3178  |      

غذاهای خوشمزه در تور باکو

امتحان کردن غذاهای محلی و آشنایی با ذائقه و آداب و رسوم مرتبط با وعده های غذایی مردم محلی...

 

 

 

 

 

 

امتحان کردن غذاهای محلی و آشنایی با ذائقه و آداب و رسوم مرتبط با وعده های غذایی مردم محلی یکی از جالب ترین و هیجان انگیزترین بخش های سفر به هر شهر است، پس حتما غذاهای محلی باکو را در تور باکو از دست ندهید. شرکت آذرگشت ملکی در تور هوایی باکو از تبریز و تور زمینی باکو از تبریز و همچنین تور نوروزی باکو بهترین آپشنال هارو در اختیار مسافران عزیز قرار میدهد .

 

برخلاف غذاهای کشورهای شرق آسیا که چندان با ذائقه ما ایرانیان متناسب نیست، در باکو با تنوع غذایی بی نظیر و خوشمزه ای روبرو هستید که باب طبع ایرانی هاست. در حقیقت غذا بخش مهمی از فرهنگ آذری‌ها را تشکیل می دهد و ریشه در تاریخ، سنت و ارزش‌های ملی کشور همسایه ما دارد. بیش از ۳۰ نوع آش تهیه شده با ماست، انواع كباب و ششلیک، كوفته، و پلو از غذاهای محبوب مردم آذربایجان هستند و جالب است که بدانید طرز طبخ و طعم این غذاها تفاوت اندکی با دستپخت اقوام آذری ساكن در ایران  دارند. در غذاهای شهر باکو غالبا از سیب زمینی، انواع میوه خشک شده و انواع سبزیجات استفاده می شود و در هر وعده غذایی سبزیجات تازه به همراه غذا سرو می شود.

 

در کنار اینها تنوع خوبی از رستوران ‌های خوب در باكو وجود دارد که می توان غذاهای سرو شده آنها رو بر حسب ریشه‌های قومی- ملی‌شون به آذری، روسی، ترکیه‌ای و گرجی تقسیم‌ بندی کرد و صد البته فست‌ فود که همواره در دسترس است . رستوران های ایتالیایی اسکالینی، کافه سیتی باکو، رستوران پالز گاردن، ساحل کنار، آواز، شیروا نشاه و نهایتا اغذیه فروشی اينتر گراند در خیابان تقی اف با کباب ترکی خود از معروفترین و بهترین رستوران های باکو هستند که در تور باکو حتما سری به آنها بزنید. فودکورت های داخل مراکز خرید شهر نیز گزینه شما در صورت به صرفه بودن مخارج هست.برای اطلاعات بیشتر در مورد رزرو هتل و اخذ ویزا با کانترهای مربوط به تور هوایی باکو از تبریز و تور زمینی باکو از تبریز در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

 

 پلو معروفترین غذای باکو است که سه بخش اصلی دارد: نخست برنج با زعفران، دارچین و ادویه‌های معطر؛ گوشت تازه گوسفند، گوساله یا جوجه سرخ‌شده؛ و نهایتا مخلوط سبزیجات و گاهی آجیل و خشکبار. البته  هر رستورانی پلوی مخصوص خود را دارد، با این حال همه به طرز غیر قابل مقاومتی، خوشمزه‌اند. کباب، شیشیلیک، کوبیده، برگ، چنجه، جوجه و انواع دیگر کباب که باکویی‌ها در درست کردنش استادند و همراه نان لواش، پیاز و ریحان سرو می‌کنند.

از دیگر غذاهای باکو میتوان به دلمه های باکو با برگ مو و کوفته اشاره کرد که بی شباهت به کوفته تبریزی نیست. اگر در زمستان به تور هوایی باکو رفته اید و هوا خیلی سرد بود حتما آش ماست یا آش دوغ را در کافه ها و دکه های خیابانی امتحان کنید. این آش از محبوبترین آش های آذربایجان است که در سرعین و اردبیل نیز می توان یافت.

از شیرینی های باکو نیز می توان به شکربورا و باقلوای آذری اشاره کرد که حتما باید با نوشیدنی محبوب این کشور ، چای، نوش جان کرد. شکربورا بیشتر در جشن های باستانی نوروز تهیه و سرو می شود که از بادام، گردو و یا فندق به همراه شکر و عسل تهیه می شود

 

برای آشنایی بیشتر با  هتل های باکو ( هتل قفقاز پوینت ، هتل شهر قفقاز ، هتل ماریوت آبشرون ، هتل کمپینسکی ، هتل فرمونت و هتل قفقاز اسپورت باکو ) روی هر کدام کلیک کنید. برای اطلاع از آخرین وضعیت های پروازی باکو از تبریز ، تور هوایی باکو از تبریز ، تور زمینی باکو از تبریز و همچنین تور نوروزی باکو با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید . به کانال تلگرامی ما بپیوندید azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی