3178  |      

خطرناک ترین جاده جهان

جاده روستای گولیانگ کشور چین به بقین میتوان گفت که خطرناکترین جاده ی جهان است این جاده که در  ...

 

 

 

 

 

 

 

 

در چین یک دهکده ی زیبا و کوچکی با اسم گولیانگ در بالای کوه ها وجود دارد که این چنین بنظر می رسد که خود را از این دنیا کنار کشیده است . این دهکده در بالای کوه های تایهانگ قرار گرفته است که تنها یک راه دسترسی به آن وجود دارد که این تنها راه هم یک جاده ی باریک خیلی خطرناک و محاصره شده توسط دره های هولناک با شیب های خیلی تیز و تند است . این روستا مدت ها به دلیل خطرناک بودن مسیر ارتباطی خالی از سکنه بود و به روستای ارواح معروف شد . بعد از مدتها یک راه ارتباطی خطرناک با تونل دلهره آور به این روستا زده شد ... در ادامه این مطلب با آذرگشت ملکی همراه باشید :


این روستا با داشتن یک داستان عجیب در دل کوه ها آرام گرفته است ، این داستان عجیب برگرفته از موقعیت خیلی خطرناک این روستا در بالای کوه ها است . در گذشته در مسیر این روستا انسان های زیادی جان خود را از دست دادند و بعد ها رفت و آمد به این روستا رفته رفته کم و کمتر شد . به علت رفت آمد کم مردمان محلی با این روستا کسب و کار این روستا هم کم رنگ شد و مردمانش مجبور به کوچ کردن از این روستا شدند .

ترسناک ترین جاده جهان 3

ترسناک ترین جاده جهان 4

بعد از مدت ها دولت کشور چین تصمیم گرفت تا با احداث راهی به این ماجرا پایان دهد . ولی دولت چین حاضر نشد چند میلیون ذلار پول را صرف راهی کند که فقط قرار است 300 نفر از مردم از ان استفاده کنند . بعد ها در بین افراد محلی این روستا تصمیم گرفته شد که برای ارتباط با دنیای بیرون این روستا یک راه و تونل توسط مردمان روستا زده بشود .

ترسناک ترین جاده جهان 8

ساخت جاده تونلی گولیانگ چین


خلاصه بعد از سال ها کش مکش 5 نفر از مردان این روستا توانستند یک تونل 1200 متری را 5 سال زحمت و تلاش تاسیس کنند . این راه خطرناک 4 متر عرض دارد طوری که میتوان دوتا ماشین همزمان از کنار هم رد شوند . گفتنی ست که آغار بکار این راه توسط افرادی که هیچ آموزش در این مورد ندیده بودند بسیار خطرناک بود . این انسان های بزرگ با در دست داشتن دینامیت های منفجره از کوه ها بالا می رفتند و با انفجار کردن دینامیت ها صخره های بزرگ را نابود می کردند . در این راه تعدادی از افراد کشته شدند ولی این باعث بر سست شدن اراده ی قوی این مردمان نشد تا اینکه در سال 1977 توانستند راه را باز کنند .

ترسناک ترین جاده جهان 9

این جاده ی تاریخی و تونلی جند روزنه ی زیبا به دره دارد . دیواره های این تونل هم به دلیل ساخته شدن توسط ابزار آلات روستایی بسیار مستحکم و قوی بوده و از لحاظ امنیت در درجه ی عالی قرار دارد . لازم به گفتن است که این جاده در فصل پاییز و زمستان به علت بارش باران و برف بیش از حد لغزنده و خطرناک است . پیشنهاد شرکت آذرگشت ملکی به مسافران عزیز این است که اگر در فصل پاییز و زمستان مشتاق دیدن این روستا هستند حتما احتیاط لازم را داشته باشند .

ترسناک ترین جاده جهان 10

این روستا به دلیل اراده ی قوی مردمان خود در ساخت این راه زیبا با امکانات کاملا ابتدایی و ساده در کل دنیا زبانزد مردم است که اون کار سخت و تلاش روز و شب باعث شد تا این روستا سالانه میلیون ها گردشگر را از کل دنیا به خود ببیند و پیشرفت خوبی نسبت به سال های گذشته داشته باشد . برای اطلاع از تور چین با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور چین به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی