3178  |      

شانگهای

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مقدمه

شانگهای (به چینی: 上海) بزرگ‌ترین شهر کشور چین و هشتمین شهر بزرگ جهان است.

این شهر با قدمتی تاریخی در دهانه رودخانه YANGTZE واقع شده است. این شهر صنعتی امروزه با 5/18 میلیون نفر جمعیت بعنوان یکی از بهترین شهرهای صنعتی جهان محسوب می شود. شانگهای یکی از کلان شهرهای جهان معاصر، از نظر فرهنگی و نژادی گونه های مختلف اقوام را در خود جای داده است. خصیصه رفتاری مدرنیسم و سنتی حتی چینی ها را نیز در این منطقه در برگرفته است. این شهر یکی از بزرگترین مراکز اصلی در زمینه بازرگانی و تجاری و یکی از بنادر مهم در آسیا و منطقه جنوبشرق محسوب می شود که توجه جهانیان را به خود جلب نموده است.
برج مخابراتی شانگهای با 468 متر ارتفاع یکی از چهار برج مرتفع جهان بعنوان سمبل و نماد شانگهای بشمار می آید و در بخش میانی آن مغازه ها و رستوران های زیبایی دایر می باشد.
از دیگر مناطق دیدنی شانگهای می توان به SHESHAN  جزیره CHONGMING، DINGSHAN و منطقه SHENSHUINGANG اشاره کرد. شرق شناسان اروپایی و غربی سرزمین بهشتی شانگهای را به عنوان پاریس شرق نیز نام دارد.
شانگهای بزرگترین شهر کشور چین است  . این شهر دارای آب و هوای اقلیمی گرم حواشی ساحلی می باشد. شانگهای اساسی ترین منطقه صنایع مهم چین و یکی از بنادر مهم تجاری اقتصادی کشور چین به حساب می آید. در سال 1992 منطقه پودونگ در این شهر تاسیس شد . بازگشایی منطقه پودونگ نه تنها بر روی گسترش اقتصادی تجاری منطقه شانگهای تاثیر بسیار مثبتی گذاشت بلکه باعث پیشرفت بسیار زیاد اقتصاد کل منطقه محدود به دره این رود شده است . پیش بینی می شود که تا سال 2001 میلادی شهر شانگهای تبدیل به مرکز تجاری مالی و اقتصادی بین المللی در کشور چین شود. مهمترین مکانهای دیدنی این شهر عبارتند از: برج پخش تلویزیون مروارید در آسیا با دارا بودن 468 متر ارتفاع ساحل شنی باغ شادی و تفریحی موزه شانگهای و غیره .

جغرافیا

این شهر یکی از مهم‌ترین بنادر چین به حساب می‌آید.

شانگهای شهر غول آسا و لبریز از جمعیت. رابط میان چین و دنیای خارج. شهری که حزب کنونی چین در آن پایه گذاری شد. به شهر جنگل آسمانخراشها معروف است. شهر روشنفکری و کارگری با ۲۵ دانشگاه و موسسه دانشگاهی. این شهر در کرانه چپ رودخانه هوانگ پو در جنوب یانگ‌تسه قرار دارد با فاصله اندکی از اقیانوس آرام و نامش به چینی بر فراز دریا معنی دارد. شهر شانگهای به دو بخش توسط رودخانه تقسیم میشود

نمایی بیرونی از ساختمان موزه شانگهای

که بخش شرقی که ناحیه تازه ساخت آن و با معماری جدید می‌باشد پودونگ و شرق آن شانگهای نام دارد که در منتها الیه غربی آن فرودگاه خونچای که مربوط به پروازهای داخلی است قرار دارد.


همچنین فرودگاه اصلی شانگهای در منطقه پودونگ واقع است که با یک مونوریل خارج شهری به شهر شانگهای وصل می‌شود. از نکات جالب این شهر در حال حاضر منطقه شانگهای اکسپو ۲۰۱۰ است که مربوط به نمایشگاه بینالمللی در سال ۲۰۱۰ می باشد.

هم اکنون کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای فعالیت میکند. محمد رضا ناظری در فروردین ماه 1386 از سوی رئیس جمهور ایران محمود احمدی نژاد به عنوان سرکنسول ایران در شانگهای منصوب شد. سایت کنسولگری ایران: www.iranconsulate-sh.com

 

 

شانگهای بزرگ ترین شهر چین است. این شهر اساسی ترین منطقه صنایع مهم چین و از بنادر مهم تجاری آن به شمار می رود. در دوران جنگ جهانی دوم شانگهای محل مناسبی برای مهاجرین اروپایی بود. همچنین اولین شهری بود که درهای خود را بدون هیچ شرطی به روی یهودیان باز کرد. شانگهای در دهانه رودخانه YANGTZE واقع شده است. این شهر صنعتی، امروزه با ۵/۱۸ میلیون نفر جمعیت بعنوان یکی از بهترین شهرهای صنعتی جهان محسوب می‌شود. شانگهای یکی از کلان شهرهای جهان معاصر، از نظر فرهنگی و نژادی گونه‌های مختلف اقوام را در خود جای داده است. خصیصه رفتاری مدرنیسم و سنتی حتی چینی‌ها را نیز در این منطقه دربر گرفته است. شانگهای سابقه تاریخی چندانی ندارد و شهری تاریخی به شمار نمی آید اما در پی اجرای سیاست در های باز و اصلاحات ، دولت چین مصمم گردد، شانگهای را بعنوان یک شهر اقتصادی و بین المللی به دنیا عرضه نماید. چنانچه هم اینک شانگهای بزرگترین شهر و مرکز صنعت، تجارت و امور مالی چین و همچنین بعنوان بزرگترین بندر چین از لحاظ ظرفیت می باشد و سرعت تحولات و حجم فعالیتهای اقتصادی و صنعتی در این شهر به نحوی است که تصور تبدیل شدن شانگهای رابه قطب بزرگ اقتصادی جنوب و شرق آسیا در آینده نزدیک تقویت می نماید.

 

برج مخابراتی شانگهای با ۴۶۸ متر ارتفاع یکی از چهار برج مرتفع جهان بعنوان سمبل و نماد شانگهای بشمار می‌آید. در سه قسمت:
۱- سر، که به آن سفینه فضایی نیز می‌گویند.
۲- قسمت میانی که کروی شکل و داخل آن مغازه‌ها و رستوران‌های زیبا دایر می‌باشد.
۳- قسمت کف که فضای بسیار مناسب و دیدنی را برای بازدید کنندگان فراهم ساخته است، تشکیل شده است.

 

مراکز دیدنی و تجاری آن در کنار میدان People بر روی رودخانه Huangpu و مراکز فرهنگی و توریستی آن در مناطق ، Mt.Sheshan ، Chongming Island ، دریاچه Dingshan و منطقه Shenshuigang قرار دارد. شرق شناسان اروپایی و غربی سرزمین بهشتی شانگهای را به عنوان پاریس شرق نیز نام برده‌اند.


مراکز عمده خرید در شانگهای در 4 خیابان Nanjing Road ، Huaihai Road ، North Sichuan Road و Middle Tibet Road میباشد. همچنین از مراکز خرید دیگری نیز مانند Yuyuan ، Xujiahui ، New Shanghai و Jiali Sleepless میتوان نام برد.

شهر شانگهای مدرن ترین شهر چین است و بیش از دیگر شهرهای این کشور حال و هوای غربی دارد. منطقه «شین تیان دی» که قبلا پر از خانه های قدیمی ساکنان شانگهای بود، اکنون بازسازی شده است. اگر از بیرون به آن نگاه کنید منطقه ای شرقی به نظر می آید اما وقتی که وارد بارها، کافی شاپ ها و کلوب های آن شوید تفاوت چندانی با نیویورک و پاریس نمی بینید.

این شانگهای است. شهری مدرن که آمیزه ای از فرهنگ شرق و غرب را به نمایش گذاشته است.

شهر شانگهای به دو ویژگی خاص معروف است.

«برازنده» یکی از توصیف های شانگهای است. مردم و حتی غذاهای شانگهای بسیار برازنده است. مردم این شهر همیشه با لباس های زیبا، برازنده و مد روز در برابر دیگران ظاهر می شوند.غذاهای شانگهای نیز برازنده است. هرچند مقدار آن زیاد نیست، اما به زیبایی تزئین شده و خیلی خوشمزه است.

خصوصیات ویژه مردان شانگهای از دیگر توصیف های معروف این شهر است. آنها نه تنها معمولا آشپزهای خوبی هستند و غذاهای خوشمزه ای درست می کنند بلکه در کارهای خانه هم بسیار به همسر خود کمک می کنند. به همین سبب، دخترهای زیادی علاقه مند هستند همسر آینده خود را از مردان اهل شانگهای انتخاب کنند!

سفر به شانگهای

با هواپیما، قطار یا کشتی می توان از پکن به شانگهای سفر کرد. شانگهای تنها شهر چین است که دو فرودگاه دارد به نام های «پو دون» و «هون چیائو».

این شهر همچنین سه ایستگاه قطار به نام های «ایستگاه شانگهای»، «ایستگاه غربی شانگهای» و«ایستگاه جنوبی شانگهای» دارد که سفر به این شهر با قطار را نیز آسان کرده است.

علاوه بر این، شانگهای بزرگترین شهر بندری چین است. چون سرعت سفر با کشتی بسیار کم است، فعلا فقط هر چهار روز یک کشتی از شانگهای به شهر دا لیان چین وجود دارد. اما خطوط کشتیرانی بین المللی شانگهای متنوع است. از شانگهای می توانید به بیش از 400 بندر جهان از جمله بندرهای کره جنوبی و ژاپن برسید.

رفت و آمد در داخل شهر شانگهای نیز بسیار آسان و مناسب است. 9 خط مترو و سه خط قطار سریع السیر مغناطیسی در این شهر وجود دارد و با استفاده از خطوط مترو به راحتی می توانید به دیدنی های معروف این شهر از جمله منطقه «وای تان»، میدان خلق و مراکز خرید و گردشگری معروفی مانند «خیابان نان جین» و «خیابان هوای هایی» برسید. علاوه بر این حدود 60 هزار تاکسی در شانگهای به جابه جایی مسافران می پردازند و سه خط اتوبوس گردشگری نیز از «ورزشگاه شانگهای» و«ورزشگاه هون چیائو» حرکت می کند. خط اول از ورزشگاه شانگهای به ایستگاه «دروازه شمالی فان تا» می رود و اتوبوس ها از ساعت 7 صبح تا 5 بعد از ظهر حرکت می کنند. خط دیگر از ورزشگاه شانگهای به ایستگاه «پارک فرهنگ هوا شیا» می رود و از ساعت 7 صبح تا ساعت 5 بعد از ظهر حرکت می کند.

خط بعدی از ورزشگاه شانگهای به ایستگاه «کلوپ بین المللی کشتیرانی فوک» می رود و از ساعت هفت و نیم صبح تا سه و نیم بعد از ظهر هر روز حرکت می کند. کشتی مسافربری از وسایل حمل و نقل خاص شانگهای است. شما می توانید با استفاده از حدود 20 خط کشتی مسافربری میان منطقه «پو شی» و «پو دون» شانگهای رفت و آمد کنید.

هتل های عالی زیادی در شانگهای وجود دارد که بیشتر از آنها در مناطق مدرن و تجاری این شهر جمع شده اند. به علاوه، چون که شهر شانگهای شهری گردشگری است. هتل های خوب با قیمت ارزان نیز زیاد ساخته می شود و شما به راحتی می توانید بر اساس ویژگی های برنامه سفر خود، هتل مورد نظرتان را انتخاب کنید. چون شهر شانگهای شهر بزرگی است، دیدنی ها و جاذبه های توریستی آن نیز در یک جا جمع نشده است و گاهی رفتن از یکی به یکی دیگری حدود یک ساعت طول می کشد .


جاذبه های توریستی

YU GARDEN


YU GARDEN از باغهای بسیار دیدنی که الان تبدیل به پارک ملی شده و در قسمت قدیمی شهر واقع شده است.

 

کارخانه های ابریشم سازی Silk Factory


همانطور که می دانید یکی از بهترین و اصلی ترین محصولات چین که به عنوان گران قیمت ترین سوغات چین مشهور است ابریشم می باشد که کارخانه های شانگهای بهترین محل برای دیدن و خرید ابریشم می باشد.

 

Huangpu River


یکی از مناطق دیدنی برای گشت در شانگهای رودخانه هانگ پو است که معبد Jade Buddha موزه شانگهای خیابان Bund در این محدوده قرار گرفته اند.

 

The Bund

این کنار گذر آبی به نام Zhongshan Dong Yi Lu نیز معروف است و یکی ااز اسکله های زیبا و از مظاهر شهر شانگهای است. این منطقه از پل Baidu تا شرق رودخانه Jinling ادامه  می یابد و حدود 1.5 کیلومتر طول دارد. با قدم زدن در این منطقه ساحلی و اسکله ای می توانید در قسمت مقابل برج تلویزیونی معرف Oriental Pearl TV Tower و Jin Mao Tower را مشاهده کنید.این منطقه یکی از 10 مکان دیدنی شانگهای است که ارزش قدم زدن و دیدن را دارد.

مهم ترین و ارزشمند ترین مکان دیدنی این منطقه 52 پل در قسمت غربی آن است که دارای معماریهای مختلفی از جمله سبک گوتیک,باروک,رومی,کلاسیک و دوره رنسانس است.

Yuyuan Garden

این باغ یکی از پارکهای معروف و کلاسیک شانگهای در منطقه Anren Jie است.این پارک در سال 1557 و در زمان سلسله Ming(1368-1644)با مساحتی بالغ بر 000/20متر مربع و به وسیله یکی از افسران وی به نام Panساخته شد که به نام وی Pan Yuduan نامیده شد. Yu  در زبان چینی به معنی با صفا, خوشایند و رضایت بخش است.این پارک در ابتدا برای پدر و مادر Pan ساخته شد.این باغ در طول 400 سال عمر خود توسط بازماندگان Pan رو به ویرانی و خرابی نهاد اما در سال 1760 توسط تعدادی از بازرگانان خریداری و عملیات بازسازی در آن به مدت 20 سال انجام می شود.در این باغ 6 منطقه دیدنی و یا سالن به نامهای Sansui Hall, Wanhua Chamber, Dianchun Hall, Huijing Hall, Yuhua Hall  وقسمتهای داخلی باغ وجود دارد.

 

 

 

Jade Buddha Temple

در قسمت غربی شهر شانگهای معبد معروف و مقدس متعلق به بودائیها وجود دارد.در سال 1882معبدی قدیمی در این محل برای حفظ 2 مجسمه سنگی بودا وجود داشت که توسط راهبی تارک دنیا به نام Huigen به این محل آورده شده بود ساخته شد که بعدا در سال 1928 برای حفظ این مجسمه ها معبد جدیدی بر روی آن معبد قدیمی ساخته شد.این 2 مجسمه بودا نه تنها جزء آثار کم یاب و مقدس است بلکه جزء کارهای چینی زیبا نیز می باشد.

بودای نشسته دارای 190 سانتی متر قد است و بوسیله سنگهای قیمتی و زمرد پوشانده شده است.بودای دراز کشیده 96 سانتی متر طول دارد و به سمت راست خود دراز کشیده است بدین صورت که دست راست وی زیر سر و دست چپ بر روی پای چپ که این حالت را اصطلاحا "lucky repose" یا آرمیده خوش اقبال گویند.در این معبد بوداهای سنگی دیگری نیز وجود دارد که از اماکن دیگر به عنوان تبرک به این محل آورده شده است.

محله Shanghai Xin Tian Di

اگر می خواهید حال و هوای شانگهای قدیم را با قدر ی قدم زدن حس کنید حتما باید سری به پیاده روهای محله Shanghai Xin Tian Di بزنید این محله منطقه ای خاص و تک به علت ساختار آن است.این منطقه دارای دیوارهای قدیمی کاشیکاریها و خانه های قدیمی شانگهای به نام Shikumen است ضمن اینکه در فضای بیرون این منطقه شما شاهد دنیای متفاوت از نوع جدید شامل رستورانها, کافه ها,گالریها,بوتیکها و سایر مغازه ها هستید.زمانی که در این منطقه قدم می زنید شاهد شانگهای قرن 19 و 20 هستید.

منطقه Xin Tian به دو بخش مجزا تقسیم می شود:

1-      بخش جنوبی یا جدید که شامل مغازه های جدید به همراه معماری ساختمانهای Shikumen است.

2-      بخش شمالی یا ناحیه قدیمی که شامل ساختمانها با همان حال و هوای قدیمی خود است.

از آثار دیدنی دیگر شهر شانگهای می توان به مورارد زیر اشاره کرد.

 

Oriental Pearl TV Tower

برج تلویزیونی شهر شانگهای است که در پارک پودونگ Pudong واقع است و 468 متر ارتفاع دارد.

 

Jin Mao Tower

چهارمین برج بلند دنیا و دومین برج بلند چین است که در ناحیه تجاری Lujiazul واقع شده است.این بنا 420 ارتفاع و دارای 88 طبقه است که در سال 1999 افتتاح گردید.این بنا شامل هتل,سالنهای نمایش,محل نمایشگاه و فروشگاههای مدرن است.

Shanghai Happy Valley

یک پارک موضوعی زیبا با جذالبتهای خاص برای تمام سنین و سلیقه ها است.این منطقه بزرگ و پهناور محلی است برای کشف موضوعات علمی,فنی,مهیج و سرگرم کننده است.این پارک در وسط منطقه تفریحی

Shanghai Sheshan National Holiday Resort ودر 40 کیلومتری غرب منطقه پایین شهر شانگهای واقع گردیده است .این  منطقه مساحتی بالغ بر 863000 متر مربع را شامل می شود و دارای مناطق مختلفی ساحل آفتابی ,اوقات خوش,ساحل طوفانی,شهر معدن طلا,ساحل شانگهای و سایر قسمتهای گردشی و تفریحی است.

Zhujiajiao Ancient Town / Shanghai"s Venice

در حومه شهر شانگهای واقع گردیده است و از مناطق معروف کشور چین است که دارای سابقه ای 1700 ساله است ودارای 47 کیلومتر مربع مساحت است.این شهر مانند ونیز ایتالیا برای جابجایی از قایقهای مخصوص استفاده می شود.بر روی این منطقه پلهای بسیار زیبایی وجود دارد که باید دید.

Longhua Pagoda & Longhua Temple

این معبد در پارک Longhua و در جاده ای به همین نامواقع شده است و به علت مراسم خاصی که در آن انجام می شود دارای شهرت است.این معبد قدیمی ترین و بزرگترین عبادتگاه در شانگهای با 1700 سال سابقه و  20000 متر مربع مساحت است.

مراسم مخصوص این معبد به نام Bell-Striking که یکی از 8 جاذبه جهانگردی این شهر است در 31 دسامبر هر سال اجرا می گردد.

 

Huangpu River

این رودخانه یکی از شعبات رود بزرگ Yangtze است که در شهر شانگهای جریان داردو به نام Huangxiepu یا Chunshen River نیز معروف است . این رود از دریاچه Tai سرچشمه

می گیرد و به طرف شرق جریان دارد ودر مرکز شهرشانگهای در منطقه پل Baidu با رود Wasong

ادغام و مناظر زیبایی را به وجود می آورد.طول این رودخانه 114 کیلومتر و عرض آن 400 متر است و شهر را به 2 قسمت تقسیم می کند.

 

Shanghai Wild Animal Zoo

این باغ وحش در منطقه San Zao Town از منطقه جدید Pudong ساخته شده است و 153 هکتار مساحت دارد و بیش از 200 نوع از حیوانات مختلف و کم یاب از سراسر دنیا در آن نگهداری می شود.

این باغ وحش به 2 قسمت تقسیم میشود:

-          ناحیه ای که به صورت پیاده می توانید در بخشهای مختلف آن قدم بزنید.

-          ناحیه ای که بوسیله یک اتوبوس توریستی قسمت های مختلف آن را بازدید کنید.

-          این باغ وحش شامل 5 قسمت اصلی است.1-بخش حیوانات نمایشی 2- چهارپایان نمایشی 3-حیوانات گیاه خوار 4- حیوانات کم یاب و خاص 5-سایر حیوانات.

 

سایر دیدنیهای شانگهای :

موزه شانگهای - محل اقامت رهبران قدیمی چین :سون یات سن Sun Yat-sen, و چن یون Chen Yun

موزه جواهرات شانگهای – موزه تنباکو چین – موزه مادام تسو Tussauds- محل اولین کنگره ملی چین-

موزه ماشین چین.

رستوران ها

Shanghai Classical Hotel یا به چینی shàng hǎi lǎo fàn diàn

 

این رستوران معمولا به نام رستوران Rongshun Restaurant شناخته می شود و از سال 1875 فعال می باشد.این رستوران در نزدیکی معبد قدیمی شهر خدا واقع شده است و در آن غذاهای سنتی و قدیمی عرضه می گردد.

متوسط قیمت هر نفر: 150-100 یوان

آدرس: No.242, Fuyou Road, Huangpu District

 

Lu Bo Lang یا به چینی lǜ bō láng

این هم یکی از رستورانهای قدیمی و معروف شانگهای در نزدیکی معبد قدیمی شهر خدا است .این رستوران از جمله رستورانهایی است که توسط افراد معروف و مشهور چینی یا غیر چینی توصیه می شود.

متوسط قیمت هر نفر: 150-100 یوان

آدرس:

رستوران قدیمی: No. 115, Yuyuan Road, Huangpu District

شعبه جدید :   No. 10, Wenchang Road, Huangpu District

 

Lao Zheng Xing Restaurant یا به چینی  lǎo zhèng xīng cài guǎn

این یکی از قدیمی ترین رستورانهای شانگهای است که با تزئینات ساده و زیبا هنر ناب جینی را به نمایش می گذارد.این رستوران توسط افراد قدیمی و صاحب نفوذ شانگهای معرفی می گردد.

متوسط قیمت هر نفر: 100-70 یوان

آدرس: No.556, Fuzhou Road, Huangpu District (near Middle Zhejiang Road)

 

Jinmao Club Shanghai Restaurant یا به چینی  jīn mào jù lè bù shàng hǎi cān tīng

 

این رستوران مرتفع ترین رستوران چین یعنی در طبقه 86 هتل Jinmao Junyue واقع شده است و دارای فضائی بسیار زیبا و دلنشین است.غذاهای دریایی و سوپ ماهی آن معروف است.

متوسط قیمت هر نفر: 600-500 یوان

آدرس: 86F, Jinmao Junyue Hotel, No.88, Century Avenue, Pudong New Area

 

Wang Bao He Restaurant یا به چینی  wáng bǎo hé jiǔ jiā

اگر می خواهید خرچنگ خوبی میل کنید سری به این رستوران بزنید.انواع غذاهای تهیه شده با خرچنگ و نیز سایر غذاهای دریایی برای شما آماده است.این رستوران در فصل خرچنگ یعنی پاییز پذیرای مهمانان زیادی است.

متوسط قیمت هر نفر: 350-200 یوان

آدرس: No. 603, Fuzhou Road, Huangpu District (near Middle Zhejiang Road)

 

Ming Xuan یا به چینی  míng xuān

اگر یک رستوران با کلاس و شیک می خواهید سری به این رستوران بزنید البته مواظب قیمتهای آن نیز باشید.

متوسط قیمت هر نفر: 700-500 یوان

آدرس:

1-Xuhui Branch: House 1, Anting Villa, No. 46, Anting Road, Xuhui District (near Yongjia Road)

2-Pudong Branch: No. 679, Shangcheng Road, Pudong New Area (the intersection with Century Avenue)

3- Radisson Branch: 3F, Radisson Hotel, No. 88, West Nanjing Road, Huangpu District (near Milddle Xizang Road)

4- Dongsen Branch: 4F, Dongsen Club, No. 777 Guyang Road, Changning District (near Mandarine City at South Shuicheng Road)

 

The Yongfoo Elite Restaurant یا به چینی yōng fú huì

این رستوران با مایه ای اروپایی تجسم بخش شانگهای دهه 1920-1930 میلادی است.در این رستوران غذاهای دریایی و خرچنگی متفاوتی را می توانید تجربه کنید.

متوسط قیمت هر نفر: 700-500 یوان

آدرس:

former U.K. Consulate, No. 200, Yongfu Road, Xuhui District

(near Middle Huaihai Road)

 

 

Ye Olde Station Restaurant یا به چینی shàng hǎi lǎo zhàn

این رستوران به علت داشتن 2 کالسکه قدیمی در حیاط رستوران خود بسیار معروف است.این کالسکه ها مربوط به: کالسکه قطار ملکه Dowager Cixi در زمان سلسله  Qing   (1644-1911) و دیگری قسمتی از قطار Soong Ching-ling مربوط به همسر Mr. Sun Yat-sen می باشد.

متوسط قیمت هر نفر: 200-120 یوان

آدرس: No. 201, North Caoxi Road, Xuhui District (near Nandan Road)

 

Xiao Nan Guo یا به چینی xiǎo nán guó

این رستوران به سرو و عرضه غذاهای سنتی در شانگهای معروف است.سالاد سبزیجات,دلمه لوبیای خرچنگ,جوجه کباب,جوجه اردک و کباب قمری بسیار معروفی دارد.

متوسط قیمت هر نفر: 200-150 یوان

آدرس:

Shimao Riverside Garden Branch: inside Shimao Riverside Garden, No. 18, Lane 1, West Weifang Road, Pudong New Area (the intersection with Pucheng Road)

 

 

رستورانهای مسلمانان

Qing Mei Ju یا به چینی qīng méi jū

این رستوران به خاطر سوپ گوشت گوسفندی آن در شانگهای معروف است. اگر دوست داشته باشید می توانید آن را با تخم مرغ نیز امتحان کنید.

متوسط قیمت هر نفر: 80-50 یوان

آدرس: No. 131, Fengyang Road, Huangpu District (near Xinchang Road)

 

Sai Liang Mu Restaurant یا به چینی sài liǎng mù qīng zhēn cān tīng

این رستوران کباب گوشت گوسفندی را با طعم و ظاهری بسیار زیبا به شما ارائه می کند. کباب شیشلیک,گوشت گوسفند کباب شده و ران آن همراه با جوجه کباب آن ارزش امتحان کردن را دارد.

متوسط قیمت هر نفر: 50 یوان

آدرس: No. 106, East Nandan Road, Xuhui District (near Tianyaoqiao Road)

 

Hong Chang Xing Mutton Hot Pot یا به چینی hóng cháng xīng yáng ròu guǎn

این رستوران از سال 1891 تا امروز به فعالیت خود ادامه داده است و کبابهای آن از شهرت خاصی برخوردار است. کباب شیشلیک و گوشت گوسفندی آن سفارش می شود.

متوسط قیمت هر نفر: 80-70 یوان

آدرس: 10F, No. 288, North Guangxi Road, Huangpu District near East Nanjing Road)

 

Yu Xiang Zhai یا به چینی yù xiāng zhāi niú yáng ròu guǎn

این رستوران یکی از رستورانهای قدیمی مسلمانان است.

متوسط قیمت هر نفر: 50-30 یوان

آدرس: No. 48, South Yunnan Road, Huangpu District (near East Yan"an Road)

 

A Fan Ti یا به چینی ā fán tí

این رستوران به سبک اسلامی تزئین شده است و در آن موسیقی محلی Uygur و رقص محلی ارائه می گردد. اگر تعداد شما کمتراز 10 نفر است به شما سفارش گوسفند درسته کباب شدهroasted whole sheep را می کنیم که از اندازه آن متعجب خواهید شد.

متوسط قیمت هر نفر: 100-50 یوان

آدرس:

B1, Tianshan Hotel, No. 775, Quyang Road, Hongkou District (near East Tiyuhui Road

 

مراکز خرید

شهر شانگهای به عنوان بهشت خرید یا پاریس شرق معروف است. بنابراین اگر شما به چین سفرمی کنید بازدید و خرید از این شهر را از دست ندهید.زیرا خرید بخشی خاطره انگیز از جاذبه های این شهر است.

مراکز خرید شانگهای به طور مشخص به چهار ناحیه یا خیابان تقسیم می شوند.

1-خیابان نانجینگ رود 2- نانجینگ رود شرقی 3- نانجینگ رود غربی 4- مراکز وخیابانهای متفرقه

خیابان نانجینگ رود (Nanjing Road) از جمله مراکز درجه یک خرید درشانگهای و چین است.این شهر دارای مجموعه ای گسترده و متنوع از مغازه ها و فروشگاه ها از سالیان بسیاردورتا به امروز می باشد.

از دیگر خیابان های معروف شانگهای می توان به خیابان Huaihai اشاره کرد که کمتر از خیابان نانجینگ معروف نیست و به ظرافت و ریزه کاری معروف است و مارکهای بین المللی در آن شعبه دارند.در این خیابان از دیدن مراکز خرید Parkson و مرکز خرید و مد Maison غافل نشوید که اعتبار این خیابان به مراکز یاد شده است.مچنین برای خرید لباسهای ارزان قیمت به مراکز زیر حتما سری بزنید:

فروشگاه های خیابان Hong Kong , مرکز خرید Dimei و Xiang Yang Road .

 

خیابان North Sichuan مرکزی است که کالاهای ارزان قیمت را به شما ارائه می کند و اولین انتخاب مردم شانگهای است.

فروشگاههای زنجیره ای

 

Printemps Huaihai Branch

آدرس: 939 Middle Huaihai Road

اتوبوس خطوط: 24, 41, 42, 104, 128, 146, 304, 955

Parkson Huaihai Branch

آدرس: 918 Middle Huaihai Road

 

Shanghai New Hualian Mansion

 

آدرس: 8th Floor, New HuaLian Mansion. No. 775 Middle Huaihai Road, nearby Ruijin Er Lu (Road)

اتوبوس خطوط: 146, 920, 926, 945 ایستگاه Ruijin Er Road Station

 

Novel Department Store

آدرس: 887  Middle HuaihaiRoad, nearby South Maoming Road

اتوبوس خطوط: 146 ایستگاه  Middle Huaihai Road

 

Shanghai Times Square

آدرس: 99  Middle HuaihaiRoad, near South Xizang Road

اتوبوس خطوط: 911, 920, 926ایستگاه  Middle Huaihai Road South Xizang Road

Pacific Department Store Xuhui Branch

آدرس:32,

Hengshan Road

اتوبوس خطوط: 320, 855, 926, 958, 923 ایستگاه  (Xujiahui) Station

 

 

Grand Gateway

آدرس: 1 Hongqiao Road

اتوبوس خطوط: 44, 72, 178, 205, 572, 855, 816, 920, 923, 926, 958

ایستگاه Huashan Road Hongqiao Road, Zhaojiabang Road Tianping Road

Huijin Department Store

آدرس: 1000 Zhaojiabang Road

اتوبوس خطوط: 44, 320, 572, 826, 920, 926, 985 ایستگاه Xujiahui (North Caoxi Road Zhaojiabang Road, Tianyueqiao Road, Zhaojiabang Road Tianping Road)

 

Super Brand Mall  

آدرس: 168 West  LujiazuiRoad, Pudong New Area, near Oriental Pearl Tower

اتوبوس خطوط: 81, 82, 795, 798, 799, 870, 961, 971, 985, 992, 993, 996 ایستگاه

Lujizui Sightseeing

 


هتل ها

 

هتل Guangdong یک ساختمان 26 طبقه است که در جاده Yi Xian قرار گرفته است. هتل در نزدیکی مرکز تجاری و صنعتی DaBaiShu در شانگهای، موزه Xun، پارک و بنای یادبود Lu Xun، استادیوم فوتبال Hongkou، یرج Oriental Pearl، و مجاور دانشگاههای معتبر، مانند Fudan، Tongji و دانشگاه بین المللی شانگهای میباشد. منطقه DaBaiShu از 12 منطقه تجاری در شانگهای تشکیل شده که توسط 3 رشته مسیر و خطوط درونی به هم متصل هستند.
هتل در مجموع 338 اتاق جهت پذیرایی از مهمانان دارد. همه اتاقها شامل تلویزیون ماهواره ای و کابلی، تلفن مستقیم، گاو صندوق، چای ساز، بطری آب، حمام (با تلفن، درجه، وسایل اصلاح و حوله)، تهویه مطبوع و مینی بار میباشند. در صورت درخواست میتوانید از خدمات بیداری نیز استفاده نمائید. در ضمن تختخواب نوزاد نیز در دسترس میباشد.
امکانات هتل شامل وان آبگرم، اتاق بخار، سونا، اتاق ماساژ، اتاق درمان، سالن بدنسازی، سالن خدمات مو، خدمات زیبایی، مراکز تجاری، دسترسی به اینترنت پر سرعت، اتاقهای جلسه جهت گروههای کوچک، خدمات منشیگری، بار، رستوران، کافی شاپ، سرویس اتاق، سالن رقص، خشکشویی، لباسشویی، کارکنان چند زبانه، فروشگاههای هدیه، سرویس فرودگاه، اجلره کامپیوتر، صرافی، نگهداری کودک، محافظ، ترجمه همزمان، پارکینگ رایگان، خودپرداز، دکه روزنامه فروشی و ... میباشد.

امکانات میباشد.
رستورانهای هتل میز شامل رستوران چینی، رستوران اروپایی و رستوران ژاپنی است.

فاصله هتل از مرکز شهر 5 کیلومتر، از فرودگاه بین المللی SHA-Hongqiao در حدود 15 کیلومتر و فرودگاه بین المللی PVG-Pudong در حدود 33 کیلومتر است.
نشانی: 328 Yi Xian Road, Shanghai, CN 200085
تلفن: 00862151171888
دریافت نقشه مشاهده وبسایت هتل

New Century

فاصله از مرکز شهر: ‎3 km
فاصله از فرودگاه: ‎17 km
امکانات رایگان: سرویس 24 ساعته برای اتاق - سشوار - تلویزیون - ماهواره - غذاخوری اختصاصی
امکانات شارژی: ماساژ - سالن زیبایی - سالن ژیمناستیک - رستوران غربی و چینی - مرکز بازی

نشانی: ---
تلفن: 00862136084999

 


اطلاعات ضروری

اطلاعات ضروری

شانگهای حدود 4 ساعت جلوتر از تهران می باشد.
واحد پول چین یوان است.
ولتاژ برق 220 ولت می باشد.
آب لوله کشی قابل شرب نیست.
کد تلفن شانگهای 008621 می باشد.

خواندن 3179 دفعه

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی