3178  |      

جاذبه‌های گردشگری کشور صربستان

کشور صربستان یکی‌از کشورهای اروپایی است که از آن با عنوان جواهر صنعت توریسم یاد می‌شود. بیش‌از 15کوه بالای 2000متر، 5پارک ملی فوق‌العاده

سرسبز و طبیعت بی‌نهایت زیبا این کشور را تبدیل به یکی‌از کشورهایی کرده که در سال‌های آینده بسیار از آن خواهیم شنید.  موقعیت خاص جغرافیایی و نزدیکی به کشورهایی هم چون ترکیه و یونان سبب شده تا رفت‌وآمد گردشگران به این کشور سهولت یابد و تعداد توریست‌های خارجی ورودی به کشور بسیار افزایش یابد. برای سفر به صربستان، دلایل متعددی وجود دارد که به برخی ‌از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

کوپائونیک

کوپائونیک بهشتی در کشور صربستان است که گردشگران می‌توانند اوقات بسیار شاد و خوشی را در آن‌جا سپری نمایند. آب‌وهوای بسیار معتدل و بیش‌از 200روز آفتابی در این منطقه، آن را بسیار خاص و منحصر کرده است. توریست‌هایی که از کشورهای مختلف به کوپائونیک سفر می‌کنند، می‌توانند به انجام تفریحات بسیار مفرحی بپردازند و از طبیعت زیبای آن نهایت لذت را ببرند.

صربستان 1

 

کوهستان میروک، بهشت فراموش شده

 کوهستان 300کیلومترمربعی میروک، محلی است که رودخانه مشهور دانوب از میان آن عبور می‌کند. از سال 1974 این کوهستان به عنوان یکی از 5پارک ملی کشور صربستان به ثبت رسید. علاوه‌بر کوه‌نوردی در فضای بسیار زیبای این کوهستان، تفریحات دیگری هم‌چون شنا در رودخانه دانوب، قایق سواری و ماهی‌گیری تفریحات محبوب دیگر این منطقه هستند.

صربستان 2

 

باغ وحش بلگراد

این باغ وحش تقریبا در مرکز شهر بلگراد، پایتخت صربستان واقع است. انواع گونه‌های نادری از حیوانات وحشی هم‌چون شیرهای آفریقایی و ببر سفید و نمونه‌های کمیاب پرندگان در آن نگهداری می‌شود. این باغ وحش در سال 1936 و در مساحتی بالغ بر 3.5هکتار تاسیس شده بود، اما این روزها مساحت آن حدود 14هکتار است. باغ وحش شهر بلگراد در جنگ جهانی دوم مورد حمله واقع شد و بسیاری‌از جانوران آن، از بین رفتند. یکی‌از جاذبه‌های گردشگری باشکوه صربستان که در سفرتان به این کشور حتما باید ببینید، باغ وحش بلگراد است.

صربستان 2

 

فستیوال‌های موسیقی

صربستان یکی‌از کشورهای مشهور در زمینه میزبانی از کنسرت‌ها و فستیوال‌های موسیقی است. هرساله و با نزدیکی‌ به ایام سفر، بسیار‌ی از بزرگان موسیقی جهان در شهرهای مختلف این کشور گرد هم می‌ِآیند و به اجرای آثارشان می‌پردازند. اگر شما نیز جزو علاقه‌مندان به موسیقی و هنر هستید، صربستان می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

صربستان 4

 

بقایای گلوباک

گلوباک نام شهری تاریخی درکنار رودخانه دانوب بود که به سبب موقعیت و ساختار بسیار خاصش، از گذشته مشهور بوده است. این روزها تنها بقایایی از این شهر تاریخی برجای مانده که قلعه گلوباک یکی‌از بزرگ‌ترین بناهای آن است. این قلعه کاربرد نظامی و دفاعی داشت و برروی نقطه‌ی استراتژیکی‌ از رودخانه دانوب بنا شده بود تا به همه جا دید داشته باشد.

صربستان 5

 

بلا سرکوا

شهری کوچک که به سبب طبیعت زیبا و دوست‌داشتنی‌ یکی از مقصدهایی است که اغلب گردشگران در سفرشان به صربستان از آن دیدن می‌کنند. موقعیت جغرافیایی خاص و آب‌وهوای مناسب سبب شده تا شهر از طبیعتی شگفت‌انگیز برخوردار باشد و انواع گیاهان و درختان و گل‌های کمیاب در اطراف آن رشد کنند. یکی‌از جاذبه‌های زیبایی که در این منطقه می‌توانید مشاهده کنید، دریاچه‌های مصنوعی هستند که برای رفاه و تفریح گردشگران ایجاد شده‌اند و روزانه بیش‌از 10هزارنفر از آن‌ها بازدید می‌کنند. در این دریاچه‌ها می‌توانید به انجام تفریحاتی هم‌چون قایق‌سواری، ماهی‌گیری، شنا و حمام آفتاب بپردازید. 

صربستان 6

 

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی