3178  |      

راهنمای حمل و نقل شهر باکو

یکی از راحتی های مسافران تور باکو حمل و نقل سریع مسافران در این شهر است که ...

 

 

 

 

 

 

 

باکو شهر نفت خیز جهان ، پایتخت کشور آذربایجان است که در ساحل غربی دریای خزر قرار دارد . این شهر به دلیل نزدیکی به ایران و جذابیت های زیادی که دارد ، ایرانی های زیادی را جذب خود کرده است ، به همین دلیل در این مطلب از شرکت آذرگشت ملکی قصد داریم سیستم حمل و نقل در باکو را بطور کامل توضیح دهیم تا در صورت سفربتوانید راحت راه تان را پیدا کنید ، با آذرگشت ملکی باشید :

در شهر باکو انواع سیستم حمل  و نقل عمومی از مترو گرفته تا اتوبوس ، تراموا و تاکسی وجود دارد که می توانید بنا بر نیاز خودتان از هر کدام خواستید استفاده کنید . از آنجایی که باکو به طور کلی شهر ارزانی است ، این وسایل هم ارزان هستند و استفاده از آنها هزینه ی زیادی ندارد فقط تنها تفاوت آنها در کیفیتشان است . با شرکت آذرگشت ملکی در راهنمای تور باکو همراه باشید .

متروی باکو

متروی شهر باکو بسیار منطم است و تفریبا هر 3 دقیقه یکبار قطار دارد . ایستگاه های آن بسیار تمیز هستند و از امنیت بالایی برخوردارند . بلیط مترو در باکو ثابت است و ربطی به طول میسر ندارد . به طور کلی ، 2 خط مترو در شهر باکو وجود دارد که یکی به مرکز شهر می رود و خط دیگر ، در قسمت شمال غربی رفت و آمد می کند .

متروی این شهر از ساعت 6 صبح تا 1 شب بدون وقفه فعالیت می نند و مسافران زیادی را هر روزه جابه جا می کنند . در مورد ایستگاه های مترو ، همانطور که گفته شد به طور کلی 2 خط اصلی وجود دارد که در ایستگاه های جعفر جبارلی و مای 28 که ایستگاه مرکزی باکو هستند ، به هم می رسند . یکی دیگر از ایستگاه های مرکزی شهر ، ساحل نام دارد که در میدان معروف کمیسر26 قرار گرفته است . به طور کلی در حال حاضر در این شهر ، 20 ایستگاه متروی فعال وجود دارد .

همانطور که می دانید باکو در گذشته جزیی از شوروری سابق بوده است و به همین دلیل ایستگاه های متروی آن ، طبق سلیقه ی طراحان شوروی سابق کاملا باشکوه طراحی شده اند بطوری که بخشی از جاذبه های گردشگریشهر باکو محسوب می شوند .
برای استفاده از مترو در باکو باید کارت الکترونیکی بخرید و به مقدار مورد نیاز آن را شارژ کنید

اتوبوس و تراموا شهر باکو

در باکو استفاده از اتوبوس و تراموا به این صورت است که باید پول آن ، نقدا پرداخت شود . اتوبوس های باکو در بیشتر خیابان های معروف باکو عبور و مرور می کنند و هزینه ی پایینی هم دارند در نتیجه می توانید با خیال راحت با آن ها سفر کنید . این اتوبوس ها هر روز از ساعت ۶ صبح شروع به کار می کنند و تا11 شب همچنان فعالند . برنامه ی زمانی خاصی برای عبور و مرور این اتوبوس ها وجود ندارد .

در مورد تراموا هم بد نیست بدانید که تراموا در باکو متاسفانه خیلی کارآمد نیست و خیلی از اوقات کار نمی کند . این تراموا متعلق به دهه ی 60 میلادی است .

تاکسی شهر باکو

در باکو هزینه ی  تاکسی از وسایل دیگر بیشتر است ، برای مثال در صورتیکه بخواهید از مسیری در مرکز شهر به مسیر دیگر بروید ، باید حدود 15000 مانات بپردازید . از آنجاییکه تاکسی های این شهر مجهز به تاکسی متر نیستند بنابراین ممکن است هزینه ی  بیشتری از شما بخواهند پس در این مورد مراقب باشید . اگر با راننده صحبت کنید می توانید تا حدی از هزینه کم کنید .


 

برای آشنایی بیشتر با  هتل های باکو ( هتل قفقاز پوینت ، هتل شهر قفقاز ، هتل ماریوت آبشرون ، هتل کمپینسکی ، هتل فرمونت و هتل قفقاز اسپورت باکو ) روی هر کدام کلیک کنید . برای مشاهده پکیج تور باکو کلیک کنید همچنین برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور هوایی باکو از تبریز ، تور زمینی باکو ، اخذ ویزا ، رزرو هتل و همچنین تور نوروزی باکو

به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی