3178  |      

گران فروشی و ارزان فروشی بلیت هواپیما تخلف است

به نقل از خبرگزاری تسنیم، رحمت الله رفیعی، رییس هیات مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی از تخلف در گران فروشی و ارزان فروشی بلیت هواپیما خبر داد و گفت: اگر در ایام کم مسافر تخفیف داده می‌شود در ایام شلوغی سفر نیز همان تخفیف داده شود.

آقای رفیعی در نشست خبری که با حضور فعالان فروش خدمات آنلاین سفر در دفتر انجمن خدمات مسافرت هوایی و جهانگری برگزار شده بود به قوانین یاتا، انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، اشاره کرد و گفت تخفیف از روی کارمزد برای فروشنده های بلیت هواپیما قابل پذیرش نیست و انجام این کار جریمه دارد. اگر ایرلاینی این کار را انجام می دهد مرتکب تخلف شده است؛ چرا که کارمزد هزینه بلیت هواپیما، برای درآمد و خرج کارمندهای آژانس های گردشگری صرف می شود.

ایشان در ادامه از ملزم بودن تمام آژانس ها و دفاتر مسافرتی به رعایت بخشنامه ها و قوانین کشوری و بین المللی صحبت کردند و عنوان داشتند: ما معتقدیم تخلف را ایرلاین‌ ها را انجام داده‌اند ولو اینکه ایرلاین خارجی باشد. ما امروز محکوم به این شده‌ ایم که با ارزان‌ کردن بلیت مخالفیم، اما باید بگوییم تخفیف برای بلیت خارجی، ارزان‌ فروشی نیست و اگر کسی این کار را انجام می دهد در زمان شلوغی سفر نیز بیایید و بلیت ها را ارزان بفروشد. در حالیکه اینطور نیست و امروز که ایام کم سفر است بلیت ارزان فروخته می‌شود ولی در شلوغی سفر همان بلیت به چند برابر قیمت فروخته می‌ شود. در حالت کلی اگر کسی می‌ خواهد بلیت را ارزان بفروشد در ایام شلوغ سفر این کار را انجام بدهد.

آقای رفیعی در ادامه توضیح داد: چندی قبل وزیر سابق رفاه با رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تفاهمنامه‌ ای داشتند تا بیمه فعالان گردشگری در این حوزه را پرداخت کنند و آنها نیز افراد را در بخش خصوصی جذب کنند. متاسفانه یک مورد این تفاهمنامه اجرا نشد و حال با چنین روندی می خواهند ۶۰ هزار شغل در حوزه آژانس‌ های مسافری را دچار تعطیلی و بیکاری کنند. ما باید برای این امر چاره‌ اندیشی کنیم و نمی‌ خواهیم به مانند دعوای چندی قبل - اسنپ و تاکسی‌ رانان، مشکلات به وجود بیاوریم؛ زیرا حرف ما این است که اگر در ایام کم مسافر تخفیف داده می‌ شود در ایام شلوغی سفر نیز همان تخفیف داده شود.

رییس هیات مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگری در ادامه صحبت هایش بر این موضوع تاکید کرد که ارزان فروشی و گران فروشی بلیت هر دو از سوی آژانس ها تخلف است و با آن برخورد صورت می گیرد: حرف ما تخفیف نیست، بلکه روند کنونی تخلف است چون خارج از معیارها و ضوابط کشوری و بین‌ المللی ست. حرف ما این است اگر امروز به مسافر تخفیف داده می‌ شود در در ایام نوروز و یا اربعین هم همین تخفیف داده شود تا مسافر را به دلیل گرانی بلیت تحت فشار قرار ندهند.

 

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی