3178  |      

ترسناک ترین کلبه جهان

کلبه سولبا که در بالای کوه ماترهورن قرار دارد مطمئنا ترسناک ترین کلبه جهان می باشد که در بالای ارتفاع 4000 متر می باشد  ...

 

 

 

 

 

 

 

مسلما برای گردشگران و ماجراجویان جهان زندگی در ارتفاعات بالا از لذت های زیبا و وصف نکردنی می باشد که آرامش مطلق آن را نمیتوان در یک یا چند جمله وصف کرد . در کوه های بلند و سر به فلک کشیده زیادی در جهان جان پناه ها و پناهگاهایی وجود دارد که کوهنوردان و ماجراجویان می توانند در آن ها به استراحت کردن بپردازند اما در این مطلب از آذرگشت ملکی به سوی خطرناک ترین کلبه جهان رفتیم تا شما را با این کلبه که در بالای کوه ماترهورن قرار دارد آشنا کنیم . این کلبه زیبا سولبا نام دارد و در بالای دره ویلاس در ارتفاع بالای 4000 متر ساخته شده است . اگر میخواهید در مورد خطرناک ترین و ترسناک ترین کلبه جهان بیشتر بدانید آذرگشت ملکی را در ادامه مطلب همراهی کنید :

این کوه زیبا که در کشور سوئیس قرار دارد یکی از جاذبه های گردشگری کشور سوئیس می باشد که هر ساله کوهنوردان و ماجراجویان زیادی را به سوی خود می کشد . کوه ماترهورن جان پناه ها و کلبه های زیادی در دل خود جا داده است که زیباترین کلبه ی آن یعنی کلبه سولبا در نزدیکی قله قرار دارد که یک چشم انداز زیبا و وصف نکردنی نسبت به پیرامون خود دارد .

این کلبه خطرناک که حدود 100 سال پیش ساخته شده است در اوایل بنای خود قرار بود تا از آن در مواقع ضروری استفاده شود اما بعد ها با گذشت زمان این کلبه برای استراحت کوهنوردان مورد استفاده قرار گرفت . کلبه سولبا در پایینی قله ماترهورن قرار دارد که می تواند 10 نفر را به راحتی در خود جا دهد . برای ساختن این کلبه ی زیبا از حیوانات برای انتقال وسایل مورد نیاز استفاده گردید .

ساخت این کلبه ی زیبا و ترسناک توسط کوهنورد کارکشته و حرفه ای به نام سولبا انجام گرفت . این کوهنورد که بعد از بازنشسته شدن عمر زیادی از خود را در کوه ها سپری کرد برای نجات کوهنوردان در معرض خطر تصمیم گرفت تا یک کلبه ای در بالای کوه بسازد تا جان پناهی برای ماجراجویان شود . کوهنوردان و ماجراجویان در صورتی می توانند از این کلبه استفاده کنند که یک کوهنورد حرفه ای باشند و برای رسیدن به این کلبه ریسک بزرگی را به جان بخرند .

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور سوئیس از تبریز و تور سوئیس به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی