3178  |      

معرفی تنگه چاهکوه

این منطقه دارای دو دره است که به صورت عمودی بر روی هم قرار گرفته اند.....

 

 

 

 

 

دره چاهکوه در 15 کیلومتری روستای تبل در جزیره قشم واقع است.  این منطقه دارای دو دره است که به صورت عمودی بر روی هم قرار گرفته اند. دره چاکوه دره ای است باریک با شیارها و حفره های عمودی  و دیواره های شگفت انگیز که بیشتر شبیه یک اثر خلاقانه و هنرمندانه دست ساز است تا یک اثر طبیعی که طبیعت در شکل گیری آن نقش داشته باشد.

تنگه چاهکوه، پدیده ای است شگفت از فرسایش سنگ های رسوبی زمین. به دلیل جاری شدن آب باران در زمین این منطقه از لابه لای صخره ها مسیری از آب ایجاد شده که دلیل نامیدن این منطقه به اسم چاه کوه ، به معنی کوه چشمه، نیز همین است که در بعضی جاها عرض این حفره ها به یک متر نیز میرسد.  وجود آب ، چشمه ها و چاههای متعدد باعث چندین برابر زیباتر شدن این منطقه شده است.

چاهکوه در ابتدا عریض است  و با دیواره های بلند در برابر دیدگان مخاطب ظاهر می شود،ولی به تدریج از عرض آن کاسته تا جایی که عبور از میان آن دشوار می شود،این درحالی است که ارتفاع دیواره ها همچنان زیاد است و به همین دلیل داخل دره نور کمی وجود دارد. این منطقه در ابتدا دورافتاده به نظر می رسد اما با راهنمایی یک راهنمای تور میتوانید از مسیری مناسب وارد این منطقه شوید. زمان صبح و بعد از ظهر زمان مناسبی برای رفتن به چاهکوه است چرا که هوا خنک تر است.

این ناحیه برای عکاسی مکان مناسبی است. چاهکوه با فضای متفاوت خود حس بودن در سیاره ی دیگر را به بازدید کننده القا می کند، حسی که منحصر به این منطقه است. برخی از صخره نوردان نیز این محل را برای انجام صخره نوردی انتخاب می کنند. در هنگام سفر به چاهکوه از آب گوارای این منطق که آب باران است لذت ببرید.

 

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی