3178  |      

جشنواره گل لاله در استانبول

از زیباترین جاذبه های گردشگری استانبول که گردشگران زیادی را به سمت خود می کشد جشنواره گل لاله  ...

 

 

 

 

 

 

 

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استانبول که رنگ و بوی خاصی به این شهر می دهد برگزاری جشنواره های رنگارنگ و متفاوت می باشد . یکی از زیباترین جشنواره های استانبول که این شهر را بیشتر از قبل زیباتر جلوه میدهد جشنواره گل لاله می باشد . این جشنواره که حدود 12سال می باشد در استانبول برگزار میشود گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به سمت خود می کشد . امسال نیز مثل سال های گذشته جشنواره گل لاله استانبول اردیبهشت ماه سال 1397 در استانبول برگزار خواهد شد . در ادامه این مطلب شما گردشگران تور استانبول از تبریز و تور استانبول را با جشنواره گل لاله استانبول آشنا خواهیم کرد . در ادامه مطلب همراه آذرگشت ملکی باشید :

تاریخ برگزاری جشنواره گل لاله شهر استانبول 

هر ساله جشنواره گل لاله استانبول در ماه های آوریل و می در شهر استانبول که مرکز گل و گیاه ترکیه نیز محسوب می شود برگزار می شود . اگر شما گردشگران تور استانبول از تبریز و تور استانبول بتوانید در ماه اردیبهشت به این شهر زیبا سفر کنید حتما یک گردشگر خوش شانس هستید چون که با دیدن این گل های لاله می توانید زیبایی های سفر به استانبول خود را چند برابر کنید . برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور استانبول از تبریز و تور استانبول با همکاران بخش تورهای ترکیه ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

محل برگزاری جشنواره گل لاله در استانبول

محل برگزاری این جشنواره زیبا پارک امیرگان می باشد . این پارک زیبا که در نزدیکی تنگه بسفر و شهر امیرگان قرار دارد یکی از زیباترین پارک های شهر استانبول می باشد . پارک امیرگان که یک پارک تاریخی و عمومی بزرگ استانبول به شمار میرود هر ساله میلیون ها گردشگر را در خود برای این جشنواره بزرگ میزبانی میکند . تنها علتی که باعث شده پارک امیرگان در استانبول مشهور باشد برگزاری همین جشنواره گل در استانبول می باشد که هر ساله در ماه اردیبهشت برگزار می شود . این پارک زیبا حدود قرن 16 در استانبول برای صدراعظم وقت عثمانی ها هدیه داده شد و بعدها نام این پارک به پارک امیرگان تغیید داده شد . همه روزه این پارک از صبح ساعت 7 تا عصر ساعت 20 آماده میزبانی از گردشگران تور استانبول از تبریز و تور استانبول می باشد .

علت ارتباط جشنواره گل لاله هلند با ترکیه

یکی از دانستنی های تعجب انگیز که بهتر است بدانید منبع اصلی رشد گل های لاله در کشور ایران ، افغانستان و ترکیه می باشد . با این وجود که در کشور هلند نیز جشنواره گل لاله برگزار می شود اما باید گفت که کشور هلند هیچ نقطه ای برای رشد گل های لاله ندارد . با این وجود گردشگران زیادی جشنواره گل لاله را مختص به کشور هلند می دانند اما واقعیت این است که کشور هلند هیچ ارتباطی با رشد و پرورش گل لاله ندارد . اگر بخواهیم از تاریخ رشد و پرورش گل لاله در ترکیه برای شما گردشگران تور استانبول از تبریز و تور استانبول توضیح دهیم باید بگوییم که در زمان امپراطوری عثمانی ها که قرار شد شهر را با گل های زیبا تزیین کنند شروع به پرورش گل های لاله در این سرزمین شدند . بعدها با گذشت زمان بازرگانان اروپایی و هلندی برای پرورش این گل زیبا در کشور خود تلاش های بسیار زیادی انجام دادند و در قرن 16 این گل ها به کشور هلند انتقال داده شد و به سرعت تکثیر شد و امروزه نیز باغ لاله هلند یکی از زیباترین و وصف نکردنی ترین باغ های گل لاله جهان می باشد . برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور استانبول از تبریز و تور استانبول با همکاران بخش تورهای ترکیه ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

جشنواره خرید استانبول

یکی دیگر از زیباترین جشنواره های استانبول که همزمان با جشنواره گل لاله برگزار می شود جشنواره خرید استانبول می باشد که در کنار این جشنواره گردشگران زیادی را در قالب تور استانبول از تبریز و تور استانبول در ماه اردیبهشت به سمت خود میکشد . شما گردشگران تور استانبول از تبریز و تور استانبول می توانید در کنار بازدید از جشنواره گل لاله استانبول خریدهای بسیار ارزان و شیکی هم داشته باشید . برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور استانبول از تبریز و تور استانبول با همکاران بخش تورهای ترکیه ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

 

مطالب مرتبط :

آکواریوم استانبول

موزه های شهر استانبول

جاذبه های زیبای ترکیه

غذاهای خوشمزه ترکیه

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تورهای ترکیه ، تور استانبول از تبریز و تور استانبول به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی