3178  |      

آنتالیا ؛ بهشت گردشگری ترکیه

شهر آنتالیا ترکیه به یقین می توان گفت بهشت گردشگری ترکیه است ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سواحل زیبای لارا و کنتیالی آنتالیا

سواحل زیبای آنتالیا را تعریف رو حتما شنیده‌ ایم . در شهر آنتالیا دو ساحل بسیار زیبا وجود دارد که ساحل زیبای کنیالتی و ساحل درخشان لارا می باشد . ساحل درخشان لارا که در زبان محلی به آن لارا پالجی می‌گویند ، ساحلی بسیاردرخشان زیبا و بسیار تمیزی دارد . اگر در تور آنتالیا به ساحل لارا سر زدید حتما یه موتور اسکوتر دریایی اجاره کرده و از اسکوترسواری در روی آب های درخشان مدیترانه لذت ببرید . ساحل زیبای کنیالتی آنتالیا یک پارک آبی بزرگ و هیجان‌انگیزی دارد که مملو از وسایل آبی و اسباب ‌بازی‌های مخصوص آبی برای کودکان است گفتنی است که همراه کودکان خود به این استخر بزرگ بروید . یک استخر زیبای دیگه هم دارد که دلفین ‌های مهربان برای مسافران تور آنتالیا هنرنمایی زیبایی می‌کنند . داخل این سواحل یک شهر دیدنی کوچکی وجود دارد که یک ماکت مینیاتوری زیبا از ترکیه دارد که مسافران تور آنتالیا می ‌توانند تمام جاذبه های ترکیه را با اندازه‌ 25 برابر کوچکتر در آن مشاهده کرد .

شهر قدیمی کلاچی آنتالیا

وجود خانه هایی بنا شده به سبک عثمانی ها با سقف های رنگی قرمز و کوچه های زیبای سنگ فرش شده ی مدرن جلوه ی خاص و زیبایی به این شهر سنتی و قدیمی الهام کرده است . یک شهر زیبا با پیج و خم های عجیب که می توان در آن قدم زد و از نگاه نزدیک تاریخ کشور ترکیه رو را لمس کرد . همچنین هتل بوتیک های زیبا ، سوغاتی فروشی سنتی ، گالری هنری هنرمندان و رستوران های مجلل وجود دارد . شهر کلاچی ، جاذبه های گردشگری زیبا و دیدنی بسیاری زیادی را دارد . میدان مرکزی و اصلی ( کاله کپیسی ) ، یک قلعه بزرگ و یک برج ساعتی زیبا در این شهر تاریخی است . مسجد محمت پاشای شهر کلاچی ، نمایی با معماری زیبای بیرونی را خلق کرده است .

اسکله قدیمی آنتالیا

اسکله قدیمی شهر آنتالیا ، بر روی صخره ها واقع شده است که با تعداد زیادی بوتیک های زیبا ، کافه های قدیمی ، بازارهای زیبا و قایق های کوچک بادبانی زیبا در کنار دریای درخشان مدیترانه واقع شده است . این اسکله ی زیبا ، در زمان های دور مرکز اقتصادی شهر آنتالیا بود . این شهر زیبا از قرن 2 تا اوایل قرن 20 ، بندر اصلی آنتالیا بود . این شهر تجارت خوب و رفاه و آسایش رو به این شهر به ارمغان آورد . این اسکله ی زیبا و قدیمی مکانی مهم برای خرید کردن مسافران تور آنتالیا می باشد . و همچنین چشم اندازغروب آفتاب از دریای مدیترانه از این اسکله بسیار دیدنی و لذت آفرین است .

موزه قدیمی آنتالیا

چنان چه به تاریخ گذشته و فرهنگ غنی ترکیه علاقمند هستین ، پس این موزه ی تاریخی آنتالیا دیدن فرمایید . یک نمایشگاه زیبا و خیره کننده تمامیت آثار هنری و تاریخی شهر آنتالیا رو به دید می گذارد . داخل این نمایشگاه بزرگ با تاریخ ترکیه آشنا شوید . در بخش باستان شناسی این موزه ، خرابه های تاریخی متعلق به پادشاهی برنز تا بیزانس در ترکیه رو به نمایش می گذارد .

مناره یولی آنتالیا

مناره یولی آنتالیا یکی از فرق ترین جاذبه های آنتالیا می باشد . که توسط پادشاه سلجوقیان علاءالدین کیکوباد بنا شد . این مناره زیبا یک نماد بزرگ از معماریه زیبای سلجوقیان می باشد . در این مکان مسجدی زیبا با معماری خاص متعلق به قرن 14 هست که هنوز هم مورد استفاده مردمان محلی قرار میگیرد .

دروازه هادریان آنتالیا

در سال 140 بعد از میلاد ، امپراطور بزرگ روم باستان به نام هادریانوس ازشهر زیبای آنتالیا بازدید کردند و این دروازه به افتخار ورود این امپراطور بزرگ به شهر آنتالیا ساخته شده است . این دروازه تاریخی و قدیمی که در محله تاریخی شهر زیبای آنتالیا خیابان آتا تورک قرار گرفته است ، از 3 قوس زیبای مرمرین بنا شده است . در قسمت جنوبی و شرقی این دروازه قدیمی میتوان آثاری زیبا از معماری دوره ی قدیمی را با چشم لمس کرد .

قلعه رومیان آنتالیا

قلعه رومی های آنتالیا در پارکی بزرگ و مشرف به بندر زیبای آلانیا قرار گرفته است . این  قلعه ی زیبا که ارتفاع آن به 14 متر می رسد در زمان های دور برای دیده بانی مورد کاربر قرار می گرفت زیرا در موقعیتی قرار داشت که دید کامل به شهر آلانیا داشت . مسافران تور آنتالیا میتوانند در اطراف قلعه در پارک قدم بزنند و از چشم انداز زیبای مدیترانه و بندر زیبای آلانیا لذت ببرند .

آسپندوس آنتالیا

جاذبه آسپندوس در فاصله 47 کیلومتری از شهر زیبای آنتالیا قرار گرفته است ، بدون تردید آسپندوس یکی از دیدنی های زیبای آنتالیا و جاذبه های گردشگری است که سالانه گردشگران زیادی برای دید از آنجا به شهر آنتالیا سفر می کنند . در قرن های دوم و سوم میلادی آسپندوس یک آمفی تئاتر روم باستان بسیار بزرگی است که دارای ظرفیت 15000 تماشاگر را در خود داشت و در زمان حال ویرانه هایی از این بنا باقی مانده است .

شهر قدیمی ترمسوس آنتالیا

این شهر زیبا در فاصله 37 کیلومتری شهر آنتالیا ، خرابه های بزرگ مربوط به شهر تاریخی ترمسوس قرار دارد . این شهر تاریخی به دلیل واقع شدن در دامنه کوه در طول تاریخ بوجود آمده خود همیشه از تجاوز و حمله رومیان و یونانیان در امان بود . مسافران تور آنتالیا می توانند با دیدن باقیمانده های این شهر تاریخی از چشم اندازهای زیبای آن در دامنه ی کوه های زیبا لذت ببرید .

شهر زیبای پرگ آنتالیا

این شهر در17 کیلومتری شرقی شهر آنتالیا با خرابه های پراگ واقع می باشد . این خرابه های تاریخی و زیبا زمانی مربوط به شهر فیلا دلفیایی بود که پایتخت پادشاهی یونانیان  و پس از امپراطوری یونانیان در تسلط رومیان بوده است . از خرابه های زیبای باقیمانده این شهر میتوان بزرگی و شکوه این شهر تاریخی و باستانی را در آن دوره تاریخی حدس زد . در باقی مانده این خرابه های بزرگ وجود  معابد مقدس بزرگ ، حمام های زیبای یونانی ، حمام تاریخی رومی و استادیوم ها و ورزشگاه های بزرگ ورزشی و باسنانی مشهود است .

پارک ملی المپیوس آنتالیا

پارک یزرگ و ملی المپیوس آنتالیا از جاذبه های دیدنی شهر آنتالیا است که با مناظر بی نظیر در حومه سواحل زیبای مدیترانه واقع شده است . تعداد بی شماری از گردشگرانی که برای کمپینگ به آنتالیا سفر می کنند در این پارک جنگلی زیبا و بزرگ که تمامی امکانات مناسب و کامل را برای اقامت گردشگرها دارد ، اقامت می کنند .

برج ساعت آنتالیا

برج ساعت شهر آنتالیا را به هنگام ورود به منطقه ی قدیمی آنتالیا می بینید . از بین 80 برج زیبا و محکمی که زمانی برای حفاظت از این شهر ساخته شده بودند ، فقط همین یکی با برج شاعت باقی مانده است . این سازه ی زیبا دو طبقه دارد . طبقه دوم نقشه ‌ای گرد و با قوس دایره ای ‌شکل است اما طبقه اول این بنا ، مربعی ‌شکل است . باستان‌ شناسان بزرگ هنوز نمی‌دانند که کاربرد این برج ساعت در زمان قدیم چه بوده است اما اعتقاد دارند که به عنوان یک فانوس دریایی زیبا و یا مقبره ساخته شده ی زیبا یه دست بشر است که قدمتش به دو قرن پیش از میلاد می ‌رسد .

منار شکسته آنتالیا

منارشکسته آنتالیا در اصل یک معبد برای رومیان بوده است که بعدها در قرن 5 میلادی به کلیسای بیزانتین با 5 سالن بزرگ و گنبدی ‌شکل تبدیل شده است و به ویرجین ماری متعلق است . این اثر تاریخی که در کلیسای زیبای کورکوت قرار دارد ، بعد‌ها در زمان بایزید دوم به یک مسجد به نام کورکوت یا مسجد بزرگ تبدیل شده است اما به خاطر خسارتی ناشی از آتش‌ سوزی در سال 1896 که به آن خسارات وارد شد و سوختگی های قسمت چوبی زیبای بالای مناره ی آن ، به مسجد مناره ‌شکسته شهر آنتالیا معروف است .

مسجد تکِلی مِهمت پاشا آنتالیا

این مسجد دقیقا در کنار برج ساعت ، این مسجد زیبا احتمالا اولین جاذبه ای است که توجه گردشگرانی که برای تماشای زیبا از چشم انداز برج ساعت و کلاچی به آنجا آمده‌اند ، به سوی خود می کشد . این مسجد مثل مسجدهای زیبای استانبول زیاد بزرگ نیست اما با وجود تک‌ ‌منار بلند خود که قدمت تاریخی آن به قرن هجدهم بعد میلاد می‌ رسد ، این اثر یکی از مهم ‌ترین مساجد دوره عثمانی در شهر آنتالیا می باشد .

پارک یاووز اوزکان آنتالیا

در بخش مرکزی شهر آنتالیا چندین پارک زیبا وجود دارد که در فاصله کم از هم قرار دارند و زیباترین آن‌‌ها پارک یاووز اوزکان آنتالیا است . این پارک بزرگ شامل محوطه ی بسیار عظیم و سرسبز، پر از درخت های زیبا و گیاهان مختلف زیبا ، چند حوضچه آب زیبا ، فواره ‌های بزرگ رنگی که با فواره شدن خود شب‌ های آنتالیا رو نورافشانی می ‌کنند .

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی