3178  |      

بازارهای محلی و سوغاتی های زیبا در تور باکو

اگر در مراکز خرید جدید و مدرن باکو یک دل سیر گشته اید و از برندهای مشهور...

 

 

 

 

 

 

  

اگر در مراکز خرید جدید و مدرن باکو یک دل سیر گشته اید و از برندهای مشهور خرید کردید، این بار نوبت بازارهای سنتی و محلی باکو است تا سری هم به آنجا بزنید. شهر ساحلی باکو یکی از قدیمی‌ترین شهرهای قفقاز است که به دلیل نزدیکی سنت ها و تاریخ و سبک زندگی مردم آن همواره مورد توجه ایرانیان بوده است و  به طبع تور باکو از محبوبیت ویژه ای  برخوردار است. از این رو گشت زدن بین بازارهای سنتی و مدرن این شهر همواره لذتی فراموش‌نشدنی به همراه دارد.

در این بین هم سوغاتی و یادگاری می‌خرید و هم لا به لای زندگی روزمره محلی‌ها نفس می‌کشید. اگر تور باکو را انتخاب کرده اید به یاد داشته باشید که مراکز خرید شیک و مدرن را در هر شهر دیگری هم می توان پیدا کرد، اما خرید از بازارهای سنتی باکو تجربه‌ای مخصوص پایتخت آذربایجان است. شرکت آذرگشت ملکی با در اختیار گذاشتن اطالاعات خرید و سوغاتی کشور آذربایجان شما در تور هوایی باکو و تور زمینی باکو و همچنین تور نوروزی باکو همراهی خواهد کرد تا سفر پر خاطره ای برای شما رقم بزند .

 

سوغاتی باکو

 

به طور کلی مهم‌ترین سوغاتی باکو و آذربایجان اشیا مسی، فرش و البته کلاه است. در کنار اینها کیفهای دست‌‌دوز، شال‌های ابریشمی و ظروف سفالی هم برای یادگاری دادن به اعضا خانواده موارد بسیار خوبی هستند که علاوه بر قیمت مناسب و تنوع خیلی خوبی هم دارند.

شهر قدیم باکو اولین مقصد شما برای خرید سوغاتی خواهد بود. مغازه قدیمی علی بابا که محلی‌ها هم خیلی دوستش دارند  چیزهای سنتی جالبی می‌فروشد که دیدن آنها خالی از لطف نیست. مقصد بعدی خیابان نظامی و میدان فانتین است که مغازه‌های محلی زیادی در این میدان هستند که می‌توانید از آن‌ها صنایع دستی آذربایجان بخرید.

اگر هتل باکو خود را در نزدیکی بازار سنتی باکو معروف به توریست بازار انتخاب کرده اید این مکان هم جای خوبی هم برای گشت زدن و تماشا و هم تهیه یادگاری‌های نه چندان گران است. برای خرید در باکو سعی کنید چانه بزنید و از فروشنده‌های محلی و مغازه‌های سنتی تخفیف بگیرید. با توجه به هجوم گردشگران ایرانی به باکو، فروشندگان این مغازه ها نیز با چانه زنی مشتریان خود غریبه نیستند (مطالعه کنید: جدیدترین میزبان گردشگران ایرانی در باکو) پس اگر از یک ظرف مسی یا کیف دست‌دوز خوشتان آمد، یادتان باشد احتمالا نمونه‌اش را جای دیگر هم پیدا می‌کنید، پس برای خرید عجله نکنید و قیمت‌ها را مقایسه کنید.

 

بازارهای محلی باکو

 

بازارهای باکو بهترین جا برای چشیدن طعم خوراکی‌های محلی تازه و گرفتن عکس‌های کارت پستالی هستند. در تور هوایی باکو حتما به یاد داشته باشید که سری به جالب‌ترین بازار محلی باکو یعنی تازه بازار نیز سری بزنید و این مکان را از دست ندهید. بازار روباز و خوش‌آب و رنگی که خودش جزء دیدنی‌های باکو است (مطالعه بیشتر: 5 جاذبه برتر باکو) و سوژه مناسبی برای عکاسی است. میوه‌های خوشمزه، خاویار محلی و سبزیجات تازه که فروشنده‌ها با زبان زیبای آذری برایشان بازارگرمی می‌کنند. البته اسم دلنشین بازار خودش نشان می‌دهد که چه چیزی در این بازار می‌فروشند.

یاشیل بازار هم حال و هوایی شبیه تازه بازار دارد و به معنی بازار سبز است. یعنی جایی که سبزیجات تازه فروخته می‌شود. آذری‌ها مثل ما سبزی خوردن زیاد مصرف می‌کنند و بازارهایشان همیشه بوی ریحان و گشنیز تازه می‌دهد. بازارهای مواد غذایی باکو زیاد و متنوع هستند و به جز میوه و سبزیجات، آجیل و خشکبار، ادویه‌های مختلف، ماهی‌های تازه دریای خزر و کلی خوراکی محلی دیگر هم می‌فروشند.برای معرفی بازارهای معروف و مراکز خرید مدرن میتوانید در شرکت آذرگشت ملکی از کانترهای مربوطه اطلاعات کافی را بدست آورید .

برای آشنایی بیشتر با  هتل های باکو ( هتل قفقاز پوینت ، هتل شهر قفقاز ، هتل ماریوت آبشرون ، هتل کمپینسکی ، هتل فرمونت و هتل قفقاز اسپورت باکو ) روی هر کدام کلیک کنید. برای اطلاعات بیشتر و اطلاع از آخرین تور باکو به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی