3178  |      

معرفی شهر گمشده ماچو پیچو

ماچو پیچو شهری متعلق به قرن 15 میلاد است که بر ......

 

 

 

 

 

 

ماچو پیچوشهری متعلق به قرن 15 میلاد است که بر ستیغ کوه در ارتفاع 2430 متری از سطح دریا در منطقه کوسکو در کشور پرو واقع شده است. بیشتر باستانشناسان معتقدند که این شهر برای پادشاه پاچاکوتی ساخته شده بود .

 

این شهر به سبک باستانی اینکاها و از تخته سنگهای صیقل داده شده بنا گردیده و دارای سه بنای اصلی است که عبارتند از: اینتی واتانا، معبد خورشید و اتاق سه پنجره ای. عمده بناهای این مجموعه برای نشان دادن شکل اصلی خود به توریستان منطقه از نو بازسازی شده اند. در سال 1976 سی درصد از ماچو پیچو مرمت گردید و این مرمت ها تا به امروز نیز ادامه دارند. ماچو پیچو در سال 1981 به عنوان منطقه محافظت شده و در سال 1998 جزو سایت میراث جهانی یونسکو معرفی شد. 

 

اگرچه این بنا در حدود 80 کیلومتری مرکز اینکا در کوسکو قرار گرفته بود اما اسپانیایی ها هرگز آن را پیدا نکرده و این قضیه مانع از تخریب آن مانند سایر بناها شد. طی قرن ها، رشد جنگل و گیاهان باعث شد که بیشتراهالی مناطق اطراف نیز تا مدت ها  از وجود چنین منطقه ای ناآگاه باشند. به احتمال زیاد این شهر اولین بار در سال 1867 توسط ژرمن ها کشف و چپاول گردید.

 

ماچو پیچو  هم به لحاظ فرهنگی و نیز به لحاظ محیط زیست خود جزو میراث جهانی یونسکو محسوب می شود . این میراث جهانی از زمان کشف تا به امروز هزاران گردشگر را از اقصی نقاط جهان به خود جذب کرده و همه ساله شمار این گردشگران رو به افزایش است. 



 

 

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی