3178  |      

مقاله ها

معرفی کشور کره جنوبی

دیدنی های سئول

روستایBukchon Hanok روستایی زیبا با خانه‌هایی تاریخی که به سنت کره‌ای ساخته شده‌اند و بسیاری از مردم را به گشت و گذار در فضای کلاسیک و سنتی خود جذب می‌کنند.

قصرChangdeokgung مجموعه‌ی کاخ‌های زیبا متعلق به دوران امپراطوریJosenها که از آثار تاریخی با ارزش کشور کره محسوب می‌شوند. این مجموعه‌ی بی‌نظیر در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است.

کاخ آبی یاCheongwadae کاخ اداری سیاسی ریاست جمهوری کره است که از الگوی کاخ سفید واشنگتن در فضایی طبیعی و انبوه از درختان ساخته شده است. بازدید از این کاخ مستلزم ثبت نام در وبسایت ریاست جمهوری کره جنوبی و ثبت دقیق مشخصات پاسپورت به دلایل امنیتی است.

بازار بزرگDongdaemun یکی از شلوغ‌ترین بازارهای سئول و کره جنوبی است که با داشتن چندین مجتمع تجاری و فروشگاهی پذیرای انبوه جمعیت خریداران کره‌ای و نیز گردشگران می‌شود. خرید برندهای اصلی غربی و حتی کره‌ای در این بازار به علت حضور نمایندگان مستقیم این برندها کار ساده‌ای است.

قصر پادشاهیGyeongbokgung مجموعه کاخ‌های سلطنتی کره‌جنوبی است که بارها توسط آتش و نیز ارتش متجاوز ژاپن تخریب شده ولی دوباره از نو ساخته شده است. این مجموعه دارای چندین بنای مجزاست و بازدید از آن برای علاقه‌مندان تاریخ و معماری سنتی کره‌ جذاب خواهد بود.

معابد و بناهای یادبود در شهر سئول از جمله جاذبه‌های تاریخی در این شهر هستند.

معبد بونگیئونسا که در دامنه‌های کوه سودو قرار دارد یکی از معابد مهم و زیبای بودایی در این شهر است. این معبد بسیار قدیمی در سال ۷۹۴ساخته شده است و در سال های بعد نیز بازسازی شده است. این معبد یکی از جاذبه های اصلی در شهر سئول به شمار می‌رود به خصوص که طی برنامه اقامتی معابد، اقامتی چند ساعته را نیز برای گردشگران فراهم می آورد.

معبد جوگیه که یکی از مدرن ترین معابد بودایی در کشور است و کوه اینوانگ که معبد اینوانگ و زیارتگاه گوکسادانگ را در خود جای داده است از دیگر اماکن مذهبی مورد توجه گردشگران در این شهر است.

قصر سلطنتی گیونگ بوک که در بخش شمالی شهر سئول قرار گرفته، اولین بار در سال ۱۳۹۵ساخته شده و پس از سوختن و متروک بودن برای چند قرن در سال ۱۸۶۷مجددا بازسازی شد. این قصر بزرگترین و اصلی ترین قصر ساخته شده در شهر سئول است. این قصر در قرن بیستم نیز توسط ژاپنی‌ها ویران شد که اکنون بسیاری از بخش های آن به همان شکل اولیه بازسازی شده‌اند و بخش های دیگر نیز در دست بازسازی هستند. با استفاده از مترو به راحتی می‌توان از این قصر بازدید کرد.

موزه‌ی ملی کره که نمایش دهنده ای از آثار هنری به جای مانده از دوره های مختلف است و موزه یابود جنگ ملی که آثاری از جنگ های کره را در خود جای داده است از موزه های جالب توجه در این شهر است که بازدید از آنها بسیار جالب توجه است.

در شهر توسعه یافته سئول، در کنار بناهای تاریخی به جای مانده از گذشته، پارک های بسیاری نیز ساخته شده است که تفریحگاه هایی بی نظیر را در این شهر به وجود آورده است. پارک المپیک، پارک نامسان، پارک یانگسان و بسیار پارک های دیگر در این شهر فضاهای تفریحی و سرگرم کننده ای را برای گردشگران به وجود آورده است.

طبیعت زیبا و سرسبز اطراف این شهر از جاذبه های طبیعی شهر سئول برای گردشگران محسوب می‌شود. کوهستان های اطراف شهر موقعیتی بسیار مناسب به علاقمندان به کوه نوردی را فراهم می‌کند.

کوه بوکهان یکی از بهترین مکان‌های کوه نوردی ست که با وسایل نقلیه عمومی نیز می‌شود به آنجا رفت. این کوه بلندترین کوه این شهر است و در کنار آن کوه هایی با ارتفاع کمترین نیز واقع شده‌اند. کوه بوکهان در ۱۹۸۳به عنوان پارکی ملی در نظر گرفته شد.

جغرافیا و طبیعت سئول

شهر سئول در شمال غربی کشور کره قرار دارد و رودخانه مهم و تاریخیHan از این شهر می گذرد. این رودخانه در گذشته به عنوان مسیری ارتباطی برای تجارت این کشور با کشور چین مورد استفاده بوده است. اطراف شهر را کوهستان فرا گرفته و این مناظر زیبا با طبیعتی بکر یکی از جاذبه‌های گردشگری در این شهر را تشکیل می‌دهند.

شهر سئول آب و هوایی مرطوب و نیمه گرمسیری دارد. تابستان‌ها هوا گرم و مرطوب و زمستان‌ها هوا سرد و برفی است. در زمستان‌ها هوای برفی این شهر بسیار مساعد ورزش‌های زمستانی بوده و گردشگران بسیاری بدین منظور راهی این شهر می‌شوند.

خرید در سئول

کره مهد تکنولوژی‌ بخصوص در صنعت تلفن‌های همراه، کشتی‌سازی و خودرو محسوب می‌شود و شرکت‌های بزرگی همچون سامسونگ، ال جی، هیوندای و ... در این عرصه‌ها فعالیت می‌کنند.

با این حال خرید موبایل از این کشور با توجه به فرکانس‌های متفاوت دقت زیادی لازم دارد و توصیه می‌کنیم حتما نسخه‌های بین‌المللی بخصوص نسخه‌های خاورمیانه‌ی شرکت‌های مطرح را خریداری کنید و از باند فرکانسی پشتیبانی شده در محصولات مطلع شوید.

بازار صنایع دستی و سنتی این کشور بسیار پر رونق است و گردشگران علاقه‌ی بیشتری به خرید اینگونه وسایل دارند. از بازارها و فروشگاه‌های مشهور این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

بازار Namdaemun: بزرگترین بازار سنتی کره است که در مرکز سئول واقع شده و به خاطر فروشگاه‌ها و مغازه‌های متعددش طرفداران بسیاری دارد. لباس و سایر وسایل روزمره زندگی از خرید‌های عمده این منطقه است اگرچه بازار بزرگ دوربین‌های دیجیتال را می‌توانید در همین ناحیه مشاهده کنید.

بازار Dongdaemun: بازاری بزرگ و پر از لباس‌ها و پوشاک سنتی کره‌ای است که تمام شب هم باز هستند و محدودیت ساعت خرید نخواهید داشت.

بازار Insa-dong: اگر می‌خواهید یکی از شلوغ‌ترین بازارهای کره را ببینید حتما به اینجا سر بزنید.فروش گسترده وسایل سنتی کره‌ای، گالری‌های نقاشی سنتی، چایخانه‌های سنتی و رستوران‌هایی که غذای بدون گوشت سرو می‌کنند از ویژگی‌های این بازار است.

بازار وسایل الکترونیک Yongsan: بازاری بسیار بزرگ و پر از گجت‌های الکترونیکی که قطعا قلب دوستداران گجت را نرفته به تپش می‌اندازد! حدود ۲۰ساختمان بزرگ با ۵هزار مغازه منتظر شما هستند ولی توصیه می‌کنیم مراقب خرید‌های خود باشید.

غذا و رستوران در سئول:

سئول شهر رستوران‌های متعدد و غذاهای متنوع جنوب شرق آسیاست. از این رو غذاخوردن شاید آسان‌ترین کار ممکن باشد ولی قیافه‌ی ناآشنای غذاها ممکن است کار را کمی سخت کند بخصوص که اسامی نیز به زبان کره‌ای نوشته شده و ممکن است بعد از خوردن متوجه محتویات آنها شوید!

به هر صورت انواع غذاهای کره‌ای، چینی و ژاپنی را می‌توان تهیه نمود که کیفیت بسیار خوبی نیز دارند. اگر فرصت داشته باشید شاید بتوانید چند رستوران ایتالیایی را نیز پیدا کنید که منوی بسیار خوبی دارند و غذاها کمی به ذائقه‌ی ما نزدیک‌ترند. انواع نان و شیرینی را نیز می‌توانید در سطح شهر پیدا کنید.

جزیره جیجو بهشت کره جنوبی:

جزیره جیجو بزرگترین جزیره آتشفشانی کره جنوبی است. این مقصد توریستی فوق العاده با هوایی معتدل و ملایم، سواحل زیبا، آبشارها ، صخره ها و غارهای متعدد یک از جذاب ترین نقاط کره جنوبی به شمار می رود. این جزیره با داشتن مناظر منحصر به فرد به عنوان میراث جهانی از طرف سازمان یونسکو انتخاب شده است. همچنین اخیرا برنده گواهینامه ی جهانی ژئوپارک شده و به عنوان یکی از عجایب هفتگانه ی طبیعت شناخته شده است.

Sumokwon Theme park

پارک موضوعی سموک وون شامل مجسمه های یخی و تصاویر سه بعدی ست. مکانی برای گرفتن عکس های خارق العاده ... !!!

Dragon Head Rock

صخره ی سر اژدها یکی از نمادهای جزیره ججو در قسمت شمالی جزیره واقع شده که در اثر طوفان و موج های شدید طی هزاران سال به این شکل درآمده است .

Circus World

سیرک جهانی همه ساله میزبان بهترین گروه ها از تمام دنیاست و بطور معمول در کل طول سال برنامه دارد. در اینجا یک سیرک واقعی و هیجان انگیز را تجربه خواهید کرد.

Glass Castle

قلعه شیشه ای یک پارک موضوعی است که هنر شیشه گری را نشان می دهد. کارهای هنری معروفی از ایتالیا ، چکسلواکی ، ژاپن و دیگر کشورها در اینجا به نمایش گذاشته می شود. کهکشانی با بیش از 5000 ستاره شیشه ای پیرکس، روستاهای اروپایی ساخته شده از شیشه های رنگی و ماهی های شیشه ای که در اقیانوس شنا میکنند، از جمله اشیای نمایشی این قلعه هستند. همچنین توریستها میتوانند در ویژه برنامه های ساخت آثار شیشه ای شرکت کنند.

Jusangjulri

Jusangjulri

صخره هایی بلند در قسمتی از جزیره هستند که به طور طبیعی به شکل مکعب هایی با ابعاد گوناگون درآمده اند که نمایی مسحور کننده از برخورد امواج خروشان با صخره هایی به ارتفاع 20 متر را به شما خواهد داد.

Jungmoon jeatboat

گشت با کشتی های بادبانی در اطراف جزیره، دیدن جانوران دریایی مانند دلفین و ... و آب هایی شفاف و زلال همراه با صرف غذایی دریایی بسیار لذت بخش خواهد بود.

Eco land

پارک طبیعی اکولند منطقه ای بسیار زیبا و وسیع در قسمتی محصورشده از جزیره است که با قطار مناطقی غیر قابل دسترس را مشاهده خواهید کرد. در قسمتی از پارک میتوان با اکوسیستم جنگل در این منطقه آشنا شده و حیوانات گوناگونی را مشاهده نمود.

Olle Route 7 course

پیاده روی در مسیر هفت قسمتی جزیره بسیار لذت بخش خواهد بود. از جنگل های سرسبز تا ساحل صخره ای، همه را در این مسیر تجربه خواهید کرد.

Chonjiyeon Waterfall

با پیاده روی در مسیری باریک به طول یک کیلومتر به آبشار چونجیون خواهید رسید، جایی که صدای با شکوه آب آبشار را خواهید شنید. این آبشار 22 متر ارتفاع، 12 متر عرض و 20 متر عمق دارد. این آبشار یکی از میراث باارزش جزیره جیجو است.

Seongup folk village

در این دهکده مردمان دوست داشتنی جزیره که پشت دیوارهای سنگی حیاط خانه ها زیر سقف های پوشیده شده با کاه زندگی میکنند را خواهید دید .

 

 

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی