3178  |      

قدیمی ترین پیراهن جهان

این پیراهن قدیمی ترین پیراهن جهان می باشد که در موزه هنرهای مصر نگه داری می شود  ...

 

 

 

 

 

 

 

به اطمینان می توان گفت که قدیمی ترین پیراهن جهان پیراهن یقه هفت ترخان می باشد که در موزه ی کشور مصر نگه داری می شود . با تحقیقات بر روی این پیراهن که از سوی دانشگاه های استنفورد و هرواد انجام گرفته شده است مشخص شد که این لباس قدیمی ترین پیراهن دنیا می باشد که حدود 3500 سال قبل از میلاد مسیح طراحی و دوخته شده است . در کنار این پیراهن باستانی و تاریخی چند لباس دیگر وجود دارد که به خاطر پاره گی های فراوان دیگر نمیتوان اسم لباس روی آن ها گذاشت . اما این پیراهن زیبا با دوخت شیک و یقه هفت به نسبت لباس های دیگر بهتر و جذاب تر باقی مانده است . در ادامه مطلب از آذرگشت ملکی همراه ما باشید تا در ادامه این پیراهن قدیمی را برای شما بیشتر معرفی کنیم . همراه آذرگشت ملکی باشید :


این لباس قدیمی در سال 1910 توسط یک مصر شناس معروف در قبرستانی دور افتاده کشف شد . وقتی پتری زمین شناس و باستان شناس معروف این پیراهن قدیمی و تاریخی را در داخل عتیقه جات تاریخی پیدا کرد مثل بعضی از باستان شناس های دیگر جهان آن را دور ننداخت و به خوبی نگه داشت . هدف این دانشمند از نگه داشتن این وسایل تاریخی بخصوص پیراهن قدیمی ثابت کردن تاریخ کهن کشور مصر برای جهانیان بود که بعد ها توانست حرف های خود را برای مردمان جهان ثابت کند  . بعد از مرگ پتری محقق و باستان شناس معروف این پیراهن هم مثل بعضی از کشفیات این محقق ناپدید و قراموش شد . تا اینکه بعد از سال های زیاد دانشمندان موزه پتری این پیراهن تاریخی را با دیگر وسایل کشف شده دیگر از لابه لای خاک و گل بیرون کشیدند . وقتی دانشندان این پیراهن را پیدا کردند ذوق زده بودند چون بعضی از جاهای این پیراهن پاره و ساییده شده بود که به معنی این بود که بر تن یه کسی پوشیده می شد .

این لباس زیبا متشکل از سه تیکه کتان اصل می باشد که در برابر ساییدگی و پاره شدن مقاومت خوبی داشت . طراحی این پیراهن ساده و چهاخونه با خط های خاکستری می باشد . این پیراهن به خاطر پارگی قسمت های پایین اجازه نمیدهد تشخیص داد که برای مرد دوخته شده است یا برای زن . اما اندازه این پیراهن برای سن نوجوان دختر یا پسر می باشد . بعد از کشف این پیراهن در موزه ی پیتر قرا شد قسمتی از پیراهن برش داده شود تا برای تحقیقات به سازمان تحقیقات ارسال شود . قرار شد با حدس زدن سن این پیراهن تمامی عتیقه جات را به این تاریخ ارجاع بدهند . امروزه با داشتن دستگاه های روز دنیا میتوان با ذره ای از قطعه کشف شده سن بنا یا قدمت اثر را به دقیق گفت .

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور مصر از تبریز و تور مصر به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی