3178  |      

خطرناک ترین خط راه آهن جهان

یکی از جاذبه های گردشگری اکوادر خط راه اهن خطرناک اکوادر می باشد که سالانه میلیون ها گردشگر ...

 

 

 

 

 

 

 

سال 1895 میلادی بود که آقای آلفرد به سمت رئیس جمهوری کشور اکوادر رسید . پس از منصوب شدن خود به ریاست جمهوری اکوادر اعلام کرد که برای افزایش گردشگر در این کشور قصد دارد از پایتخت اکوادر به شهرهای ساحلی این کشور یک خطوط راه آهنی ایجاد کند . این خبر برای بسیاری خوشحال کننده و برای بسیاری ناراحت کننده بود . چون با اجرای این خط راه آهن قرار بود جان خیلی از کارگران از این پروژه گرفته شود . پس بعد از جدی شدن این قضیه مخالفان و موافقان زیادی به این پروژه نظریه های خودشان را اعلام کردند . به یقین میتوان گفت خطرناک ترین خط راه آهن دنیا همین خط راه آهن می باشد . در ادامه مطلب از آذرگشت ملکی قصد داریم تا این خط راه آهن که ملقب به دماغ شیطان می باشد را معرفی کنیم ، پس همراه آذرگشت ملکی باشید :


خطرات زیادی در برابر این تصمیم رئیس جمهور تازه به کار آمده بود نظریه خیلی از مخالفان این پروژه این بود که رشته کوه آند محل مناسبی برای ساخت این پروژه نمی باشد . نبودن سنگ های مستحکم در برابر ضربه و نرم بودن زمین اجرای این پروژه را می توان گفت که غیر ممکن ساخته بود . با این وجود رئیس جمهور اکوادر تعدادی مهندس و معمار را از دانشگاه های آمریکا و اروپا استخدام کرد تا بتوانند بزرگترین و خطرناک ترین خط راه آهن دنیا را بسازند .


این پروژه زیبا و خطرناک بین کشور اکوادر و کشورهای قاره آمریکای شمالی قرار بود اجرا شود . چون قرار بود شهرهای آمریکای شمالی را به شهرهای اکوادر وصل کند . حقیقتا ساخت یه همچین پروژه ای در بالای کوه های آند خیلی سخت و غیر ممکن بود یعنی یک اشتباه کوچک و ریز می توانست به یک فاجعه بزرگ و جبران نشدنی تبدیل می شد .
مشکلات زیادی مانند : زلزله های بزرگ ، رانش زمین ، بارش باران های سیل آسا ، وجود حیوانات خطرناک مثل پلنگ ، ببر و مارهای سمی بزرگ ، شیوع بیماری های واگیردار مثل مالاریا ، تب مال پیشرفت این پروژه را کندتر و کندتر می کرد . اما بزرگترین مانعی که در ساخت این خط راه آهن برای مهندسان جای ترس و خطر داشت وجود یک کوه بزرگ که به دماغ شیطان معروف بود وجود داشت . مهندسان سازه و ساختمان برای عبور از این کوه یک ساختمان 800 متری با دهانه های بزرگ احداث کردند تا در مواقع ریزش باران های سیل آسا بتوانند از ریزش سازه های خود جلوگیری کنند .


مردمان کشور اکوادر به این باور بودند که به خاطر نام گذاری این کوه به دماغ شیطان نباید هیچ پروژه انسانی در این کوه اجرا شود یعنی معتقد بودند که اگر انسانی بخواهد در این کوه عملیات انسانی داشته باشد باید تاوان زیادی را بدهد . متاسفانه دقیقا همان گونه که مردمان اکوادر فکر می کردند شد و از اول تا آخر این پروژه بیشتر از 2000 نفر جان خود را در ساخت این پروژه از دست دادند . بیشتر انسان هایی که جان خود را از دست دادند کارگران مشغول به کار در این پروژه بودند . کارگرانی که از خود کشور اکوادر و از کشورهای اطراف برای اینکه بتوانند پول خوبی از طریق کار در این پروژه بزرگ کسب کنند به این کار آمده بودند . در این پروژه مهندسان و کارگران زبره زیادی جان خود را از دست دادند گفتنیست که مدیر اجرایی و سرپرست پروژه نیز در این کار جان خود را از دست دادند . لازم به ذکر می باشد که بعد از فاجعه ی بزرگ نینو که در قاره آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی رخ داد کلیت این پروژه را نابود کرد . اکنون فقط حدود چند کیلومتری از این مسیر وحشتناک و خطرناک باقی مانده است که سالانه میلیون ها گردشگر و مسافر برای بازدید از این خط راه آهن به کشور اکوادر سفر می کنند . شما گردشگران برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور اکوادر از تبریز ، تور اکوادر و تور از تبریز با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور اکوادر از تبریز و تور اکوادر به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی