3178  |      

معرفی هتل کاروانسرای یام

یکی از زیباترین هتل های آذربایجان شرقی که زیبایی های خاص و جذابی دارد هتل کاروانسرای یام می باشد  ...

 

 

 

 

 

 

 

در منطقه ای ییلاقی و خوش آب و هوا با چشم اندازی زیبا و خیره کننده در دامنه کوه های میشو مرند کاروانسرایی به چشم می خورد که در فرهنگ و زبان عامع به کاروانسرای شاه عباسی مشهور می باشد. در کتب تاریخی از این بنای عظیم و تاریخی به کاروانسرای ایلخانی یام یاد شده است. کاروانسرای یام به عنوان بزرگترین کاروانسرای شمال غرب کشور و یکی از مهمترین بناهای تاریخی و گردشگری کشور محسوب می شود. قدمت کاروانسرای یام به دوره مغول و صفویه می رسد که پس از مرمت هم اکنون به عنوان یکی از 999 کاروانسرای موسوم به شاه عباسی امکان ارائه سرویس و پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی در آن فراهم گردیده است.

این کاروانسرا در پنجاه کیلومتری جاده ترانزیتی تبریز به مرند و بازرگان قرار گرفته است. این کاروانسرا بدلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیت ایران به اروپا و نیز قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده و یکی از مهمترین تاسیسات بین راهی جاده ابریشم در ادوار مختلف تاریخ به شمار می آید. اقدامات انجام گرفته در تامین کلیه امکانات رفاهی در این کاروانسرا و مرمت اساسی آن در سالهای اخیر اهمیت آن را دوچندان کرده است.

این کاروانسرا دارای حیاط مرکزی وسیع بوده و از نوع کاروانسراهای چهار ایوانی است که از سر در رفیع، گنبد خانه، حیاط مرکزی به شکل هشتی، اتاقها و ایوانهای مشرف به حیاط برای اقامت کاروانیان تشکیل می شود. محوطه چهاردیواری اعیان کاروانسرا 2400 مترمربع می باشد که بیشتر قسمتها در دو طبقه و چهار برج مدور به صورت سوئیت مجزا و نیز یک سالن کنفرانس و اجتماعات ساخته شده است. در وسط حیاط یک ساختمان کوچک به صورت آب انباری سمبولیک ساخته شده است که به صورت چایخانه سنتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و بقیه اتاقها به صورت استراحتگاه در اختیار جهانگردان و هموطنان قرار داده خواهد شد .

رستوران و کافی شاپ : غذاهای لذیذ و آرامشی فراموش نشدنی

در کنار این مجموعه رستورانی بسیار شیک و خوشنام با تجربه ایی 25 ساله با پخت و سرو غذاهای ایرانی و محلی آذربایجان به گردشگران تور تبریز و تور جلفا ارائه سرویس می کنند. حضور این رستوران در میراث دوره صفویه هتل کاروانسرای یام موجبات رضایت بیشتر گردشگران را فراهم خواهد آورد .

قهوه‌خانه، کافه یا کافی‌شاپ هتل کاروانسرای یام با محیط دنج و آرامش بخش نیز از دیگر امکانات این مجموعه جدید خواهد بود . سرو عصرانه و شیرینی های خوشمزه محلی و تازه در فضای سنتی کاروانسرا و بازآفرینی حس و حال گذشته این مجموعه محیطی دل انگیز را برای توریست های تور تبریزگردی مهیا خواهد ساخت.

برای مطالعه بیشتر در مورد جاذبه های تور تبریز : موزه آذربایجان تبریز  -  موزه عصرآهن  -  روستای صخره ای کندوان  

 

برای اطلاعات بیشتر در خصوص رزرو هتل های داخلی و خارجی به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی