دیدنی Sutera Harbour و Tanjung Aru اشاره کرد. از دیگر مکانهای دیدنی می توان به Sepilok Orang Utan Sanctuary و دهکده Danum و منطقه مرکزی توریستی Semporna و مخفیگاه پرندگان swiftlets" و یکشنبه بازار Belud"s  Kota و ... اشاره کرد بازدیدکنندگان در این جا مکانهایی به یاد ماندنی و لحظات فرح بخش را سپری می کنند.

Sarawak   ایالت ساراواک
این ایالت بهترین مکان برای گذراندن تعطیلاتی به یاد ماندنی است . این ایالت به طو کلی دارای 10 پارک تفریحی است که از میان آنها می توان به پارک ملی Gunung Mulu اشاره کرد یکی  بزرگترین غارهای  دیدنی جهان در این منطقه قرار دارد و قدمت برخی از جانوران و گیاهان پارک ملی Niah  به بیش از 40.000 سال می رسد و یکی از قدیمی ترین مناطق در جنوب شرق آسیاست که در نزدیکی غارهای Great پیدا شده است.
در نزدیک رودخانه Skrang جنگلی وجود دارد که بازدیدکنندگان در آن می توانند حیوانات زیادی را مشاهده کنند و حتی با یک اورانگوتان از نزدیک ملاقاتی داشته باشند.
مرکز این ایالت Kuching است که بازدیدکنندگان در آنجا می توانند از موزه ساراواک، آب نمای  Kuching ، برج و بارو Fortو مراکز خرید و بازار اصلی شهر دیدن نمایند. در تمامی مراکز خرید فرهنگی ساراواک بازدیدکنندگان می توانند انواع صنایع دستی که توسط قبایل مختلف مانند  Iban،  Bidayuh،  Melanau و  Orang Ulu ساخته شده است  را ببینند.


گالری تصاویر

خواندن 2953 دفعه

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی