3178  |      

10 موزه برتر جهان

موزه_برتزدر سفر به شهرهای بزرگ جهان، هم‌چون پاریس، لندن، نیویورک، مسکو و بسیاری شهر دیگر، بازدید از موزه‌ها در اولویت مسافران و توریست‌ها قرار دارد.

حتی اگر برای سفری تفریحی به این شهرها سفر کرده باشد، باز هم علاقه خواهید داشت تا سری به موزه‌های شهر بزنید و با آثار باستانی و تاریخی آن کشور آشنا شوید. همین موضوع بهانه ای شد تا 10 موزه برتر جهان را انتخاب و معرفی نماییم.

 

 

10.موزه اسمیتسونیان(Smithsonian)، واشنگتن دی سی

یکی‌از بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین مجموعه موزه‌های جهان که در واشنگتن دی سی قرار دارد. مجموعه در کل از 19 موزه و گالری مختلف تشکیل شده و تنوع بسیار خوبی را برای گردشگران فراهم کرده است. این مرکز برای تحقیقات دانشگاهی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و کلاس‌های متعددی در آن برگزار می‌شود. موزه حیوانات و موزه فضایی از بخش‌های محبوب این موزه هستند.

 موزه برتر 1

 

9.گالری اوفیزی، فلورانس ایتالیا

این گالری مجموعه‌ای از آثار نفیس و ماندگار دوره رنسانس را در اختیار دارد و علاوه‌بر آن توریست‌ها می‌توانند تعدادی از آثار برجای مانده از قرون وسطی و دوره باروک ایتالیا را مشاهده نمایند. مجسمه تولد ونوس، مشهورترین اثری است که در این موزه قرار دارد.

 موزه برتر 2

 

8.موزه راجیکس، آمستردام هلند

بزرگ‌ترین موزه کشور هلند که نفیس‌ترین و مشهورترین آثار قرن 17 این کشور را در دل خود جای داده است. موزه راجیکس بخش‌های مختلفی دارد و می‌توانید ساعت‌های طولانی را در آن به گشت و گذار مشغول شوید.

 موزه برتر 3

 

7.موزه پرادو، مادرید اسپانیا

خاندان سلطنتی اسپانیا، از حامیان اصلی این موزه هستند و قرن‌ها از آن نگهداری کرده‌اند. به همین دلیل، نفیس‌ترین آثار برجسته و ماندگار تاریخ اسپانیا هم‌چون نقاشی‌های هنرمندان بزرگ اسپانیا در آن نگهداری می‌شود. بازدید از موزه پرادو مادرید یکی‌از برنامه‌های اصلی‌تان در سفر به اسپانیا باید باشد.

 موزه برتر 4

 

6.موزه هرمیتاژ، سن پترزبورگ روسیه

گردشگران معتقدند سن پترزبورگ، زیباترین شهر جهان است. این شهر قرن‌ها مرکز فرهنگی کشور روسیه بوده و آثار ماندگاری از آن زمان برجای مانده است. موزه هرمیتاژ، کلکسیونی نفیس از این آثار است که قدمت برخی از آن‌ها به زمان آهن و سنگ بازمی‌گردد. موزه هرمیتاژ در گذشته کاخ سزار بود و به همین دلیل، خود ساختمان موزه نیز اثری ماندگار به شمار می‌رود.

 موزه برتر 5

 

5.موزه آکروپلیس، آتن یونان

یکی‌از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین موزه‌ها در جهان که برروی تپه‌ای در شهر آتن بنا شده است. آثار و بقایایی نفیسی از زمان قرون پارینه سنگی تا بیزانس‌ها در موزه آکروپلیس نگهداری می‌شود. اگر علاقه‌مند به آشنایی با تاریخ جذاب کشور یونان هستید، بازدید از موزه آکروپلیس الزامی است.

 موزه برتر 6

 

4.موزه بریتیش، لندن انگلستان

یکی‌ دیگر از موزه‌های باشکوه و مشهور جهان که محل نگهداری بسیاری‌از آثار تاریخی و باستانی است. از استخوان‌های ماقبل تاریخ گرفته تا جواهراتی که چشم هر بازدید کننده‌ای را به خود خیره می‌کند. از بخش‌های جذاب موزه، بخشی است که به نگهداری آثار باستانی مصر اختصاص دارد.

موزه برتر 7

 

3.موزه هنرهای متروپولیتان، نیویورک سیتی

بزرگ‌ترین موزه نیم‌کره‌ی غربی جهان که در قلب شهر نیویورک سیتی واقع شده است. نفیس‌ترین آثار هنری و تاریخی منطقه و جهان در این موزه نگهداری می‌شود و هزاران نفر از توریست‌ها سالانه برای بازدید از آن به نیویورک سفر می‌کنند.

موزه برتر 8

 

2.موزه لوور، پاریس فرانسه

حدود دو قرن پیش بود که قلعه و کاخ قرون وسطی شهر پاریس، تبدیل به موزه شد. این موزه یکی‌از پربازدیدترین موزه‌ها در جهان است و هرساله چند میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند. شاید نفیس‌ترین اثر این موزه، تابلو مونا لیزا اثر لئوناردو داوینچی باشد.

 موزه برتر 9

 

1.موزه واتیکان، شهر واتیکان ایتالیا

یکی‌از غنی‌ترین و نفیس‌ترین مکان‌های جهان که به سبب داشتن آثاری بسیار کمیاب و منحصر به فرد، شهرتی جهانی یافته است. در این موزه، نفیس ترین آثار هنرمندان و معماران ایتالیایی نگهداری می‌شود و بازدید کنندگان می‌توانند به خوبی با فرهنگ غنی این کشور آشنا شوند.

موزه برتر 10

 

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی