3178  |      

استانبول شهر تاریخ و فرهنگ

استانبول، تنها شهر جهان که مابین دو قاره قرار دارد و نقطه‌ی تلاقی آن‌هاست، یکی‌از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است.

بسیاری از این شهر با عنوان، مرکز فرهنگی کشور ترکیه یاد می‌کنند و سالانه میلیون‌ها نفر برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن، به استانبول سفر می‌کنند. اما آنچه‌که بیشتر سبب محبوبیت استانبول شده است، آثار باستانی و بقایای تاریخی و سایت‌های جهانی یونسکو است که توانسته نام آن را درمیان گردشگران برسر زبان ها بیاندازد.

تعدادی‌از جاذبه‌های گردشگری این شهر را انتخاب کرده‌ایم که اگر فرصت سفر به استانبول برای تان پیش‌ آمد، می‌توانید سری به آن‌ها بزنید و با آن‌ها آشنا شوید.

 

مسجد ایاصوفیه

ایاصوفیه اولین جاذبه‌ای است که در سفرتان به استانبول باید از آن بازدید کنید. یکی‌از چند بنای بازمانده از زمان امپراطوری بیزانس است. این بنا در ابتدا کلیسا بود، اما بعدها تبدیل به مسجد شد و از سال 1935 به موزه‌ی تاریخی و فرهنگی استانبول تبدیل شد. با توجه به اینکه ایاصوفیه هم به عنوان کلیسا و هم مسجد استفاده می‌شده، داخل مجموعه آثار نفیس تاریخی و هنری موجود است.

استانبول 1

 

کاخ توپکاپی

اثر باشکوه امپراطوری عثمانی‌ها، محل اقامت پادشاهان این امپراطوری مابین سال‌های 1465 تا 1856 بود. کاخ توپکاپی برروی تپه‌ای  در استانبول واقع شده و این روزها به عنوان موزه، روزانه از هزاران گردشگر سفر کرده به استانبول، میزبانی می‌کند. از مهم‌ترین آثار به جای مانده از دوره عثمانی‌ها در کاخ توپکاپی، می‌توان به لباس‌های نظامی، سلاح‌ها و هدایای تاریخی با ارزش کاخ، اشاره کرد.

 استانبول 2

 

مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد که بیشتر با نام مسجد کبود استانبول مشهور است، یکی‌از زیباترین جاذبه‌های گردشگری است که می‌توانید در سفر مشاهده نمایید. دلیل نامگذاری این مسجد به کبود، نمای آبی رنگ داخل مسجد است. گنبد و 6مناره‌ی این مسجد در سلک کلاسیک عثمانی طراحی شده‌اند و یکی‌از نمونه‌های بی‌نظیر معماری آن دوره است. در ساخت نمای داخلی گنبد مسجد، از بیش‌از 20هزار قطعه کاشی استفاده شده و زیبایی خاص و فوق‌العاده‌ای را در آن پدید آورده است.

استانبول 3

 

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ شهر، یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌ها و مراکز خرید در جهان است. این بازار، به عنوان بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان شناخته می‌شود. بازار بزرگ استانبول، درمجموع بیش‌از 61خیابان را پوشانده و 3000مغازه در آن، به دادوستد مشغولند. روزانه بیش‌از 400هزارنفر از این بازار دیدن می‌کنند و گردش مالی خوبی را به آن می‌اورند. در سال 2014 این بازار، با بیش‌از 80میلیون بازدید گردشگر، رکورد جهان را درمیان آثار باستانی مشهور هم‌چون برج ایفل، به خود اختصاص داد.

استانبول 4

 

موزه هنر مدرن استانبول

در منطقه‌ی Beyoglu استانبول، شما می توانید موزه‌ی هنرهای مدرن را بیابید که برترین آثار نفیس هنرمندان ترکیه‌ای از قرن19 تا 21 در آن‌جا گردآوری شده است. در این موزه، سالن‌های نمایشی نیز تعبیه شده که مستندهایی درخصوص هنر و تاریخ کشور ترکیه به نمایش در می‌آیند. بخش دیگری از موزه نیز به سینمای این کشور و آثاری که در آن ساخته شده، اختصاص دارد.

استانبول 5

 

حمام ترکی

کشور ترکیه، شهرت خاصی در جهان، به سبب حمام‌هایش دارد. حمام‌هایی که در سبک خاصی طراحی شده‌اند و نمونه‌های کوچک‌تر آن‌ها را در هتل‌ها می‌توانید ببینید. اگر سفری به استانبول داشتید، حتما سری به حمام‌های ترکی بزنید و تجربه‌ی استراحت و ریلکس بودن را در اتاق بخار آن تجربه کنید. از مشهورترین حمام‌های ترکی باستانی می‌توان به حمام حرم سلطان ایاصوفیه و حمام کیلیچ علی پاشا اشاره کرد که در مرکز شهر استانبول واقع هستند.

استانبول 6

 

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی