3178  |      

جاذبه‌های گردشگری کشور یونان

یونان، یکی‌از قدیمی‌ترین کشورهای جهان، قطعا نیازی به تعریف و تمجید ندارد. آثار باستانی متعدد، سواحل زیبای شنی،

آب‌وهوای معتدل مدیترانه‌ای و بسیار جاذبه‌ی دیگر، این اتوپیای رویایی را تبدیل به یکی‌از برترین مقصدهای گردشگری اروپا کرده است. اگر قصد سفر به کشور یونان را دارید و یا علاقه‌مندید با جاذبه‌های گردشگری آن آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

 

آکروپلیس

مشهورترین جاذبه‌ی گردشگری یونان، و نماد این کشور و شهر آتن، جاذبه‌ای است که قطعا ارزش بازدید را دارد. قدمت آکروپلیس به قرن پنجم پیش‌از میلاد بازمی‌گردد و برروی تپه‌ای کوهستانی واقع شده است. مجموعه‌ی آکروپلیس از تعدادی بنا و ساختمان تشکیل شده که مشهورترین آن‌ها، بنای پارتنون است که ساختمانی با 58 ستون سنگی است و سقفی برروی این ستون‌ها قرار دارد. دیگر بنای مشهور آکروپلیس، معبد زئوس است که قطعا می‌تواند شما را شگفت زده نماید.

کشور یونان 1

 

سانتورینی

دراماتیک‌ترین و رویایی‌ترین جزیره کشور یونان، سانتورینی است که به سبب سقف منازل و رنگ ساختمان‌هایش مشهور شده است. شن‌های ساحل در سانتورینی به رنگ سفید است و دریا نیز آبی بسیار خوش‌رنگی است. باستان شناسان قدمت سانتورینی را به 3000سال پیش نسبت می‌دهند و برخی معتقدند این شهر، همان شهر افسانه‌ای آتلانتیس است. سانتورینی یکی‌از بهترین مکان‌ها برای گذراندن ماه عسل و حتی برگزاری مراسم ازدواج و عروسی است.

کشور یونان 2

 

میکونوس(Mykonos)

یکی دیگر از جزایر زیبا و خاص یونان، جزیره میکونوس است. زیباترین هتل‌ها، بهترین‌ رستوران‌ها و جذاب‌ترین برنامه‌های تفریحی در این جزیره برای گردشگران تدارک دیده شده است. سواحل جزیره میکونوس بسیار جذاب و شگفت انگیز هستند و حتی بسیاری‌از چهره‌های سرشناس جهان و سلبریتی‌ها نیز این جزیره را برای گذراندن تعطیلات انتخاب می‌کنند. این جزیره یک فرودگاه دارد و پروازهایی از شهر آتن به آن برقرار است که سبب سهولت رفت‌وآمد گردشگران شده است.

کشور یونان 3

 

دلفی(Delphi)

دلفی، یکی از میراث ماندگار یونسکو است که برروی کوه‌های پارناسوس بنا شده است. این سایت گردشگری در گذشته بسیار مقدس بوده و مردم محلی برای عبادت آپولو(خداوندگار نور) به آنجا می‌رفتند. مجموعه دلفی متشکل از یک سالن تئاتر، استادیوم و تعدادی معبد است و کارشناسان قدمت آن را به 800سال پیش‌از میلاد مسیح نسبت می‌دهند. علاوه‌بر مجموعه دلفی، موزه‌ای باستان‌شناسی دلفی نیز در این منطقه احداث شده که گردشگران می‌توانند با آثار به جای مانده از گذشته، آشنا شوند.

کشور یونان 4

 

شهر رودس(Rhodes town)

رودس نام جزیره‌ای بزرگ در کشور یونان است که به ترکیه نیز بسیار نزدیک است. رودس ازجمله شهرهایی است که در لیست سازمان یونسکو به ثبت رسیده و از جاذبه‌های گردشگری محبوب یونان به شمار می‌رود. شهر رودس به وسیله‌ی دیوارها و قلعه‌هایی محافظت می‌شود و برج‌های مراقبتی در گوشه‌هایی از شهر مشاهده می‌شود که قدمت برخی از آن‌ها به قرن 14میلادی بازمی‌گردد. رودس نیز دارای فرودگاهی مستقل است که گردشگران می‌توانند از شهر آتن و به وسیله‌ی پروازی مستقیم وارد این جزیره‌ی زیبا و رویایی شوند.

کشور یونان 5

 

سالونیکا(Thessaloniki)

سالونیکا دومین شهر بزرگ یونان پس‌از آتن است که در سواحل دریای اژه واقع شده است. قدمت شهر سالونیکا به 316سال پیش‌از میلاد مسیح باز می‌گردد و با توجه به موقعیت جغرافیایی خاصش و نزدیکی به کشورهای بلغارستان و ترکیه، فرهنگ‌ها و آداب رسوم متعدد و مختلفی دارد. مشهورترین جاذبه‌ی گردشگری و باستانی شهر سالونیکا، کلیساهای بیزانس است که در لیست یونسکو نیز به ثبت رسیده، اما برج سفید نیز که در قرن 15میلادی ساخته شده، شهرت بیشتری دارد. سالونیکا ازجمله شهرهایی است که باید سفر به آن را تجربه نمایید.

کشور یونان 6

 

 

 

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی