3178  |      

راهنمای سفر به کره جنوبی

کره جنوبی که به‌صورت رسمی با نام جمهوری کره شناخته می‌شود، کشوری در شرق آسیا است. این کشور از طرف شمال

با کره‌ی شمالی، از طرف غرب با کشور چین و از جنوب‌شرق با ژاپن همسایه است. اقتصاد پررونق، فرهنگ باستانی، و حضور بسیار موثر در عرصه جهانی سبب شده تا این کشور در زمینه گردشگری نیز عملکرد بسیار موفقی داشته باشد.

تاریخ

باستان‌شناسان معتقدند تاریخ این کشور به 70.000سسال پیش‌از میلاد مسیح بازمی‌گردد، اما در اکتشافاتی که در این کشور انجام شده، کوزه‌ها و ظرف‌ها پیدا شده که قدمت‌شان به 80.000 سال پیش بازمی‌گردد. تاریخ بسیار غنی این کشور در دو دهه اخیر با فرهنگ مدرن کره‌جنوبی ترکیب شده و زیبایی‌های بسیار شگفت‌انگیزی را در آن به وجود آورده است. با وجود تغییرات متعددی که در این کشور انجام شده و مدرنیته جایگزین سنت شده، اما در بسیاری‌از مناطق می‌توانید هم‌چنان آثار باستانی و تاریخی این کشور را مشاهده نمایید.

کره جنوبی 1

 

مردم کشور

مردم کشور کره جنوبی بسیار متعصب هستند و تقریبا تمام جمعیت کشور، به زبان کره‌ای سخن می‌گویند. پس‌از زبان کره‌ای، زبان چینی دومین زبان پرکاربرد این کشور است و جمعیتی 30هزارنفری به این زبان سخن می‌گویند. اقتصاد پویای کره‌جنوبی سبب شده تا کارگران بسیاری از سایر کشورها هم‌چون ژاپن، آمریکای شمالی و اروپا برای کار به کره سفر نمایند. مهمان نوازی مردم کره، زبان‌زد خاص و عام است و بسیاری‌از گردشگرانی که تجربه سفر به این کشور را داشته‌اند، احساس رضایت و خرسندی از رفتار افراد محلی داشته‌اند. اگر آشنایی نسبی با زبان انگلیسی داشته‌ باشید، به آسانی می‌توانید با کره‌ای‌ها ارتباط برقرار نمایید.

کره جنوبی 2

 

آب‌وهوا

کره‌جنوبی نیز هم‌چون بسیاری‌از کشورها، چهار فصل معمول سال را تجربه می‌کند. فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به کره‌جنوبی است، چون دمای هوا در روزهای گرم سال، نهایتا تا 35درجه بالا می‌رود و در روزهای دیگر بسیار مطبوع و خوشایند است. در فصل تابستان می‌توانید به سواحل کره‌جنوبی بروید و در آب‌های معتدل دریا شنا کنید. مردم کره جنوبی در فصل زمستان، هوای نسبتا سردی را تجربه می‌کنند، اما به ندرت پیش می‌آید که در این کشور برف ببارد.

کره جنوبی 3

 

شهرهای مهم

نام سئول پایتخت کره جنوبی را بارها در تلوزیون و اخبار شنیده‌اید. سئول یکی‌از شهرهای قدیمی کره جنوبی است که حدود 600سال به عنوان پایتخت کشور نیز شناخته می‌شود. سئول یکی‌از نمادهای ترکیب مدرنیته و سنت در شرق آسیا است.

دومین شهر بزرگ این کشور بوسان نام دارد و اصلی‌ترین بندر کشور نیز در آن قرار گرفته است. بیشتر معادلات تجاری دریایی کشور کره جنوبی از طریق شهر بوسان انجام می‌شود.

اینچئون سومین شهر بزرگ کره جنوبی و دومین بندر مهم این کشور است. بزرگ‌ترین فرودگاه بین‌المللی کره‌جنوبی نیز در اینچئون قرار دارد.

کره جنوبی 4

 

ورود به کره جنوبی

شهروندان بسیاری‌از کشورهای اروپایی و آمریکایی بدون نیاز به دریافت ویزا، می‌توانند به کره جنوبی سفر کنند. برای شهروندان برخی کشورهای دیگر نیز ویزا به هنگام ورود به کره صادر می‌شود. بهتر است پیش‌از سفر به کره جنوبی، شرایط سفر و دریافت ویزا را از آژانس موردنظر یا سفارت خانه این کشور جویا شوید و سپس برای سفر برنامه‌ریزی نمایید.

 

پول رایج

پول رایج کره جنوبی، وون (won) است. بهتر است پیش‌از سفر اقدام به تهیه پول این کشور نمایید، چراکه کره‌ای‌ها بیشتر علاقه‌ دارند تا با پول رایج خودشان خریدوفروش نمایند و دلار و یورو محبوبیت چندانی در این کشور ندارد.

 

غذا

غذای کره‌ای طرفداران بسیاری در سایر کشورها دارد و در اغلب کشورها می‌توانید رستوران‌های کره‌ای را مشاهده نمایید. سفر به کره، بهترین فرصت برای تجربه غذاهای لذیذ این کشور است. برنامه‌ی غذایی کره‌ای‌ها را برنج و غذاهای مایع هم‌چون سوپ تشکیل می‌دهد و در تهیه آن‌ها از ادویه‌های مخصوصی استفاده می‌شود که طعم و لذت خاصی به غذا می‌بخشد. غذاهای دریایی نیز محبوبیت زیادی در این کشور دارد و در اغلب رستوران‌ها می‌توانید تنوع غذایی بسیار جذابی از غذاهای دریایی را بیابید.

کره جنوبی 5

 

هتل‌ها و مراکز اقامتی

هتل‌های سوپرلوکس و 5ستاره را می‌توانید در شهرهای بزرگ این کشور، هم چون سئول و بوسان و اینچئون بیابید و اقامتی کاملا لوکس را تجربه نمایید. علاوه‌بر این هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و اقامت سراهایی نیز در سرتاسر این کشور، آماده سرویس دهی به گردشگران و توریست‌هایی هستند که به کره جنوبی سفر می‌کنند. سرویس اینترنت وایرلس نیز تقریبا در تمامی هتل‌ها و مراکز اقامتی برقرار است و به آسانی می توانید با خانواده یا دوستان و آشنایان‌تان تماس برقرار کنید.

کره جنوبی 6

 

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی