3178  |      

آشنایی با کشور صربستان

صربستان کشوری در جنوب قاره اروپا و در منطقه‌ی بالکان‌ها که یکی‌از کشورهای توریستی زیبا محسوب می‌شود.

صربستان یکی‌از 6کشوری است که پیش‌از این جمهوری فدرال یوگوسلاوی را تشکیل می‌دادند. کشور صربستان در یکی‌از بهترین منطقه‌های آب‌وهوایی اروپا قرار دارد و با کشورهای مونته‌نگرو، بوسنی، بلغارستان، کرواسی، مجارستان، مقدونیه، آلبانی و رومانی همسایه است. نزدیکی با کشور ترکیه نیزازجمله عوامل گردشگرخیز بودن صربستان محسوب می‌شود.

 

تاریخ

گردشگرانی که تجربه سفر به این کشور را دارند با مشاهده جاذبه‌های گردشگری تاریخی آن، به وضوح می‌توانند تاریخ غنی آن را حدس بزنند. صربستان در گذشته شاهد امپراطوری‌های بزرگی هم‌چون رومی‌ها بوده و همین موضوع سبب شده تا آثار تاریخی باشکوهی در آن برجای بمانند. این کشور که تا پیش‌از قرن بیست‌ویکم جزو یوگوسلاوی محسوب می‌شد، با تلاش‌هایی که انجام داد در سال 2003اعلام استقلال نمود و خود را به عنوان کشوری مستقل در اتحادیه اروپا ثبت کرد.

صربستان 1

 

فرهنگ

صربستانی‌ها مردم خون‌گرمی هستند و مهمان‌نوازی‌شان دربرابر گردشگران شهره جهان است. باوجود آن‌که پتانسیل‌های گردشگری این کشور بسیار بالاست، مردم صربستان، سعی می‌کنند تا از سنین پایین‌تر زبان انگلیسی را یاد بگیرند و اغلب با گردشگران و توریست‌ها به زبان انگلیسی سخن می‌گویند. درنتیجه اگر شما به زبان انگلیسی مسلط باشید، می‌توانید به خوبی در این کشور به گشت‌وگذار بپردازید و آدرس‌ها و مکان‌های گردشگری را به آسانی پیدا کنید. درفصل تابستان، گردشگران اغلب در شهر بلگراد به سر می‌برند و پارک‌های ملی این شهر، محبوب‌ترین جاذبه برای گردشگران است. اما در فصل زمستان، صرب‌ها پیست‌های اسکی کوهستانی را برای گردشگران آماده می‌کنند.

صربستان 2

 

آب‌وهوا

باتوجه به موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد صربستان، آّب‌وهوای این کشور فوق‌العاده مطبوع و ملایم است. در بخش‌های شمالی این کشور، به دلیل نزدیکی به منطقه اسکاندیناوی، هوا نسبتا خنک است. اما بخش‌های مرکزی در اغلب ایام سال، هوای معتدل و مناسبی دارد و تابستان‌های صربستان، بهترین زمان برای سفر است.

صربستان 3

 

پول رایج

پول رایج کشور صربستان، دینار صربستان(RSD) است و اغلب معاملات تجاری در داخل کشور با پول رسمی انجام می‌شود. در فرودگاه‌های کشور، شما می‌توانید به آسانی دلارها یا یورو همراه خودتان را به دینار این کشور تبدیل نمایید. در صورت همراه داشتن یورو نیز می‌توانید به خرید اجناس و کالاها در صربستان بپردازید. شهر بلگراد نسبت به سایر شهرهای این کشور، نرخ‌های نسبتا بالاتری دارد و قیمت اجناس گران است. اما در سایر شهرهای این کشور می‌توانید با قیمت‌های بسیار پایین‌تری نسبت به بلگراد، اجناس دلخواه‌تان را خریداری نمایید.

 

ورود و خروج به صربستان

ورود به کشور صربستان نیازمند دریافت ویزای این کشور است. به جز چند کشور از جمله آمریکا و انگلیس که شهروندان‌شان بدون نیاز به دریافت ویزا قادر به ورود و اقامت موقت در صربستان هستند، شهروندان سایر کشورها باید پیش‌از برنامه‌ریزی برای سفر، اقدام به دریافت ویزای صربستان نمایند.

صربستان 5

 

حمل‌ونقل

فرودگاه اصلی کشور صربستان در شهر بلگراد پایتخت کشور قرار دارد و بیشتر گردشگران از این طریق وارد خاک صربستان می‌شوند. بیشتر ایرلاین‌ها و خطوط پروازی معتبر اروپا و جهان ازجمله ترکیش ایرلاین، آلیتالیا، اتحاد، فلای دبی، پگاسوس و قطر ایرویز، پروازهایی را به این کشور دارند و ایر صربیا نیز بزرگ‌ترین ایرلاین کشور محسوب می‌شود. علاوه بر این، علاقه‌مندان به سفرهای زمینی نیز می‌توانید هم به وسیله‌ی اتوبوس و هم قطارهای مستقیم به بلگراد که از برخی شهرهای اروپایی دایر است، به این کشور قدم بگذارند.

صربستان 6

 

غذا

غذای کشور صربستان، ترکیبی‌از غذاهای منطقه‌ی بالکان و اروپای شرقی است. گوشت و پنیر موادی هستند که در اغلب غذاها به کار می‌روند و نان مخصوص محلی صرب‌ها نیز زبان‌زد خاص و عام است. علاوه‌بر رستوران‌ها و غذاخوری‌های محلی که در سطح شهرها به ارائه خدمات مشغولند، رستوران‌های بین‌المللی هم‌چون ایتالیایی، لبنانی، تایلندی و چینی نیز در بیشتر نقاط دیده می‌شوند. قیمت غذا در صربستان، نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار ارزان‌تر است و می‌توانید با پرداخت هزینه‌های کم، به صرف غذاهای این کشور بپردازید.

صربستان 7

 

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی