3178  |      

عید نوروز در باکو

نوروز در باکو ، یک جشن بزرگ با بازتاب های سنتی و مدرن است.

 

 

 

 

 

 

 

 

جشن نوروز ( Novruz ) از گذشته به عنوان جشنی سنتی و اجدادی برگزارمیشود وامروزه نوروز را در بیشتر کشورهای خاورمیانه ، قفقاز یا همان شوروی سابق ، هند و بالکان جشن میگیرند ، گرد هم آمده و بهار طبیعت را سپاس میدارند ، نوروز در باکو با برنامه و سنت های خاصی برگزار می شود که میتواند یک سفر به یاد ماندنی و جذاب را برای شما و خانوادتان در سفر تور باکو رقم بزند . شرکت آذرگشت ملکی یکی از مجریان اصلی تور هوایی باکو از تبریز ، تور زمینی باکو از تبریز و تور نوروزی باکو همچنین رزرو هتل و اخذ ویزا در شهر تبریز است .

 

 

همه ساله به مناسبت عید نوروز و آمدن بهار در کشور آذربایجان تعطیلی عمومی میباشد و مردم این کشور بر اساس یک رسم سنتی و با پوشیدن لباس های نو برای عرض تبریک سال جدید به دیدار خویشاوندان خویش میروند ، که معمولا این دید و بازدیدها تا چند روز در کشور آذربایجان ادامه دارد . در راستای شناخت کلی از تور باکو و چگونگی برگزاری مراسمات نوروز باکو از راهنمای باکو میتوانید استفاده کنید .

 

بسیاری از خانواده های کشور آذربایجان در شب اول سال نو با پخت غذاهای سنتی و خوشمزه باکو خود را برای جشن سال نو آماده میکنند. پیش از آغاز جشن سال نو و نوروز خانواده ی پسرهایی که تازه به عقد دختردرآمدند هدایا و غذاهای خوشمزه را برای نو عروسشان میبرند و متقابلا خانواده دختر برای داماد هدایایی به مناسبت سال جدید و بهار نوروز میفرستند .

   مردمان شهر باکو طبق سنت گذشته چند روز مانده به نوروزبا مراجعه به بازارهای سنتی و محلی باکو پوشاک و لباس نو تهیه میکنند و به خانه تکانی و کاشت سبزه و رنگ آمیزی تخم مرغ و... مشغول می شوند . در شب پیش از سال تحویل همه افراد خانواده در خانه یکی از ریش سفیدهای فامیل جمع میشوند و شام میخورند ، از مهمترین و اصلی ترین غذاهای خوشمزه باکو ماهی است .

 

 

   در کشور آذربایجان معمولا نوروز را در مکان هایی مانند : قلعه دختر ( قیزقلاسی )، ایچری شهر، پارک بلوار برگزار میگردد . نوروز در مناطق جذاب و دیدنی باکو نیز برگزار میشود که دیدن و تجربه کردن آن در تور هوایی باکو از تبریز ، تور زمینی باکو از تبریز و همچنین تور نوروزی باکو از سوی شرکت آذرگشت ملکی خالی از لطف نیست .

 

 

 

جشن نوروز در زمان شوروی سابق به صورت رسمی و دائمی از سنت مردم آذربایجان برچیده شده بود ، اما پس از استقلال این کشوردوباره جشن عید نوروز در میان خانواده ها رواج پیدا کرد . در چهارشنبه آخرسال نیز جشن هایی از قبیل پریدن از روی آتش ، فال گوش ایستادن و ... است . عمده مراسمات به نورافشانی ( ایچری شهر ) ، ( بایراق میدانی ) وچند جای دیگر محدود شده است ، اما هنوز جوانان کشور آذربایجان و شهر باکو عادت به روشن کردن آتش دارند وتقریبا در اکثر محلات آتش روشن میکنند .

 

 

برای آشنایی بیشتر با  هتل های باکو ( هتل قفقاز پوینت ، هتل شهر قفقاز ، هتل ماریوت آبشرون ، هتل کمپینسکی ، هتل فرمونت و هتل قفقاز اسپورت باکو ) روی هر کدام کلیک کنید . برای مشاهده پکیج تور باکو کلیک کنید همچنین برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور هوایی باکو از تبریز ، تور زمینی باکو ، اخذ ویزا ، رزرو هتل و همچنین تور نوروزی باکو به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی