3178  |      

راهنما و جاذبه های گردشگری قبرس

جزیره ی قبرس یکی از جزیره های زیبای جهان است که سالانه میلیون ها نفر گردشگر را ...

 

 

 

 

 

 

 

کشور قبرس مکانی است که مکمل اسرار از فرهنگ های ایرانی ، رومی ، ترک و یونانی را در لابه لای جاذبه های دیدنیش به دید در آورده است . پس اگر با رفتن به این جزیره و دیدن دهکده های باستانی ، خرابه های زمان دور و قلعه های ویران از قرون وسطایی زیاد تعجب نکنید و اگر به تاریخ و باستان شناسی علاقه داشته باشید قبرس مثل یک بهشت برای شما می ماند . این جزیره ی وصف نکردنی با باغ های نارنج و زیتون ، وجود کوه هایی سراسر پوشیده از کاج های بزرگ و داشتن زیباترین سواحل ، یکی از مقاصد اصلی گردشگری جهان محسوب می شود . در این مطلب میخواهیم راهنمای سفر به کشور قبرس را در اختیارتان مسافران و بینندگان عزیزمان بگذاریم ، آذرگشت ملکی را همراهی کنید .

کشور قبرس یک جزیره ای زیبا در مشرق دریای مدیترانه قرار دارد . این جزیره بعد از جزیره ی ساردنی و جزیره ی سیسیل پرجمعیت ترین جزیره ی دریای مدیترانه محسوب می شود . قبرس از جنوب به کشور ترکیه ، از طرف غرب به کشورهای سوریه و لبنان ، از شمال به مصر و از طرف جنوب شرقی به یونان وصل شده است . این جزیره از لحاظ جغرافیایی در قاره آسیا قرار دارد اما از نظر سیاسی از قاره اروپا بهره می برد . این کشور به دو قسمت تقسیم شده است که قسمت اصلی و پایتختش نیکوزیا نام دارد .

 

 

در این کشور مشاهده بناهای رومیان ، موزه های عظیم و محله های باریک و مارپیچ میشه فهمید که قبرس تا به الان یک تاریخ طولانی را پشت سر گذاشته است . قبرس در تاریخ خود به کار کردن ایرانی ها ، روم ها ، مردمان یونانی و ترک ها و در آخر به سلطنت انگلیس در آمد . این کشور بعد از جنگ جهانی دوم ،  با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرد ، انگلیس بعد از مشکلات سیاسی خود قبرس را ترک کرد و باعث شد که قبرس به استقلا کامل برسد . این کشور در سال 1975 تقسیم شد و ترک ها و یونانی ها از هم جدا شدند . برای اطلاع از تور قبرس با همکاران ما در آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

قبرس در ماه های تیر و مرداد گرم ترین و زیباترین ماه های سالی خود را سپری میکند که میانگین دما در این ماه ها به ۳۰ درجه سانتی گراد میرسد . همچنین سردترین ماه سالی قبرس ماه دی می باشد دمای نرمال ۱۰ درجه سانتی گراد . این کشور آب و هوایی معتدل – مدیترانه ای و مرطوب دارد . در این جزیره برف در ارتفاعات کوهستانی ترودوس در بخش مرکزی این جزیره می آید و در مکان های دیگر بارش برف ممکن نیست .

این کشور همچنین با تاریخ گران بها و طولانیش موزه های بزرگ و باستانی در وجود خود آرمیده است . موزه ی این کشور قبرس در پایتخت خود قرار گرفته و جلوه ای از تاریخ گران بهای این خطه را به دید گردشگران خود میگذارد .

قبرس سواحل جزیره ای درخشان زیبای دارد ولی اگر شما به دنبال ساحل معروف این کشور می گردید به سواحل نیسی بروید ، سواحلی سفید و دریای نلگون و تمیز این ساحل را معروف ترین و جذابترین ساحل این کشور کرده است . برای اطلاع از تور قبرس با همکاران ما در آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور قبرس به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی