3178  |      

ایران در فهرست مجله آمریکایی برای سفرهای ارزان در ۲۰۱۹

شرکت رسانه‌ای و مجله آمریکایی فوربز بنا به سنت هر ساله خود در نزدیکی شروع سال میلادی جدید، فهرستی از ارزان ترین کشورهای جهان را برای سفر منتشر کرده است که در میان آنها نام ایران نیز به چشم می خورد. فوربز شرکتی رسانه ای و مجله ای آمریکایی ست و یکی از مشهورترین و معتبرترین مجله های اقتصادی آمریکا و دنیا به شمار می آید و برای لیست های اقتصادی، اجتماعی، تجاری و ... مختلفی که در طول سال منتشر می کند، بسیار شهرت دارد.

در همین زمینه فوربز در گزارشی با عنوان "۳۸ مقصد ارزان گردشگری جهان در سال ۲۰۱۹" از متخصصان و گردشگران مختلف کمک گرفته و از آنها درخواست کرده است تا بهترین و ارزان ترین مقاصد گردشگری دنیا را برای سال جدید میلادی معرفی کنند. در لیست پیشنهادی فوربز نام شهرهایی از آمریکا، چند شهر اروپایی، شهرهای دوحه و قاهره و کشورهایی مانند کوبا، ترکیه و اوکراین نیز به چشم می خورد. یکی از موارد این لیست نیز ایران بوده که سفر به آن مورد تاکید ویژه ای قرار گرفته است.

در توضیح این مجله برای دلایل سفر به ایران، چنین نوشته شده است:

زمانی که به ایران سفر می کنید می توانید به ایران باستانی سفری تاریخی داشته باشید؛ جایی که اسکندر کبیر و چنگیزخان بر آن حکومت کردند. در ایران تمام مردم به بهترین شیوه از شما میزبانی می کنند، آنها یکی از دوستانه ترین و مهربان ترین آدم هایی هستند که شما در تمام دنیا می توانید پیدا کنید. از آنجایی که دلار آمریکا بیش از هر دوره ای در ایران قدرت خرید دارد، الآن زمان خوبی برای سفر به این کشور محسوب می شود. شما در ایران می توانید در هتل های زیبا یا خانه های سنتی اقامت داشته باشید و البته مطمئن شوید که در سفر به این کشور حتما از شهرهای تهران، کرمان، یزد، شیراز، اصفهان و دیگر شهرهای باستانی که قدمت شان به قرن ششم قبل از میلاد مسیح باز می گردد دیدن می کنید.

این کشور غنی فرهنگی، خانه قصرها، مسجدها، بازارها، باغ های شگفت انگیز، میدان ها، عمارت های فوق العاده و ۲۳ اثر ثبت جهانی شده یونسکو از جمله تخت جمشید است. معماری ایرانی (دیوارهای پوشیده از کاشی های رنگی، گنبدها و مناره ها) خارق العاده و شگفت انگیز است و چشم اندازهای متنوعی از جنگل، آبشار، واحه ها و دشت و کویر در این کشور به چشم می خورد. آشپزی ایرانی فهرستی از غذاهای خوشمزه و پر از طعم و مزه را در اختیار شما می گذارد. از میان این غذاها، حتما خوشمزه های سنتی ایرانی مانند فسنجان، قرمه سبزی، ته دیگ و نان لواش را امتحان کنید. در بازارهای سنتی ایران نیز می توانید گز و پشمک بخرید و آن را همراه با یک فنجان چای که مردم محلی میهمان تان کرده اند، نوش جان کنید.

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی