3178  |      

راهنمای گردشگری سوئیس

کشور سوییس یکی از قطب های گردشگری اروپاست که ....

 

 

 

 

 

 

 

معرفی ژنو و جاذبه های گردشگری

 

شهر ژنو یکی از شهرهای بین‌المللی دنیا به شمار می‌رود که در بخش فرانسوی‌زبان کشور سوئیس قرار دارد. این شهر که در ساحل دریای ژنو قرار دارد میزبان بیشترین تعداد نهادهای بین‌المللی در میان تمام شهرهای دنیاست. از مهم‌ترین نهادهای جهانی مستقر در ژنو، دفتر مرکزی صلیب سرخ و دفتر سازمان ملل متحد است. تاریخچه‌ی پیدایش ژنو به سال ۱۸۷۱ میلادی برمی‌گردد. این شهر دومین شهر اقتصادی کشور سوئیس، سومین شهر اقتصادی اروپا و نهمین شهر اقتصاد رقابتی جهان است.

 

شهر ژنو در سال دو هزار و نه میلادی مقام سوم بهترین شهرهای مناسب و دارای کیفیت زندگی در دنیا را به دست آورده است. بسیاری از افراد برجسته و سرشناس جهان در این شهر مدتی زندگی کرده‌اند که از مشاهیر ایرانی زندگی کرده در ژنو می‌توان دکتر محمود حسابی را نام برد. مساحت شهر ژنو نزدیک به شانزده کیلومترمربع است و دو رشته‌کوه ژورا و آلپ این شهر را محاصره کرده‌اند. اکثریت مردم ژنو دارای مذهب پروتستان می‌باشند و بیش از پنج درصد از ساکنین ژنو را هم مسلمانان تشکیل می‌دهند. ژنو دارای آب و هوایی معتدل و قاره‌ای است و البته تحت تأثیر جریانات آب و هوایی اقیانوسی نیز قرار دارد. زمستان‌ها در ژنو هوا ملایم و تابستان‌ها هم معتدل است. شهر ژنو دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است و سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را به دیدار از خود مجذوب می‌کند که از آن جمله می توان به موازد زیر اشاره کرد:

 

دریاچه‌ی ژنو: این دریاچه از بزرگ‌ترین دریاچه‌های نیمه‌ی غربی اروپاست. این دریاچه بیش از سیصد و هفتاد متر عمق دارد. قسمتی از این دریاچه به سوئیس و قسمتی از آن‌هم به کشور فرانسه تعلق دارد. نام دیگر این دریاچه لمان است.

 

قصر چیلون: قصر چیلون دارای صد ساختمان مستق به‌هم‌پیوسته است و در ساحل دریاچه‌ی لمان قرار دارد. نوشته‌هایی روی بعضی از این ساختمان‌ها دیده می‌شود که به هزار و ده سال پیش بازمی‌گردند؛ اما تاریخچه‌ی خود ساختمان‌ها چندان معلوم نیست.

 

فواره‌ی جت دیو: یکی از اصلی‌ترین نمادهای شهر ژنو، فواره‌ی بلند و مرتفع جت دیو است. این فواره در هر ثانیه پانصد لیتر آب را تا ارتفاع صد و چهل متر به‌طرف آسمان پرتاب می‌کند. این فواره درون دریاچه‌ی لمان کار گذاشته‌شده است و به سبب ارتفاع زیادش از تمام نقاط شهر دیده می‌شود. این فواره در سال ۱۹۵۱ ساخته‌شده است.

 

کلیسای سنت پیر: کلیسای سنت پیر از سبک‌های مختلفی چون گوتیک، رومانسک و نئو کلاسیک ساخته‌شده است.  از جاذبه‌های گردشگری ژنو درکند و کاوهای اخیر در زیر این کلیسا آثاری مهم و باارزش از زمان امپراتوری روم و رسیدن مسیحیت به این شهر در قرن یازدهم پیداشده است. این کلیسا برجی به ارتفاع ۱۵۷ متر دارد.

 

کاخ ملل، شهر قدیمی ژنو ، بنای برانزویک، دیوار جنبش پروتستان دیگر جاذبه های این شهر زیباست.

معرفی لوزان و جاذبه های گردشگری 

لوزان سوئیس شهری در بخش فرانسوی زبان کشور سوئیس است. این شهر گردشگری در غرب سوئیس و  در ساحل دریاچه ی ژنو  قرار دارد. لوزان چهارمین شهر پرجمعیت کشور سوئیس به شمار می رود. این شهر در فاصله ی شصت و دو کیلومتری شهر ژنو قرار دارد. تعدادی از بهترین پیست های اسکی دنیا در ارتفاعات این شهر قرار دارند. لوزان دارای شور و نشاط و جنب و جوش یک شهر توریستی ، تجاری و ورزشی و سنتی است. مقر اصلی کمیته ی بین المللی المپیک در این شهر قرار دارد.

لوزان دارای جاذبه های تفریحی و گردشگری بسیاری است که هر ساله خیل انبوهی از جهانگردان را مجذوب خود می کنند از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کلیسای نوتردام لوزان : کلیسای نوتردام بدون شک زیباترین کلیسای کشور سوئیس در سبک گوتیک است. این کلیسا بین سال های ۱۱۷۰ تا ۱۲۴۰ میلادی در مدت هفتاد سال ساخته شده است. طراحی داخلی این کلیسا بسیار زیبا و باشکوه است و چند اثر هنری مربوط به دوران قرون وسطی در آن دیده می شود.

پلیس د لا پلاد: پلیس د لا پلاد میدانی در مرکز شهر است که سنگفرش شده است. این میدان تالار شهر ، فواره ی عدالت و تعدادی از زیباترین ساختمان های رنگی شهر را در خود جای داده است. تالار شهر لوزان در قرن شانزدهم میلادی بنا شده است و مرکزیت این شهر را دارا می باشد.

قصر رومین: این قصر در سال هزار و نهصد میلادی به فرمان گابریل د رومین ساخته شده است. سبک معماری این قصر الگو برداری شده از کاخ های دوران رنسانس شهر فلورانس ایتالیاست. این قصر دارای چندین موزه ، دانشگاه و کتابخانه است و یکی از دیدنی ترین آثار گردشگری لوزان سوئیس به شمار می رود.

از دیگر جاذبه های این شهر گردشگری می توان به موزه عکاسی ، موسسه هرمیتاژ ، گالری لوسی مکینتاش، پیست های اسکی، جشنواره کتاب های مصور و ... اشاره کرد.

معرفی زوریخ و جاذبه های گردشگری

شهر زوریخ بزرگترین شهر کشور سوئیس است. این شهر در ساحل دریاچه ی زوریخ  و دامنه های کوه های آلپ قرار دارد. شهر زوریخ یکی از شهرهای باستانی جهان محسوب می شود و تاریخچه ی آن به هفت هزار سال پیش می رسد. امروزه این شهر از بزرگترین مراکز مالی جهان به شمار می رود و موسسات مالی و تجاری بسیاری در این شهر قرار دارند. شهر پایتخت فرهنگی سوئیس است و از مهمترین مراکز اقتصادی این کشور به شمار می رود. کیفی زندگی و سطح رفاه عمومی در این شهر بسیار بالاست و این شهر در دنیا به عنوان یکی از بهترین شهرهای دارای کیفیت بالا برای زندگی شناخته می شود. شهر زیبای زوریخ به سبب داشتن تاریخی غنی و جاذبه های گردشگری و تفریحی فراوان یکی از شهرهای پربازدید دنیا محسوب می شود.

کلیسای بزرگ زوریخ: کلیسای زوریخ به سبک معماری رومانسک ساخته شده است. این کلیسا در ترویج مجدد مذهب پروتستان در اروپا بسیار تاثیر گذار بوده است.ساخت این کلیسا در سال ۱۱۰۰ میلادی شروع و در سال ۱۲۲۰ تمام شده است. برج های دو قلوی این کلیسا که در قرن پانزدهم میلادی ساخته شده اند از اصلی ترین نمادهای شهر زوریخ می باشند.

کلیسای فرامنستر: این کلیسای تاریخی در سال هشتصد و پنجاه و سه میلادی ساخته شده است. پنجره های این کلیسا توسط نقاش بنام اروپایی مارک شاگال منقوش شده اند.

موزه ی هنر: موزه ی هنر زوریخ از مهمترین موزه های قاره ی اروپاست. در این موزه مجموعه هایی هنری از دوزان قزون وسطی نگهداری می شوند. این موزه در سال ۱۹۱۰ میلادی ساخته شده است. آثاری از هنرمندان شهیر اروپایی نظیر ادوارد مونش ، ژاک لیشیتز و آلبرتو جیاکومتی در این موزه به معرض نمایش گذاشته شده اند.

موزه ی ملی: موزه ی ملی سوئیس که در شهر زوریخ قرار دارد از مهمترین موزه های جهان در زمینه ی تاریخچه ی فرهنگی اروپا و جهان است. ساختمان این موزه به سبک معماری قلعه های دوران رنسانس در کشور فرانسه ساخته شده است. این موزه دارای برج هایی زیبا ، پارکی میان دو رودخانه ی لیمات و سیل و حیاط هایی زیباست. این موزه از اصلی ترین و پربازدیدترین جاذبه های گردشگری شهر زوریخ است.

خیابان بانو فشتراوس: این خیابان در مرکز شهر زوریخ قرار دارد. گران ترین و مجلل ترین مغازه ها و فروشگاه های زوریخ در این خیابان قرار دارند. خیابان بانو فشتراوس در سال ۲۰۱۰ میلادی سومین خیابان گران اروپا و پنجمین خیابان گران قیمت جهان شناخته شده است.

از دیگر جاذبه های این شهر می توان به باغ جانور شناسی ، باغ گیاه شناسی ، مرکز لوکور بوزیه ، باغ چینی زوریخ  اشاره کرد.

 

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی