3178  |      

معرفی هواپیمایی لوفتانزا

دویچه لوفتانزا که با نام لوفتانزا شناخته می شود بزرگترین شرکت هواپیمایی در آلمان است.....

 

 

 

 

 

 

دویچه لوفتانزا که با نام لوفتانزا شناخته می شود بزرگترین شرکت هواپیمایی در آلمان است. لوفتانزا پس از ادغام با شرکت های تابعه خود تبدیل به بزرگترین شرکت هواپیمایی اروپا چه از لحاظ حجم مسافر و چه از نظر بزرگی ناوگان هوایی گردید.

 

این شرکت سرویس دهی به 8 پایگاه داخلی و 197 پایگاه بین المللی در 78 کشور در سراسر آفریقا، آمریکا، آسیا و اروپا را برعهده دارد. لوفتانزا با داشتن 260 فروند هواپیما یکی از پنج بنیانگذار اتحادیه صنف هواپیمایی (airline alliance)  تشکیل شده در سال1997 است.

 

واژه  لوفت در زبان آلمانی به معنی هوا و هانزا به معنی انجمن می باشد. لوفتانزا علاوه بر شرکت های هوایی اتریش، سوئیس وآلمان صاحب شرکتهای هوایی مرتبط  مانند لوفتانزا تکنیک است. این شرکت با ترکیب با این شرکتها توانسته صاحب 615 فروند هواپیما شود و این موضوع لوفتانزا را تبدیل به یکی از بزرگترین ناوهای هواپیمایی جهان کرده است. در سال 2014، این گروه موفق به جابجایی 106 میلیون مسافر شد.

 

تا سال 1994 لوفتانزا یک شرکت دولتی بود تا اینکه در سال 2014، به گزارش سالانه این شرکت، 60 درصد از سهام آن توسط موسسات سرمایه گذاری و 40 درصد آن توسط بخش خصوصی خریداری شد . از سال 1970 کارکنان لوفتانزا در سود سهام این شرکت سهیم بودند. بعد از اینکه لوفتانزا به صورت خصوصی در آمد کارکنان نیز بیش از 3 درصد از سود این شرکت بهره مند شدند.

 

دفتر مرکزی این شرکت در شهر کلن واقع شده است و بیشتر دپارتمان های آن نیز در مرکز هوایی لوفنزا در فرودگاه فرانکفورت هستند. این دپارتمان ها شامل دپارتمانهای ارتباطات، سرمایه و رسانه می باشد.

 

این شرکت در کلاس های پروازی فرست کلاس، بیزینس کلاس، پرمیوم اکونومی کلاس و اکونومی کلاس آماده ارائه خدمات به مسافرین است.


 

 

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی