3178  |      

شب های سفید روسیه

شب های سفید روسیه و جاذبه های دیدنی روسیه قطب گردشگری اروپاست که ...

 

 

 

 

 

 

 

مسکو از آن شهرهایی است که فقط اسمش هم می‌تواند آدم را به هیجان بیاورد ؛ پایتخت اسرارآمیز امپراتوری تزارها؛ شهر ایوان مخوف و استالین ؛ شهر چخوف و داستایوفسکی و شهر اپرا و باله و تئاتربین جاذبه های مسکو اگر قرار است فقط یکی را ببینید ، بی‌شک ارگ پرشکوه کرملین است که با قصرها و کلیساها و برج‌های چندصد‌ساله ‌اش نماد روسیه محسوب می‌شود . بیرون کرملین میدان سرخ و کلیسای سنت باسیل با نقش‌و‌نگارهایش هوش از سرتان می‌برند و بعد هم آرامگاه لنین، موزه‌ها، گالری‌های هنری خیره‌کننده و تئاتر بلشوی جزء بایدهای سفرتان هستند . برای خرید در مسکو سراغ بوتیک‌ها و فروشگاه‌های بزرگ خیابان پتروسکا و به خصوص قسمت پیاده‌راه آن یعنی استلسنیکف بروید که شب‌های نورانی و پرهیجانی دارد . غذا خوردن هم جزء خوشی‌های مسکو است . بهترین پلمنی شهر، خوراک سنتی مسکو، را در کافه پوشکین پیدا می‌کنید و غذاهای سرپایی و لذیذ روسی را در رستوران‌های زنجیره‌ای استلوایا . غذاهای قفقازی و اروپای شرقی هم اینجا خیلی طرفدار دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد شهر های زیبای روسیه و جاذبه های دیدنی روسیه با اطلاعات شرکت آذر گشت ملکی همراه باشید .

مسکو یکی از بزرگترین و گران‌ترین شهرهای دنیا است . خطوط هوایی ایرانی و روسی هر روز به این شهر پرواز می‌کنند وبلیط هواپیما با قیمت متوسط راحت پیدا می‌شود . هتل‌های مسکو متوسط رو به بالا است ، به‌خصوص اگر بخواهید در مرکز این شهر بزرگ ، هتل رزرو کنید . هزینه‌های روزمره گران است ؛ غذا حتی در فست‌فودهای بین‌المللی نسبتا گران است . مترو، شبکه‌ بسیار گسترده و خوبی دارد که قیمتش نیز مناسب است . اما اگر بخواهید تاکسی سوار شوید ، خرج رفت‌ و آمدتان چند برابر می‌شود . برای اطلاع از تور روسیه با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس فرمایید .

مسکو آب و هوای قاره‌ای مرطوب دارد ؛ تابستان‌هایی گرم ، گاهی داغ و نسبتا مرطوب و زمستان‌هایی طولانی و سرد . تابستان مسکو از اواسط مه شروع می‌شود و تا اوایل سپتامبر ادامه دارد و زمستانش هم از اوایل نوامبر تا پایان مارس طول می‌کشد و برف روی زمین می‌نشیند و شهر سفیدپوش می شود .

با توجه به این شرایط آب و هوایی ، شاید بهترین زمان برای سفر به مسکو اواخر بهار و اوایل پاییز باشد ؛ مخصوصا که در این ماه‌ها فستیوال‌هایی هم در شهر برگزار می‌کنند .

به جرات می توان گفت که شهر سن پترزبورگ یکی از رمانتیک ترین و زیباترین شهرهای کشور روسیه می باشد . حتی مردم سن پترزبورگ هم جدا از زیبایی های این شهر دارای طبع خونگرم تری از دیگر شهرهای این کشور می باشند، شاید این امر به واسطه حضور چندین میلیونی گردشگران خارجی در شهر سن پترزبورگ می باشد. یکی از این زیبایی های شهر سن پترزبورگ شب های سفید می باشد که تعداد بی شماری از گردشگران تور روسیهرا به این شهر می کشاند تا از نزدیک شاهد این واقعه ی بسیار جالب و منحصر به فرد باشند. این پدیده جالب به دلیل موقعیت جغرافیایی این شهر و قرار گرفتن در موقعیتی که به دلیل وسعت مدار عرضی ، پدیده غروب خورشید اتفاق نمی افتد . شرکت آذرگشت ملکی با ارائه پکیج زیبای تور روسیه شمارو در تجربه زیبای روسیه گردی همراهی می کند .

بروز این پدیده شناخته شده تنها منحصر به شهر سن پترزبورگ نمی باشد و در دیگر مناطق شمالی کره زمین نیز رخ می دهد و در هیچ شهری به غیر از سن پترزبورگ انسان بدین گونه حس شاعرانه و رمانتیک دریافت نمی کند . جنب و جوش های دوستانه و عاشقانه و پیاده روی های رمانتیک در امتداد رودخانه نوا و شلوغی و به عبارت دیگر جاری بودن زندگی در طول شب های روشن این شهر قابل مقایسه با هیچ یک از شهرهای اروپایی نمی باشد . شب های تابستان شهر سن پترزبورگ بی رقیب ترین شب های کره زمین می باشد . پدیده ی شب های سفید سن پترزبورگ در کل تابستان جاری می باشد ولی اوج شب های سفید سن پترزبورگ روزهای اواخر خرداد (21 خرداد ) تا اوایل تیرماه ( 11 تیر ) می باشد . برای اطلاع از تور روسیه با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس فرمایید .

علی رغم وجود مشکلات در این فصل از سال در شهر سن پترزبورگ به دلیل ازدحام گردشگر اعم از کمبود و گرانی هتل و غیره هیچ کدام از این مسائل باعث نمی شود که عاشقان این شهر از سفر به روسیهو لذت بردن از پدیده شبهایسفید منصرف شوند . در طول شب های سفید سن پترزبورگ تقریبا هر شب گردشگران تور روسیهمی توانند شاهد برگزاری انواع جشن ها باشند .

تقریبا هر شب اپرا، باله و کنسرت های کلاسیک در سالن تئاتر این شهر برگزار می شود. این مراسمات معمولا بعدازظهر از ساعت 17 یا 18 به بعد شروع می شوند ولی ممکن است بعضی اوقات ساعت 12 یا 14 بعدازظهر نیز اجرا شوند. معمولا بلیت های این مراسم دو ماه قبل از شروع فصل گردش به دلیل بالا بودن متقاضی به پایان می رسد. بسیاری از کنسرت ها در این فصل در فضای باز برگزار می شود که بسیار برای گردشگران تور روسیه لذت بخش می باشد.شرکت آذرگشت ملکی با ارائه پکیج زیبای تور روسیه شمارو در تجربه زیبای روسیه گردی همراهی می کند . شرکت آذرگشت ملکی با همراهی تور لیدر های فارسی زبان در تور روسیه برای مسافران این پکیج راحتی سفر را به همراه می اورد .


علاوه بر برنامه های رقص و موسیقی شبانه و آتش بازی ها و اجراهای زنده، مراسم باز شدن پل های متحرک نیز بسیار جذاب و دیدنی است . همچنین کارناوال ها و فستیوال های بسیاری در شب های سفید سن پترزبورگ برگزار می شود که بیشتر در حومه پترهوف به اجرا گذاشته می شود. در این کاناوال ها بازیگران با پوشیدن لباس کاترین و پتر ، وقایع تاریهی را نشان می دهند. این فستیوال در فضای باز انجام می شود . همچنین در محوطه کاخ Square ستاره های هنری مراسم موسیقی برگزار می کنند .

ساخت و ساز این کلیسای بسیار زیبا در سال 1883 و تحت حمایت الکساندر سوم آغاز شد . بنای کلیسای ناجیسنپترزبورگ در محل ترور سزار الکساندر دوم در سال 1883 ساخته شده است و الکساندر سوم این کلیسا را به یاد پدرش بنا نهاده است. کار ساخت بنای کلیسای ناجی سن پترزبورگ بسیار آرام پیش می رفت و نهایتا در سال 1907 و در زمان سلطنت نیکلای دوم تکمیل شد . هزینه ساخت و سرمایه گذاری آن توسط خانواده سلطنتی و با پشتیبانی بسیاری از سرمایه گذاران خصوصی فراهم شد . برآورد هزینه ساخت کلیسای ناجی سن پترزبورگبه میزان 3٫600٫000 روبل اعلام شده بود ولی در جریان ساخت این کلیسای بسیار زیبا هزینه ها افزایش یافت و رقم آن به بیش از 4٫600٫000 روبل رسید.

پس از انفلاب کبیر روسیه این کلیسا به شدت مورد آسیب قرار گرفت و فضای داخلی آن از بین رفت و دولت جماهیر شوروی کلیسای ناجی سن پترزبورگ را در سال 1930 بست. در طول جنگ جهانی دوم از این کلیسا برای انبار سبزیجات استفاده می شد که در آن زمان جهت اعتراض و کنایه ، این بنای بسیار باشکوه را ناجی سیب زمینی می نامیدند . آسیب ها در طول محاصره لنینگراد افزایش یافت و نهایتا پس از جنگ از آن به عنوان انباری یکی از تئاترهای اپرای نزدیک استفاده می شد . شرکت آذرگشت ملکی با همراهی تور لیدر های فارسی زبان در تور روسیه برای مسافران این پکیج راحتی سفر را به همراه می اورد .

در جولای سال 1970 برای کلیسای ناجی سن پترزبورگ مدیریتی تصویب شد و با تلاش های این مدیریت و همچنین در آمد حاصله ی کلیسای جامع سنت اسحاقاز طریق تبدیل شدن آن به موزه که بخش اعظم این درآمد به بازسازی کلیسای ناجی پرداخت شد ، این کلیسای زیبا زنده شد و در اوت 1997 رسما بازگشایی شد و پس از 27 سال مرمت هنوز هم به عنوان یک کلیسای تمام وقت مورد استفاده برای عبادت کنندگان قرار نمی گیرد. کلیسای ناجی سنپترزبورگ در حال حاضر یکی از جاذبه های دیدنی شهر سن پترزبورگو کشور روسیه برای گردشگران تور روسیه می باشد.

کلیسای جامع سنت اسحاق یکی از زیباترین کلیساهای جهان می باشد که از لحاظ بزرگی می توان گفت بزرگ ترین کلیسای روسیه و چهارمین کلیسای بزرگ دنیا می باشد. کلیسای جامع سنت اسحاق یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری شهر سن پترزبورگ و کشور روسیه می باشد . این کلیسای بزرگ ارتودوکس روسی به سبک کلاسیک روسی ساخنه شده است. کلیسای جامع سنت اسحاق ، دو میدان اسحاق و دکابریستف را به هم وصل می کند و باعث به وجود آمدن یکی از زیباترین میدان های شهر سن پترزبورگ به دلیل وجود بنای زیبایی همچون این کلیسا شده است.شرکت آذرگشت ملکی با ارائه پکیج زیبای تور روسیه شمارو در تجربه زیبای روسیه گردی همراهی می کند .

این کلیسای عظیم که باعث شگفتی تمامی گردشگران تور روسیهمی شود با گنبد طلایی رنگ خاص خود از تمامی نقاط شهر قابل رویت است. در دو طرف این کلیسای باشکوه دو مجسمه زیبا و معروف از پتر کبیر و نیکولای اول نصب شده است که در سمت رودخانه نوا و پارک اسحاق مجسمه پتر کبیر سوار بر اسب نیم خیز در حال تاخت و تاز و در سمت دیگر این کلیسا مجسمه نیکولای اول از تزارهای روسیه قرار گرفته شده است.شرکت آذرگشت ملکی با همراهی تور لیدر های فارسی زبان در تور روسیه برای مسافران این پکیج راحتی سفر را به همراه می اورد .

در زمان احداث شهر سن پترزبورگ تعداد زیادی از کارگران تاتاری و ترکی به کار گرفته شدند . در این مدت این کارگران به دلیل دستکاری مبالغ زیادی پول دریافت کردند و به همین دلیل بعد از اتمام ساخت شهر ، این کارگران با ساخت خانه برای خود ساکن و ماندگار شدند . به مرور با افزایش جمعیت این مسلمانان و به کار گرفته شدن در مقام های افسری و پست های کلیدی و با توجه به اینکه اصل آزادی تسامح و تساهل در گارد سپاه ویژه پترزبورگ اجرا می شد ، نیاز به بنای مسجدی بزرگ جهت انجام فرایض دینی احساس شد. یکی از آخوندهای ترک گارد عطاءالله بایازیتف بود که فارغ التحصیل بخش ترکی ، فرانسوی دانشگاه پترزبورگ بود . وی به غیر از روسیه در تمامی جهان اسلام نیز مشهور می باشد. ایشان شخصی اصلاح طلب و اسلام شناس و روشنگر بودند که مبتکر اصلی ساخت مسجد جامع سن پترزبورگ می باشند . از دیگر اقدامات ایشان انتشار نخستین روزنامه به زبان تاتاری در روسیه می باشد . همچنین ایشان تسلط بر کلیه زبان های اروپایی و زبان فارسی نیز داشتند . برای اطلاع از تور روسیه با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس فرمایید .

 

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور روسیه به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی