3178  |      

معرفی کاپادوکیا

کاپادوکیا منطقه ای است تاریخی در آناتولی مرکزی  در ترکیه که به عنوان یکی از جاذبه های ....

 

 

 

 

 

 

کاپادوکیا منطقه ای است تاریخی در آناتولی مرکزی در ترکیه که به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری این کشور شناخته می شود. این منطقه مملو از عجایب طبیعی که با  کوهای دودکش مانند خود که به محل پریان معروف اند، شناخته می شود.

کاپادوکیا متشکل از فلاتی است که دارای طول جغرافیایی بالغ بر 1000 متر است که با حفره های آتشفشانی متعدد  سوراخ شده است. کاپادوکیا در جنوب غربی شهر قیصریه قرار گرفته و این شهراز طریق سیستم حمل نقل ریلی و هوایی به شهر آنکارا و استانبول و سایر شهرها دسترسی دارد. شهر های بسیاری در این منطقه واقع شده اند که از بین آنها شهرهای اورگوپ، گورمه ، گوزل یورت و اوچی سار درای بهترین عمارت ها و خانه های غاری برای اقامت توریست ها هستند.

بالن سواری در این ناحیه بسیار متداول است و بیشتر در شهر گورمه دایر است. تخته سنگ های رسوبی که در جریان  رودخانه ها و فوران آتشفشانها  در طی 3 تا 9 میلیون سال ایجاد شده اند عمده جغرافیای این منطقه را تشکیل می دهند. برخی از این کوهها و تخته سنگها در اثر فرسایش تبدیل به ستون های و مناره های زیبا شده اند. اهالی کاپادوکیا بناهایی همچون خانه ها، کلیساها، و صومعه ها  را از سنگهای نرم و رسوبات آتشفشانی در دل این ناحیه حجاری کرده اند. این مجموعه دارای بیش از 30 کلیسای کوچک و بزرگ حفر شده از دل کوهها است که هر کدام از این کلیساها در داخل دارای نقاشی های دیواری زیبا متعلق به قرن 9 تا 11 میلادی  هستند.

کاپادوکیا به علت  ویژگی های منطقه ای خاص خود در چندین فیلم  به عنوان لوکیشن مورد توجه قرار گرفته است. نمونه ای از آنها فیلم یور شکارچی از آینده ساخته شده در سال 1983 است. 

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی