3178  |      

قطر ؛ مروارید درخشان کشورهای عربی

قطر یکی از قطب های گردشگری کشورهای عربی است که ...

 

 

 

 

 

 

 

قطر کشوری عربی در جنوب خلیج فارس و در شرق شبه جزیره عربستان است که به دلیل در آمدهایی که از فروش نفت و گاز بدست آورده ، به یکی از ثروتمندترین کشورهای منطقه تبدیل شده است . چند سالی است که این کشور به یک کلان کشور تبدیل شده است و گردشگران زیادی را میزبان است بطوریکه از لحاظ گردشگری هم در آمد خوبی دارد . در ادامه همراه آذرگشت ملکی باشید تا از این کشور بیشتر بدانید :

واحد پول قطر ، ریال است که هر ریال آن تقریبا برابر 8950 تومان است . این کشور دارای 2 فرودگاه بین المللی غیر نظامی است که یکی از آنها بسیار شناخته شده است و فرودگاه بین المللی دوحه نام دارد و فرودگاه دوم ، فرودگاه خور است .

آب و هوای قطر و بهترین زمان سفر به قطر

بطور کلی قطر آب و هوای بیابانی و گرم و خشک دارد . زمستان های این کشور خنک است و به دلیل توده ی هوای سودانی ، باران در این فصل بصورت سیل آسا می بارد . اما در فصل تابستان هوا بسیار گرم و شرجی است و برای خیلی از افراد آزار دهنده می شود . برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

آداب و رسوم و سنت مردم قطر

مذهب مردم قطر اسلام است و بیشتر آنها سنی هستند . وقتی به این کشور سفرمی کنید باید حواستان باشد که پا در یک کشور مسلمان گذاشته اید و در نتیجه کاری را انجام ندهید که با هنجارها و آداب آنها مغایر باشد . خانم ها باید طوری لباس بپوشند که دست و پاهایشان کاملا پوشیده باشد . اگر قصد سفر به قطر در ماه رمضان را دارید باید بدانید که خوردن و آشامیدن در این ماه از طلوع تا غروب خورشید در خیابان ها ، ممنوع است .

جاذبه های گردشگری قطر

اگر تعطیلات خاصی در پیش رو دارید و دوست دارید تا به یکی از کشورهای نزدیک ایران سفر خوب و پر هیجانی داشته باشید ، پیشنهاد شرکت آذرگشت ملکی این است که چمدانتان را به مقصد قطر ببندید . این کشور با جذابیت های دیدنی ، ساختمان هایی با معاری فوق العاده ، مراکز خرید درجه یک  و رستوران های بسیار خوبش می تواند همه ی انتظارات شما را به خوبی برآورده کند . اگر هنوز هم شک دارید که قطر  جای مناسبی برای سفر است یا خیر ، کافیست نگاهی به جاذبه های آن که در زیر از سوی آذرگشت ملکی برای شما آورده است بیندازید :

جزیره ی مصنوعی مروارید قطر

این جزیره در ساحل شهر دوحه قرار دارد و درست به شکل یک مروارید است که خانه ها و ویلاهای بسیار گرانقیمتی روی آن ساخته شده اند . در این جزیره همچنین مراکز خرید و رستوران های خوبی هم وجود دارد که می توانید با با رفتن به آنها ، یک خرید عالی داشته باشد و روز خوبی برای خود بسازید . برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

پارک حیات وحش الماها

اگر دوست دارید غزال عربی را ببینید باید به پارک حیات وحش الماها در دوحه بروید چون هیچ جای دیگری شانس دیدن این حیوان زیبا را ندارید . اگر دوست دارید تا یک تجربه ی متفاوت از بیابان گردی داشته باشید در اقامتگاه مرکزی این پارک و در محاصره ی بزهای کوهی ، غزال های عربی و آهو ها اقامت کنید تا با معنای جدیدی از کویر آشنا شوید .

منطقه کورنیش  ( Corniche )

اگر قرار باشد به قطر بروید ، فقط یک تفریح را انتخاب کنید و به خانه بگردید باید گشت در منطقه ی کورنیش باشد ! به دوحه بریوید سوار بر قایق و کشتی هایی که به آنها جهاز دریایی می گویند شوید و در منطقه ی کورنیش به گشت و گذار بپردازید و از منظره ی آشمانخراش ها و منظره ی زیبای خلیج فارس ، لذت ببرد .

صحراگردی

قطر ، بیابان ها و صحراهای زیادی دارد و در نتیجه بیابان گردی ، بخشی از تفریحات آن محسوب می شود . برای اینکار می توانید بر جیپ های سبکی که پر از توریست ها می شوند و با سرعت دیوانه واری در بیابان می چرخند ، سوار شوید و حتی یک شب در بیابان و در یکی از خیمه ها اقامت کنید . برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

 

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور قطر به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی