3178  |      

معرفی باداب سورت

روستای باداب سورت یکی از سایت های طبیعی در استان مازندران.....

 

 

 

 

 

 

روستای باداب سورت یکی از سایت های طبیعی در استان مازندران در شمال کشورمان است. این محل متشکل از صفحات شیبدار تراورتنی است که طی گذشت هزاران سال از دو جریان چشمه آب معدنی سرد و گرم و رسوب کربنات معدنی بر روی کوه ها تشکیل یافته است.

 

واژه باداب از دو واژه باد به معنی گاز و آب تشکیل شده که به مفهوم آب گاز دار است و اشاره به آب معدنی گازداراین ناحیه  دارد و واژه سورت نیز واژه ای است قدیمی که برای روستای آروس به کار برده میشد. 

 

چشمه های این منطقه  از دو جریان آب معدنی کاملا متفاوت که هر یک نیز دارای ویژگی های متفاوتند تشکیل یافته است. چشمه اول  دارای مقادیر بسیار بالای نمک است و در یک حوضچه کوچک طبیعی جمع شده. این چشمه دارای خاصیت درمان بیماری روماتیسم و برخی بیماری های پوستی است.

 

چشمه دوم مزه ای ترش داشته و غالبا به دلیل داشتن مقادیر بسیاری رسوبات اکسید آهن در محل ریزش به رنگ نارنجی است. در نتیجه ترکیب این دو جریان آبی در طول هزاران سال متمادی موجب به وجود آمدن استخرهای طبیعی به رنگ های نارنجی و قرمز شده است.

 

پوشش گیاهی پیرامونی این منطقه ازسمت شمال از درختان کاج تشکیل شده در حالی که سمت شرق عمدتا پوشیده از درختچه ها و بوته هاست و از سمت غرب می توان معادن سنگ را مشاهده کرد. 

 

 

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی