3178  |      

عجیب ترین کتابخانه های جهان

در دنیا عجیب ترین کتابخانه هایی وجود دارد که مردم دنیا رو به تعجب وا میدارد   ...

 

 

 

 

 

 

 

 

معمولا کتابخانه ها در اکثر نقاط دنیا ساختمان هایی هستند که مردم در آن می توانند صدها کتاب را با داشتن کارت عضویت کتابخانه به طور مجانی امانت بگیریند و بخوانند . با وجود اینکه بیشتر انسان ها از کتابخانه ها یه جای دنج و ساکت با یک ساختمان نه چندان جالب که در ذهن خود تصویر ساخته اند اما بر خلاف این در برخی از کشورها کتابخانه هایی وجود دارد که خلاقیت های جالبی برای علاقمند کردن مردم به کتاب خوانی دارند . مثلا در برخی از این کتابخانه ها از حیوانات زیبا برای دادن کتاب به مردم استفاده می شود ، قصد داریم تعدادی از این کتابخانه های تعجب انگیز را برای شما معرفی می کنیم ، آذرگشت ملکی را همراهی کنید .

این کتابخانه هایی که قرار برای شما معرفی کنیم مانند کتابخانه های رایجی که همه می شناسیم نیستند ! این کتابخانه ، کتابخانه ی بسیاری است که کتاب ها و رمان ها این کتابخانه بر پشت یک الاغ قرار داده شده اند ! آقای لوییز سوریانو یک معلم ساده مدرسه ابتدایی است که معمولا در وقت های بیکار خود به دوتا بچه الاغ جذاب بار کتاب می زند و 5 ساعت پیاده روی میکند تا به روستاهای دور کلمبیا خود را برساند . او برای مردم کتاب می خواند و به بچه ها ها در انجام امورات مدرسه یاری می کند و با این روش کتابخانه ی سیارش به مردم کتاب امانت می دهد . فکر راه اندازیه این کتابخانه ی عجیب در دهه 1990 در ذهن این معلم دلسوزجرقه خورد چون این معلم دو تا الاغ بیکار در خانه ی خود داشت . برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور کلمبیا با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

کتابخانه آرما دی اینستراکی ماسیوا ( Arma de Instrucci )

اکثر مردمان دنیا ماشین جالب فورد فالکون را می شناسند و خاطره ی بدی از این ماشین ندارند اما در کشور آرژانتین این ماشین یک نماد بدی است که آن موقع ارتش و پلیس های ویژه در دوران دیکتاتوری از این ماشین بهره می بردند . یک فرد هنرمندی و جذاب به نام آقای رائول لمسوف این ماشین فالکون مدل 1980 که نماد هراس و ترس است را به شکل یک نفربر درآورده و به کتابخانه ای سیار تبدیل کرده است و از طریق این ماشین به خیابان های شهر بوئنوس آیرس و شهرهای کوچک آرژانتین  که به ساختمان کتابخانه دسترسی ندارند راهی می شود تا به مردمان این سرزمین کتاب امانتی می دهد . در این ماشین دیدنی حدود 900 کتاب زیبای جالب و خواندنی در خود دارد که بسیاری از مردم را به مطالعه رغبت می دهد . برای اطلاعات کافی در مورد تورهای آمریکای جنوبی با ما در تماس باشید .

 

 

کتابخانه های مکانیزه ی سیار

این که مطالعه در یک فضای ساکت به همراه صدای ورق زدن کتاب و بوی لذت بخش کتاب یک تعریف خاصی دارد  اما بعضی مواقع شاید دلتان بخواهد ساعت 2 نصفه شهر از کتابخانه کتاب امانت بگیرید و مطالعه بفرمایید !  با این وجود که ماشین های خرید و فروش کتاب از سال 1931 میلادی وجود داشته اما در سال های گذشته بیشتر از آن ها استفاده می گردد و تعداد کمی از آن ها در ایستگاه های مترو ، خیابان های پر رفت و آمد و مراکز بزرگ خرید گذاشته می شوند . در شهر کانترا کوستا در ایالات کالیفرنیا تعداد این کتابخانه هایجذاب مکانیزه 10 درصد بیشتر شده و در سال اول 7 هزار کتاب زیبابه واسطه ی این کتابخانه های مکانیزه به مشتریان تحویل داده شده است .

 

 

کتابخانه بیبلیوتکا ساندرا پنا

کتابخانه ی بیبلیوتکا که اسمش برداشته شده از شاعر بزرگ ساندارا پنا است از سال 2003 تا به الان در گوشه کنار شهر پروجا کشور ایتالیا می درخشد . این کتابخانه ی بزرگ در سه طبقه به شکل بشقاب پرنده ساخته شده و دیواره های بزرگ شیشه ای نارنجی و صورتی رنگش در طول روز هنگام تابیدن نور خورشید نور را به داخل هدایت میکند و در هنگام شب هم از درخشش زیبا و خاصی برخوردار است .

 

 

کتابخانه قایقی ایپوس ( EPOS )

یک کتابخانه ی جذاب قایق موتوری به اسم ایپوس مابین ماه های سپتامبر تا آوریل در بین 300 نواحی مختلف جزیره های کشور نروژ در تلاطم است تا به دست مردمان این سرزمین کتاب برساند . این کتابخانه ی جذاب که در تابستان های هر سال به یک قایق تفریحی تبدیل می شود از سال 1960 راه اندازی شد و در این کتابخانه حدود 7 هزار جلد کتابمختلف وجود دارد .

 

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور های اروپایی به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی