3178  |      

سنگ های متحرک

یکی از عجیب ترین پارک های ملی کشور آمریکا پارک ملی دره مرگ می باشد که از خطرناک ترین پارک های ملی دنیا ...

 

 

 

 

 

 

 

در کشور آمریکا یک پارک ملی وجود دارد که با توجه به اتفاقات داخلی این پارک اسمش را دره مرگ نام گذاری کرده اند . این پارک ملی که دارای عجیب و غریب ترین اتفاقات در خود می باشد یکی از ترسناک ترین مکان های روی کره زمین می باشد . این پارک در یکی از کم ارتفاع ترین نقاط روی کره زمین قرار گرفته است که بی آب ترین و خشک ترین نقطه کره زمین هم نام گذاری شده است . اما بجز این اتفاقات یک اتفاق تامل انگیز نیز دارد که در آن تخته سنگ های بزرگ حرکت می کنند . نام این پدیده جذاب رکتراک می باشد که سالانه میلیون ها گردشگر را به سوی خود می کشد . در این مطلب از آذرگشت ملکی قصد داریم تا این پدیده منقلب کننده را برای شما گردشگران و مسافران معرفی کنیم . در ادامه همراه آذرگشت ملکی باشید :

اسرار سنگ های متحرک آمریکا

این منطقه زیبا و ترسناک که در مرز بین دو ایالت نوادا و کالیفرنیای آمریکا قرار گرفته است یکی از پارک ملی های قدیمی کشور آمریکا می باشد که حدود 80 سال پیش تاسیس شد . یکی از اتفاقات عجیب این پارک ملی این است که سنگ های داخل این پارک بدون هیچ نیرو و فشاری حرکت می کنند .این تخته سنگ ها در سایزهای مختلفی هستند که از چند کیلویی تا چند صد کیلو در بین این سنگ ها می توان پیدا کرد . تا امروز کسی از نزدیک حرکت این تخته سنگ را ندیده است اما جای کشیده شدن این تخته سنگ ها به خوبی مشخص است . برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور آمریکا از تبریز و پروازهای آمریکا از ایران با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

نظریه علمی حرکت سنگ ها

بعد از اینکه دانشمندان زیادی از دانشگاه های مختلف بر روی این سنگ ها تحقیق کردند به این جواب رسیدند که این تخته سنگ جنسی از سینت دارند که دقیقا همان عنصری می باشد که کوه های اطراف این تخته سنگ ها دارند . این تخته سنگ ها همان صخره های کوه ها هستند که بعد از شکسته شدن به طرف پایین افتاده اند . جنس سینت این سنگ ها بسیار سخت می باشد و به همین خاطر می باشد که بعد از اینکه روی زمین راه می روند ردشون را به جا می گذارند .

تعدادی از سنگ هایی که لایه ی زیری سختی دارند یک خط مستقیم از خود به جا می گذارند اما بقیه سنگ هایی که لایه پایینی آنها نرم می باشند یک خط موج دار بعد از حرکت خود به نمایش میگذارند . نظریه های زیادی بعد از تحقیقات بر روی این سنگ ها وجود دارد هنوزم که هنوز این نظریه ها تمامی ندارند . طول بسیاری از این خط حرکت ها به 1000 متر هم می رسد .

دانشمندان توانستند برای اولین بار در سال 2014 با استفاده از دوربین های آهسته بسیار قوی حرکت این سنگ ها را تماشا کنند . بعد از به نمایش گذاشته شدن این فیلم مشخص شد که نظریه تعادل آب ، خاک و یخ باعث حرکت این تخته سنگ ها می شود . به علت اینکه این کویر بسیار مسطح و صاف می باشد وزش بادهای تند باعث حرکت این سنگ ها می شود .

بازدید از دره مرگ آمریکا

شما گردشگران و مسافران برای بازدید از این پارک ملی زیبا اول باید خود را به آمریکا برسانید . بعد اگر با ماشین باشید به طرف گرین استند بروید دقیقا از آنجا این پارک زیبا مشخص است . برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور آمریکا از تبریز و پروازهای آمریکا با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تورهای آمریکا به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی