3178  |      

عجایب هفتگانه مدرن جهان

شاید بارها نام عجایب هفتگانه جهان را شنیده باشید. عجایبی که اثری از برخی از آن‌ها باقی نمانده و تنها افسانه‌ها و داستان‌هایی از آن‌ها شنیده می‌شود.

محققان و علاقه‌مندان به جاذبه‌های گردشگری تصمیم گرفتند تا لیستی از عجایب هفتگانه مدرن جهان را منتشر سازند که درحال حاضر وجود دارند و میزبان گردشگران هستند. آمدن نام مدرن در کنار این عجایب، نشان از استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های نوین نیست و تنها اشاره به وجود آن‌ها در زمان حاضر دارد. عجایب هفتگانه جهان را با آذرگشت ملکی بشناسید.

 

7.کولوسئوم، ایتالیا

کولوسئوم یکی‌از مشهورترین بناها و سازه‌های معماری در کشور ایتالیا است. این بنا که آمفی تئاتری باستانی در قلب شهر رم ایتالیا بوده، یکی‌از سازه‌های منحصربه فردی است که در تاریخ کشور ایتالیا ساخته شده است. کولوسئوم با نام فلاویان آمفی تئاتر نیز شناخته می‌شود و یکی‌از هفت جاذبه‌ی گردشگری عجیب در جهان است.

عجایب هفتگانه 1

 

6.چیچن ایتزا، مکزیک

چیچن ایتزا نام مقبره‌ای باستانی در کشور مکزیک است که در سال 400پس‌از میلاد مسیح ساخته شده است. این بنا تاریخی 1500ساله دارد و در فاصله‌ی 75مایلی از شهر مریدا قرار گرفته است. تاریخ شناسان معتقدند در آن زمان بیشتر مراسمات مذهبی در این مکان انجام می‌شده و حتی برخی‌از انسان‌ها را از بالای این بنا به منظور قربانی کردن، به پایین می‌انداختند.

عجایب هفتگانه 2

 

5.ماچو پیچو، پرو

یکی‌از جاذبه‌های گردشگری شگفت انگیز جهان که درمیان عجایب هفتگانه مدرن نیز قرار دارد و در سال‌های اخیر، توانسته میلیون‌ها گردشگر را به خود جلب کند. این بنا در زمان امپراطوی اینکاها ساخته شده و در ارتفاع 2500متری از سطح دریا قرار دارد. ماچو پیچو در سال 1450 و در زمان اوج قدرت امپراطوری اینکاها ساخته شده و بسیاری از آن با عنوان شهر گمشده اینکاها نیز یاد می‌کنند.

عجایب هفتگانه 3

 

4.تاج محل هند

بنایی بسیار مشهور برای ایرانیان، که در زمان پادشاهی امپراطوری مغول و شاه جهان ساخته شده است. تاج محل نمونه‌ی باشکوه و زیبایی از معماری اسلامی و هندی است و از آن باعنوان جواهر هنر اسلامی هند نیز یاد می‌شود. سالانه بیش‌از 3میلیون نفر برای بازدید از این بنا، به هند سفر می‌کنند.

عجایب هفتگانه 4

 

3.تندیس مسیح برزیل

تندیس مسیح، بزرگ‌ترین تندیس هنری در جهان است و نماد مسیحیت در سراسر جهان به شمار می‌رود. این تندیس، به عنوان نماد فرهنگی شهر ریو دو ژانیرو نیز شناخته می‌شود. ساخت تندیس مسیح در سال 1922 آغاز و در سال 1931 به اتمام رسید.

عجایب هفتگانه 5

 

2.پترا، اردن

شاید از میان این هفت جاذبه‌ی شگفت انگیز، کمتر کسی نام پترا را شنیده باشد. پترا بقایای شهر باستانی پترا است که در سال 312 پیش‌از میلاد مسیح در اردن ساخته شده است و مرکز امپراطوری خاندانی از اعراب بوده است. افسانه‌هایی درخصوص این بنا وجود دارد که در ساخت آن اجنه به انسان‌ها کمک کرده‌اند.

عجایب هفتگانه 6

 

1.دیوار بزرگ چین

شاید دیوار بزرگ چین، مشهورترین بنایی باشد که حتی کودکان خردسال نیز راجع به آن اطلاعاتی دارند. این سازه‌ی باشکوه و عظیم معماری جهان، در قرن هفتم پیش ‌از میلاد مسیح ساخته شده و هدف از ساخت آن، دفاع از امپراطوری چینی‌ها درمقابل حمله و نفوذ بیگانگان و دشمنان بود.

عجایب هفتگانه 7

 

 

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی