3178  |      

جاذبه های گردشگری گرجستان

جاذبه هایی که در گرجستان نباید از دست داد ...

 

 

 

 

 

بلوار باتومی گرجستانBatumi Boulevard 

امکانش نیست در تور گرجستان به باتومی سفر کنید و لذت پیاده روی و قدم زنی در بلوار باتومی را از دست بدهید ، پارکی زیبا که به طول 6 کیلومتر در امتداد خط ساحلی درخشان قرار گرفته است و به زیبایی تمام با انواع پوششهای گیاهی به روز دنیا، گذرگاههای مدرن ، فواره های آبی با موسیقی ، کافه ها ، بارهای ساحلی خوب و سایر جاذبه های گردشگری دیدنی طراحی شده است . ساحل باتومی در عین سنگی بودن بسیار شیک و زیباست . در شمال شرقی بلوار مسافران تور گرجستان و شهر باتومی چرخ و فلک ، برج الفبا و مجسمه علی و نینو را میتوانند بیابند و در قسمت جنوبی این پارک برج باتومی با معماری زیبایش به چشم میخورد .

پارک دلفینها باتومی  dolphinarium

پارک دلفینها در سال 1975 در شهر باتومی افتتاح گردید و در آن زمان اولین دلفیناریوم در زمان کشور شوروی سابق بود . فضایی زیبا و مدرن این پارک با گنجایش 795 مسافر و تماشاگر و امکانات ویژه این پارک جهت جابجایی افراد ناتوان و معلول که در آن دلفینهای آموزش دیده و مهربان تحت نظر مربی خود به استناد به استعدادهای نمایشی خود انواع حرکات جذاب مانند رقص در استخر ، بازی با توپ و انداختن حلقه و ... می پردازند . ساعات نمایش این دلفیناریوم برای مسافران تور گرجستان همه روز ها بجز دوشنبه ها از ساعت 2 ظهر تا 7 عصر به ساعت محلی می باشد .

باغ گیاهشناسی شهر باتومی Botanical Garden Of Batumi

پارکهای مرتفع سر سبز و پست و ساحلی زیبا مسیر اصلی این باغ است . در حال حاضر باغ از 9 منطقه با پوششهای جنگلی و گیاهی متفاوت تشکیل شده است : گرمسیری قفقازی ، شرق و جنوب شرقی آسیا ، نیوزلند ، آمریکای جنوبی و مرکزی ، هیمالیای سردسیری ، مکزیک ، استرالیا و مدیترانه ای . باغ گیاهشناسی شهر باتومی در 10 کیلومتری شمال بندر این شهر قرار گرفته است و گونه های گیاهی زیاد و متعددی در آن به چشم گردشگران میخورد که 104 تا از این گیاهان مختص قفقاز می باشد . در تور گرجستان از تبریز این باغ در مقایسه با باغ گیاهشناسی شهر تفلیس ، بسیار وسیع تر می باشد . پیشنهاد شرکت آذرگشت ملکی به شما این است که گشت خود را از مرتفع ترین و بلندترین قسمت باغ شروع نموده و در نهایت به بخش زیبای ساحلی آن برسید . این باغ برای مسافران تور گرجستان همه روزه 9 صبح تا 8 عصر باز می باشد .

تله کابین آرگوی شهر باتومی Argo Cable Car

مکان تفریحی و گردشگری آرگو جاذبه دیدنیه زیبایی است که در کوههای آنورا باتومی با ارتفاع 250 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است . مجموعه تفریحی آرگو چشم انداز بسیار منحصر به فردی برای گردشگران تور گرجستان از شهر باتومی ، دریای سیاه گرجستان و کوههای احاطه کننده آن را در برابر دیدگان شما قرار می دهد که این مرکز تفریحی و مدرن شامل انواع رستورانهای شیک ، کافه ها ، فروشگاههای بزرگ و ... می باشد . تراس لژ سلطنتی آرگو قسمت اصلی ساختمان مجموعه را تشکیل میدهد که منظره زیبایی از شهر باتومی و تپه های اطراف آن را به معرض دید مسافران می گذارد . تله کابین آرگو عمده ترین راه ارتباطی این مجموعه با شهر است که بازدیدکنندگان و گردشگران جهت بازگشت به شهر باتومی و در عین حال لذت بردن از مناظر پانورامیک این شهر در طول مسیر از آن استفاده می نمایند . تله کابین آرگو توسط شرکت اتریشی طراحی و ساخته شده است که طول مسیر زیبای آن 2586 متر بوده و مدت زمان سفر آن 10 دقیقه می باشد . این تله کابین زیبا برای مسافران تور گرجستان همه روزه از 10 صبح تا 10 شب دایر می باشد .

میدان اروپا شهر باتومی Europe Square

این میدان در مجاورت ساختمان اصلی دولتی جمهوری خود مختار آجارستان قرار گرفته و دربرگیرنده یک پارک کوچک زیبا ، ساعت نجوم باتومی و فواره های زیبای نپتون می باشد . ساختمان هایی که به سبک معماری اروپای شرقی هستند اطراف میدان را احاطه کرده اند . بهترین زمان بازدید از این میدان تاریخی برای گردشگران تور گرجستان صبح زود یا بعد از ظهر نزدیک غروب آفتاب و خط افق است .

تندیس مدیا باتومی Medea Monument

این تندیس در وسط میدان اروپا قرار دارد و نماد زنی است که در سال های دور گرجستان را به اروپا نزدیک می سازد چرا که این فرد از شاهزاده های گرجی بوده که در کل دنیا از جهت پزشکی و خلق اساطیر فراموش نشدنی مختلف شناخته شده می باشد . ساخت این تندیس هزینه ای بالغ بر 1 میلیون لاری به پول گرجستان برای شهرداری باتومی در بر داشته است . یکی از گشت های زیبا برای مسافران تور گرجستان بازدید از این تندیس است .

 

میدان پیازا شهر باتومی Piazza Square

میدان پیازا یکی از زیباترین میادین در تور گرجستان در شهر باتومی است و همانطور که از نامش پیداست میدانی ایتالیایی الاصل گرجستان است .  مساحت این میدان 5700 متر مربع بوده و توسط مجموعه های پیازا احاطه شده است که شامل یک هتل مدرن ، دو رستوران زیبا و یک کافه می باشد . معماری این میدان با کاربرد موزاییک و شیشه ساخته شده است و موسیقی زنده هر روز و هر شب در کافه لابریوچه در این میدان اجرا می گردد و خود میدان نیز معمولا برای گردشگران تور گرجستان پذیرای موزیسینهای گردشگری است از سراسر دنیاست که از باتومی سفر کرده اند .

تندیس علی و نینو باتومی  Monument Ali & Nino

مجسمه ای از جنس آهن یک زن و مرد که تداعی کننده رومئو و جولیت و عشق افسانه ای بین آنها می باشند . داستان عشق این دو شخصیت بسیار غم انگیز است و تماشای تندیس آنها حس رمانتیکی را در انسان زنده می سازد . این تندیس که در ساحل زیبای دریای سیاه قرار دارد ، که در شب با نور پردازی مدرن بسیار زیباتر به نظر می آید و یکی از جاذبه های زیبای تور گرجستان است .

پارک معجزه باتومی  Miracle Park

این پارک معجزه مکانی است کاملا متفاوت و تاثیرگذار در مرکز شهر باتومی با ساختمان هایی با معماری مدرن و بسیار به روز می باشد که به بلوار باتومی متصل می شود که هتل رادیسون بلو ، مرکز تجارت باتومی ، برج الفبا باتومی و فانوس دریایی باتومی دقیقا در این پارک قرار گرفته اند . همچنین چند متر دورتر میتوان برج فواره های زیبا ( Chacha tower ) را می توان مشاهده نمود . در تور گرجستان کنسرت ها و فستیوال های زیادی در این پارک برگزار می گردد .

برج الفبا باتومی Alphabetic Tower

برج الفبای باتومی بنایی است با ارتفاع 130 متر که در شمال شرقی بلوار باتومی واقع شده است و بدلیل قدمت تاریخی آن منحصر به فرد در شهر باتومی است . مردم باتومی معمولا عشق خود را به این نماد زیبای گرجی ابراز می دارند . بنای 130 متری از جنس آهن که در آن 33 حرف الفبای گرجی بگونه ای جای گرفته اند که تداعی کننده DNA سلول می باشد . یکی از مقاصد اصلی تور گرجستان برای گردشگران است .

کلیسای جامع مادر مقدس شهر باتومی Holy Mother Virgins Nativity Cathedral

این کلیسای زیبا و بزرگ از سال 1898 تا 1903 برای کاتولیکهای روم ساخته شده است اما امروزه کاملا ظاهری ارتودوکسی به خود گرفته است . این کلیسای زیبا و با ارزش که در خیابان باراتاشویلی قرار دارد بزرگ ترین کلیسای شهر باتومی و تور گرجستان می باشد که معماری بیرونی و درونی آن بسیار با شکوه و زیباست . این بنا که به سبک گوتیک سال های دور ساخته شده است دارای دو برج دو قلوی بلند و با پنجره های شیشه ای رنگی ساخته شده است . در ورودی کلیسا دو مجسمه از پیامبران در دید عموم است و درون آن تعداد کمی از نقاشیهای دیواری که توسط کاتولیکها روم باستان کشیده شده اند جلوه نمایی می کند . پارک شهر در مجاورت این کلیسا وجود دارد اما از سوی دیگر تعداد زیادی از افراد بی خانمان در آنجا به تکدی گری شاغل هستند . تماشای این کلیسا از نزدیک یکی از فراموش نشدنی ترین خاطره های تور گرجستان است .

پل ماخونتستی باتومی Bridge Mahunetseti

پل سنگی بسیا زیبا و سنتی که در فاصله 40 دقیقه رانندگی از مرکز شهر باتومی قرار گرفته است . این پل زیبا و توریستی تور گرجستان به یاد پادشاه تامار ، پل تامار نامیده می شود که بر فراز رودخانه Besletka قرار دارد . این پل در قرن دوازدهم با استفاده از سنگهای آتشفشانی توسط افراد پادشاه تامار ساخته شده و امروزه نیز توسط مردم محلی این منطقه مورد استفاده قرار می گیرد و از مناطق دیدنی تور گرجستان می باشد .

پارک آبی شهر باتومی Aquapark

پارک آبی شهر باتومی در 3 کیلومتری از مرکز این شهر قرار دارد و شامل 4 استخر بزرگ و مدرن در اندازه های مختلف و کافه های زیبای متعددی می دارد که در طول تابستان پذیرای گردشگران و مسافران تور گرجستان می باشد . برنامه های نمایشی تفریحی زیادی نیز هر هفته در این مرکز تفریحی و ورزشی برگزار می گردد . این پارک آبی همانند سایر پارکهای آبی در شهر سرسره های آبی گوناگونی و بسیار زیبا جهت بازی و سرگرمی دارد . این پارک آبی از پرطرفداترین مناطق گردشی تور گرجستان از تبریز می باشد .

آکواریوم زیبای شهر باتومی Aquarium

آکواریوم باتومی در سال 1966 ساخته شده و شامل بیش از 100 گونه مختلف از ماهیان دریای سیاه ، ماهیان آب شیرین کشور گرجستان و ماهیان زینتی مدیترانه می باشد . در طراحی این ساختمان آکواریوم تور گرجستان از سنگ ریزه های ساحل باتومی و مدیترانه الهام گرفته شده و در حقیقت نمای بیرونی این سازه بسیار زیبا چهار سنگ بزرگ است که در داخل هرکدام از آنها گونه های خاصی از آبزیان و ماهیان به نمایش گذارده شده اند . این سازه زیبا و کاملا مدرن در بندر شهر باتومی واقع شده و هم از دریا و هم از شهر قابل دیدن است . این مجموعه بسیار شیک برای مسافران تور گرجستان از ساعت 10 صبح تا 7 عصر دایر می باشد .

 

 

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور نوروزی گرجستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی