3178  |      

مناطق گردشگری ازمیر

شهر زیبای ازمیر ترکیه با چشم اندازهای زیبا و تاریخی ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شهر زیبای ازمیر سومین شهر کشور ترکیه می باشد که دارای موقعیت جغرافیایی ممتاز و بعنوان شهر مهم تجارتی ، صنعتی و یکی از بندرهای مهم ترکیه است . ازمیر که در زبان شیرین ترکی ازمیر درخشان و زیبا نام دارد ، بر روی یک خلیج بلند و تنگ قرار دارد . کرانه های این شهر تاریخی ازجمله از زیباترین مناظر و چشم اندازهای دیدنی این شهر می باشد . خط ساحلی درخشان که آب زلال و شفافی دریای اژه به این ساحل برخورد می کند ، پر است از کرانه های ساحلی سنتی که با باغ های بزرگ زیتون ، صخره های سنگی و مهم تر از همه با جنگل های زیبای کاج محاصره شده است .

شهرزیبای ازمیر که در پشت سنگ فرش های نقاشی شده با درختان بلند نخل و مجموعه خیابان های بزرگ که در امتداد کرانه های زیبای ساحلی قرار گرفته اند ، متشکل ازمیر از دامنه های سر سبز کوههای اطراف خود با شیب های ملایم پلکانی به آرامی ارتفاع می گیرد . شهرازمیر سر سبز و فوق العاده زیبا هست و در زمان فستیوال های جهانی هنری که در ماه های ژوئن و جولای توریست ها و گردشگران جهانی زیادی را به سوی خود می کشاند .

شهر توریستی ازمیر در سومین هزاره قبل میلاد در مکانی که الان منطقه بایراکلی ( Bayraklı ) نام دارد بنا شده ، شهر ازمیر در زمان خود با شهر تاریخی تروی ایتالیا ، که دارای به روز ترین فرهنگ در جهان بود ، مشترک بود . آب و هوای این شهر زیبا در کل سال شباهت به آب و هوای کشور ایران چهار فصلی است . تابستان های ازمیر نسبتا معتدل و شرجی می شود چون نزدیک به دریا قرار دارد و فصل زمستان سرد ، پائیز یه آب هوای متوسط و فصل زیبای بهار آب و هوای بسیارعالی را دارا است .

جاذبه های گردشگری شهر ازمیر

ازمیر مناطق گردشگری و دیدنی های خاص زیبا و مورد توجهی دارد ، بسیاری از گردشگران برای دریا و ساحل نیلگون زیبای ازمیر در فصل تابستان به این شهر سفر می کنند ولی تعدادی از گردشگران دیگر نیز هستند که دنبال مکان های هیجان انگیز زیبا در این شهر می گردند . یکی از اماکن دیدنی و سنتی ازمیر میدان کناک است . این میدان زیبا به خاطر داشتن برج ساعتی زیبا خود شهرت جهانی دارد . این برج در سال 1901 میلادی در ازمیر بنا شد و در کنار میدان مسجد کناک و همچنین بازار کمرالتی قرار گرفته است .

بنای زیبای آسانسور نامی آشنا از مکان های گردشگری و تاریخی شهر ازمیر می باشد . این بنا در سال 1907 توسط تجار یهود بنا شده که برای جابجایی مسافران از یک مکان پست بر ارتفاع تپه ای که مکان کار مردم بود ساخته شده است . این آسانسور سنتی و زیبا در اوایل با فشار آب کار می کرد اما بعد مدت ها به سیستم برقی مجهز شد . گردشگران با سوار شدن در آسانسور بجز اینکه شهر زیبا و چشم اندازای زیبا را از بالا نگاه می کنند مسافران همچنین می توانند از مغازه ها سوغاتی ازمیر، رستوران های مجلل و کافی شاپ های شیک و مدرن آن نیز استفاده کنند . تله کابین شهر نیز مثل آسانسور گردشگران را بر بالای شهر ازمیر می برد . این برج زیبا که در سال 1977بنا شده گردشگران را به ارتفاع 423 متری از سطح آب می برد . از محله های سنتی و دیدنی ازمیر می توان به محله آلزانکاک معروف اشاره کرد . خیابان هایی با عرض باریک با منزل های به سبک یونان و رستوران های مجلل و شیک .

قلعه آگورا ؛ قلعه ای است در ازمیر که بازاری نیز در این شهر به این نام است . از بناهای دوره امپراتوری بزرگ روم که در ازمیر است که در تور ازمیر نباید آن را از دست داد . در این شهر موزه های باستان شناسی ، موزه های فرهنگ شناسی ، موزه ی زیبای آتا تورک ، موزه هنرهای زیبای نفیس ، موزه ی هنر ، موزه تاریخ و جغرافیای طبیعی نیز وجود دارد . اما مناطق گردشگری ازمیر تنها به موزه های زیبا آن خاتمه پیدا نمی کند . در منطقه بایراکلی ازمیر یک معبد تاریخی بنام آتنا یعنی الهه عشق ، کانال های بزرگ شیر، ینیر و یشیل دره یعنی دره سبز دو کار از آثار مهندسان رومی می باشد .لازم به گفتن است که رودخانه زیبای ملس که در تمامی عصر روم و حکومت عثمانی آب این شهر را فراهم می نمود .

دلفین های پرنده ؛ یک اثر تاریخی زیبا و وصف نکردنی در منطقه کارشی یاکا است که نمادی از دوستی و برادری را نشان می دهد . مسجد حیسار بزرگترین و قدیمی ترین مسجد در کشور ترکیه است که یک اندرون زیبا و بزرگ با یک منبر و محراب خیلی زیبا و بکر است . از دیگر مساجد شهر ازمیر شامل سالیچی اقلو زیبا ، شادیروان بزرگ و کمرالتی اشاره نمود . اما از دیگر مناطق گردشگری شهر ازمیر پارک های سرسبز و زیبای این شهر است که می توان به معروف های آن کولتور پارک زیبا، پارک ادنان سایگون بزرگ ، پارک اینسان حاک لاری زیبا ، پارک موامراکسوی و پارک تفریحی تورگوت ازال اشاره کرد .

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی