3178  |      

دیدنی های استانبول

استانبول از شهر مهم گردشگری جهان می باشد که سالانه بالای ده میلیون گردشگری را در خود میزبانی می کند  ...

 

 

 

 

 

 

 

شهر استانبول مسلما یکی از شهرهایی در دنیا می باشد که هر ساله میلیون ها گردشگر و مسافر را در خود میزبانی می کند . در این سال های اخیر تور استانبول و تور استانبول از تبریز از تورهایی بوده که طرفداران زیادی در کشور ایران داشته است و یکی از مقاصد اصلی گردشگری برای ایرانیان استانبول می باشد . شهر استانبول به قدری جاذبه های گردشگری زیادی دارد که شما قادر نمی باشید در تور استانبول از تبریز و تور استانبول همه ی این دیدنی ها را بازدید کنید . مسلما شهر استانبول همان شهر قدیمی و تاریخی نیست و خیلی پیشرفت از لحاظ فرهنگ ، هنر ، تاریخ و حتی اقتصاد داشته است . در این مطلب از آذرگشت ملکی قصد داریم تا دیدنی های استانبول را برای شما معرفی کنیم تا در تور استانبول راحت تر بتوانید جاذبه های گردشگری استانبول را بگردید . در ادامه مطلب از آذرگشت ملکی همراه ما باشید :

برج گالاتا استانبول

این برج زیبا در می توان گفت در مرکز شهر استانبول قرار دارد یکی از زیباترین برج های استانبول می باشد که ارتفاع این برج حدودا به 70 متر می رسد که شما می توانید با رفتن به بالای این برج قسمتی از شهر قدیمی استانبول را از آنجا ببینید . این برج که از برج های قرون وسطای استانبول می باشد از سنگ ساخته شده است ، بنای این برج به سال 1380 برمیگردد که در زمان خود بزرگترین برج کشور ترکیه بود . این برج یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استانبول می باشد . برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور استانبول از تبریز و تور استانبول با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

موزه تاریخی استانبول

یکی از زیباترین و مهمترین موزه های شهر استانبول موزه تاریخ شناسی استانبول می باشد که از چند مجموعه مجزا تشکیل شده است . این موزه از جاذبه های گردشگری استانبول می باشد که می تواند گردشگران و مسافران تور استانبول را یک روز کامل در خود سرگرم کند . این موزه از اولین موزه های شهر استانبول و ترکیه می باشد . در این موزه بیشتر از 1 میلیون اشیاء از فرهنگ ها و تمدن های مختلف جهان نگهداری می شود .

کلیسا کورا استانبول

شاید دسترسی به این کلیسا برای گردشگران و مسافران تور استانبول از تبریز و تور استانبول سخت باشد ولی ارزش اینکه این کلیسا را از نزدیک ببینید را دارد . به همین خاطر این کلیسا یکی از جاذبه های گردشگری استانبول در لیست شرکت آذرگشت ملکی قرار گرفته است . این کلیسا با کاشی های زیبا توسط یک معمار معروف طراحی و ساخته شده است . این کلیسا زندگی ساده حضرت عیسی مسیح و مادرش مریم مقدس را برای گردشگران به نمایش گذاشته است .

آب قصر استانبول

این انبار آب قصر سلطنتی استانبول که در زمان امپراطوری رومی ها برای تهیه آب شهر استانبول ساخته شد یکی از بهترین جاذبه های گردشگری استانبول می باشد که به دست رومی ها ساخته شده است و برای گردشگران و مسافران تور استانبول از تبریز و تور استانبول عظمت این بنا را به نمایش گذاشته است . این سازه عظیم که در زیر زمین ساخته شده است می تواند بیشتر از 3 میلیون تن آب را در خود جا دهد . انبار آب قصر سلطنتی استانبول دقیقا بغل مسجد آبی این شهر واقع شده است که این مسجد هم یکی دیگر از زیبایی های استانبول می باشد .

قصر دولما باغچه استانبول

این کاخ زیبا در استانبول را می توان به یقین گفت که زیباترین و بهترین کاخ ترکیه می باشد . این کاخ دارای چشم اندازهای زیبا و وصف نکردنی در خود می باشد . این کاخ با شکوه و زیبا که در سال 1900 ساخته شد مجلل ترین و با عظمت ترین قصر ترکیه می باشد ، برای ساخت این قصر از چندین هزار کیلو ورق طلا استفاده شده است . . تا حدود صد سال پیش این قصر مورد اقامت پادشاهان و بزرگان کشور ترکیه قرار می گرفت . برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور استانبول از تبریز و تور استانبول با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

مسجد سلیمانیه استانبول

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استانبول که برای گردشگران تور استانبول از تبریز و تور استانبول بسیار اهمیت دارد مسجد سلیمانیه شهر استانبول می باشد . این مسجد که با وارد شدن به آن یک آرامش عجیبی در انسان به وجود می آورد در سال 1551 بنا شده است . این مسجد زیبا از تعداد انگشت شماری می باشد که معماری زیبای اسلامی را با معماری زمان بیزانس ترکیب کرده و برای نمایش عموم در آورده است . مسجد سلیمانیه نیز همچون مکان های مختلف ترکیه ضرر و زیان های زیادی در جنگ جهانی اول به خود دیده است .

 

بازار بزرگ شهر استانبول

شما گردشگران و مسافران تور استانبول از تبریز و تور استانبول اگر عاشق خرید کردن می باشید میتوانید از این بازار بزرگ که از بزرگترین بازارهای سرپوشیده جهان محسوب می شود خرید کنید . در داخل این بازار می توانید هرگونه پوشاک و اشیاء ترک را که دلتان می خواهد را بیابید . بازار بزرگ شهر استانبول روزانه بیشتر از 500 هزار گردشگر را در خود میزبانی می کند . قدمت این بازار به بیش از 500 سال می رسد .

کاخ توپکاپی استانبول

این کاخ زیبا و وصف نکردنی یکی از جاذبه های گردشگری استانبول می باشد که واقعا زیبایی آن را نمی توان در این مطلب توضیح داد . برای گشت و گذار در این کاخ باید بیشتر از چند ساعت وقت بگذارید تا بتوانید جزئی از زیبایی های این کاخ و تاریخ باستانی این کاخ را بشناسید . این قصر زیبا در پیرامون خود یک دیوار بزرگ دارد که دور تا دور خود کشده شده است . کاخ توپکاپی استانبول در درون خود تاریخ عثمانیان را جا داده است و از چشم انداز زیبای خود مشرف بر دریای مرمر می باشد . به علت اینکه این کاخ پادشاهان عثمانی مختلفی را در خود دیده است تمامی وسایل های داخلی این به همان طور که قبلا بوده باقی مانده است . برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور استانبول از تبریز و تور استانبول با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

مسجد آبی استانبول

این مسجد زیبا که در سال 1700 در استانبول بنا شد یکی از مکان هایی می باشد که از زمان ساخت تا الان مردم در آن مشغول به عبادت می باشند . برای وارد شدن به این مسجد و دیدن جاذبه های داخلی این بنای عظیم باید با حجاب داخل این مسجد شد . دیواره های این مسجد از کاشی ها و موزاییک ها آبی رنگ معماری . ساخته شده است به همین دلیل می باشد که به این این مسجد ، مسجد آبی می گویند .

ایا صوفیه استانبول

به اطمینان می توان گفت که مسجد ایاصوفیه استانبول اصلی ترین جاذبه گردشگری استانبول می باشد . جوری که این مسجد سالانه میلیون ها گردشگر را از تمامی نقاط دنیا به سوی خود می کشد . از زمان ساخت اولیه این مکان به صورت یک کلیسا کاربرد داشت اما به مرور زمان کربرد این کلیسا را به مسجد تغییر دادند تا مردمان عثمانی برای عبادت به این مسجد بروند . بعد از گذشت چندین صد سال این مسجد هم جای خود را به موزه داد . این مسجد در دوران گذشته بزرگترین کلیسای دنیا به شمار می رفت . این مسجد یکی از بهترین چشم اندازهای شهر استانبول می باشد که به زیبایی های تور استانبول برای گردشگران اضافه می کند . برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور استانبول از تبریز و تور استانبول با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی در تماس باشید .

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور استانبول از تبریز و تور استانبول به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی