3178  |      

مناطق زیبای کوش آداسی

شهر گردشگری کوش آداسی گوهر درخشان ترکیه است که ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جاذبه های زیبای کوش آداسی

شهر کوش آداسی از سمت شمال با شهرهای سلجوق و همچنین با شهر پاموجاک و از جنوب خود با شبه جزیره زیبای دیلک همسایه ‌می باشد . کوش آداسی در مرکزهای مهم توریستی شهر های ازمیر ، بودروم ، دیدیم پاموک ، ملیت ، مریم آنا ، افس ، مارماریس و کاله قرار دارد . شهر کوش‌ آداسی با مناطق گردشگری سواحل زیبا ، تاریخی کهن و جنگل‌های کاج کناره ‌ی دریا برای توریست های خود در تور کوش آداسی و ترک ‌های خود هم شهری تفریحی به شمار می‌ آید . شهر کوش آداسی بخاطر داشتن سواحل سفید شنی و صخره های دایب مانند می باشد که از محبوب ترین سواحل زیبا برای انواع متنوع ورزش های زیبای آبی مانند : غواصی ، شنا و اسکی و جت اسکی روی آب است . داشتن قایق های زیبا و تفریحی شیک که در تور کوش آداسی تور های مهیج آبی را برگزار کرده و زیبایی وصف نکردنی و خاصی را به این شهر می بخشند . شهر کوش آداسی یکی از بندر های اصلی و مهم ترکیه می باشد . شرکت آذرگشت ملکی از جاذبه های زیبا و گردشگری این شهر برای مسافران تور کوش آداسی اشاره می کند .

 

پارک های بزرگ آبی

شهر کوش آداسی مجهز به سه پارک آبی زیبا و بزرگ مدرن است . پارک مدرن آدالند در فاصله 4 کیلومتری و پارک آکوا فانتزی زیبا در فاصله 6 کیلومتری از شهر کوش آداسی قرار گرفته اند و لانگ بیچ آکواریزورت مدرن و زیبا هم در فاصله 5 کیلومتری در جنوب شهر کوش آداسی قرار گرفته است که از بقیه پارک آبی ها کمی کوچک تر است . لازم به گفتن است که پارک های آبی آکوافانتزی و لانگ بیچ هتل های زیبا و بزرگی هستند که مجهز به پارک آبی هستند اما پارک آبی آدالند فقط یک پارک آبی بزرگ است . سر زدن به پارک های آبی بزرگ در سفر تور کوش آداسی از الزامات این تور است و اجبار رفت دارد . اتوبوس های خطی رایگان برای رفتن به پارک های آبی زیبا در داخل شهر برای مسافران تور کوش آداسی وجود دارد . لازم به گفتن است که نمایش دلفین ها در پارک آبی آدالند هم وجود دارد . این پارک های بزرگ و زیبای آبی از صبح ساعت 9 تا 6 عصر برای مسافران تور کوش آداسی باز می باشد . 

 

پاموک کاله

قصر پنبه ای به معنی پاموک کاله در زبان ترکیه ای است . این منطقه زیبا با چشم اندازی توصیف نکردنی و غیر حقیقی برای مسافران تور کوش آداسی در غرب کشور ترکیه وجود آمده است که به علت وجود شیب های درخشان پله کانی سفید و همچون برف معروف است . این پله های زیبا و درخشان از تراورتن های سو گرفته از رسوبات آب خلق شده اند . در این منطقه ی زیبا 17 چشمه درمانی آب گرم با حرارت و دمای بسیار بالا قرار دارد که حتی فکر شنا کردن در این چشمه هارو برای مسافران تور کوش آداسی امکان ناپذیر کرده است آبی که از بالای صخره های زیبای پاموکاله به طرف پایین سرازیر می شود ، دمایی حدود 35 درجه سانتگراد را دارد که باعث شده تا کل این منطقه در اثر رسوبات املاحی موجود در عنصر آب حالت شبیه درخشان پنبه مانند ایجاد کند و جریان حرکت آب ، حوض هایی با چشم اندازهای فوق العاده و وصف نکردنی را برای گردشگران تور کوش آداسی در منطقه پاموک کاله خلق کرده است . در بسیاری از گفته های باستانی ذکر شده است که آب چشمه این حوضچه ها دارای آهکی مثبتی برای درمان و خوب شدن بسیاری از بیماری های پوستی و درونی سودمند و مفید است . لازم به گفتن است که این چشمه های بهشتی زیبا در نزدیکی شهر بودروم و شهر کوش آداسی واقع شده است . برای اطلاع دقیق از موقعیت این منطقه ی زیبا در تور کوش آداسی با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

 

دریا و غواصی

همه ساله غواصان حرفه ای زیادی از کل دنیا به کشور ترکیه می آیند تا در نقاط دریای بکر و نقاط هنوز کشف نشده دریای زیبای مدیترانه مشغول غواصی کردن باشند . در شهر زیبای کوش آداسی سه نقطه و ایستگاه در خلیج زیبای آن برای غواصی وجود دارد که به معروفترین آنها می توان به Aqua Adabanko اشاره کرد . هنر غواصی یکی از تفریحات زیبا و هیجان انگیز در شهر کوش آداسی برای گردشگران تور کوش آداسی است ، که می توانید با پوشیدن لباس مخصوص غواصی به عمق آب های دریای مدیترانه بروید و زیبایی های خلق شده کف دریا و موجودات زیبای دریایی را از نزدیک تماشا بکنید . در شهر کوش آداسی بسته به میزان یادگیری و مهارت ، مشتاقان تور کوش آداسی را به این کار راهنمایی و تشویق می کنند .

 

جزیره زیبای کبوتر

جزیره کبوتر ؛ سمبل اصلی کوش آداسی است . این جزیره در واقع معنای نام اصلی کوش آداسی نیز به همین جزیره پرنده می باشد . چشم انداز زیبا و وصف نکردنی این جزیره بکر در موقع غروب آفتاب هر گردشگر و مسافری را در تور کوش آداسی به خود می کشد . در مواقع مهاجرت های فصلی پرندگان زیبا ، جزیره ی کبوتر همان گونه که از نامش پیداست در شهر کوش آداسی مملو از پرندگانی زیبا و جذاب می باشد . در زمان های گذشته قدیم اسم این جزیره ی کوش آداسی یا همان جزیره پرندگان بود اما این اسم در زمان عثمانی ها این نام را به شهر اختصاص دادند و برای جزیره زیبا نام جزیره کبوتر ها را پسند کردند . در زمان امپراطوری عثمانی در ترکیه جزیره کبوتر به علت موقعیت مهم استراتژیکی در منطقه خود برای اهداف اصلی نظامی عثمانی ها مورد استفاده قرار گرفت . به همین علت مرکز این جزیره یک قلعه زیبا و بزرگ بنا شده است . بازدید از موزه تاریخی و زیبا در داخل و مرکز قصر زیبا و بزرگ این جزیره برای گردشگران تور کوش آداسی خالی از مساعده نیست .

 

شهر تاریخی افسوس و خانه مقدس مریم

شهر افسوس شهریست با قدمت چندین‌ هزار ساله از یادگاری امپراطوری بزرگ رُم که در بین شهر ازمیر و شهر کوش‌ آداسی و در حاشیه رود مندرس و سواحل زیبای دریای اژه ترکیه واقع شده است . تاریخچه شهر افسوس به 5000 سال ق.م برمیگردد و به مرکز زیارت سیبل اول ، آرتمیس خان و سپس مریم مقدس می باشد . در راه رفتن قبل از رسیدن به شهر افسوس ، خانه ‌ای بسیار قدیمی دارد که مریم مقدس ده سال از سال های آخر عمرش را در اینجا سپری کرده ‌اند و این خانه امروزه به یک زیارتگاه برای گردشگران تور کوش آداسی تبدیل شده است . کوه ‌های زیبای شمال شهر افسوس ، مکانی است که اصحاب ‌کهف در دامنه ها‌ی این کوه و در غاری زیبا دویست سال به خواب شیرین رفته بوده ‌اند . در آثار های باستانی و قدیمی باقی مانده این شهر ، بنای زیبا و قدیمی تاریخی کتابخانه ای بزرگ به چشم میخورد که حدود سال 125 م به دستور ژولیوس آکویلا سلسوس بزرگ رم برای یاد بود قهرمانانه و خاطره بزرگ پدرش بنا نمود . هر روز هزاران توریست و مسافر تور کوش آداسی از راه شهر زیبای سلجوق به این آثار تاریخی زیبا و بزرگ پا می گذارند .

 

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی