3178  |      

عجیب ترین رودخانه جهان

یکی از عجیب ترین رودخانه های جهان رودخانه سلسته در کاستاریکا می باشد که به خاطر داشتن  ...

 

 

 

 

 

 

 

در کشور کاستاریکا یک رودخانه ای در استان سلسته وجود دارد که به خاطر آبی و فیروزه ای بودن خود یکی از جاذبه های گردشگری کاستاریکا محسوب می شود . این رودخانه یکی از معماهای دانشمندان در سال اخیر به شمار می رفت . در ادامه این مطلب از آذرگشت ملکی قصد داریم این رودخانه رمانتیک و بسیار جذاب را برای شما گردشگران و مسافران معرفی کنیم . در ادامه همراه آذرگشت ملکی باشید :


در سالهای گذشته و کنونی نظریه های مختلفی از سوی دانشمندان بر روی این رودخانه ی عجیب وجود دارد و تا کنون هم نتوانسته اند جوابی برای این سوال که چرا رنگ این رودخانه اینقدر آبی و فیروزه است بیابند . بسیاری از دانشمندان نظریه دادن شاید به خاطر اینکه عنصر مس در این رودخانه زیاد می باشد رنگ این رودخانه به رنگ ابی مطلق در آمده است ولی بعدها با آزمایشات صورت گرفته شده فهمیدند که این رودخانه اصلا عنصر مس ندارد . عده ای دیگر از دانشمندان نظریه دادند که به علت نزدیکی این رودخانه به آتشفشان نیمه فعال ممکن است با تغییرات مولکولی در داخل آب این رودخانه رنگ آبی به خود گرفته است . اما بعضی از مردمان دیگر گفتند شاید یک خطای دید معمولی باعث می شود رنگ این رودخانه اینجور دیده شود .


حدود سه سال پیش دانشمندان دانشگاه های کاستاریکا با بررسی و تحقیق بر روی مقداری از آب این رودخانه به این نتیجه رسیدند که آب این رودخانه بدون رنگ و زلال می باشد و فقط آب در داخل این رودخانه به این رنگ در می آید . دانشمندان برای اینکه به صورت دقیق و کاملا درست به جواب این سوال که چرا رنگ این رودخانه آبی فیروزه ای می باشد برسند تحقیقات رو بر سر دو رودخانه که به هم وصل می شود انجام دادند ولی در این اتصال رودخانه هم هیچ واکنش شیمیایی بین عنصرهای آب انجام نمی شد گفتنی است که فقط قسمتی از این رودخانه به این رنگ در امده است .


بعد از انجام این آزمایشات دانشمندان به قطعیت گفتند که آب فقط در رودخانه به رنگ فیروزه ای در می آید . بعد از انجام تمام تحقیقات مشخص شد هیچ واکنش شیمیایی در داخل این رودخانه صورت نمیگیرد . به همین خاطر هم نظریه خطای دید را به پیش کشیدند .
بعد ها مشخص شد یه یک لایه ی ظریف روی سنگ های داخل رودخانه می باشد که با ترکیب اکسیژن و آلمینیوم شکل گرفته است . به خاطر اینکه نور خورشید یک طیف رنگی کامل می باشد بعد از تابش نور خورشید به دیواره های این سنگ ها نور خورشید را به نور بیننده تابش میدهد و در نظر بیننده آب این رودخانه به رنگ آبی فیروزه ای به نظر می رسد . برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور کاستاریکا از تبریز ، تور کاستاریکا و جاذبه های گردشگری کاستاریکا با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور کاستاریکا از تبریز و تور کاستاریکا به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی