3178  |      

بلندترین برج‌های جهان را بشناسید

پیش‌از این و در گذشته عنوان بلندترین برج‌های جهان دراختیار شهرهای نیویورک وشیکاگو در ایالات متحده بود. اما با گذشت زمان، شهرهای مختلف شروع به ساخت

برج‌های بلندی کردند به‌حدی که برج‌های شهرهای آمریکا، زیر سایه این برج‌ها قرار گرفتند.

در حال حاضر تعداد برج‌های بلندتر از 600متر در جهان، تنها 2عدد هستند اما برنامه‌هایی برای ساخت برج‌هایی با ارتفاع بیش‌از 1کیلومتر در برخی‌ شهرهای جهان وجود دارد. شهرها و کشورهای آسیایی در زمینه ساخت برج، پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند و اغلب برج‌های بلند جهان در آسیا قرار دارد. هفت برج بلند جهان به ترتیب زیر هستند.

 

7.مرکز تجارت گوانجو، چین

برج مرکز تجارت جهانی گوانجو با ارتفاع 530متر، به‌عنوان هفتمین برج بلند جهان شناخته می‌شود. هتل سازی روزوود، درحال ساخت هتلی 5ستاره را در طبقه 16این هتل است که در سال 2017 افتتاح خواهدشد. مرکز تجارت گوانجو، از تمامی نقاط شهر قابل رویت است.

بلندترین برج‌های جهان 1

 

6.مرکز تجارت One World نیویورک

این برج تنها 11متر بلندتر از مرکز تجارت جهانی گوانجو است و نماد آزادی و جهش در این شهر به حساب می‌آید. مرکز تجارت وان ورلد، بلندترین برج نیم‌کره‌ی غربی جهان نیز است و از جاذبه‌های گردشگری مشهور این شهر به حساب می‌آید.

بلندترین برج‌های جهان 2

 

5.برج لوته ورلد، سئول کره‌جنوبی

بلندترین برج کره‌جنوبی در پایتخت این کشور قرار دارد و یکی‌از متنوع‌ترین برج‌های جهان است. در این برج، سینما، سالن تئاتر، مرکز تجاری، مرکز تفریحی و بسیار امکانات دیگر موجود است و مردم شهر سئول می‌توانند در این برج هم کار و هم زندگی کنند. در طراحی این بنا کاملا از شیشه و فلز استفاده شده است. ارتفاع برج لوته ورلد، 555متر است.

بلندترین برج‌های جهان 3

 

4.مرکز تجارت شنزن، چین

یکی‌از بلندترین برج‌های جهان که در سبک کلاسیک طراحی شده است و ظاهری کاملا جذاب و فریبنده دارد. مرکز تجارت شنزن، دومین برج بلند کشور چین است و ارتفاعی حدود 598متر دارد. لازم به ذکر است، برجی شبیه به این برج، قرار است درکنار آن ساخته شود. برج کوچک‌تر ارتفاعی پایین‌تری نسبت به این برج خواهد داشت و به‌وسیله‌ی پلی قرار است به یکدیگر متصل شوند.

بلندترین برج‌های جهان 5

 

3.برج ساعت مکه، عربستان

این برج که با نام برج رویال ساعت نیز شناخته می‌شود، سومین برج مرتفع جهان است. ارتفاع برج حدود 600متر است و یکی‌از نمونه‌های شگفت‌انگیز معماری در جهان به شمار می‌رود. برج ساعت مکه، در فاصله‌ای نزدیک از خانه خدا واقع شده و ساختمان‌های اطراف این مجموعه، هتل‌هایی هستند که مسافران و گردشگران در آن‌ها اقامت می‌کنند.

بلندترین برج‌های جهان 6

 

2.برج شانگ‌های چین

دومین برج مرتفع جهان که 631متر ارتفاع دارد و یکی‌از نمونه‌های بی‌نظیر معماری در جهان است. برج شانگ‌های علاوه‌بر کارآیی‌های صنعتی و تجاری، مرکز تفریحی و هتل 5ستاره نیز دارد و از جاذبه‌های شگفت‌انگیزی است که در طول زندگی باید از نزدیک ببینید.

بلندترین برج‌های جهان 5

 

1.برج خلیفه دبی، امارات متحده

اما درنهایت، بلندترین برج جهان که در همسایگی کشورمان و در شهر دبی واقع است. برج خلیفه باارتفاع 828متر عنوان بلندترین سازه جهان را دراختیار دارد و نسبت به نزدیک‌ترین رقیبش، 200متر بلندتر است. در ساخت برج از معماری مدرن و اسلامی بهره گرفته شده و در تصاویر هوایی به‌خوبی مشخص است که برج، از ابرها نیز بالاتر است. گفتنی است بلندترین رستوران و بلندترین تراس جهان نیز در برج خلیفه واقع است.

بلندترین برج‌های جهان 7

 

 

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی