3178  |      

کلیسای جامع پیتر و پل در سنت پترزبورگ

کلیسای جامع سنت پیتر و پاول قدیمی ترین کلیسا و نیز دومین ساختمان بلند .....

 

 

 

 

 

 

کلیسای جامع سنت پیتر و پاول قدیمی ترین کلیسا و نیز دومین ساختمان بلند (بعد از برج تلویزیونی) در شهر سنت پترزبورگ  است. این کلیسا به دو مقوله سیاست و تاریخ گره خورده است چرا که مقبره بیشتر سیاستمداران زمان پیترکبیر روسیه در این کلیسا واقع شده اند.

 

بنای این کلیسا با پیروی از سبک باروک از سنت های کلیسا های ارتدوکس فاصله گرفته است. فرم مستطیلی برج ناقوس و فرم تیز آن از کلیساهای پروتستان غرب اروپا پیروی می کند و تاثیر معماری هلندی به وضوح قابل مشهاده است و کل مجموعه  مطابق آرزوهای پیتر کبیر ساخته شده است.

 

سازه مستطیلی بنا از جنوب غربی به شمال شرقی امتداد یافته و تمامی دیوارها با ستونهای دکوراتیو و پنجره ها با سردیس فرشتگان  آراسته گشته است. قسمت داخلی نیز توسط گروهی متشکل از 40 معمار اهل مسکو  طی سالهای 1727-1722طراحی شده است. برج ناقوس در سال 1756 دچار حریق گشت و در سال 1776 به دستور پادشاه وقت مرمت شد و در این میان بسیاری از عناصر آن دچار تحول شد چرا که ناقوس جدید از هلند تهیه شد.

 

یکی از جذابیتهای اصلی این مجموعه قسمت مقبره هاست و مقبره پیتر کبیر اولین مقبره در سمت راست است و هنوز نیز بیشتر مردم بر روی آن گل قرار می دهند. مقبره سیستمداران و خانواده های آنان بسیار عحیب هستند و به عنوان مکانهای دیدنی روسیه شهرت دارند.

 

تخته سنکهای یکپارچه ای که به رنگهای خاکستری و سبز هستند و کنده کاری شده اند از جمله موارد دیدنی در این آرامگاه  می باشند چرا که بزرگترین معمار عصر پیتر هوف حدود 17 سال بر روی کنده کاری های این مجموعه کار کرده است و سالانه هزاران گردشگر را از تمامی نقاط جهان به خود جذب می کند.  

 

 

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی