3178  |      

پل های جذاب سنت پترزبورگ

پل های باستانی و تاریخی شهر سنت پترزبورگ یکی از جاذبه های اصلی این شهر است که ...

 

 

 

 

 

 

 

شهر زیبای سنت پترزبورگ در کشور بزرگ روسیه به رابطه ی رودخانه ها و کانال های آبی زلال و تمیز و پل های جذلب دیدنی ، بسیار زبان زد شده است . یکی از زیباترین ترین بناهای شهر سنت پترزبورگ ، پل های فوق العاده آن است . در این شهر در مجموع حدود 400 پل وجود دارد . در مطالب گذشته به شما مراکز خرید سنت پترزبورگ و شب های سفید روسیه را به شما معرفی مرده بودیم اکنون در این مطلب می خواهیم به 5مورد از جذاب ترین پل های شهر سنت پترزبورگ را به شما معرفی کنیم . همراه آذرگشت ملکی باشید :

پل کاخ   (Dvortsovy Most)

پل کاخ زیباترین و اصلی ترین پل معلق سنت پترزبورگ است که نام خود را از کاخ زمستانی ای که در پیرامون آن است برگرفته است ، این پل بزرگ تقریبا 1 قرن پیش در این محل بنا شد . قابلیت مخصوص این پل این است که هر شب بین ساعت 1 تا 3 بامداد ، این پل از وسط نصف و به دو ستون بزرگ تقسیم می شود و هر قسمت آن به سمت آسمان قرار می گیرد و به همین امر ، در این ساعت ها حتی بیشتر مواقع تا ساعت 4 صبح ، مردم زیادی را در اطراف این پل بزرگ می توان مشاهده نمود .

پل اعلامیه

پل اعلامیه زیبا ، اولین پل دائمی است که در کنار رودخانه ی نوا ساخته شد . تاریخ بنای این پل به اواسط قرن نوزدهم میلادی باز می گردد و در طول این قرن ها ، چندین بار نام آن تغییر کرده است . مثلا بعد از اعلامیه ، تغییر کرد و بعد دوباره چندین سال بعد از اینکه بازسازی و مرمت شد ، حدود 38 متر به عرض آن اضافه شد و دوباره همان نام اعلامیه را به خود گرفت. ریل های این برج بزرگ به عنوان سخت ترین و محکم ترین ریل های پلی ساخته شده در طول تاریخ بشر شناخته شده است . برای اطلاع از موقعیت این پل در شهر سنت پترزبورگ با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

 

پل تثلیث  (Troitsky Most )

این پل زیبا به مناسبت جشن دویست سالگی سنت پترزبورگ ، توسط طراح فرانسوی به نام fr. Spie Batignolles بنا شد . بیشتر مشهوریت این پل زیبا به دلیل پرواز خلبان خبره از اتحادیه جماهیر شوروی سابق بود که پرواز خود را از زیر پل انجام داد ، پروازی که بسیار خطرناک و پر ریسک بود اما ، موفقیت آمیز به عمل امد . وقتی در سفر به شهر سنت پترزبورگ از این پل دیدن می کنید ، حتی فکر کردن به این که یک هواپیمای کوچک هم بتواند از زیر آن رد شود ، قابل تصور نیست و دور از ذهن است !

 

پل آرمیتاژ  (Ermitazhny Most)

پتر بزرگ در آن دوران نتوانست شاهد هیچ کدام از این پل ها باشد ، در آن زمان دور ، مردم محلی برای عبور و مرور از پل های نظامی موقت استفاده می نمودند و مردم برای اینکه بتوانند از رودخانه ی نوا عبور کند ، در زمستان روی تکه های ضخیم و یک پارچه یخ می گذاشتند و راه می رفتند . اما پل زیبای آرمیتاژ ، تقریبا در زمان پتر کبیر ساخته شد و در اوایل پلی چوبی بود و بعد مدت ها به سنگ تغییر کرد .

 

 

پل شیرها  (Lviny Most)

یکی از دیدنی ترین و توریستی ترین پل های شهر سنت پترزبورگ ، پل شیرها است . در 2 سوی این پل ، 4 شیر سفید و زیبا وجود دارد که از جنس چدن ساخته شده و در نمایی از مرمر پنهان شده اند . در سال 1837 یک کپی کاملا دقیق از این پل برای پارک Tiergarten در کشور آلمان طراحی شد . برای آشنایی با مراکز خرید سنت پترزبورگ و شب های سفید روسیه کلیک کنید ..

 

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور روسیه به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی