3178  |      

قصر تاریخی شهر باکو

از جاذبه های گردشگری شهر باکو میتوان به قصر تاریخی شیروان شاه اشاره کرد که حدود 600 سال پیش  ...

 

 

 

 

 

 

 

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری باکو که کارشناسان یونسکو این جاذبه را نگین مروارید باکو می دانند قصر تاریخی شیروان شاه باکو می باشد . کاخ شیروان شاه که توسط سیروان شاهان بنا شده است در داخل قسمت تاریخی شهر باکو قرار گرفته است . قصر تاریخی شهر باکو همراه با قلعه دختر دو تا بنای تاریخی شهر باکو می باشند که در آثار یونسکو ثبت شده اند . این کاخ شامل قسمت های زیبایی همچون ساختمان اصلی یعنی قصر ، مسجد بزرگ ، دیوان خانه می باشد . با آذرگشت ملکی همراه باشید تا این قصر تاریخی باکو را برای شما معرفی کنیم :

بعد از فاجعه بزرگ زلزله که در شهر شوماخی آذربایجان رخ داد ابراهیم یکم پادشاه وقت آذربایجان تصمیم گرفت که پایتختی آذربایجان را از شهر شوماخی به باکو انتقال دهد و یک قصر زیبا برای خود بسازد . بعد از فتح باکو توسط سلسله صفوی این قصر یه طور کامل ویران گردید . بعدها با گذشت این قصر مورد مرمت قرار گرفت و در آثار تاریخی یونسکو ثبت گردید . برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور باکو از تبریز ، تور هوایی باکو از تبریز ، تور زمینی باکو از تبریز با همکاران بخش تورهای باکو ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

معماری قصر تاریخی باکو 

ساختمان اصلی این بنا در سال 1411 توسط ساه ابراهیم اول بنا شد . ساختمان دوم این بنا دارای حدود 50 بعد بنایی دارد که راه رو های پرپیچ و خمی دارد .ورودی این قصر یک در بسیار بزرگ می باشد که ورودی به طبقه دوم نیز می باشد . راهرو های کوچک هم به اتاق های قصر منتهی می شود .

دیوان خانه قصر تاریخی :این دیوان خانه با غرفه های زیبا و جذاب در داخل حیاط کوچک قصر قرار گرفته است سالن های این قصر شکل چند ضلعی رابه خود گرفته است همچنین دیواره های این دیوان خانه مکتوبی از آثار عربی است . در بالای درهای این دیوان خانه دو مدال بزرگ آویزان است که در داخل این مدال ها نوشته های عربی وجود دارد .

بازدید از قصر تاریخی باکو

معماری قدیمی و تاریخی این کاخ زیبا و بزرگ باعث شده تا گردشگران تور باکو از تبریز ، تور هوایی باکو از تبریز و تور زمینی باکو از تبریز را به سوی خود بکشاند . شما گردشگران اگر بخواهید از این قصر زیبا بازدید کنید باید وارد قسمت تاریخی شهر باکو بشوید اما اگر بخواهید از بناهای تاریخی این قسمت مانند قلعه دختر و یا قصر تاریخی شیروان شاه دیدن کنید باید ورودیه پرداخت کنید . شما میتوانید با دیدن تاریخ زیبا و باستانی این قسمت باکو تاریخ باستان این شهر را بهتر بشناسید . ساعت کاری این قسمت تاریخی باکو از صبح تا عصر می باشد . برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور باکو از تبریز ، تور هوایی باکو از تبریز ، تور زمینی باکو از تبریز با همکاران بخش تورهای باکو ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تورهای باکو ، تور باکو از تبریز ، تور هوایی باکو از تبریز ، تور زمینی باکو از تبریز به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی