3178  |      

نکات مفید هنگام بردن نوزاد به هواپیما

بعضی از زوجین برای مسافرت با نوزاد خود ترجیح می‌دهند از هواپیما استفاده کنند تا ......

 

 

 

 

 

 

هنگام مسافرت در مسافت های طولانی سطوح سنی مختلف از شرایط مختلفی برخوردار است که در این بین، بعضی از زوجین برای مسافرت با نوزاد خود ترجیح می‌دهند از هواپیما استفاده کنند تا هرچه سریعتر به مقصد خود برسند و طولانی بودن مسیر مادر و کودک را خسته نکند. اما این نکته را همیشه باید به یاد داشت که نوزدان شرایط خاص‌تری دارند و نیازمند مراقبت بیشتری هستند. به یاد داشته باشید که با رعایت کردن برخی از نکات می‌توانیم سفر آرام و لذت بخشی را برای خود و فرزندمان رقم بزنیم.

زمان درست و حقیقی برای سوار کردن نوزاد در هواپیما

بسیاری از متخصصان کودکان پیشنهاد می کنند بچه‌ های زیر یک ماه (حتی یک ماه و نیم) را سوار هواپیما نکنید. از نظر اینکه اصولا هواپیما به‌ دلیل جمعیت زیاد داخلش می تواند مکان تجمع انواع میکروب ‌ها باشد، اهمیت دارد. لذا در مورد سفرهای دراز مدت بهتر است دست کم تا سن یک ماه و نیمه گی فرزندتان صبوری کنید. البته این توصیه تنها برای نوزاد نیست، چراکه خود مادر هم در طول ماه اول پس از زایمان به نوعی استراحت و بازسازی قوای جسمی نیاز دارد.

مکان مناسب برای پرواز

بهتر است قسمت جلو هواپیما و صندلی های مجاور دیواره هواپیما را رزرو کنید. جلو هواپیما فضای بیشتری وجود دارد و نشستن در این قسمت برای شما و نوزاد شما راحت تر است. هرچند کریری که روی دوش شما آویزان شده باشد، بهترین جا برای سفر کردن یک نوزاد است. همین کار به کم کردن امکان عفونت و بیماری برای نوزاد کمک می کند. همچنین این وسیله ایمنی بسیار بالایی را برای نوزاد شما فراهم می‌کنند و امکان حرکت و فعالیت را در انواع حالت‌ها به شما می‌دهند. یک پیشنهاد ویژه هم برای شما داریم اینکه از پروازهای شب استفاده کنید تا نوزاد شما راحت تر بخوابد.

حواستان به گوش های نوزادتان باشد

زمان بلند شدن هواپیما از روی باند فرودگاه و زمانی که برای فرود آمدن ارتفاع را پایین می آورد، تغییر سریع فشار هوا در داخل کابین باعث می شود تا به گوش میانی کودک فشار وارد شود. در چنین حالتی کودک دچار گوش ‌درد می شود و این موضوع ناآرامی و بیقراری او در طول پرواز را به همراه می آورد. بنابر‌این بهترین کار برای دوری از این مشکل آن است که هنگام بلند شدن هواپیما و موقع فرود به نوزادتان شیر بدهید یا شیشه‌ شیر یا پستانک را برای مکیدن در دهان او بگذارید. عمل مکیدن کمک می‌ کند تا فشار وارد شده بر گوش کمتر و در نتیجه درد او هم کمتر شود.

چند نکته ریز مهم برای همراهی بهتر نوزادتان در سفرهای هوایی:

  • محفظه ای که در بالای سرتان وجود دارد را پر از وسایل نکنید. گذاشتن اشیای سنگین و زیاد در بالای سرتان خطر سقوط آنها را هنگام تکان‌ های ممتد هواپیما بیشتر می کند.
  • از پروازهای شلوغ دوری کنید. هر چه شمار مسافران هواپیما بیشتر رود، ریسک بیماری فرزندتان نیز افزایش پیدا می کند.
  • از پروازهای مستقیم تا حد امکان استفاده کنید. اگر ناچار هستید بین مسیرتان در یک فرودگاه دیگر هم توقف داشته باشید تعداد بلند شدن و فرود آمدن ‌ها به جای ۲ بار ۴ بار می شود.
  • در طول پرواز چای یا قهوه ننوشید. نوشیدنی ‌های داغ ممکن است روی نوزاد شما بریزد.
  • کمربندتان را بسته نگه دارید. اگر کمربندتان باز باشد، در موقع تکان ‌های هواپیما ممکن است نوزادتان از دست شما بیفتد.

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی